Antwoord ccfquote:Op donderdag 12 december 2024 14:06 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Heb aan Collin gevraagd waar ze de hypotheek op nr 9 op vestigen.
Ik heb geen bericht van SiG ontvangenquote:Op donderdag 12 december 2024 15:34 schreef fok321 het volgende:
SIG Heerlen Italielaan 122 & Dronten Herfst 73 zijn vervroegd afgelost.
Jouw onderzoekje is dus inderdaad confronterend geweest, maar dan op een andere manier dan ik bedoelde.quote:Op donderdag 12 december 2024 15:03 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Klopt, maar ook meerdere niet genoemde projecten projecten waar geen opmerkingen over werden gemaakt of negatief over werd geoordeeld zijn vervroegd afgelost, hebben gewoon de eindstreep bereikt of gaan daat in het 1e half jaar van 2025 nog doen. Sommigen met wat extra corona maanden, eentje nog een wat maanden extra omdat de nieuwe orchideetjes niet wilden bloeien. Er waren wel enkele vervroegde aflossingen waarbij ik het idee had dat het noodzaak was en niet omdat het zo goed ging, maar dat was dan corona gerelateerd en dat had niemand in 2018/2019 kunnen zien aankomen.
Denk dat ik deze vanuit aflossing sig mee ga nemen. Gaat wel erg traag. Zien we wat over het hoofd?quote:Op woensdag 11 december 2024 20:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Deze loopt nog niet zo hard als gedacht.
Vader en zoon kunnen de kost zo te zien goed verdienen, de cijfers zien er uitstekend uit, en de overwaarde is nu al ruim dekkend en door 64% aflossing gedurende de looptijd wordt deze waarschijnlijk alleen nog maar beter.
Moeders verveelde zich blijkbaar, met de mannen altijd op pad, en mag een supermarktje gaan runnen. Of dat nu wel of niet een succes wordt, die lening komt gezien voorgaande toch wel terug, zou je zeggen.
Haar prognose winst lijkt me zeer zwaar overdreven, maar eerlijk gezegd, als ze quitte draait vind ik het nog steeds prima. Vader en zoon verdienen genoeg.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Denk dat ik deze vanuit aflossing sig mee ga nemen. Gaat wel erg traag. Zien we wat over het hoofd?
Ken de lokale situatie niet om te snappen waarom een buurtsuper nodig is op deze plek. Neem aan dat de bewoners ook naar de AH of Lidl kunnen of een bezorgdienst voor dagelijkse boodschappen.
Er staan verschillende updates op de site maar geen email ontvangen van o.a.quote:Op donderdag 12 december 2024 18:40 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik heb geen bericht van SiG ontvangen
Het was niet bedoeling om te zeggen, stop maar de analyses, want uitendelijk heb ik over de Knab/Collin projecten die ik meenam voor ik hier mee las een behoorlijk hoog default percentage, veel hoger dan Collin zelf, en heb ik tot nog toe geen enkele default bij de Collin projecten die ik daarna meenam (zo vanaf half 2019) terwijl dit intussen al flink meer projecten zijn. De analyses hebben dus wel effect. Daarnaast heb ik ook zelf geleerd van die defaults, door bv niet meer de hoogste rentes mee te nemen maar genoegen te nemen met 1 of 2 procentjes minder.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:09 schreef obligataire het volgende:
[..]
Jouw onderzoekje is dus inderdaad confronterend geweest, maar dan op een andere manier dan ik bedoelde.![]()
Eigenlijk zeg je, stop maar met die analyses, want het team van Collin doet zijn huiswerk veel beter dan jullie betweters schijnen te denken![]()
En daarom ben ik de gewaarde forumleden hier ook zeer dankbaar voor de analyses en inzichten en weet ik daardoor zelf ook meer waar ik op moet letten vergeleken met mijn beginperiode.quote:Maar, en dat wil ik toch benadrukken, wij houden vaak ook rekening met een verslechtering/vertraging van de economie en zelfs waardedaling van vastgoed. Onder zulke omstandigheden moet een bedrijf óók zien te overleven.
Ik zie nu ook dat er al bijna een week geleden projecten zijn terugbetaald. Wel erg slordig dat er weer geen mail over gestuurd is. Misschien maar eens vragen om rente compensatie over die verloren periode. Dat voert de druk misschien een beetje op om hun werk netjes uit te voeren.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:58 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Er staan verschillende updates op de site maar geen email ontvangen van o.a.
aflossing nieuwe ploeg, berlicum (wallet 6/12)
aflossing sluiskil meddenstyr (wallet 9/12)
aflossing herfst 73 dronten (wallet 12/12)
hypotheek Hypotheek Cruyshaag 24 Maastricht gevestigd (per 11/12),
Sig maar weer gemaild.
En ook dat ze het minder nauw nemen met de kwaliteit van de projecten, bij gebrek aan beter. Ze moeten toch omzet makenquote:Op donderdag 12 december 2024 22:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zie nu ook dat er al bijna een week geleden projecten zijn terugbetaald. Wel erg slordig dat er weer geen mail over gestuurd is. Misschien maar eens vragen om rente compensatie over die verloren periode. Dat voert de druk misschien een beetje op om hun werk netjes uit te voeren.
Het lijkt er een beetje op dat sinds de nieuwe projecten enige tijd geleden zijn ingestort (waar SiG overigens niks aan kan doen) nu de scherpte om zaken netjes af te handelen een beetje verslonst wordt.
Okebye.quote:
met de mailtjes voor het opvragen van gelden voor investeringen is niets mis mee.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zie nu ook dat er al bijna een week geleden projecten zijn terugbetaald. Wel erg slordig dat er weer geen mail over gestuurd is. Misschien maar eens vragen om rente compensatie over die verloren periode. Dat voert de druk misschien een beetje op om hun werk netjes uit te voeren.
Het lijkt er een beetje op dat sinds de nieuwe projecten enige tijd geleden zijn ingestort (waar SiG overigens niks aan kan doen) nu de scherpte om zaken netjes af te handelen een beetje verslonst wordt.
Helaas geen borgstellingen dit keer.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:00 schreef Aster1X het volgende:
Voor de liefhebbers weer een APOC project bij GvE, project AZ, 8%, 24 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)=30853&code=LE30853i
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.79BSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spijtig genoeg allebei een CCF Direct-lening. Daardoor is een lagere inleg mogelijk t.o.v. een Maatwerk-lening, maar ook tegen een lagere netto renteopbrengst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:04 schreef Slingervinger het volgende:
en nog een voor eenzelfde pandBeide dubbel, zie eerdere postSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik miste de betaling van deze maand al bij de eerder vandaag ontvangen betalingen. En toen ik daarna een status update in de mail zag, was mijn eerste gedachte "toch niet nog een project die niet betaald heeft en on hold is gezet?".
Ik heb liever de ¤ maar desondanks is een e-mail een werkje van niks natuurlijk, SIG ook aan het eind vh jr scherp blijven.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:15 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
met de mailtjes voor het opvragen van gelden voor investeringen is niets mis mee.
Ik ben bij CCF begonnen met crowdfunding en daardoor ook juist daar mijn beginnersfouten gemaakt.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:51 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik heb in pakweg het eerste jaar dat ik bij Collin investeerde en hier nog niet meelas een aantal projecten meegenomen met toen hogere rentes als 8,5% en 9% terwijl volgens mij de meeste projecten in die tijd hooguit 7,5 tot 8% gaven en die geen goede zekerheden hadden. Een aantal daarvan zijn geëindigd in een default en heb ik best wat geld op verloren waardoor tot op heden mijn netto rendement ruim een procent lager is dan dat van Collin zelf. Met de kennis van zou ik die niet meer meenemen.
Het zou misschien wel grappig zijn om in de oude topics terug te zoeken of die projecten hier toen besproken zijn en wat er over gezegd is.
Ik denk dat bijna iedereen die begint met crowdfunding wel fouten maakt en verkeerde projecten meeneemt. Daar leer je als het goed is van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |