7 jaar en hardhandig spelenquote:Vader van 7-jarige mishandelt spelbegeleider na voetbalwedstrijd Deventer
Een spelbegeleider van een jeugdvoetbalwedstrijd in Deventer is dit weekend neergeslagen. De man legde de wedstrijd tussen Sportclub Deventer en de bezoekers van DVV Davo stil omdat er te hardhandig werd gespeeld, maar daar was de vader van een 7-jarige speler het niet mee eens, meldt regionale omroep Oost.
De wedstrijd werd zaterdag gespeeld en de spelbegeleider van Sportclub Deventer had de spelertjes meerdere keren op hun gedrag gewezen: "Toen er wederom twee forse overtredingen werden gemaakt, vond hij het genoeg en heeft de wedstrijd stilgelegd", zegt Xander van Weeteringen, voorzitter van Sportclub Deventer. De wedstrijd was op dat moment bijna afgelopen.
De man die de spelbegeleider mishandelde, is de vader van een van de spelers van DVV Davo. De club veroordeelt zijn gedrag en heeft excuses gemaakt.
Volgens de club was het een wedstrijd zoals vele, maar een deel van de ouders was het niet eens met de beslissing van de spelbegeleider. Toen een kind moest huilen, escaleerde volgens de voorzitter de boel. "De discussie verplaatste zich naar de kantine, waar wat duw- en trekwerk ontstond. Er werd over en weer van alles gezegd, ook door de spelbegeleider. Toen is de boel uit de hand gelopen en werd er een klap uitgedeeld", zegt de voorzitter van DVV Davo.
Ook Sportclub Deventer betreurt het incident: "Het was tijdens een wedstrijd van jeugdleden van rond de 7 jaar oud. Waar hebben we het over?"
Verdachte aangehouden
Na het incident ging de vader, een 28-jarige man uit Deventer, naar een wijk naast het sportcomplex waar hij volgens Oost werd aangehouden. De politie bevestigt aan de regionale omroep dat een 28-jarige man die dag is aangehouden, maar kan vanwege de privacy niet zeggen of hij de vader van de jeugdspeler is.
De spelbegeleider heeft aangifte gedaan van mishandeling. Volgens DVV Davo heeft de vader veel spijt van zijn daad en wil hij in gesprek gaan met de spelbegeleider. Of die op dat aanbod ingaat, is onbekend.
Niet zo racistisch doen...quote:Op maandag 9 december 2024 14:25 schreef Origami94 het volgende:
Die Finnen ook
Wanneer gaat de politiek iets doen aan de geweld van blank tuig dat wekelijks de orde in voetbalstadions, voetbalvelden en de openbare orde verstiert?
Bekijk deze YouTube-video
Blijkbaar kom je zelfs weg met dreiging tegen bestuurders in de publieke en privaat domein als je het juiste kleurtje hebt
Autochtone voetbalouders zijn net zo erg.quote:Op maandag 9 december 2024 14:37 schreef de_boswachter het volgende:
Klinkt als allochtonenouders. Stukje racisme.
Als vader van een ventje dat in de jeugd voetbalt is mijn ervaring dat het bijna alleen maar autochtone ouders zijn die zich niet kunnen beheersen.quote:Op maandag 9 december 2024 14:56 schreef maily het volgende:
[..]
Autochtone voetbalouders zijn net zo erg.
Die Jhon de W tochquote:Op maandag 9 december 2024 14:40 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Niet zo racistisch doen...
Voetbal hooligans is van alle kleuren! Is juist erg DEI tegenwoordig, zou je trots op moeten zijn.
[ afbeelding ]
De enige met een tintje daar is Geertruida en dat is een speler van Feyenoord.quote:Op maandag 9 december 2024 14:40 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Niet zo racistisch doen...
Voetbal hooligans is van alle kleuren! Is juist erg DEI tegenwoordig, zou je trots op moeten zijn.
[ afbeelding ]
Ik ben regelmatig als vrijwilliger actief in het jeugdvoetbal en ik kan je zeggen dat dit een zuiver vooroordeel is. Bij het een na laatste incident, waarbij ook regelmatig de combinatie van k**k*r en moeder te horen was, misdroeg vooral een heel Hollandse blonde moeder zich. En afgelopen weekend was het een groep die als "boeren" werden gekenmerkt. Voetbal en fanatieke ouders die allemaal hun kind heel speciaal vinden gaat gewoon niet goed samen, ongeacht de afkomst. Ik vrees zelfs dat mijn ervaring me leert dat het agressieve-oudersprobleem in het jeudgvoetbal meer een autochtonenprobleem is dan een allochtonenprobleem.quote:Op maandag 9 december 2024 14:37 schreef de_boswachter het volgende:
Klinkt als allochtonenouders. Stukje racisme.
Ook niet raar natuurlijk, dat zijn doorgaans ook de ouders die de moeite nemen om te gaan kijken.quote:Op maandag 9 december 2024 14:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als vader van een ventje dat in de jeugd voetbalt is mijn ervaring dat het bijna alleen maar autochtone ouders zijn die zich niet kunnen beheersen.
Mijn ervaring op de velden is vooral dat het een intelligentieprobleem is, dan maakt kleur bijzonder weinig uit inderdaad.quote:Op maandag 9 december 2024 15:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik ben regelmatig als vrijwilliger actief in het jeugdvoetbal en ik kan je zeggen dat dit een zuiver vooroordeel is. Bij het een na laatste incident, waarbij ook regelmatig de combinatie van k**k*r en moeder te horen was, misdroeg vooral een heel Hollandse blonde moeder zich. En afgelopen weekend was het een groep die als "boeren" werden gekenmerkt. Voetbal en fanatieke ouders die allemaal hun kind heel speciaal vinden gaat gewoon niet goed samen, ongeacht de afkomst. Ik vrees zelfs dat mijn ervaring me leert dat het agressieve-oudersprobleem in het jeudgvoetbal meer een autochtonenprobleem is dan een allochtonenprobleem.
Wat je hier eigenlijk zegt is dat allochtonen bovenmatig dom zijn.quote:Op maandag 9 december 2024 15:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Mijn ervaring op de velden is vooral dat het een intelligentieprobleem is, dan maakt kleur bijzonder weinig uit inderdaad.
Of kamperclubs, of van die boerenteams als je er als 'stads' team naartoe moet. Praktisch overal hetzelfde gezeik wel.quote:Op maandag 9 december 2024 15:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat je hier eigenlijk zegt is dat allochtonen bovenmatig dom zijn.
Ik ben tegen racisme. @:KingRoland @:Coco
's Gravendeel-5 uit. Daar stonden veel boeren met flesjes bier toe te kijken hoe ze die wedstrijd weer eens te keer konden gaan.quote:Op maandag 9 december 2024 15:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Of kamperclubs, of van die boerenteams als je er als 'stads' team naartoe moet. Praktisch overal hetzelfde gezeik wel.
quote:Op maandag 9 december 2024 14:07 schreef Moonversion het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)alwedstrijd-deventer
De spelbegeleider van Sportclub Deventer had de spelertjes meerdere keren op hun gedrag gewezen: "Toen er wederom twee forse overtredingen werden gemaakt, vond hij het genoeg en heeft de wedstrijd stilgelegd",
Volgens de club was het een wedstrijd zoals vele
Gay.quote:
Grote vraag is vooral waarom DVV Davo (en de knvb) dit gedrag gedogen en de vader geen sanctie opleggen.quote:De spelbegeleider heeft aangifte gedaan van mishandeling. Volgens DVV Davo heeft de vader veel spijt van zijn daad en wil hij in gesprek gaan met de spelbegeleider. Of die op dat aanbod ingaat, is onbekend.
Vaders zijn vaak helemaal geen lid van de club, laat staan bond.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Grote vraag is vooral waarom DVV Davo (en de knvb) dit gedrag gedogen en de vader geen sanctie opleggen.
Supporters die in de eredivisie met aanstekers gooien ook niet.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Vaders zijn vaak helemaal geen lid van de club, laat staan bond.
Je kan als club of als bond het kind en vader de toegang ontzeggen inderdaad. Vermoedelijk straf je daar vooral het kind meequote:Op dinsdag 10 december 2024 19:46 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Supporters die in de eredivisie met aanstekers gooien ook niet.
Waar lees je dat?quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Grote vraag is vooral waarom DVV Davo (en de knvb) dit gedrag gedogen en de vader geen sanctie opleggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |