abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215817799
quote:
Hoogste rechter Roemenië: presidentsverkiezingen moeten opnieuw

De presidentsverkiezingen in Roemenië moeten volledig opnieuw, heeft het constitutioneel hof in Boekarest bepaald. Een motivering ontbreekt nog.

De beslissing volgt na berichten over Russische inmenging bij de eerste ronde van de verkiezingen. Woensdag gaf president Klaus Iohannis documenten van de veiligheidsdiensten vrij waaruit de bemoeienis van Rusland zou blijken. De eerste ronde van de verkiezingen werd verrassend gewonnen door de uiterst rechtse en pro-Russische kandidaat Calin Georgescu.

De Roemeense premier Marcel Ciolacu noemt het besluit van het hof "de enige correcte beslissing". Ook hij stelde zich kandidaat voor de presidentsverkiezingen, maar in de eerste ronde werd hij derde en viel daarmee af.

Presidentskandidaat Elena Lasconi veroordeelt de uitspraak van het hof en vindt dat "de wil van het Roemeense volk moet worden gerespecteerd". Zij haalde nipt meer stemmen dan Ciolacu en zou het zondag in de tweede ronde tegen Georgescu opnemen.

Verrassende winst

Calin Georgescu heeft nog niet gereageerd. Hij liet traditionele vormen van campagnevoeren volledig links liggen en richtte zijn aandacht op sociale media en dan vooral op TikTok.

Uit de vrijgegeven documenten van de veiligheidsraad bleek dat de filmpjes van Georgescu massaal door een 'statelijke actor" gepromoot werden via gecoördineerde accounts, aanbevelingsalgoritmes en betaalde promoties.

Georgescu werd in de eerste ronde uit het niets de grootste met 23 procent. De peilingen hadden hem nog geen 10 procent van de stemmen gegeven.

Aanstaande zondag zouden de Roemenen eigenlijk naar de stembus gaan voor de tweede ronde. Dat gaat nu niet meer door. Een nieuwe datum voor de verkiezingen wordt nog bekendgemaakt. De zittende president Iohannis blijft aan tot de verkiezingen opnieuw zijn gehouden. Zijn termijn zou eigenlijk aflopen op 21 december.

https://nos.nl/artikel/25(...)ingen-moeten-opnieuw

Hell To The Liars
pi_215817802
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2024 16:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou blijkbaar is er wel wat mis met jouw leesvaardigheden als je geen vertaalslag kan maken tussen de heartland theory en alle problemen die we nu zien tussen ons en Rusland. UA wordt plat gezegd gewoon gebruikt om tweespalt te veroorzaken tussen ons en Rusland. Is niet een-op-een de schuld van Biden, maar dit conflict zit gewoon ingebakken in de structuur zoals die is opgetuigd door USA na wo2, en later in 94 met het Budapast memorandum.

En verder reageer ik niet meer op jouw vraag "hoe dit" of "hoe dat". We hebben aan dezelfde achterlijke hogeschool gestudeerd met die markante "X'en".
Oké, het begin is er.

Maar leg eens uit: hoe wordt de oorlog in Oekraïne gebruikt om een 'tweespalt' te veroorzaken, zoals jij het noemt? Hebben wij er geen belang bij dat Oekraïne zich verdedigt tegen Russische agressie?

Toch wel een bijzondere afslag die je hier neemt: de VS als de grote kwade genius.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 december 2024 @ 16:25:43 #3
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215817841
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oké, het begin is er.

Maar leg eens uit: hoe wordt de oorlog in Oekraïne gebruikt om een 'tweespalt' te veroorzaken, zoals jij het noemt? Hebben wij er geen belang bij dat Oekraïne zich verdedigt tegen Russische agressie?

Toch wel een bijzondere afslag die je hier neemt: de VS als de grote kwade genius.
Wij hebben er belang bij dat er tussen Rusland en Oekraine geen oorlog is, en dat er geen oorlog is tussen ons en Rusland en wij gewoon vrij kunnen handelen i.p.v. alle wederzijdse sancties die er nu zijn. Niemand wordt daar beter van.

Waarom zou Oekraine perse bij de EU en NAVO moeten als wij weten dat dit voor Rusland niet te verteren is? Waarom? En wat heeft Oekraine nou aan deze oorlog? Leg het mij eens uit.

Ik had jou ook al uitgelegd dat ik anders ben gaan denken over USA en haar zogenoemde status als rechtvaardige "politie agent" van de wereld. Dat was een beeld dat bij mij leefde toen ik jonger was. Maar sinds enkele jaren denk ik daar anders over (ik refereer naar de eerder genoemde boeken, aanrader!) . Waarom jij nog zo naïef hierover bent is mij een raadsel, je laat je nogal voorstaan dat je graag boeken leest over wereldoriëntatie. Maar je komt over alsof je Dick Cheney bent.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215817843
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:14 schreef KoosVogels het volgende: [..] Je repte over harde uitspraken over de uitbreiding van de NAVO, maar komt nergens met harde bewijzen. Je suggereert dat westerse leiders hebben ingepraat op Oekraïense, maar baseert je op je eigen gevoel. Het enige waar je mee aan komt zetten is dat ik 'naïef' ben. Dus sorry, maar jij bent hier echt degene die tekortschiet.
Uit het transcript blijkt dat de Amerikanen weldegelijk hun invloed hebben aangewend in de ontwikkelingen en het is ook erg raar om dit soort afvaardigingen te sturen om alleen maar de mensen op de straat een hart onder hun riem te steken. Was het andersom geweest en was er een pro EU kandidaat vervangen door een pro Russische en waren Russische leiders daar geweest, dan had het Westen het een coup genoemd en had jij dat te vuur en te zwaard verdedigd. I don’t know it for a fact, I just know it’s true.
pi_215817848
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Uit het transcript blijkt dat de Amerikanen weldegelijk hun invloed hebben aangewend in de ontwikkelingen en het is ook erg raar om dit soort afvaardigingen te sturen om alleen maar de mensen op de straat een hart onder hun riem te steken. Was het andersom geweest en was er een pro EU kandidaat vervangen door een pro Russische en waren Russische leiders daar geweest, dan had het Westen het een coup genoemd en had jij dat te vuur en te zwaard verdedigd. I don’t know it for a fact, I just know it’s true.
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je beseft dat het afzetten van Janoekovtisj niet uit het niets kwam? Dat daar maanden van grof geweld richting de eigen burgers aan vooraf gingen?

Als een pro-EU kandidaat een halve oorlog voerde tegen zijn eigen bevolking, dan zou het niet meer dan terecht zijn dat hij was afgezet.
pi_215817870
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2024 16:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wij hebben er belang bij dat er tussen Rusland en Oekraine geen oorlog is, en dat er geen oorlog is tussen ons en Rusland en wij gewoon vrij kunnen handelen i.p.v. alle wederzijdse sancties die er nu zijn. Niemand wordt daar beter van.

Waarom zou Oekraine perse bij de EU en NAVO moeten als wij weten dat dit voor Rusland niet te verteren is? Waarom? En wat heeft Oekraine nou aan deze oorlog? Leg het mij eens uit.
Nee, wij hebben geen belang bij oorlog, Oekraïne evenmin. Daarom is het ook vreselijk dat Poetin besloot om zijn buurland binnen te vallen. Als ik jouw teksten zo lees, lijkt het alsof niemand deze oorlog wilde, Rusland voorop.

En die sancties komen natuurlijk ook niet uit het niets. Die zijn het gevolg van de annexatie van de Krim en het neerhalen van de MH17. Het was onder anderen Nederland dat aandrong op strenge sancties toen 198 van onze burgers uit de lucht werden geschoten door een Russische BUK.
pi_215817874
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[..]
Je beseft dat het afzetten van Janoekovtisj niet uit het niets kwam? Dat daar maanden van grof geweld richting de eigen burgers aan vooraf gingen?

Als een pro-EU kandidaat een halve oorlog voerde tegen zijn eigen bevolking, dan zou het niet meer dan terecht zijn dat hij was afgezet.
Hadden het nog steeds een coup genoemd.

Koos, we komen er niet uit wat dit betreft en het is toch off topic. Ten aanzien van deze uitspraak zelf zijn we het eens, dus laten we het daar maar op houden. :)
  maandag 9 december 2024 @ 16:36:54 #8
201761 phpmystyle
pi_215817909
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, wij hebben geen belang bij oorlog, Oekraïne evenmin. Daarom is het ook vreselijk dat Poetin besloot om zijn buurland binnen te vallen. Als ik jouw teksten zo lees, lijkt het alsof niemand deze oorlog wilde, Rusland voorop.

En die sancties komen natuurlijk ook niet uit het niets. Die zijn het gevolg van de annexatie van de Krim en het neerhalen van de MH17. Het was onder anderen Nederland dat aandrong op strenge sancties toen 198 van onze burgers uit de lucht werden geschoten door een Russische BUK.
Poetin is tot deze inval gekomen nadat hij maandenlang troepen aan het opbouwen was en ná talloze gesprekken met Westerse leiders om tot een deal te komen. Maar het Westen wilde omwille van haar eigen trots niks toegeven. Wel tekenend dat je komt met de MH17 in relatie tot deze discussie. Die MH17 is per abuis uit de lucht geknald, ontzettende lompe actie van de Russische artellerie. Maar dat is nimmer met opzet gebeurd.

Poetin is een slecht mens gezien de vele (zoals het nu lijkt) mensenrechten schendingen en gebruik van clustermunitie in geürbaniseerde omgevingen. Maar Rutte en Verhofstadt zijn net zo slecht.
pi_215817935
MH17 erbij betrekken is net vreemd, de Nederlandse verhouding met Rusland. En Rutte, ook niet onbelangrijk.
pi_215817936
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is een weergave van de journalist. Ik vertrouw journalisten niet omdat ik zelf meermaals ben geïnterviewd en/of betrokken was bij zaken die de pers haalde en journalisten maakten er steeds van wat ze wilden, niet gehinderd door feiten.

Mijn eerste interview, eerste vraag: was u verrast door X. Mijn antwoord: nee.

De volgende dag las ik dat ik verrast was door X.

Dus ik heb mijn wantrouwen in dezen.
Waarom heeft Gorbachev dit interview dan nooit ontkrachtigd of een rectificatie geëist?
pi_215817941
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2024 16:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Poetin is tot deze inval gekomen nadat hij maandenlang troepen aan het opbouwen was en ná talloze gesprekken met Westerse leiders om tot een deal te komen. Maar het Westen wilde omwille van haar eigen trots niks toegeven. Wel tekenend dat je komt met de MH17 in relatie tot deze discussie. Die MH17 is per abuis uit de lucht geknald, ontzettende lompe actie van de Russische artellerie. Maar dat is nimmer met opzet gebeurd.

Poetin is een slecht mens gezien de vele (zoals het nu lijkt) mensenrechten schendingen en gebruik van clustermunitie in geürbaniseerde omgevingen. Maar Rutte en Verhofstadt zijn net zo slecht.
Wij vinden Poetin een slecht mens, als Rusland in de eerste maanden na de inval een klinkende overwinning had gehaald was hij een held gebleven voor vele Russen.

De Westerse wereld kan zich niet inleven in hun wereld, zoals wij in Nederland vaak te horen kregen, leer je talen want wij zijn een handelsland, zullen de meeste Russen te horen hebben gekregen dat de geschiedenis van invallen in Rusland ieder jaar weer kunnen plaatsvinden.

En om op Roemenië terug te komen, die mensen nemen ook hun eigen geschiedenis van dictatuur en opstand mee in hun leven, ook daar baseren ze hun keuze voor een leider op.
Tel erbij op dat in de westerse wereld de normen en waarden vervagen in verhouding tot de oost Europese normen en waarden, heb je kans dat ze een andere kant opslaan.
Hell To The Liars
  maandag 9 december 2024 @ 16:47:19 #12
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215817972
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En dit inderdaad.
pi_215817978
quote:

[..]
Maar het Westen wilde omwille van haar eigen trots niks toegeven.
Goh wat gek dat het Westen niet instemde met een vetorecht voor een niet NAVO lid voor nieuwe lidstaten en het terugtrekken van NAVO troepen en materieel uit nieuwe lidstaten sinds 1997 (zodat de rode loper voor Rusland kan worden uitgelegd).
pi_215817998
quote:

[..]

'Rutte en Verhofstadt zijn net zo slecht' en die arme Poetin had geen andere keuze dan een buurland aan stront schieten en talloze burgerslachtoffers maken, want het stomme westen wilde niet meebewegen.

Ja, wij zijn wel uitgepraat.

Je bent van een keiharde neocon opgeschoven naar westenhatende Poetin-apologeet. Bijzondere transformatie, maar ieder z'n ding. Iets te enthousiast lavendel lopen snuiven op het FvD-bootcamp?
  maandag 9 december 2024 @ 16:53:03 #15
201761 phpmystyle
pi_215818018
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 16:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
'Rutte en Verhofstadt zijn net zo slecht' en die arme Poetin had geen andere keuze dan een buurland aan stront schieten en talloze burgerslachtoffers maken, want het stomme westen wilde niet meebewegen.

Ja, wij zijn wel uitgepraat.

Je bent van een keiharde neocon opgeschoven naar westenhatende Poetin-apologeet. Bijzondere transformatie, maar ieder z'n ding. Iets te enthousiast lavendel lopen snuiven op het FvD-bootcamp?
Ja eenieder die oorlog prefereert boven overleg is even slecht.
Mijn een westenhatende Poetin apologeet noemen :W Misschien is dat nog minder erg als Cheney en de zijne pijpen. De geschiedenis zal het leren.

Ach ach Koos, ik ken jou wel beter in discussies.
pi_215818105
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2024 16:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mijn een westenhatende Poetin apologeet noemen :W Misschien is dat nog minder erg als Cheney en de zijne pijpen. De geschiedenis zal het leren.

Ach ach Koos, ik ken jou wel beter in discussies.
Poetin: valt buurland binnen, schiet steden in Oekraïne aan stront, richt slachtingen aan onder burgers, bombardeert burgerdoelen, probeert gebied te veroveren.

Rutte en Verhofstadt: steunen Oekraïne in zijn strijd tegen Rusland.

Php: ze zijn allemaal even erg.

Dan kun je mij verwijten dat ik 'Cheney en de zijnen pijp', maar ik vind ze niet 'even erg'.
  maandag 9 december 2024 @ 17:08:42 #17
201761 phpmystyle
pi_215818132
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 17:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Poetin: valt buurland binnen, schiet steden in Oekraïne aan stront, richt slachtingen aan onder burgers, bombardeert burgerdoelen, probeert gebied te veroveren.

Rutte en Verhofstadt: steunen Oekraïne in zijn strijd tegen Rusland.

Php: ze zijn allemaal even erg.

Dan kun je mij verwijten dat ik 'Cheney en de zijnen pijp', maar ik vind ze niet 'even erg'.
Ok. Je bent blijkbaar echt een achterlijke simplist ipv een leuke discussie partner.
Weten we dat ook weer.
pi_215818263
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2024 17:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ok. Je bent blijkbaar echt een achterlijke simplist ipv een leuke discussie partner.
Weten we dat ook weer.
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2024 16:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Churchill wilde doorvechten, ging all-in op oorlog. Roosevelt idem.

Waren zij 'even slecht' als Hitler, die een veroveringsoorlog in gang had gezet?

De vertaalslag naar het hier nu moge duidelijk zijn. Poetin is deze oorlog begonnen, westerse leiders geven Oekraïne de steun om deze strijd te continueren. Als jij dat beschouwt als 'even slecht', dan zitten wij op z'n zachtst gezegd niet op dezelfde golflengte.

Tenzij je iets anders bedoelt, maar dan moet je dat aangeven. Want ik citeer hier jouw letterlijke woorden.
  maandag 9 december 2024 @ 17:41:39 #19
201761 phpmystyle
pi_215818344
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 17:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[..]
Churchill wilde doorvechten, ging all-in op oorlog. Roosevelt idem.

Waren zij 'even slecht' als Hitler, die een veroveringsoorlog in gang had gezet?

De vertaalslag naar het hier nu moge duidelijk zijn. Poetin is deze oorlog begonnen, westerse leiders geven Oekraïne de steun om deze strijd te continueren. Als jij dat beschouwt als 'even slecht', dan zitten wij op z'n zachtst gezegd niet op dezelfde golflengte.

Tenzij je iets anders bedoelt, maar dan moet je dat aangeven. Want ik citeer hier jouw letterlijke woorden.
Wat heeft Churchill hiermee te maken?

