Ja verdomme, krijgen we weer dirty air van de achtervleugel.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aanvullend hierop, de aanpassingen naast elkaar
[ x ]
[ x ]
Wow. Jij kan nu al zien aan de vorm achtervleugel de invloed op de luchtstroom?quote:Op donderdag 12 december 2024 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja verdomme, krijgen we weer dirty air van de achtervleugel.
Echt, ik snap niet waarom ze heel het huidige concept in de prullenbak tyfen. Het werkte uitstekend tot Mercedes ging janken, en zelfs ondanks dat werkt het nog prima.
Aww meeeeen...quote:
Van a tot z met je eens maar als je grof gaat kijken waarom bepaalde teams op zondagmiddag het sterkste waren dan krijg ik de indruk dat het steeds meer lag aan wie de banden het beste onder controle had.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Cijfermatig is hier geen speld tussen te krijgen, maar je kunt er ook niet omheen dat het wel ‘lekkerder rijden is’ met 50+ punten voorsprong. Je kunt je een foutje permitteren, je kunt in duels gaan met de mindset ‘dan gaan we er maar samen af’. Dat is gewoon zo. Feit is daarbij ook dat, in tegenstelling waar ik in de zomer voor vreesde, er ook echt andere teams soms voor McLaren (Norris) eindigden. Ferrari kaapte in Mexico en Itali belangrijke punten weg, Mercedes in Belgi en Piastri Ferrari in Baku. Dat was lang niet altijd het gevolg van een falende Norris. Je kunt Norris verwijten dat hij in Belgi een foutje maakte in ronde 1. Maar kun je op die manier niet om naar wat foutjes van Max wijzen in Hongarije of afgelopen zondag?
Overall heeft Max het (veel) beter gedaan dan Norris, maar ik ga niet mee in het verhaal dat Max foutloos was en Norris alleen maar alles verprutst heeft. Dat is niet zo.
Daarbij komt nog dat er vaak gewezen wordt naar de grand prix’ die Verstappen won in Imola en Spanje, waar McLaren sneller zou zijn. Op de harde band waren ze dat zeker, maar daarvoor voerde Max wel een voorsprong op van vaak 7-8 seconden op de mediums. Toen was het verschil niet zo groot en kun je, als je al wilt spreken over falen, hooguit van McLaren wijzen en niet naar Norris.
Als beide machines gelijk zijn geloof ik dat Verstappen altijd wint van Norris. Maar het verhaal dat Norris alleen met een raket van een auto kan winnen is onzin. Als Norris een auto met een voordeel in 6/7 van de 10 races heeft dan wint hij om het WK over een heel seizoen.
Ik heb het al vaker geschreven, Lando heeft te vaak met de rem er op moeten rijden als hij niet op de eerste plaats reed.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Cijfermatig is hier geen speld tussen te krijgen, maar je kunt er ook niet omheen dat het wel ‘lekkerder rijden is’ met 50+ punten voorsprong. Je kunt je een foutje permitteren, je kunt in duels gaan met de mindset ‘dan gaan we er maar samen af’. Dat is gewoon zo. Feit is daarbij ook dat, in tegenstelling waar ik in de zomer voor vreesde, er ook echt andere teams soms voor McLaren (Norris) eindigden. Ferrari kaapte in Mexico en Itali belangrijke punten weg, Mercedes in Belgi en Piastri Ferrari in Baku. Dat was lang niet altijd het gevolg van een falende Norris. Je kunt Norris verwijten dat hij in Belgi een foutje maakte in ronde 1. Maar kun je op die manier niet om naar wat foutjes van Max wijzen in Hongarije of afgelopen zondag?
Overall heeft Max het (veel) beter gedaan dan Norris, maar ik ga niet mee in het verhaal dat Max foutloos was en Norris alleen maar alles verprutst heeft. Dat is niet zo.
Daarbij komt nog dat er vaak gewezen wordt naar de grand prix’ die Verstappen won in Imola en Spanje, waar McLaren sneller zou zijn. Op de harde band waren ze dat zeker, maar daarvoor voerde Max wel een voorsprong op van vaak 7-8 seconden op de mediums. Toen was het verschil niet zo groot en kun je, als je al wilt spreken over falen, hooguit van McLaren wijzen en niet naar Norris.
Als beide machines gelijk zijn geloof ik dat Verstappen altijd wint van Norris. Maar het verhaal dat Norris alleen met een raket van een auto kan winnen is onzin. Als Norris een auto met een voordeel in 6/7 van de 10 races heeft dan wint hij om het WK over een heel seizoen.
quote:Aanwezigheid is verplicht, maar reiskosten komen voor eigen rekening
Daarnaast vindt Verstappen het wel wat vreemd dat de genodigden op eigen kosten moeten afreizen naar Rwanda. "Weet je wat voor mij het probleem eigenlijk is? Het is niet zozeer dat het daar gehouden wordt, maar iedereen moet er op eigen kosten naartoe. Kijk, voor mij is dat geen probleem." Dat geldt echter niet voor iedereen: "Maar de coureurs uit de kartsport en uit de lagere categorien van de autosport, die moeten dat allemaal zelf ophoesten. Dus ja, dat vind ik wel een beetje ver gaan, dat je iedereen zover laat vliegen. Sommige mensen hebben dat geld gewoon niet. Misschien moeten we het daar een keer over hebben." De coureurs die uitgenodigd worden zijn verplicht om aanwezig te zijn bij het gala. "Maar vervolgens moet je wel zelf betalen. Dat is natuurlijk een beetje krom", aldus Verstappen.
Ik ben echt benieuwd waarom het in godsnaam daar moet.quote:Op donderdag 12 december 2024 14:27 schreef Rnie het volgende:
Lees net toevallig dat je op eigen kosten naar het FIA Gala moet gaan.
[..]
Lekker deugenquote:Op donderdag 12 december 2024 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd waarom het in godsnaam daar moet.
Ugh, naar.quote:
quote:
quote:
Nog steeds genot!quote:Op donderdag 12 december 2024 17:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
3 jaar geleden werden we nu wereldkampioen trouwens
Vond ik ook opvallend ja. Vorig jaar Max alleen een penalty op een versnellingsbak. Scheelt ook jaarlijks een pole in de boeken op Spa.quote:Op donderdag 12 december 2024 17:12 schreef Edwink het volgende:
Hopelijk wordt de motor van Max ook iets betrouwbaarder. Slechts 1 Mercedes heeft een gridstraf gehad. Terwijl er 4 teams mee rijden. Alle Honda/rb teams hebben moeten incasseren.
Ook Ferrari had het redelijk onder controle.
Tsunoda of Lawson...quote:Op donderdag 12 december 2024 20:03 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie berichten dat Perez er dan toch echt uit ligt. Nog even wachten op een fatsoenlijke bron, maar het lijkt dan toch echt zo ver.
Hulkenbergquote:Op donderdag 12 december 2024 20:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Tsunoda of Lawson...
quote:
Zolang er niks officieel is kan iedereen blijven roeptoeteren.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:10 schreef Nattekat het volgende:
Eigenlijk als het waar zou zijn, zou het direct van een fatsoenlijke bron moeten komen. Ik ben niet kritisch genoeg
En de baggerblogjes brengen elke opmerking van de moeder van de zwager van een vriendin van een monteur die meent ergens iets op te hebben gevangen als breaking news.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
[..]
Zolang er niks officieel is kan iedereen blijven roeptoeteren.
Joh...quote:Op donderdag 12 december 2024 20:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
En de baggerblogjes brengen elke opmerking van de moeder van de zwager van een vriendin van een monteur die meent ergens iets op te hebben gevangen als breaking news.
"We"quote:Op donderdag 12 december 2024 17:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
3 jaar geleden werden we nu wereldkampioen trouwens
Hij postte vanmorgen op Instagram nog wat filmpjes met een kersttrui waarin hij terugkeek op een ‘amazing year’.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:06 schreef THEFXR het volgende:
Niks gehoord over Per, die mag zeker blijven?
Of er wordt nog niks gezegdquote:Op vrijdag 13 december 2024 15:06 schreef THEFXR het volgende:
Niks gehoord over Per, die mag zeker blijven?
Ik las vanochtend een statistiek dat Verstappen in Brazilie en Qatar meer punten heeft gepakt dan Perez in de laatste 18 races. Dat kan echt niet.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hij postte vanmorgen op Instagram nog wat filmpjes met een kersttrui waarin hij terugkeek op een ‘amazing year’.
Dit is de grootste onzin statistiek die er is.quote:
Ik ook, maar wil wel degenen die gaan kijken alvast veel sterkte en vooral ook sterke koffie toewensen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Voor de liefhebbers, ik sla over.
Bekijk deze YouTube-video
Het zou me aan de ene kant niet heel erg verbazen. Die vent brengt ongelofelijk veel geld mee.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:06 schreef THEFXR het volgende:
Niks gehoord over Per, die mag zeker blijven?
Alleen Horner is geen shareholder, die verdient zelf dus niks eigenlijk aan Perez. Wat dat betreft wordt hij wel gepiepeld. Als hij wat beter onderhandeld had had hij vast wel wat aandelen hebben kunnen hebben na de eerste 4 titels met Vettel.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het zou me aan de ene kant niet heel erg verbazen. Die vent brengt ongelofelijk veel geld mee.
Er gaat een verhaal rond, hoe betrouwbaar het is weet ik niet,(al klinkt het geloofwaardiger dan de eerdere geruchten dat Perez binnen 100 punten van Verstappen moest blijven en anders… hop tjop koppie eraf) dat Perez 10 miljoen per jaar aan salaris ontvangt, terwijl de sponsors die aan hem gelieerd zijn jaarlijks 40 50 miljoen aan RBR betalen. Daarnaast wordt elke Mexicaan dagelijks zo’n duizend keer met het gezicht van Perez geconfronteerd. Die man is extreem populair. Hij is in heel Noord- Zuid en Midden-Amerika een icoon. Zijn bekendheid zorgt voor de verkoop van extra veel blikjes.
Perez levert de eigenaren van RBR veel geld op. Hoewel het gnant is, staan niet de eigenaren, maar Horner en Perez voor schut. Bij de (overige) F1-fans zijn zij de lachertjes van het hele circus.
Absoluut de grootste clowns. Maar wel clowns met zakken vol geld
quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:21 schreef Rnie het volgende:
Ik zit te kijken, mijn hemeltje.
Snap dat de Rwanda promoten, maar de hele tijd hde aaah woeboe woeboe woeboe klanken beginnen heel snel te vervelen.
En hadden we deze fantastische Rap van Ali B..quote:Op donderdag 12 december 2024 17:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
3 jaar geleden werden we nu wereldkampioen trouwens
Het triestequote:
Dat lag aan het gekut bij Mclaren en het gekut van Norris zelf voornamelijk. En aan Max in Brazilie, met hulp van de weergoden.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dat Max nog steeds op Lando uitliep na de beginfase van het seizoen.
Toch vind ik het wel degelijk vergelijkbaar. Van een dominante auto in de eerste 6 races naar nauwelijks meer competitief zijn. Zonder het wonder van Interlagos en de stop and go in Qatar was het heel close geworden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:20 schreef Nattekat het volgende:
Dit was geen Brawn situatie, waarom komt iedereen daar continu mee
Gooi de eerste 6 races in de prullenbak en hij is nog steeds kampioen. In Qatar zelf al.
Een Brawn scenario zou zijn dat hij heel veel van die punten uit de eerste zes races keihard nodig zou hebben.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Toch vind ik het wel degelijk vergelijkbaar. Van een dominante auto in de eerste 6 races naar nauwelijks meer competitief zijn. Zonder het wonder van Interlagos en de stop and go in Qatar was het heel close geworden.
Button werd overigens ook een race voor het einde kampioen.
Dat viel wel mee, ook toen verspeelde de concurrentie heel veel punten aan elkaar. De maximale voorsprong van Button was 24 punten. Uiteindelijk had hij er in Brazili nog steeds 15 over. Ook toen was het lange tijd zijn teamgenoot die 2e stond in het WK, de uiteindelijke nummer 2, Vettel, kwam pas tegen het einde opzetten, maar pakte ook vaak maar weinig punten terug en verloor punten aan zijn teamgenoot (Webber). Tel daarbij op dat ineens Hamilton (2) en Rikknen ook races begonnen te winnen en Button werd ook regelmatig gered door andere teams.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een Brawn scenario zou zijn dat hij heel veel van die punten uit de eerste zes races keihard nodig zou hebben.
Je snapt het echt nietquote:Op zaterdag 14 december 2024 18:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat viel wel mee, ook toen verspeelde de concurrentie heel veel punten aan elkaar. De maximale voorsprong van Button was 24 punten. Uiteindelijk had hij er in Brazili nog steeds 15 over. Ook toen was het lange tijd zijn teamgenoot die 2e stond in het WK, de uiteindelijke nummer 2, Vettel, kwam pas tegen het einde opzetten, maar pakte ook vaak maar weinig punten terug en verloor punten aan zijn teamgenoot (Webber). Tel daarbij op dat ineens Hamilton (2) en Rikknen ook races begonnen te winnen en Button werd ook regelmatig gered door andere teams.
Doe jij nou eens even normaal. Je doet alsof je een sukkel voor je hebt, totaal misplaatst. Intussen snap je mijn punt ook niet. Ik stel dat er zeer veel overeenkomsten zijn met Brawn. Of het aantal punten voorsprong nu nodig bleek te zijn of niet, dat doet er niet toe.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet
Brawn = winnen omdat je aan het begin van het seizoen een cruciale voorsprong hebt opgebouwd. Punt. Geen mitsen en maren. Was de voorsprong van Verstappen cruciaal? Nee.
Het hele probleem is dat jij de enige bent die het zo veel ingewikkelder maakt dan het is. Als mensen het over Brawn hebben, hebben ze het over precies zoals ik het uitleg. Een team dat zo goed is aan het begin van het seizoen dat er een voorsprong wordt opgebouwd die genoeg is om het verlies in de tweede helft van het seizoen op te vangen. Dat is hier gewoon niet aan de orde, het maakt niets uit hoe veel dingen je erbij probeert te bedenken. Als McLaren het niet zo keihard verneukt had in de periode tussen Imola en Zandvoort, was Verstappen met een handjevol punten kampioen geworden nu (of net niet). Dat was een Brawn situatie geweest.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Doe jij nou eens even normaal. Je doet alsof je een sukkel voor je hebt, totaal misplaatst. Intussen snap je mijn punt ook niet. Ik stel dat er zeer veel overeenkomsten zijn met Brawn. Of het aantal punten voorsprong nu nodig bleek te zijn of niet, dat doet er niet toe.
Overigens is ook al meerdere keren, ook door mij, aangehaald dat racen met een flinke voorsprong het leven een stuk makkelijker maakt. Verstappen kon zich crashes veroorloven, Norris niet. En zo racete Max ook (terecht), hetgeen hem in Oostenrijk 10 punten opleverde omdat hij niet uitviel en Norris wel. Trek die 10 punten er eens vanaf en je houdt nog exact 1 punt over. Daarbij flatteert het gat dat overbleef ook enorm gezien de races in Brazili en Qatar. En ja, die races zijn gegaan zoals ze zijn gegaan. Maar de parallellen met Brawn zijn in zoverre duidelijk dat een team in het begin dominant is en daarna nauwelijks meer op eigen kracht kan winnen.
quote:Op zondag 15 december 2024 15:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hele probleem is dat jij de enige bent die het zo veel ingewikkelder maakt dan het is. Als mensen het over Brawn hebben, hebben ze het over precies zoals ik het uitleg. Een team dat zo goed is aan het begin van het seizoen dat er een voorsprong wordt opgebouwd die genoeg is om het verlies in de tweede helft van het seizoen op te vangen. Dat is hier gewoon niet aan de orde, het maakt niets uit hoe veel dingen je erbij probeert te bedenken. Als McLaren het niet zo keihard verneukt had in de periode tussen Imola en Zandvoort, was Verstappen met een handjevol punten kampioen geworden nu (of net niet). Dat was een Brawn situatie geweest.
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar dat het niet relevant is. Er is bijna niemand die beargumenteert dat Verstappen alleen maar kampioen is geworden omdat die auto zo goed was aan het begin van het seizoen, en dat komt omdat het volslagen onzin is.
Nou ja ik hoorde Brundle al zoiets zeggen in een AMA. Kijk niemand die zegt dat het de enige reden is van Max zijn WDC, ook Wismut niet. Maar dat hij die voorsprong heeft gehad was zeker belangrijk.quote:Er is bijna niemand die beargumenteert dat Verstappen alleen maar kampioen is geworden omdat die auto zo goed was aan het begin van het seizoen
Zucht. Weet je wat? Laat maar joh.quote:Op zondag 15 december 2024 15:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hele probleem is dat jij de enige bent die het zo veel ingewikkelder maakt dan het is. Als mensen het over Brawn hebben, hebben ze het over precies zoals ik het uitleg. Een team dat zo goed is aan het begin van het seizoen dat er een voorsprong wordt opgebouwd die genoeg is om het verlies in de tweede helft van het seizoen op te vangen. Dat is hier gewoon niet aan de orde, het maakt niets uit hoe veel dingen je erbij probeert te bedenken. Als McLaren het niet zo keihard verneukt had in de periode tussen Imola en Zandvoort, was Verstappen met een handjevol punten kampioen geworden nu (of net niet). Dat was een Brawn situatie geweest.
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar dat het niet relevant is. Er is bijna niemand die beargumenteert dat Verstappen alleen maar kampioen is geworden omdat die auto zo goed was aan het begin van het seizoen, en dat komt omdat het volslagen onzin is.
Ik heb het met je eens. Ik schrik er zelf van, maar wat een treurig niveau zeg.quote:Op zondag 15 december 2024 15:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Nou ja ik hoorde Brundle al zoiets zeggen in een AMA. Kijk niemand die zegt dat het de enige reden is van Max zijn WDC, ook Wismut niet. Maar dat hij die voorsprong heeft gehad was zeker belangrijk.
Maar wat is berhaupt die discussietechniek, "er is niemand die vindt dat 'sus en zo'". Ja lekker makkelijk
Oh dat was zo ergquote:Op vrijdag 13 december 2024 22:29 schreef King_Merc het volgende:
[..]
En hadden we deze fantastische Rap van Ali B..
Bekijk deze YouTube-video
Staat ook reeds in het Ziggo topic. De tandarts vergeet alleen dat Ricciardo helemaal niet bij RBR reed, dus wat zijn vertrek met de budgetcap van RBR te maken heeft is me een raadsel.quote:Op zondag 15 december 2024 22:46 schreef Droopie het volgende:
Ik hoorde de tandartsman bij het racecafe zeggen, dat Lawson naast Max gaat rijden en Red Bull 16 miljoen moet betalen aan Perez.
Perez zou pas zijn afscheid aankondigen als het geld op zijn rekening staat en nu moet Red Bull schuiven met potjes en rekeningen ivm budgetcap, ook Ricardio schijnt geld gekregen te hebben (3 miljoen?).
Ook nog een ziggo topicquote:Op zondag 15 december 2024 22:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Staat ook reeds in het Ziggo topic. De tandarts vergeet alleen dat Ricciardo helemaal niet bij RBR reed, dus wat zijn vertrek met de budgetcap van RBR te maken heeft is me een raadsel.
Nou ja, wellicht staat erin dat als hij in 2025 noet goed presteert hij vervangen kan worden. Maar dat seizoen is nog niet bezig…quote:Op maandag 16 december 2024 00:44 schreef shiz het volgende:
Maar hoe kan het berhaupt zijn dat er geen performance clausule in Perez' contract zat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |