abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216069487
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 13:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik haal 'm naar dit topic, waar het thuishoort.

Hanca heeft al een prima reactie gegeven, maar daar kan ik nog wel wat aan toevoegen.

Al zou Israël morgen van de kaart verdwijnen, dan zullen deze beroepsdemonstranten alsnog de straat op gaan voor de heilige zaak. Het huwelijk tussen neo-marxisten en islamisten is solide: ongetwijfeld blijven het Westen, kolonialisme, imperialisme en natuurlijk 'racisme' de veelkoppige draak die bestreden moet worden.

Dat identiteitspolitieke zit namelijk niet in een daadwerkelijke zorg over mensenrechten, maar in ideologie. Voornoemde bruid en bruidegom menen nu weer een klassiek voorbeeld gevonden te hebben waarin ze enerzijds hun intersectionele hobbyisme op los kunnen laten ('villein wit koloniaal Westers door de VS gesteund racisme', want zo zit de systematisch en institutioneel verrotte wereld in elkaar) anderzijds hun religieus tribalisme ('onze broeders en zusters', want het is vooral erg omdat het geloofsgenoten betreft) kunnen manifesteren.

Over al die andere plekken op de aarde waar ellende heerst hoor je deze club nooit. Natuurlijk niet: niet interessant. Voor de woke hoek valt er te weinig over witte erfschuld en kolonialisme te roepen in een Soedanese stammenstrijd; voor de religieuze afdeling wordt het wat ongemakkelijk wanneer de eigen heilig verklaarde religie aandrijver blijkt te zijn van die ellende, of het betreft een intra-religieuze strijd waardoor er geen externe boemannen zijn om de schuld aan te geven.

Nu komt alles echter prachtig samen. De vinkjes kloppen. Het vijandsbeeld en/of slachtoffergevoel correspondeert met de leer. Ja, nu, nu zijn we heel erg bezorgd over mensenrechten.

Oh, en eisen we dat iedereen deze partijlijn in denken volgt. Anders ben je fan van genocide, islamofoob, racist, Zionist en weet ik wat voor tribale termen er allemaal voorbij komen wanneer je aangeeft voor geen goud met deze zwart-wit denkers te willen worden geassocieerd.
Nee dit dombo verhaal heb je nou al meerdere keren proberen te slijten en het is grote onzin.
Probeer anders een keer wat argumenten. In plaats van voor de 10e keer je Sudan whataboutism.
  zondag 29 december 2024 @ 13:57:47 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216069510
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 13:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dit dombo verhaal heb je nou al meerdere keren proberen te slijten en het is grote onzin.
Probeer anders een keer wat argumenten. In plaats van voor de 10e keer je Sudan whataboutism.
Weerleg ze.

Kan al door de vragen te beantwoorden die in het andere topic gesteld werden: is D66 fan van genocide en is Don Ceder een racist?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216070379
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:50 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar die leus staat niet in het handvest. Dus dat ziet ze in ieder geval toch fout dan?

En juist de anti-Palestijnenbrigade wil graag dat idee in stand houden, en die speel je daarmee vooral in de kaart door mee te gaan in dit staaltje misinformatie. Zeker als je het uit eigen beweging elke keer gaat herhalen terwijl het dus niet eens klopt.

Er zijn wel andere situaties waarin kritiek op demonstranten/activisten een stuk terechter is, spaar je kruit daar dan voor ipv deze losse flodders. Bijvoorbeeld figuren die suggereren dat Hamas geen terreurbeweging is maar een verzetsbeweging, of anderszins de daden van Hamas bagatelliseren. Maar een leus die niet van Hamas komt en enkel bij demonstraties gebruikt wordt koppelen aan Hamas is gewoon niet sjiek.
het staat er niet in inderdaad. het is een engelse leus, waarom zou een engelse leus gebruikt in westerse demos in het hamas handvest staan..

maar het gaat om het idee erachter. vroeger betekende het dat israel een verkeerde keus was, het verdelen van het land in tweeen, en dat er een groot palestina moest komen, onverdeeld, voor joden en arabieren. nu is dat natuurlijk al heel lang compleet onrealistisch, dat dat een vredige staat met gelijkheid zou worden.

tegenwoordig betekend de leus iets anders; dat de joden worden weggejaagd, en israel verslagen. het verbind met drive them into the sea, nog zon leuke slogan.
mensen die dit op demos roepen, bedoelen ook dit, en niet een vredige oplossing. israel zou moeten verdwijnen. en de palestijnen moeten de baas worden. bevrijding.
het is een oorlogsleus geworden. dat valt niet te ontkennen.
pi_216070909
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Weerleg ze.

Kan al door de vragen te beantwoorden die in het andere topic gesteld werden: is D66 fan van genocide en is Don Ceder een racist?
Als jij weigert met argumenten te komen is er natuurlijk niks te weerleggen. Daarbij is weerleggen zinloos, want je blijft toch keer op keer dezelfde whataboutisms en VVD talking points inbrengen.

https://www.volkskrant.nl(...)presenteerd~bfa2245b

ie verbolgen is over Gaza weet zich in Nederland weinig politiek gerepresenteerd
quote:
Bij de oppositie profileren vooral Partij voor de Dieren en Denk zich nadrukkelijk op het onderwerp; nichepartijen die weinig media-aandacht krijgen. Een progressieve middenpartij als D66 is nagenoeg onzichtbaar op dit dossier.

Te laat
Voor GroenLinks-PvdA blijft het een worsteling. Kamerlid Kati Piri is stevig in debatten en diende moties in waarin wordt opgeroepen het geweld in Gaza te beëindigen. Toch zijn veel progressieve mensen teleurgesteld in de fusiepartij.

Dat bleek onlangs weer, toen GroenLinks-PvdA zich achter de actie Niet in mijn naam schaarde van Oxfam Novib. De actiefoto die Frans Timmermans op Instagram plaatste oogstte veel kritiek, nota bene uit de hoek van de Palestina-sympathisanten.
PvdA/GL had echt al lang in dat gat moeten springen. Gratis op te halen stemmen.

quote:
Vooral voor veel progressieve twintigers en dertigers en mensen met een migratieachtergrond voelt het lot van de Palestijnen als hét morele vraagstuk van deze tijd. De alarmerende rapporten van mensenrechtenorganisaties en internationaalrechtelijke waarschuwingen bevestigen dat gevoel, terwijl de macht maar niet in beweging komt.
Maar ik weet voor jou doet de werkelijkheid er niets toe. Dus rapporten van mensenrechtenorganisaties of de situatie die ontstaan is waar wij een terreurstaat op alle mogelijke manieren steunen zijn voor jou niet relevant. Liever gewoon blijven herhalen dat het allemaal niet boeiend is want er gebeuren ook andere erge dingen op aarde. Maar die genocides ondersteunen wij niet op elke mogelijke wijze.
  zondag 29 december 2024 @ 15:27:11 #280
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216071322
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 15:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als jij weigert met argumenten te komen is er natuurlijk niks te weerleggen. Daarbij is weerleggen zinloos, want je blijft toch keer op keer dezelfde whataboutisms en VVD talking points inbrengen.

https://www.volkskrant.nl(...)presenteerd~bfa2245b

ie verbolgen is over Gaza weet zich in Nederland weinig politiek gerepresenteerd
[..]
PvdA/GL had echt al lang in dat gat moeten springen. Gratis op te halen stemmen.
[..]
Maar ik weet voor jou doet de werkelijkheid er niets toe. Dus rapporten van mensenrechtenorganisaties of de situatie die ontstaan is waar wij een terreurstaat op alle mogelijke manieren steunen zijn voor jou niet relevant. Liever gewoon blijven herhalen dat het allemaal niet boeiend is want er gebeuren ook andere erge dingen op aarde. Maar die genocides ondersteunen wij niet op elke mogelijke wijze.
Bij de verkiezingen van eind vorig jaar was dit simpelweg geen groot punt voor veel mensen. Zie bijvoorbeeld:

Bron (p. 13)

We zien vooral dat deze oorlog erg leeft bij twee segmenten van het electoraat. Dit zijn rechts en conservatieve partijen die pro-Israël zijn en links en progressieve partijen met een sterk anti-Israël sentiment op basis van intersectioneel antiwesters (en soms ook antisemitisch) gedachtegoed. Ook heb je dan nog de Islamtische gemeenschappen die vanuit religieuze motieven en ongebreideld antisemitisme zeggen mee te leven met de Palestijnen.

En wat de rapporten van actiegroepen (zoals Amnesty en HRW) allemaal zeggen is verder niet zo belangrijk. Het is immers al langer bekend dat deze enorm vooringenomen zijn als het om deze kwestie gaat omdat er een consensus is bij veel van deze actiegroepen dat Israël eigenlijk geen bestaansrecht heeft en ontmanteld moet worden.

Als er namelijk in zulke rapporten eerst de definitie van genocide eigenhandig opnieuw gedefinieerd moet worden zodat deze kan worden gebruikt als stok tegen Israël, dan is het wel duidelijk dat er geen sprake is oprechte motieven.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat zulke actiegroepen haantje de voorste zijn om mee te gaan in de onbewezen claims van Palestijnen, maar meer dan een half jaar nodig hebben gehad om schoorvoetend te erkennen dat er wellicht sprake was van oorlogsmisdaden (jegens vrouwen) vanuit de Palestijnse hoek op 7 oktober 2023.
pi_216071632
Israëlische minister brengt bezoek aan terrein al-Aqsa-moskee - https://nos.nl/l/2549403#UPDATE-container-82935101

Nog even lekker provoceren tussendoor
pi_216071687
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2024 15:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bij de verkiezingen van eind vorig jaar was dit simpelweg geen groot punt voor veel mensen. Zie bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Bron (p. 13)

We zien vooral dat deze oorlog erg leeft bij twee segmenten van het electoraat. Dit zijn rechts en conservatieve partijen die pro-Israël zijn en links en progressieve partijen met een sterk anti-Israël sentiment op basis van intersectioneel antiwesters (en soms ook antisemitisch) gedachtegoed. Ook heb je dan nog de Islamtische gemeenschappen die vanuit religieuze motieven en ongebreideld antisemitisme zeggen mee te leven met de Palestijnen.

En wat de rapporten van actiegroepen (zoals Amnesty en HRW) allemaal zeggen is verder niet zo belangrijk. Het is immers al langer bekend dat deze enorm vooringenomen zijn als het om deze kwestie gaat omdat er een consensus is bij veel van deze actiegroepen dat Israël eigenlijk geen bestaansrecht heeft en ontmanteld moet worden.

Als er namelijk in zulke rapporten eerst de definitie van genocide eigenhandig opnieuw gedefinieerd moet worden zodat deze kan worden gebruikt als stok tegen Israël, dan is het wel duidelijk dat er geen sprake is oprechte motieven.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat zulke actiegroepen haantje de voorste zijn om mee te gaan in de onbewezen claims van Palestijnen, maar meer dan een half jaar nodig hebben gehad om schoorvoetend te erkennen dat er wellicht sprake was van oorlogsmisdaden (jegens vrouwen) vanuit de Palestijnse hoek op 7 oktober 2023.
Welke linkse partijen zijn er "anti Israël" volgens jou en waar blijkt dat uit?
  zondag 29 december 2024 @ 15:51:14 #283
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216071968
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 15:38 schreef devlinmr het volgende:
Israëlische minister brengt bezoek aan terrein al-Aqsa-moskee - https://nos.nl/l/2549403#UPDATE-container-82935101

Nog even lekker provoceren tussendoor
Waarom is dit provoceren? Jij bent toch tegen een vermeende apartheid? Dan zul je het wel erg problematisch vinden dat moslims, Joden en christenen niet dezelfde rechten hebben op de Tempelberg.
pi_216072183
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2024 15:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom is dit provoceren? Jij bent toch tegen een vermeende apartheid? Dan zul je het wel erg problematisch vinden dat moslims, Joden en christenen niet dezelfde rechten hebben op de Tempelberg.
Hoe precies werken jouw hersenen?
Er zijn afspraken gemaakt over de tempelberg, deze ultra rechtse idioot vind het nodig deze te schenden
  zondag 29 december 2024 @ 16:11:54 #285
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216072396
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 15:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Hoe precies werken jouw hersenen?
Er zijn afspraken gemaakt over de tempelberg, deze ultra rechtse idioot vind het nodig deze te schenden
Ik redeneer hier consequent, jij niet.

In de ene situatie probeer je herhaaldelijk ten onrechte het beeld te scheppen dat Israël een apartheidsstaat is. Waarbij het argument maakt zoveel voor te hebben met een gelijke behandeling. Maar tegelijkertijd vindt je het blijkbaar dus helemaal prima dat Joden en christenen tot tweederangsburgers zijn gemaakt op de Tempelberg.

Ik vind juist dat moslims, Joden en christenen daar allemaal zouden moeten kunnen bidden. Ik vind het dan ook prima als Joden dit toch doen, de hysterie die dit veroorzaakt laat weer zien hoe een te groot deel van moslims het niet zo voor heeft met gelijkheid, maar vooral vanuit gevoelens van religieuze suprematie denkt en handelt.
pi_216072805
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2024 16:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik redeneer hier consequent, jij niet.

In de ene situatie probeer je herhaaldelijk ten onrechte het beeld te scheppen dat Israël een apartheidsstaat is. Waarbij het argument maakt zoveel voor te hebben met een gelijke behandeling. Maar tegelijkertijd vindt je het blijkbaar dus helemaal prima dat Joden en christenen tot tweederangsburgers zijn gemaakt op de Tempelberg.

Ik vind juist dat moslims, Joden en christenen daar allemaal zouden moeten kunnen bidden. Ik vind het dan ook prima als Joden dit toch doen, de hysterie die dit veroorzaakt laat weer zien hoe een te groot deel van moslims het niet zo voor heeft met gelijkheid, maar vooral vanuit gevoelens van religieuze suprematie denkt en handelt.
Als je dit "consequent beredeneren" vindt, dan stel ik voor dat je terug naar school gaat.

Leg mij eens uit hoe een groep mensen die nauwelijks iets te zeggen hebben zich schuldig kunnen maken aan een apartheidsbewind.

En laten we eerlijk zijn. De Joden zouden het liefst de moslims verbannen van de tempelberg

Maar jij vindt het moedwillig schenden van afspraken geen provoceren blijkbaar.
  zondag 29 december 2024 @ 17:01:53 #287
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216073716
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 16:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Als je dit "consequent beredeneren" vindt, dan stel ik voor dat je terug naar school gaat.

Leg mij eens uit hoe een groep mensen die nauwelijks iets te zeggen hebben zich schuldig kunnen maken aan een apartheidsbewind.

En laten we eerlijk zijn. De Joden zouden het liefst de moslims verbannen van de tempelberg

Maar jij vindt het moedwillig schenden van afspraken geen provoceren blijkbaar.

Stuk voor stuk beweringen die nergens op gebaseerd zijn.
  zondag 29 december 2024 @ 17:08:55 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216073882
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 13:16 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ik vind het voornamelijk heel erg dom van de Gazanen.
Je had kunnen weten dat dit de reactie van Israël zou zijn. Dit krijg je er van als je jarenlang achter een terreurbeweging als Hamas aan loopt. En vervolgens allerlei Israëlische burgers vermoord en gaat gijzelen.

Had jij anders verwacht?
Maar de gemiddelde inwoner van Gaza heeft geen macht over wat Hamas allemaal doet maar krijgt wel bommen op zijn harses en kan zich niet verweren .

Daar wordt steeds voor gedoken door de Israël fanboys.
pi_216073906
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2024 17:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Stuk voor stuk beweringen die nergens op gebaseerd zijn.
Je wordt telkens vermakelijker. De eerste is een logische vraag aan jou omdat dat een vereiste is om überhaupt Apartheid af te dwingen

Die 2e is onder de ultra nationalisten aldaar een gegeven

Moshe Feiglin begon er in 2014 al mee
  zondag 29 december 2024 @ 17:15:56 #290
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216074014
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 13:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik haal 'm naar dit topic, waar het thuishoort.

Hanca heeft al een prima reactie gegeven, maar daar kan ik nog wel wat aan toevoegen.

Al zou Israël morgen van de kaart verdwijnen, dan zullen deze beroepsdemonstranten alsnog de straat op gaan voor de heilige zaak. Het huwelijk tussen neo-marxisten en islamisten is solide: ongetwijfeld blijven het Westen, kolonialisme, imperialisme en natuurlijk 'racisme' de veelkoppige draak die bestreden moet worden.

Dat identiteitspolitieke zit namelijk niet in een daadwerkelijke zorg over mensenrechten, maar in ideologie. Voornoemde bruid en bruidegom menen nu weer een klassiek voorbeeld gevonden te hebben waarin ze enerzijds hun intersectionele hobbyisme op los kunnen laten ('villein wit koloniaal Westers door de VS gesteund racisme', want zo zit de systematisch en institutioneel verrotte wereld in elkaar) anderzijds hun religieus tribalisme ('onze broeders en zusters', want het is vooral erg omdat het geloofsgenoten betreft) kunnen manifesteren.

Over al die andere plekken op de aarde waar ellende heerst hoor je deze club nooit. Natuurlijk niet: niet interessant. Voor de woke hoek valt er te weinig over witte erfschuld en kolonialisme te roepen in een Soedanese stammenstrijd; voor de religieuze afdeling wordt het wat ongemakkelijk wanneer de eigen heilig verklaarde religie aandrijver blijkt te zijn van die ellende, of het betreft een intra-religieuze strijd waardoor er geen externe boemannen zijn om de schuld aan te geven.

Nu komt alles echter prachtig samen. De vinkjes kloppen. Het vijandsbeeld en/of slachtoffergevoel correspondeert met de leer. Ja, nu, nu zijn we heel erg bezorgd over mensenrechten.

Oh, en eisen we dat iedereen deze partijlijn in denken volgt. Anders ben je fan van genocide, islamofoob, racist, Zionist en weet ik wat voor tribale termen er allemaal voorbij komen wanneer je aangeeft voor geen goud met deze zwart-wit denkers te willen worden geassocieerd.
Maar heb je eigenlijk ook zelf een mening over het handelen van Israël, in plaats van enkel over demonstranten die blijkbaar niet over alles demonstreren dat jij belangrijk vind.
  zondag 29 december 2024 @ 17:20:16 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216074089
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 15:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Strategisch is het niet erg voor ze als die stemmen links van de PvdA terecht komen. Terwijl als die partij mee gaat doen aan dat loopgraven gevecht, ze wel weer stemmen verliezen aan partijen rechts van hen.
  zondag 29 december 2024 @ 17:38:52 #292
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216074445
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 17:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar de gemiddelde inwoner van Gaza heeft geen macht over wat Hamas allemaal doet maar krijgt wel bommen op zijn harses en kan zich niet verweren .

Daar wordt steeds voor gedoken door de Israël fanboys.
Bevolking heeft de Hamas gekozen als ik mij het goed herinner, en was jij niet degene die altijd roept dat als je ervoor kiest je de consequenties draagt daarvoor?
pi_216074575
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 17:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Bevolking heeft de Hamas gekozen als ik mij het goed herinner, en was jij niet degene die altijd roept dat als je ervoor kiest je de consequenties draagt daarvoor?
Hoe vrij waren die verkiezingen? En wanneer waren de laatste?
Wat waren de alternatieven?
  zondag 29 december 2024 @ 17:56:36 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216074737
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 17:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat er tijdens verkiezingen van inmiddels bijna 20 jaar geleden 7 oktober in het programma stond. Dus van enig mandaat is geen sprake.
  zondag 29 december 2024 @ 18:36:12 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216075442
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 17:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar heb je eigenlijk ook zelf een mening over het handelen van Israël, in plaats van enkel over demonstranten die blijkbaar niet over alles demonstreren dat jij belangrijk vind.
Ja, kun je ook gewoon terugvinden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216075775
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 17:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom eigenlijk? Strategisch is het niet erg voor ze als die stemmen links van de PvdA terecht komen. Terwijl als die partij mee gaat doen aan dat loopgraven gevecht, ze wel weer stemmen verliezen aan partijen rechts van hen.
Nee, in het artikel wat ik post wordt ook duidelijk aangegeven dat Nederland meer op hand van Gaza is dan je zou denken aan de hand van de zetelverding. Ze kunnen dus juist zetels afsnoepen van rechtse partijen op die manier.
Daarbij is de demografie die mensen hebben die tegen genocide zijn ook een winnende, die 20'ers en 30'ers met principes daar kun je nog lang stemmers aan hebben.
  zondag 29 december 2024 @ 19:38:32 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216076835
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 18:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee, in het artikel wat ik post wordt ook duidelijk aangegeven dat Nederland meer op hand van Gaza is dan je zou denken aan de hand van de zetelverding. Ze kunnen dus juist zetels afsnoepen van rechtse partijen op die manier.
Daarbij is de demografie die mensen hebben die tegen genocide zijn ook een winnende, die 20'ers en 30'ers met principes daar kun je nog lang stemmers aan hebben.
_O-

Het gros van Nederland is jullie selectieve verontwaardiging vooral kotsbeu.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 december 2024 @ 19:58:19 #298
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216077356
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, kun je ook gewoon terugvinden.
Dan moet je ver terugzoeken. En is denk ik wat interessanter dan allerlei klaagverhalen waarom de mening van bepaalde demonstranten ongeldig zou zijn.
  zondag 29 december 2024 @ 20:00:28 #299
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216077404
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 19:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan moet je ver terugzoeken. En is denk ik wat interessanter dan allerlei klaagverhalen waarom de mening van bepaalde demonstranten ongeldig zou zijn.
Niet echt, maar ik wil het nog wel een keer herhalen:

- Netanyahu is een crimineel die zo snel mogelijk op moet lazeren.
- Kolonisten dienen hun biezen te pakken en de grenzen te respecteren.
- Palestijnen hebben recht op een eigen land.

Is niet iets nieuws of zo, dat verkondig ik namelijk al een tijdje.

Dat raakt echter nogal ondergesneeuwd door - zoals je ze zelf noemt - de radicalen die het niet zullen verkroppen dat iemand niet 100% meegaat in hun intersectioneel gedreven hobbyisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 december 2024 @ 20:08:38 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216077604
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 18:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
"Meer op de hand van Gaza"

Meer op de hand dan wie? Dan Geert Wilders? Dan de regering? Dan Frans Timmermans?

Het wil niet zeggen dat men dan per se vrolijk mee "from the river to the sea" gaat zingen. Velen zullen meer de genuanceerde koers die Timmermans nu heeft aanspreken. Die ben je dan kwijt aan de rechterkant. Als iedereen F-jes voetbal gaat doen rondom Gaza is er nog weinig anders dan zwart en wit te kiezen.

Los nog van de vraag of Gaza nou zo enorm belangrijk is dat je dat als belangrijkste punt moet nemen in verkiezingen in Nederland. Aangezien onze regering hier uiteindelijk ook nog marginale invloed op heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')