En Oekraiene wordt inderdaad ondersteunt om de strijd te continueren, maar niet om'm te winnen. Jij zag in 02-2022 voor Westerse leiders echt geen andere toekomst voor Oekraiene dan opgaan in de navo en EU?
  Moderator maandag 9 december 2024 @ 18:35:45 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215818778
zitten jullie in het juiste topic met zijn allen of wat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215818816
quote:
88s.gif Op maandag 9 december 2024 18:35 schreef sp3c het volgende:
zitten jullie in het juiste topic met zijn allen of wat?
Het heeft wel allemaal met de Russische oorlog te maken.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator maandag 9 december 2024 @ 18:41:31 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215818819
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 18:40 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Het heeft wel allemaal met de Russische oorlog te maken.
vooralsnog niet echt

maar een discussie over die oorlog is sowieso beter op zijn plek in een topic over die oorlog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215818977
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2024 16:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waarom heeft Gorbachev dit interview dan nooit ontkrachtigd of een rectificatie geëist?
Werd niet bedreigd met kopjes thee of een uit het raam werping.
Was gewoon niet nodig.

Plus dat het in stand houden van het verhaal, toen bepaalde partijen goed uitkwam.
  maandag 9 december 2024 @ 20:23:09 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215819884
Maar om dit weer OT te brengen: ik vind dus dat verkiezingsuitslagen gerespecteerd moeten worden, mits de verkiezingen an sich eerlijk verlopen zijn. Dus geen stemmen verkeerd geteld of mensen weggejaagd bij het stemhokje. Als we verkiezingen ongeldig verklaren omdat de uitslag niet bevalt dan is het einde echt zoek.

Wat 'beinvloeding' betreft: iedereen probeert verkiezingen permanent te beinvloeden natuurlijk. Dat is een wezenlijk kenmerk. Als, zoals bijvoorbeeld in Noord-Korea, alle media in handen zijn van de staat en mensen niks horen dan kun je ook niet spreken van eerlijke verkiezingen. Maar in een vrij land, met vrije media en internettoegang zal de beinvloeding, zeker van een externe partij die het heimelijk moet doen, enorm beperkt zijn. De zittende president zal ook beinvloed hebben, net als allerlei kranten, televisiekanalen, bekende Roemenen etc. Geen reden tussen die tientallen partijen ook de Russen zaten om meteen verkiezingen ongeldig te verklaren als de rest gewoon klopte.
The End Times are wild
pi_215819958
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 20:23 schreef LXIV het volgende:
Maar om dit weer OT te brengen: ik vind dus dat verkiezingsuitslagen gerespecteerd moeten worden, mits de verkiezingen an sich eerlijk verlopen zijn. Dus geen stemmen verkeerd geteld of mensen weggejaagd bij het stemhokje. Als we verkiezingen ongeldig verklaren omdat de uitslag niet bevalt dan is het einde echt zoek.

Wat 'beinvloeding' betreft: iedereen probeert verkiezingen permanent te beinvloeden natuurlijk. Dat is een wezenlijk kenmerk. Als, zoals bijvoorbeeld in Noord-Korea, alle media in handen zijn van de staat en mensen niks horen dan kun je ook niet spreken van eerlijke verkiezingen. Maar in een vrij land, met vrije media en internettoegang zal de beinvloeding, zeker van een externe partij die het heimelijk moet doen, enorm beperkt zijn. De zittende president zal ook beinvloed hebben, net als allerlei kranten, televisiekanalen, bekende Roemenen etc. Geen reden tussen die tientallen partijen ook de Russen zaten om meteen verkiezingen ongeldig te verklaren als de rest gewoon klopte.
Het is heel eenvoudig: de Roemeense rechter spreekt over Russische inmenging op basis van intelligence waarvan een deel openbaar gemaakt wordt.

Hebben we hier ook last van: avid en mivd.

Alsof die geen baat hebben bij 'nepnieuws'.

Het antwoord op de vraag over de staat van de Roemeense rechtstaat of die recht staat of rechts staat, is er eentje waar toeschouwers geen antwoord op krijgen.
  maandag 9 december 2024 @ 22:09:56 #26
201761 phpmystyle
pi_215820979
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 20:23 schreef LXIV het volgende:

Zien we hier een abberatie of is dit een beweging die we vaker en sterker zullen zien. Zou dit in nl ook mogelijk zijn?
pi_215821033
Bekijk deze YouTube-video

Media en politiek, t loopt hand in hand, of ze nu willen of niet.
Hell To The Liars
pi_215821471
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 22:15 schreef Droopie het volgende:

Media en politiek, t loopt hand in hand, of ze nu willen of niet.
Van welke krant is die man in het filmpje?
Zal niet de daklozenkrant zijn.
pi_215821486
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 23:15 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Van welke krant is die man in het filmpje?
Zal niet de daklozenkrant zijn.
Algemeen Dagblad
Hell To The Liars
pi_215821509
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 23:17 schreef Droopie het volgende:

[..]
Algemeen Dagblad
Het Vlaams Dagblad dus.
Ik zal ik hem ook even mailen, als de mail-spoofer het wil doen. Met de groetjes van Rutte.
Wat denkt die Belg wel niet, dat we hem niet verstaan hebben ofzo?
  zaterdag 14 december 2024 @ 01:41:57 #31
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215863294

De elite, de globalisten, de atheïsten, zij die God verafschuwen, zij haten de Orthodox-Christelijke president van Roemenie Georgescu Calin. Georgescu Calin heeft de zegen van de Roemeense Orthodoxe kerk, Georgescu is een Christen, waardoor hij nog meer gehaat wordt door de decadente Brusselse ongekozen bureaucraten.

Toespraak van de president van de Republiek van Roemenie, de heer Calin.

De EU doet niets, noemt buurland Oekraine democratisch terwijl Zelensky daar illegaal zit en noemt Roemenie niet democratisch terwijl daar wel verkiezingen zijn gehouden, maar de uitkomst is verkeerd want het is geen nihilistische oorlogshitser geworden zoals Frau von der Leijen of vergeetachtige Rutte en annuleert de uitkomst van de verkiezingen.

Georgescu Calin had iets kunnen aan de wijdverbreide corruptie die Roemenie teistert. Roemenie had uit de NAVO kunnen stappen en de nieuwe NAVO-basis kunnen weigeren onder Calin, zodat Roemenie, net als Hongarije en Slowakije een neutraal standpunt had kunnen innemen en dientengevolge het volk niet een nodeloze derde wereldoorlog met Rusland wordt ingezogen.
Helaas een risico dat we in Nederland wel lopen, daar de heer Wilders zijn gemaakte afspraken aangaande wapenleveranties aan Oekraine stopzetten en de NAVO niet nakomt en zijn voormalige discipel Rutte niet in toom weet te houden.

Calin is overweldigend gekozen door het Roemeense volk. Als we deze uitslag negeren is het duidelijk dat de EU geen democratie is maar dat we geregeerd worden door supranationale entiteiten. En dat is een heel ernstige zaak, want daarmee impliceert dit dat we de facto in een dictatuur leven.
pi_215968662
twitter
Hell To The Liars
pi_216268699
Roemenen de straat op.

twitter
pi_216269129
Ziek..
Het meest ondemocratische orgaan van Europa is momenteel de EU die zich gaat bemoeien over de uitslag van de verkiezingen. Ziek en pervers en levensgevaarlijk. Ik hoop dat de winnaar nu nog dikker wint.
pi_216269174
Ik zie een patroon. De FvD die niet meer mag verschijnen op de msm, de AFD uit Duitsland die niet meer mag verschijnen op de msm. Nu geldt dat ook voor Roemenië.
Allemaal onder het mom van het beschermen van de democratie.
Linkschen en globalisten geven altijd iemand anders de schuld terwijl ze eigenlijk zelf schuldig zijn. Je ideologie met hand en tand opleggen op de samenleving. Dit krijg je zelfs met chemotherapie niet genezen.
  zondag 12 januari 2025 @ 17:19:24 #36
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216269227
Ik vind het vrij zorgelijk dat alles en iedereen waar we het niet mee eens zijn door de goegemeente verboden moet worden. Dezelfden die hun mond vol hebben over democratie, inclusiviteit en mensenrechten. Tot aan een staat aan toe (Israël).

Maar dat is niks nieuws. Iets met een bloedende wond en Paul Rosenmöller of buitengewoon minderwaardig mens en Marcel van Dam. Het is alleen grootser en massaler nu.
pi_216270276
twitter

kippenvel
pi_216277190
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:15 schreef Viesdik het volgende:
Ik zie een patroon. De FvD die niet meer mag verschijnen op de msm, de AFD uit Duitsland die niet meer mag verschijnen op de msm. Nu geldt dat ook voor Roemenië.
Allemaal onder het mom van het beschermen van de democratie.
Linkschen en globalisten geven altijd iemand anders de schuld terwijl ze eigenlijk zelf schuldig zijn. Je ideologie met hand en tand opleggen op de samenleving. Dit krijg je zelfs met chemotherapie niet genezen.
Roemenië gaat nog wel een stap verder. Daar worden onwelgevallige uitslagen gewoon geannuleerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')