abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215821145
Omdat dat politiek de gemoederen bezig blijft houden, en niet in het NL topic past.

Brand hier los.
pi_215821185
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 22:08 schreef ludovico het volgende:
Heet ik Canada ofzo.

Nee ik vind dat er politieke repercussies moeten komen op het inmengen in geo-politieke zaken die in dit geval gaan om de nationale veiligheid van een van onze bondgenoten, in oorlog, note bene.

Volgens Frankrijk is het berhaupt niet cf het verdrag van Rome, naar mijn mening moet je daar iets politiek mee.
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 22:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hoe is dit inmengen met politieke zaken van een land? Alsof je dus oorlogsmisdaden goedkeurt als het politieke keuzes waren.

Het is gewoon een onafhankelijk instituut met onafhankelijke rechters die aan rechtsspraak doen. Hun oordeel was hard en duidelijk. Als je dat zelfs ter discussie stelt dan houdt het gewoon op. Dan wil je gewoon geen enkel argument aannemen van mensen die kritiek leveren op de staat Israel en hun praktijken.
Hoe is het aanklagen van een staatshoofd in een oorlog je inmengen in geo-politieke zaken? Dat lijkt me evident.

Het is niet onafhankelijk, rechters zijn niet robots, en die moeten ook geprogrammeerd worden, objectiviteit, zwart-wit, bestaat niet, hoewel men het zal proberen na te streven, en de aanklager van Netanyahu heeft nogal wat stats die vooringenomenheid indiceren, maar anyway, dat was mijn punt niet, dit is een bevriend staatshoofd in oorlog, vr buiten het mandaat van wat het mandaat zou moeten zijn van dat strafhof, geo-politiek, BUITEN mandaat ICC. Maar Frankrijk lijkt dat overigens ook expliciet te vinden en te stellen dat dat ook in het verdrag van Rome is terug te vinden, wat het gewoon een illegitieme aanklacht maakt. Als dat niet zo zou zijn, verdient het naast politieke repercussies op die aanklager ook actie op het lidmaatschap van het verdrag zelf, dit is niet ok.

"Als je dat zelfs ter discussie stelt dan houdt het gewoon op. " Lol, man, waanzinnig.
"Dan wil je gewoon geen enkel argument aannemen van mensen die kritiek leveren op de staat Israel en hun praktijken."
Nee dat is het, vooringenomen rechters die zich met de nationale veiligheid van Isral denken te moeten bemoeien terwijl dat een bevriend staatshoofd is dat zichzelf VERDEDIGD tegen extremistische islam.

Bij Poetin gaat het om een aanval, zien we Rusland als een vijand, maar ook daar is het geo-politiek en volstrekt onhandig en maakt het de weg naar vrede allicht moeilijk door zo een uitspraak van het ICC.

Dat gaat ver buiten wat het mandaat zou moeten zijn van die club, vind ik. Misschien als de oorlog voorbij is dat er ruimte is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215821611
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 22:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Geen onderbouwing? Wat zeg ik nou net, roepen dat die enkele 10k doden genocide is, terwijl Isral vrachtwagens vol voedsel en water het gebied in laat komen, is krankjorum.

Graaf je gezicht nog dieper in het zand.
UNRWA met zijn banden met Hamas, niet best.
Dank voor het bevestigen van mijn post
pi_215821669
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 23:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dank voor het bevestigen van mijn post
Is goed Devlin, tis allemaal genocide hoor.
Echt beschamend dat er zoveel mensen dat hooghouden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215821684
twitter

Ik mis wat van dit type beelden / 7 oktober beelden om over genocide te spreken.
Deze man wordt omgelegd, alsof het niks is.
We hebben ook al het neefje van Assad opgehangen zien worden vandaag.
pi_215821689
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 00:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Is goed Devlin, tis allemaal genocide hoor.
Echt beschamend dat er zoveel mensen dat hooghouden.
Of het genocide is ga ik niet over.
Maar dat jij je nogal laat benvloeden door Isralische bronnen is een feit met je vrachtwagens.... 168 vrachtwagens per dag voor hoeveel miljoen inwoners???

Oeps oud cijfer genomen... Het zijn er 45 per dag
pi_215821696
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 00:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Of het genocide is ga ik niet over.
Maar dat jij je nogal laat benvloeden door Isralische bronnen is een feit met je vrachtwagens.... 168 vrachtwagens per dag voor hoeveel miljoen inwoners???
Joh, neem Egypte de maat ofzo. Of jezelf. Of de EU. Of wie dan ook.
Alsof humanitaire hulp een verplichting is ofzo, raar gedoe. Toch doen ze het, uiteraard, want ze willen daar geen duizenden hongerslachtoffers.
pi_215821706
Het gehele internet staat verdomme vol van de filmpjes van extreem islam geweld, van Isral zien we niks. Tis wat.
pi_215821723
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 00:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Joh, neem Egypte de maat ofzo. Of jezelf. Of de EU. Of wie dan ook.
Alsof humanitaire hulp een verplichting is ofzo, raar gedoe. Toch doen ze het, uiteraard, want ze willen daar geen duizenden hongerslachtoffers.
Dusss Isral controleert de grens... Heeft effectief heel Palestina gesoleerd, weigert genoeg voedsel binnen te laten maar zijn toch de helden... :')

Ik ga je weer negeren
  dinsdag 10 december 2024 @ 07:59:13 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215822437
twitter

The Times of Israel. Weet niet of ik die nieuwssite nog moet geloven
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 10 december 2024 @ 09:04:11 #11
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215822828
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 00:10 schreef ludovico het volgende:
Het gehele internet staat verdomme vol van de filmpjes van extreem islam geweld, van Isral zien we niks. Tis wat.
Wat zit je nou stoer te doen? Ik heb je meerdere sites gegeven waar je struikelt over Isralische misdaden en je ontkent het gewoon een uur later.
pi_215822983
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 17:30 schreef devlinmr het volgende:
Het enige fatsoenlijke land dat al sinds 1947 Palestijnen/Arabieren ongegeneerd verdrijft en over de kling jaagt. Ook volgens hun eigen rapporten die ze liever niet publiek wilden maken.
De aanzet tot de eerste oorlog,

https://rightsforum.org/i(...)ythen-rond-de-nakba/
Hier hebben we het recent al over gehad en dit is niet hoe het is gegaan. Ik zal het nog een keer herhalen:
quote:
The United Nations resolution sparked conflict between Jewish and Arab groups within Palestine. Fighting began with attacks by irregular bands of Palestinian Arabs attached to local units of the Arab Liberation Army composed of volunteers from Palestine and neighboring Arab countries. These groups launched their attacks against Jewish cities, settlements, and armed forces.
Bron
quote:
After Israel declared its independence on May 14, 1948, the fighting intensified with other Arab forces joining the Palestinian Arabs in attacking territory in the former Palestinian mandate. On the eve of May 14, the Arabs launched an air attack on Tel Aviv, which the Israelis resisted. This action was followed by the invasion of the former Palestinian mandate by Arab armies from Lebanon, Syria, Iraq, and Egypt. Saudi Arabia sent a formation that fought under the Egyptian command. British trained forces from Transjordan eventually intervened in the conflict, but only in areas that had been designated as part of the Arab state under the United Nations Partition Plan and the corpus separatum of Jerusalem. After tense early fighting, Israeli forces, now under joint command, were able to gain the offensive.

Bron
Het argument dat Isral dus honderdduizenden Arabieren heeft verdreven en daarna de staat Isral opgericht, is simpelweg niet waar. Het anti-Isralische The Right Forum stelt daarnaast ook nog dat het 'logisch' is dat het VN-verdelingsplan door de Arabieren werd afgewezen. Dat zou immers 'onrechtvaardig' zijn geweest. Elke verder onderbouwing onderbreekt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 00:07 schreef ludovico het volgende:
[ x ]

Ik mis wat van dit type beelden / 7 oktober beelden om over genocide te spreken.
Deze man wordt omgelegd, alsof het niks is.
We hebben ook al het neefje van Assad opgehangen zien worden vandaag.
Tja, het zijn geen Isralische Joden die het doen, dus dan negeren sommige mensen het. Verschrikkelijke beelden natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 10 december 2024 @ 09:48:45 #13
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215823158
'Isralische eenheden rukken op naar Damascus'

quote:
Isralische eenheden zijn momenteel ongeveer 25 kilometer van Damascus verwijderd. Dat zeggen anonieme Syrische bronnen tegen Reuters. Zowel Isralische als Libanese media berichten over de oprukkende strijdkrachten. Die zouden nu praktisch in de stad Qatana zijn, dat op een kleine 20 kilometer van de buitenwijken van de Syrische hoofdstad ligt.

De aanwezigheid van de militairen volgt op de val van het regime-Assad dit weekend. Zondag liet de Isralische premier Benjamin Netanyahu weten dat zijn troepen de bufferzone in de Golanhoogte tussen Isral en Syri hadden ingenomen. De Isralische leider houdt vol dat er sprake is van een tijdelijke vorm van zelfverdediging. Zijn troepen zouden Syri zijn binnengetrokken om te voorkomen dat ‘vijandige krachten zich niet zouden vestigen nabij de Isralische grens’. Het land vreest voor de rebellen die Assad verdreven: onder meer de dominante rebellengroep HTS staat vijandig tegenover Isral.
Het altijd iedereen de dood in bombarderende en schietende Isral heeft weer een nieuwe plek gevonden en neemt steeds grotere stukken van Syri in tijdens het relatieve machtsvacum of de chaos van de overdracht. Er zijn namelijk geen regels voor Isral, ze mogen letterlijk doen wat ze maar willen, doden wie ze maar willen, bezetten wat ze maar willen, wij in het Westen blijven ze toch wel steunen, misdaad op misdaad op misdaad.

De zoveelste invasieve, agressieve actie van Isral, dat zich nooit aan landsgrenzen hoeft te houden, of aan het internationaal recht. En ons parlement maar applaudisseren.
pi_215823498
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 09:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier hebben we het recent al over gehad en dit is niet hoe het is gegaan. Ik zal het nog een keer herhalen:
[..]
[..]
Het argument dat Isral dus honderdduizenden Arabieren heeft verdreven en daarna de staat Isral opgericht, is simpelweg niet waar. Het anti-Isralische The Right Forum stelt daarnaast ook nog dat het 'logisch' is dat het VN-verdelingsplan door de Arabieren werd afgewezen. Dat zou immers 'onrechtvaardig' zijn geweest. Elke verder onderbouwing onderbreekt.
[..]
Tja, het zijn geen Isralische Joden die het doen, dus dan negeren sommige mensen het. Verschrikkelijke beelden natuurlijk.
Sure blijf geloven in de mythe

IDF documenten uit die tijd vertellen een heel ander geloofwaardiger verhaal

https://www.akevot.org.il(...)rom-arab-leadership/

Maar ja het IDF zal nu ook wel een linkse anti -Israel beweging zijn
pi_215823512
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het altijd iedereen de dood in bombarderende en schietende Isral heeft weer een nieuwe plek gevonden en neemt steeds grotere stukken van Syri in tijdens het relatieve machtsvacum of de chaos van de overdracht. Er zijn namelijk geen regels voor Isral, ze mogen letterlijk doen wat ze maar willen, doden wie ze maar willen, bezetten wat ze maar willen, wij in het Westen blijven ze toch wel steunen, misdaad op misdaad op misdaad.

De zoveelste invasieve, agressieve actie van Isral, dat zich nooit aan landsgrenzen hoeft te houden, of aan het internationaal recht. En ons parlement maar applaudisseren.
Nee joh.. allemaal zelfbescherming :')
  dinsdag 10 december 2024 @ 10:26:03 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215823547
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 10:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee joh.. allemaal zelfbescherming :')
Het binnenvallen van Oekrane leverde Rusland een boycot, sancties en uitsluiting van allerlei evenementen (zowel cultureel als sportief) op.
Het binnenvallen van Syri levert Isral niets op behalve gejuich, want onze superieure westerse cultuur vindt het allemaal prima zolang je je bommen en oorlogsmisdaden maar richt op Arabieren en (vermeend) moslims dan steunen we je een hele genocide lang. Lang leve onze christelijke normen en waarden.
pi_215823597
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 10:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het binnenvallen van Oekrane leverde Rusland een boycot, sancties en uitsluiting van allerlei evenementen (zowel cultureel als sportief) op.
Het binnenvallen van Syri levert Isral niets op behalve gejuich, want onze superieure westerse cultuur vindt het allemaal prima zolang je je bommen en oorlogsmisdaden maar richt op Arabieren en (vermeend) moslims dan steunen we je een hele genocide lang. Lang leve onze christelijke normen en waarden.
Dat doen we al sinds de kruistochten, is traditie
pi_215823658
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 10:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Sure blijf geloven in de mythe

IDF documenten uit die tijd vertellen een heel ander geloofwaardiger verhaal

https://www.akevot.org.il(...)rom-arab-leadership/

Maar ja het IDF zal nu ook wel een linkse anti -Israel beweging zijn
Nee hoor, documenten van Israelische leger vertellen geen ander verhaal. Ik hou het daarom ook liever bij historische feiten en niet bij het gecherrypickte narratief van een actiegroep. Hoe dit conflict en oorlogen binnen dit langlopende conflict tot stand zijn gekomen, is gelukkig uitstekend gedocumenteerd door vele historici.
quote:

[..]
En waarom is Isral een klein deel van Syri binnengevallen?

Het creren van een bufferzone om meerdere dingen te voorkomen: A) wapensmokkel vanuit Syri naar Libanon of Jordani, B) het controle van onder andere Mount Hermon, wat door de hoge ligging een strategisch punt is, en C) het voorkomen van een toestroom van vluchtelingen richting de Golan.

Dit is dus op geen enkele manier te vergelijken met Rusland, dat zonder enige reden Oekrane binnenvalt om het land volledig te annexeren en weer binnen hun invloedssferen te krijgen.

Heb je je trouwens ook al uitgesproken tegen de inmengingen van Turkse groeperingen in het Noorden? De bombardementen van de Turken in de gebieden met veel Koerden en de bombardementen van de VS in andere delen van het land? Of is het alleen een probleem als Isral iets doet?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215823675
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 10:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, documenten van Israelische leger vertellen geen ander verhaal.
Dan zou ik ze eerst maar eens lezen. Minutieus wordt er uit de doeken gedaan wat de tactiek was.

quote:
factors in detail.

Without a doubt, hostilities were the main factor in the population movement. Each and every district
underwent a wave of migration as our actions in that area intensified and expanded. In general, for us,
the month of May signified a transition into wide-scale operations, which is why the month of May
involved the evacuation of the maximum number of locales. The departure of the English, which was
merely the other side of the coin, did, of course, help evacuation, but it appears that more than
affecting migration directly, the British evacuation freed our hands to take action.
Note that it was not always the intensity of the attack that was decisive, as other factors became
particularly prominent – mostly psychological factors. The element of surprise, long stints of shelling
with extremely loud blasts, and loudspeakers in Arabic proved very effective when properly used
(mostly Haifa!);

Gr gr IDF

https://www.akevot.org.il(...)1948ISReport-Eng.pdf

[ Bericht 25% gewijzigd door devlinmr op 10-12-2024 11:00:03 ]
pi_215823777
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 10:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En waarom is Isral een klein deel van Syri binnengevallen?

Het creren van een bufferzone om meerdere dingen te voorkomen: A) wapensmokkel vanuit Syri naar Libanon of Jordani, B) het controle van onder andere Mount Hermon, wat door de hoge ligging een strategisch punt is, en C) het voorkomen van een toestroom van vluchtelingen richting de Golan.
bufferzone was er al is geen reden om tot 20km van Damascus op te rukken
quote:
Dit is dus op geen enkele manier te vergelijken met Rusland, dat zonder enige reden Oekrane binnenvalt om het land volledig te annexeren en weer binnen hun invloedssferen te krijgen.
beide gebruikten smoesjes om het goed te praten. Maar het gaat meer om hoe er verschillend gereageerd wordt
quote:
Heb je je trouwens ook al uitgesproken tegen de inmengingen van Turkse groeperingen in het Noorden? De bombardementen van de Turken in de gebieden met veel Koerden en de bombardementen van de VS in andere delen van het land? Of is het alleen een probleem als Isral iets doet?
Open er een apart topic over zou ik zeggen
pi_215823812
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 10:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dan zou ik ze eerst maar eens lezen. Minutieus wordt er uit de doeken gedaan wat de tactiek was.
[..]
Gr gr IDF

https://www.akevot.org.il(...)1948ISReport-Eng.pdf
Dit is niet het Israelische leger, maar de conclusie van Akevot, een actiegroep gelinkt aan B'Tselem, wat weer is opgericht door verscheidene (ex) politici van het radicaal linkse Meretz. En daarnaast is het onduidelijk wat dit narratief berhaupt af doet aan het ontstaan van beide oorlogen?
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 11:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]
bufferzone was er al is geen reden om tot 20km van Damascus op te rukken
Jazeker wel, 20km van Damascus is namelijk slechts 20km van de Golan.
quote:
[..]
beide gebruikten smoesjes om het goed te praten. Maar het gaat meer om hoe er verschillend gereageerd wordt
Het zijn simpelweg twee totaal verschillende situaties.
quote:
[..]
Open er een apart topic over zou ik zeggen
Nee hoor, dat kan hier prima worden besproken. Maar de vraag wordt genegeerd begrijp ik. Het gaat dan ook helemaal niet over een oprechte zorg wat er met Syri zal gebeuren, het is simpelweg een pure haat jegens Isral. En al zou Turkije half Syri innemen, boeit dat de mensen die stellen dat het problematisch is dat Isral een bufferzone creert, helemaal niets.
pi_215824005
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]

Dit is toch volstrekt logisch vanuit Israel gezien?

Ze hebben de sjiitische vijanden weten af te houden, door Iraanse proxy's uit te schakelen. maar zitten nu met het soennitische gevaar aan hun grenzen.
pi_215824017
quote:

[..]
Het is heel schattig, hoor. Dat moreel-consequent willen zijn. Maar zo heeft internationale politiek nooit gewerkt.

Oekraine is een Europees land, dat is binnen gevallen. Dus uiteraard is dat voor ons veel problematischer dan het binnenvallen van een Syrie, waar allerlei proxy's hebben gevochten (of nog steeds) die geen sympathie hebben voor het westen.
pi_215824024
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 11:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is niet het Israelische leger, maar de conclusie van Akevot, een actiegroep gelinkt aan B'Tselem, wat weer is opgericht door verscheidene (ex) politici van het radicaal linkse Meretz. En daarnaast is het onduidelijk wat dit narratief berhaupt af doet aan het ontstaan van beide oorlogen?
[..]
lezen niet je sterkste kant? Het is een rapport van het het Isralische leger dd 30 juni 1948, gepubliceerd door Akevot.
quote:
Jazeker wel, 20km van Damascus is namelijk slechts 20km van de Golan.
[..]
waar Isral niks te zoeken heeft.
quote:
Het zijn simpelweg twee totaal verschillende situaties.
[..]
hoelang is Isral al opgedragen de bezette gebieden terug te geven?
quote:
Nee hoor, dat kan hier prima worden besproken. Maar de vraag wordt genegeerd begrijp ik. Het gaat dan ook helemaal niet over een oprechte zorg wat er met Syri zal gebeuren, het is simpelweg een pure haat jegens Isral. En al zou Turkije half Syri innemen, boeit dat de mensen die stellen dat het problematisch is dat Isral een bufferzone creert, helemaal niets.
Whataboutisme van jewelste en een ander topic
  dinsdag 10 december 2024 @ 11:52:34 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215824042
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 11:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit is toch volstrekt logisch vanuit Israel gezien?

Het is vooral volstrekt illegaal volgens elke vorm van internationaal recht. En de enige reden dat ze het doen, is omdat ze weten dat ze ermee weg komen, omdat Isral altijd wegkomt met welke grootschalige misdaad dan ook.

Het is ook volstrekt logisch vanuit een Russisch perspectief om Oekrane als vazalstaat in te palmen. Moet je zien hoe daarop gereageerd is. Zie het contrast.

En bespaar me je onoprechte geneuzel over internationaal recht. Als je er uit gemakzucht een nihilistische kijk op na wil houden, waarom meng je je dan berhaupt in discussies? Alleen maar om de hele tijd te zeggen dat het allemaal toch niet uitmaakt?
pi_215824052
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 11:52 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is vooral volstrekt illegaal volgens elke vorm van internationaal recht. En de enige reden dat ze het doen, is omdat ze weten dat ze ermee weg komen, omdat Isral altijd wegkomt met welke grootschalige misdaad dan ook.

Het is ook volstrekt logisch vanuit een Russisch perspectief om Oekrane als vazalstaat in te palmen. Moet je zien hoe daarop gereageerd is. Zie het contrast.
Ja dus?

Zowel Israel als Rusland houdt zich niet aan het internationaal-recht. Bij Rusland vinden we dat een probleem, bij Israel een stuk minder. Waarom? Rusland is een Europees land binnen gevallen, Israel valt voor ons relatief irrelevante grondgebieden binnen en Israel zelf is een bondgenoot van het westen.

Het idee dat je moreel-consequent moet zijn is een denkfout.
pi_215824130
Bibi is gewoon een rechtse mafkees net zoals Putin
  dinsdag 10 december 2024 @ 12:34:19 #28
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215824429
twitter

De dubbele standaard gegrond in het virulente racisme van de westerse wereld staat er weer mooi op met Israls nieuwste projectje. Nog geen enkele reactie van welke regering dan ook, op deze flagrante invasie.
pi_215825142
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 11:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]
lezen niet je sterkste kant? Het is een rapport van het het Isralische leger dd 30 juni 1948, gepubliceerd door Akevot.
Nee, dit is een document waarvan men bij Akevot meent dat dit een vertaalde samenvatting is van reportages van het Isralische leger. Dat is dus iets anders. En dan blijft de vraag staan wat dit narratief zou afdoen aan wat ik had gepost over de feitelijke historie van dit conflict?
quote:
[..]
waar Isral niks te zoeken heeft.
Isral heeft daar van alles te zoeken.
quote:
[..]
hoelang is Isral al opgedragen de bezette gebieden terug te geven?
Isral bezet geen gebieden. Het eigen land dient namelijk beschermd te worden.
quote:
[..]
Whataboutisme van jewelste en een ander topic
Geen whataboutism omdat het een direct verband heeft met waarom Isral zich k in Syri mengt. Maar de realiteit is simpelweg dat het sommigen helemaal niet kan schelen hoe deze situatie zich uitspeelt. Het gaat hen alleen maar om Isral. Het specifieke bestaan van dat land is een doorn in het oog, dus richt daar zich de selectieve en obsessieve woede op.
pi_215825186
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 12:03 schreef Cupfighter het volgende:
Bibi is gewoon een rechtse mafkees net zoals Putin
Nee hoor, dat is helemaal niet waar. Bibi heeft ook duidelijk uitgelegd wat Isral hier van plan is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 12:34 schreef VoMy het volgende:
[ x ]

De dubbele standaard gegrond in het virulente racisme van de westerse wereld staat er weer mooi op met Israls nieuwste projectje. Nog geen enkele reactie van welke regering dan ook, op deze flagrante invasie.
Welk 'virulente racisme' heb je het hier precies over? Kun je zulke claims ook verder onderbouwen? Je vergelijkt twee dingen die niets met elkaar te maken hebben en gooit er vervolgens een ongefundeerde aantijging van racisme overheen.
pi_215825917
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dit is een document waarvan men bij Akevot meent dat dit een vertaalde samenvatting is van reportages van het Isralische leger. Dat is dus iets anders. En dan blijft de vraag staan wat dit narratief zou afdoen aan wat ik had gepost over de feitelijke historie van dit conflict?
je "feitelijke" historie zoals zionisten willen dat je hem ziet. Als je alles wat je niet welgevallig is domweg blijft wegzetten als links of anti-israel dan zijn we snel uitgepraat. Wat het af doet? Het laat zien dat Isral in veel gevallen de agressor is en een apartheidsregime in stand houdt
quote:
[..]
Isral heeft daar van alles te zoeken.
Isral is meerdere malen gesommeerd om de bezette gebieden te verlaten en nu vallen ze weer een ander land binnen met als excuus "bufferzone". Alleen er was al een bufferzone
quote:
[..]
Isral bezet geen gebieden. Het eigen land dient namelijk beschermd te worden.
laat me niet lachen
quote:
[..]
Geen whataboutism omdat het een direct verband heeft met waarom Isral zich k in Syri mengt. Maar de realiteit is simpelweg dat het sommigen helemaal niet kan schelen hoe deze situatie zich uitspeelt. Het gaat hen alleen maar om Isral. Het specifieke bestaan van dat land is een doorn in het oog, dus richt daar zich de selectieve en obsessieve woede op.
Het gaat me om de regering van Isral
pi_215826093
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 14:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]
je "feitelijke" historie zoals zionisten willen dat je hem ziet. Als je alles wat je niet welgevallig is domweg blijft wegzetten als links of anti-israel dan zijn we snel uitgepraat. Wat het af doet? Het laat zien dat Isral in veel gevallen de agressor is en een apartheidsregime in stand houdt
Nee hoor, de feitelijk historie zonder selectieve verontwaardiging en geschiedvervalsing. En daar is niets 'zionistisch' aan.

Zoals ik al aangaf is het uitstekend gedocumenteerd hoe de periode van pakweg 1880 - 1950 is verlopen in dit gebied. We hebben daar geen actiegroepen of NGOs voor nodig, maar kunnen vertrouwen op de conclusies van vele historici.
quote:
[..]
Isral is meerdere malen gesommeerd om de bezette gebieden te verlaten en nu vallen ze weer een ander land binnen met als excuus "bufferzone". Alleen er was al een bufferzone
Welke bufferzone dan?
quote:
[..]
Het gaat me om de regering van Isral
Dat doet het al 76 jaar zeker? Het gaat helemaal niet om de regering van Isral. Het is een obsessie haat jegens het land wat volgens sommige geen bestaansrecht heeft en daarnaast speelt ook antisemitisme nog wel eens een rol.
pi_215826765
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 14:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, de feitelijk historie zonder selectieve verontwaardiging en geschiedvervalsing. En daar is niets 'zionistisch' aan.

Zoals ik al aangaf is het uitstekend gedocumenteerd hoe de periode van pakweg 1880 - 1950 is verlopen in dit gebied. We hebben daar geen actiegroepen of NGOs voor nodig, maar kunnen vertrouwen op de conclusies van vele historici.
blijf erin geloven zou ik zeggen. Irgun, Lehi waren ook al van die lieverdjes.
quote:
[..]
Welke bufferzone dan?
Golan heights. Dat is de bufferzone die ze nu hebben ingenomen om een bufferzone te creeeren.. Tja, enige creativiteit kun je ze niet ontkennen
quote:
[..]
Dat doet het al 76 jaar zeker? Het gaat helemaal niet om de regering van Isral. Het is een obsessie haat jegens het land wat volgens sommige geen bestaansrecht heeft en daarnaast speelt ook antisemitisme nog wel eens een rol.
Ik heb niks tegen Joden, wel tegen overheden die delen van hun bevolking onderdrukken op basis van etniciteit danwel geloof
pi_215826918
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 15:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]
blijf erin geloven zou ik zeggen. Irgun, Lehi waren ook al van die lieverdjes.
[..]
Irgun en Lehi hebben een belangrijke rol gespeeld in de letterlijke dekolonisatie van dit gebied en waren ook het resultaat van .. Jawel, Arabisch terreur tegenover de Joodse gemeenschappen in de regio dat zich al decennialang voordeed.
quote:
[..]
Golan heights. Dat is de bufferzone die ze nu hebben ingenomen om een bufferzone te creeeren.. Tja, enige creativiteit kun je ze niet ontkennen
De Golan is inmiddels gebied van Isral, de Amerikanen hebben dit ook al erkent als Israelisch grondgebied. Syri is dit gebied verloren nadat men wr een oorlog tegen Isral was gestart. Play stupid games, win stupid prizes.
quote:
[..]
Ik heb niks tegen Joden, wel tegen overheden die delen van hun bevolking onderdrukken op basis van etniciteit danwel geloof
Dat zeg ik dan ook niet. Maar de obsessie met Isral en de specifieke focus op het beleid van dit land (en daar ben je echt niet de enige in) en de welwillendheid waarmee velen vallen voor geschiedvervalsing en verkapte bloedsprookjes rondom dit land is op zijn minst raar en verdacht te noemen.
pi_215826940
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is helemaal niet waar. Bibi heeft ook duidelijk uitgelegd wat Isral hier van plan is.
[..]
Welk 'virulente racisme' heb je het hier precies over? Kun je zulke claims ook verder onderbouwen? Je vergelijkt twee dingen die niets met elkaar te maken hebben en gooit er vervolgens een ongefundeerde aantijging van racisme overheen.
Bij Putin is het ook duidelijk wat hij wil maar dan is het nog een rechtse mafkees net zoals Bibi, Israel zou wereldwijd geboycot moeten worden
pi_215827115
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 09:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Kom je nou met bronnen van het ministerie van buitenlandse zaken in de VS? Lekker geloofwaardig :')
What Would Goku Do
pi_215827142
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:30 schreef viagraap het volgende:

[..]
Kom je nou met bronnen van het ministerie van buitenlandse zaken in de VS? Lekker geloofwaardig :')
Ik kan ook academische artikelen pakken. Ik begrijp ook niet waarom de Amerikaanse overheid geen goede bron zou zijn?
pi_215827154
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik kan ook academische artikelen pakken. Ik begrijp ook niet waarom de Amerikaanse overheid geen goede bron zou zijn?
Omdat die een belang hebben bij het bestaan van Israel en al decennia laten blijken totaal niet objectief naar de kwestie te kunnen kijken. Dus pak er vooral echte academische bronnen bij.
What Would Goku Do
pi_215827196
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Irgun en Lehi hebben een belangrijke rol gespeeld in de letterlijke dekolonisatie van dit gebied en waren ook het resultaat van .. Jawel, Arabisch terreur tegenover de Joodse gemeenschappen in de regio dat zich al decennialang voordeed.
[..]
De Golan is inmiddels gebied van Isral, de Amerikanen hebben dit ook al erkent als Israelisch grondgebied. Syri is dit gebied verloren nadat men wr een oorlog tegen Isral was gestart. Play stupid games, win stupid prizes.
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. Maar de obsessie met Isral en de specifieke focus op het beleid van dit land (en daar ben je echt niet de enige in) en de welwillendheid waarmee velen vallen voor geschiedvervalsing en verkapte bloedsprookjes rondom dit land is op zijn minst raar en verdacht te noemen.
Punt 1 irgun en lehi waren zionistische terreurgroepen en als zodanig erkend
Punt 2, door Trump ja, rest van de wereld niet
https://www.bbc.com/news/articles/c77jrrxxn07o
Is volgens jou dan zeker ook een linkse leugen?
Punt 3 geschiedvervalsing vond plaats Isral na 1948. We (althans jij nog niet blijkbaar) weten nu beter
pi_215827239
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Punt 1 irgun en lehi waren zionistische terreurgroepen en als zodanig erkend
Irgun en Lehi pleegde met hun acties tegen de Britten ook terreur, dat zul je mij niet horen ontkennen. Wat doet dit af aan hoe zij ontstaan zijn, namelijk als afsplitsingen van Haganah, wat op diens beurt weer was ontstaan vanuit zelfverdediging van de Joodse gemeenschappen jegens het geweld van Arabieren.
quote:

[..]
Punt 2, door Trump ja, rest van de wereld niet
En dat is voor Isral (en ook voor het Westen) wat telt.
quote:

[..]
Punt 3 geschiedvervalsing vond plaats Isral na 1948. We (althans jij nog niet blijkbaar) weten nu beter
Nee hoor, geschiedvervalsing is er vooral vanuit de Palestijnse kringen en pro-Palestijnse zoals NGOs en andere actiegroepen die zich inzetten voor het oprichten van een Palestijnse staat en de opheffing van Isral als land.

De notie van een Palestijnse identiteit is namelijk geschiedvervalsing om te beginnen. Deze kreeg immers pas vorm in de jaren 1960 onder leiding van Arafat.
pi_215827469
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Irgun en Lehi pleegde met hun acties tegen de Britten ook terreur, dat zul je mij niet horen ontkennen. Wat doet dit af aan hoe zij ontstaan zijn, namelijk als afsplitsingen van Haganah, wat op diens beurt weer was ontstaan vanuit zelfverdediging van de Joodse gemeenschappen jegens het geweld van Arabieren.
[..]
En dat is voor Isral (en ook voor het Westen) wat telt.
[..]
Nee hoor, geschiedvervalsing is er vooral vanuit de Palestijnse kringen en pro-Palestijnse zoals NGOs en andere actiegroepen die zich inzetten voor het oprichten van een Palestijnse staat en de opheffing van Isral als land.

De notie van een Palestijnse identiteit is namelijk geschiedvervalsing om te beginnen. Deze kreeg immers pas vorm in de jaren 1960 onder leiding van Arafat.
Conclusie, Isral is ontstaan door terroristische groeperingen die ongeveer 700.000 Arabieren middels geweld en intimidatie hebben verdreven en zo'n 400 dorpen heeft vernietigd.
Bezetten de internationaal erkende ( behalve door de VS) bufferzone.
En jij gelooft nog steeds in de mythe dat Isral alles uit zelfverdediging doet.

Prima. Anders nog iets?
pi_215827549
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Conclusie, Isral is ontstaan door terroristische groeperingen die ongeveer 700.000 Arabieren middels geweld en intimidatie hebben verdreven en zo'n 400 dorpen heeft vernietigd.
Bezetten de internationaal erkende ( behalve door de VS) bufferzone.
En jij gelooft nog steeds in de mythe dat Isral alles uit zelfverdediging doet.

Prima. Anders nog iets?
Hmm, nee.

Isral is ontstaan doordat er meerdere volkeren in dit gebied leefden, waaronder Joden en Arabieren. Beide wilde een staat en de VN kwam met een verdelingsplan. De Joden in dit gebied accepteren dit plan, maar de Arabieren niet.

Zij begonnen (nadat men al decennialang bezig was geweest met terrorisme tegen de Joodse gemeenschappen in deze regio) een burgeroorlog die men verloor waarna ook nog eens de omringende Arabische landen te hulp schoten. Ook zij verloren de strijd tegen Isral, dat veel sterker bleek.

Kortom, de conclusie is dus ook hier weer: play stupid games, win stupid prizes. Arabieren wilden vanuit territoriale gierigheid en gevoelens van raciale en religieuze suprematie alles en bleven met lege handen achter.
pi_215827587
Vandaag weer 300 luchtaanvallen op Syrie door Isral

Wat heeft Isral te winnen met de aanvallen in Syri? - https://nos.nl/l/2547820

Maar gelukkig heeft niemand het meer over de corruptieschandalen rond Bibi.
pi_215827630
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee.

Isral is ontstaan doordat er meerdere volkeren in dit gebied leefden, waaronder Joden en Arabieren. Beide wilde een staat en de VN kwam met een verdelingsplan. De Joden in dit gebied accepteren dit plan, maar de Arabieren niet.
gek h als er net 700.000 zijn verdreven door de Zionistische terreurgroepen
quote:
Zij begonnen (nadat men al decennialang bezig was geweest met terrorisme tegen de Joodse gemeenschappen in deze regio) een burgeroorlog die men verloor waarna ook nog eens de omringende Arabische landen te hulp schoten. Ook zij verloren de strijd tegen Isral, dat veel sterker bleek.
ze begonnen een verdedingsoorlog bedoel je nadat ze zoveel slachtoffers door Zionistische terreurgroepen hadden
quote:
Kortom, de conclusie is dus ook hier weer: play stupid games, win stupid prizes. Arabieren wilden vanuit territoriale gierigheid en gevoelens van raciale en religieuze suprematie alles en bleven met lege handen achter.
Gelukkig heeft apartheidsregime Isral met zijn "huillie huillie iedereen is antisemiet" roepende corrupte Bibi alles over voor de moslimbevolking binnen Isral en de bezette gebieden.
pi_215827659
Territoriale gierigheid blijft een hilarische uitvinding van Howard _O-
What Would Goku Do
pi_215827772
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]
gek h als er net 700.000 zijn verdreven door de Zionistische terreurgroepen
[..]
ze begonnen een verdedingsoorlog bedoel je nadat ze zoveel slachtoffers door Zionistische terreurgroepen hadden
[..]
Gelukkig heeft apartheidsregime Isral met zijn "huillie huillie iedereen is antisemiet" roepende corrupte Bibi alles over voor de moslimbevolking binnen Isral en de bezette gebieden.
Dit is een hele vreemde claim. Het VN-Verdelingsplan is namelijk van begin september 1947, nog later in diezelfde maand wijzen de Arabieren dit af. De zogenaamde 'Nakba' vond plaats tussen 1948 en 1949.

Nou, hoe kan de afwijzing van het VN-Verdelingsplan een gevolg zijn van iets dat pas n a twee jaar later plaatsvond?

Zie je nu hoe je hier zelf de geschiedenis aan het herschrijven bent? En dit doe je constant als het over dit conflict gaat.
pi_215828140
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een hele vreemde claim. Het VN-Verdelingsplan is namelijk van begin september 1947, nog later in diezelfde maand wijzen de Arabieren dit af. De zogenaamde 'Nakba' vond plaats tussen 1948 en 1949.
bron?
quote:
Nou, hoe kan de afwijzing van het VN-Verdelingsplan een gevolg zijn van iets dat pas n a twee jaar later plaatsvond?

Zie je nu hoe je hier zelf de geschiedenis aan het herschrijven bent? En dit doe je constant als het over dit conflict gaat.
Kom eerst met je bron voor de data en dan gaan we het over herschrijven hebben
pi_215828617
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]
bron?
[..]
Kom eerst met je bron voor de data en dan gaan we het over herschrijven hebben
Hmm.Waarom ga je nu ineens om bronnen vragen? Ik kan je er velen geven omdat het gewoon historische feiten betreft, maar dit staat nota bene zelfs op een uitgesproken activistische website zoals de Interactive Encyclopedia of the Palestine Question:
quote:
On 23 September 1947, the UN General Assembly formed an Ad Hoc Committee to consider UNSCOP's report. Representatives of the Arab Higher Committee (Hay'a) (AHC) and the Jewish Agency attended. The AHC rejected the proposals of both UNSCOP working groups, arguing that any solution that privileged the claims of Jews to Palestine was inconsistent with the UN Charter.

Bron
quote:
1948 Arab-Israeli War, an existential war fought between Israel and Arab forces from Egypt, Transjordan (Jordan), Iraq, Syria, and Lebanon. The war formally began on May 15, 1948, and ended on July 20, 1949, although it followed a civil war that began after the passage of United Nations partition plan on November 29, 1947. The fighting more or less came to an end on January 7, 1949. For Israel, the war is remembered as the War of Independence because it secured the country’s existence despite hostile neighbors. For Arabs, the war is remembered as “the Nakba” (from Arabic al-nakbah, “the catastrophe”) because of the mass displacement of Palestinians that resulted from the war.

Bron
De vraagt blijft dus staan: Hoe is het tweede een gevolg van het eerste, zoals jij beweerde? Dat kan dus niet, want de vele Palestijnen die op de vlucht sloegen was pas iets dat n a twee jaar na het afwijzen van het VN-verdelingsplan gebeurde.
pi_215828833
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 19:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.Waarom ga je nu ineens om bronnen vragen? Ik kan je er velen geven omdat het gewoon historische feiten betreft, maar dit staat nota bene zelfs op een uitgesproken activistische website zoals de Interactive Encyclopedia of the Palestine Question:
[..]
[..]
De vraagt blijft dus staan: Hoe is het tweede een gevolg van het eerste, zoals jij beweerde? Dat kan dus niet, want de vele Palestijnen die op de vlucht sloegen was pas iets dat n a twee jaar na het afwijzen van het VN-verdelingsplan gebeurde.
Helaas kom je niet met een datum van Nakba
Wellicht omdat die in 47 begon en dat dat niet in je herschreven geschiedenis past
  dinsdag 10 december 2024 @ 20:06:45 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215829310
De NOS doet mee met de open deurenronde:

Wat heeft Isral te winnen met de aanvallen in Syri?

Israel annexeert Syrisch grondgebied. Wat hebben ze te winnen? Nou, dat grondgebied.
Israel vernietigt Syrisch legermaterieel. Wat hebben ze te winnen? Dat ze het bezette grondgebied makkelijk kunnen behouden en in de toekomst ook makkelijker nieuw grondgebied kunnen annexeren.

Was dat even moeilijk.

Het woord 'invasie' zijn ze eventjes vergeten in Hilversum. TOEVALLIG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')