Wil je kappen met kinderachtige teksten als "paaien van Poetin", wij kochten dat gas gewoon voor marktconforme tarieven. En wij waren voor de Russen de makkelijkste afnemer die het beste betaalde gezien de geografische ligging. Saillant: Trump waarschuwde al dat gas afnemen van de Russen onverstandig was.. anywayquote:Op maandag 9 december 2024 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wederom mis je het punt.
Het gaat niet eens zozeer om wie welke steen werpt en wie dat als eerste deed. Mijn punt is dat er sprake is van een voortdurende vijandige relatie met het Rusland van Poetin. Tel daarbij op dat Rusland en zijn bondgenoten ernaar streven om de westerse hegemonie en macht te breken.
Je kunt Rusland eindeloos paaien en eindeloos tegemoet blijven komen (Merkel heeft dat lange tijd geprobeerd), maar dat zal niets veranderen aan de Russische doelstellingen en tactiek die het hanteert. Althans, niet zolang Poetin de scepter zwaait.
Geloof jij echt dat de EU en de VS niet gesproken hebben met die parlementsleden, toezeggingen gedaan, enz?quote:Op maandag 9 december 2024 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De EU en de VS steunden de Maidan-demonstranten, die zich bestolen voelden en die werden geconfronteerd met extreem geweld, in opdracht van Janoekovitsj.
Het is het parlement van Oekraïne dat in meerderheid stemde voor het afzetten van Janoekovitsj, vervolgens besloot hij zelf naar Moskou te vluchten.
Lekker betrouwbare bron;quote:Op maandag 9 december 2024 15:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zit voorlopig in het buitenland, maar onder meer Jeffrey Sachs, die nauw betrokken was, heeft hier meermaals over verklaard.
Je mag wel met wat beters komen dan deze Kremlin pion.quote:In May 2022, Sachs said that the Russian invasion of Ukraine in February 2022 would be hard to beat and that Finland's moves to join NATO would undermine a negotiated peace: "All of this talk of defeating Russia, to my mind, is reckless."[69] In June 2022, he co-signed an open letter calling for a "ceasefire" in the war, questioning Western countries' continuing military support for Ukraine.[70]
In 2022, Sachs appeared several times on one of the top-rated shows funded by the Russian government, hosted by Vladimir Solovyov, to call for Ukraine to negotiate and step away from its "maximalist demands" of removing Russia from Ukrainian territory.[71]
Ik kan de heartland theory niet nog beter toelichten dan dat ik nu al doe. Ik zie gewoon een relatie tussen de hypothese dat USA niet zoveel voorstelt als wij op ons deel van de wereld vreedzaam samenleven. Oekraiene was een tikkende tijdbom die sowieso een keer zou afgaan als de Russen het vermoeden zouden krijgen dat wij zij willen opnemen binnen onze hegemoniale sfeer.quote:Op maandag 9 december 2024 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe vertaal jij dat naar de huidige situatie?
Ik stel mijn vraag bewust heel open, voordat ik er weer van word beschuldig woorden in jouw mond te leggen.
Waar heb ik het precies over het afnemen van gas? Met het 'paaien van Poetin' doel ik op de inspanningen van Europese leiders om Poetin te vriend te houden, ondanks dat zijn houding richting het westen steeds vijandiger werd. Na Georgië en de annexatie van de Krim bleven Europese leiders de banden aanhalen met Poetin, tegen beter weten in.quote:Op maandag 9 december 2024 15:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil je kappen met kinderachtige teksten als "paaien van Poetin", wij kochten dat gas gewoon voor marktconforme tarieven. En wij waren voor de Russen de makkelijkste afnemer die het beste betaalde gezien de geografische ligging. Saillant: Trump waarschuwde al dat gas afnemen van de Russen onverstandig was.. anyway
Europa heeft Rusland 'tig' keer aangevallen? Waar doel je op? Napoleon en Hitler? Wat hebben wij daar als modern westen precies mee te maken?quote:De hele wereld is bezig met het breken en ondermijnen van de Westerse hegemonie, daar is Rusland er één van. Los daarvan mogen wij niet vergeten dat het Europa is dat al tig keer Rusland heeft aangevallen, en niet andersom. Dat speelt ook mee.
We (het westen) zitten in een zichzelf versterkend proces met Rusland als het gaat om macht en invloedssferen. Ik denk dat dit helemaal niet nodig is. En dat geldt natuurlijk ook voor de Russen, hun angsten zijn deels ook ongegrond of waanzin. Zoals je het noemen wil.
Waar is het bewijs?quote:Op maandag 9 december 2024 15:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geloof jij echt dat de EU en de VS niet gesproken hebben met die parlementsleden, toezeggingen gedaan, enz?
Nogmaals, maak een vertaalslag naar het hier en nu. Bedoel je bijvoorbeeld te zeggen dat zonder Amerikaanse bemoeienis de Russen en West-Europeanen een gezonde, vreedzame relatie op kunnen bouwen.quote:Op maandag 9 december 2024 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan de heartland theory niet nog beter toelichten dan dat ik nu al doe. Ik zie gewoon een relatie tussen de hypothese dat USA niet zoveel voorstelt als wij op ons deel van de wereld vreedzaam samenleven. Oekraiene was een tikkende tijdbom die sowieso een keer zou afgaan als de Russen het vermoeden zouden krijgen dat wij zij willen opnemen binnen onze hegemoniale sfeer.
Een gematigde man zoals Navalny was ook voorstander van inlijving van de Krim.
Kijk, iedereen die het niet eens is met de Westerse lezing is natuurlijk een Kremlin pion.quote:Op maandag 9 december 2024 15:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Lekker betrouwbare bron;
[..]
Je mag wel met wat beters komen dan deze Kremlin pion.
Het geeft in ieder geval aan dat hij niet objectief is. Ook was hij was in ieder geval niet aanwezig tijdens de overleggen tijdens Gorbachev en de Westerse leiders.quote:Op maandag 9 december 2024 15:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk, iedereen die het niet eens is met de Westerse lezing is natuurlijk een Kremlin pion.
Maar deze man is zeer vocaal. Dus als hij echt op de loonlijst van het Kremlin stond, dan was dat inmiddels wel uitgekomen.
Gezien de wijze waarop Janoekovitsj de Maidan-protesten de kop probeerde in te drukken (kijk vooral eens de docu 'Winter on Fire'), waarbij zelfs doden vielen, denk ik dat de meeste parlementsleden geen aanmoediging nodig hadden om hun president tot aftreden te dwingen.quote:Op maandag 9 december 2024 15:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vraag wat jij gelooft. Dat kan alleen jij beantwoorden.
Maar doe eens: wat denk jij?
Met paaien dacht ik dat je doelde op "handel door wandel" wat Merkel nogal eens wordt verweten over haar omgang met Poetin. Terwijl alle financiële en handels transacties tussen het ons en Rusland volstrekt zakelijk van aard waren. Wat jij precies bedoelt met het aanhalen van de banden weet ik niet, ik zie het wel vaker voorbij komen bij praatprogramma's dat dat de insteek van het Westen zou zijn geweest. De banden waren na 91 al aangehaald.quote:Op maandag 9 december 2024 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heb ik het precies over het afnemen van gas? Met het 'paaien van Poetin' doel ik op de inspanningen van Europese leiders om Poetin te vriend te houden, ondanks dat zijn houding richting het westen steeds vijandiger werd. Na Georgië en de annexatie van de Krim bleven Europese leiders de banden aanhalen met Poetin, tegen beter weten in.
En hoezo is 'paaien' kinderachtig? Dat is gewoon een gangbare term.
[..]
Europa heeft Rusland 'tig' keer aangevallen? Waar doel je op? Napoleon en Hitler? Wat hebben wij daar als modern westen precies mee te maken?
Jij kunt dat niet nodig vinden, je kunt zelfs van mening zijn dat wij als Europa daar helemaal mee moeten stoppen. Maar dat zal China en Rusland er niet van weerhouden om hun huidige koers voort te zetten. En dat betekent dat we met elkaar in botsing blijven komen.
Dit is nu de tweede keer dat je om de vraag heen lult. Veelzeggend.quote:Op maandag 9 december 2024 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gezien de wijze waarop Janoekovitsj de Maidan-protesten de kop probeerde in te drukken (kijk vooral eens de docu 'Winter on Fire'), waarbij zelfs doden vielen, denk ik dat de meeste parlementsleden geen aanmoediging nodig hadden om hun president tot aftreden te dwingen.
Ik lul er niet omheen, ik geef context.quote:Op maandag 9 december 2024 16:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit is nu de tweede keer dat je om de vraag heen lult. Veelzeggend.
Probeer het nog eens een keer en bij gebreke daaraan weet ik ook wel genoeg.
Ad hominems zetten je punt geen kracht bij.quote:Op maandag 9 december 2024 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, maak een vertaalslag naar het hier en nu. Bedoel je bijvoorbeeld te zeggen dat zonder Amerikaanse bemoeienis de Russen en West-Europeanen een gezonde, vreedzame relatie op kunnen bouwen.
Kom op, je hebt toch wel eens een scriptie of artikel geschreven?
Verhofstadt stond daar nota bene op dat plein te brallen. Samen met Hans CP86 van Baalen.quote:Op maandag 9 december 2024 15:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geloof jij echt dat de EU en de VS niet gesproken hebben met die parlementsleden, toezeggingen gedaan, enz?
Het is een weergave van de journalist. Ik vertrouw journalisten niet omdat ik zelf meermaals ben geïnterviewd en/of betrokken was bij zaken die de pers haalde en journalisten maakten er steeds van wat ze wilden, niet gehinderd door feiten.quote:Op maandag 9 december 2024 15:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het geeft in ieder geval aan dat hij niet objectief is. Ook was hij was in ieder geval niet aanwezig tijdens de overleggen tijdens Gorbachev en de Westerse leiders.
Ik heb trouwens het originele interview met Gorbachev nog gevonden
https://www.rbth.com/inte(...)all_walls_40673.html
Dus tenzij je stelling is dat het hele interview fictief is kun je er niet meer onderuit dat Gorbachev, die man die dit kan weten, toegeeft dat er geen beloften zijn gedaan over NAVO expansie.
Nee. Dat is Rusland vooral zelf. Rusland is niet onze vriend, noch wil het onze vriend zijn.quote:Op maandag 9 december 2024 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ad hominems zetten je punt geen kracht bij.
Hoe jij het tentamen begrijpend lezen hebt gehaald is mij een raadsel.
Maar zoals je het nu schrijft klopt het wel ongeveer. Of om het voor jou nog DUIDELIJKER te zeggen; we worden uit elkaar gespeeld. Of nog DUIDELIJKER; Amerika is een splijtzwam tussen ons en Rusland
En hoe moet ik de rol van Israël in deze interpretatie van de geschiedenis plaatsen?quote:Op maandag 9 december 2024 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar zoals je het nu schrijft klopt het wel ongeveer. Of om het voor jou nog DUIDELIJKER te zeggen; we worden tegen elkaar uit gespeeld. Of nog DUIDELIJKER; Amerika is een splijtzwam tussen ons en Rusland
Met mijn leesvaardigheden is weinig mis. Ik beschouw de reactie 'google op heartland theory' echter niet als een steekhoudend betoog. Ik wil argumenten zien, een onderbouwing van jouw suggestie dat de Amerikanen Rusland en West-Europa tegen elkaar opzet. En maak duidelijk waarom (in jouw ogen) er zonder Amerikaanse bemoeienis een vreedzame relatie zou bestaan tussen West-Europa en Rusland.quote:Op maandag 9 december 2024 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar zoals je het nu schrijft klopt het wel ongeveer. Of om het voor jou nog DUIDELIJKER te zeggen; we worden tegen elkaar uit gespeeld. Of nog DUIDELIJKER; Amerika is een splijtzwam tussen ons en Rusland
Als ik jou was zou ik anderen niet meer beschuldigen van naïef zijn, want jij toont aan extreem naïef te zijn.quote:Op maandag 9 december 2024 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lul er niet omheen, ik geef context.
Maar als jij per se een 'ja' of 'nee' wilt horen: nee, ik denk niet dat parlementsleden zijn beinvloed door het westen. En wel om de redenen die ik heb genoemd in mijn eerdere post.
Je hebt wel lef trouwens. Andere verwijten eromheen te lullen, terwijl je zelf niet verder komt dan beschuldigingen die je op geen enkele manier staaft met feiten en bronnen.
Nou blijkbaar is er wel wat mis met jouw leesvaardigheden als je geen vertaalslag kan maken tussen de heartland theory en alle problemen die we nu zien tussen ons en Rusland. UA wordt plat gezegd gewoon gebruikt om tweespalt te veroorzaken tussen ons en Rusland. Is niet een-op-een de schuld van Biden, maar dit conflict zit gewoon ingebakken in de structuur zoals die is opgetuigd door USA na wo2, en later in 94 met het Budapast memorandum.quote:Op maandag 9 december 2024 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met mijn leesvaardigheden is weinig mis. Ik beschouw de reactie 'google op heartland theory' echter niet als een steekhoudend betoog. Ik wil argumenten zien, een onderbouwing van jouw suggestie dat de Amerikanen Rusland en West-Europa tegen elkaar opzet. En maak duidelijk waarom (in jouw ogen) er zonder Amerikaanse bemoeienis een vreedzame relatie zou bestaan tussen West-Europa en Rusland.
Was toevallig daar op vakantie en heeft echt alleen maar gesproken met wat mensen daar die geen enkele band hadden met de volksvertegenwoordigers.quote:Op maandag 9 december 2024 16:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Verhofstadt stond daar nota bene op dat plein te brallen. Samen met Hans CP86 van Baalen.
Je repte over harde uitspraken over de uitbreiding van de NAVO, maar komt nergens met harde bewijzen.quote:Op maandag 9 december 2024 16:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik anderen niet meer beschuldigen van naïef zijn, want jij toont aan extreem naïef te zijn.
Temeer daar jij mij beschuldigt van naïef zijn omdat ik zou denken dat je vreemdzaam kan leven met Poetin, terwijl ik toch echt schreef: met de juiste leiders.
Maar goed aan jouw leesvaardigheid schort nogal wat, want je beschuldigt mij van geen bronnen te geven, terwijl ik net nog Jeffrey Sachs noemde.
Over niet al te serieuze discussiepartner zijn gesproken…
Europarlementariërs Hans van Baalen (VVD) en Guy Verhofstadt brengen vandaag en morgen een bliksembezoek aan Kiev. Van Baalen wil met de gematigde oppositie praten in de hoop een democratische uitweg te vinden in het conflict. Dat zegt Van Baalen in een telefonisch interview met EenVandaag.quote:Op maandag 9 december 2024 16:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Was toevallig daar op vakantie en heeft echt alleen maar gesproken met wat mensen daar die geen enkele band hadden met de volksvertegenwoordigers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |