Boe fuckin hoe hey.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
Tevens is het algemeen bekend dat de absolute bovenlaag in de VS al het overgrote deel van belasting betalen.
Die kloof is er altijd al geweest. Deal with it. Grote organisaties doen nou eenmaal lekker veel omzet en leveren veel winst op. Brians net worth was "maar" 43 miljoen. Dat is peanuts als je het vergelijkt met de écht rijken. Een beetje voetballer of acteur sprokkelt dat ook bij elkaar. Is dat dan ook immoreel?quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, zo'n Tim Cook zal echt heeeeeeel hard hebben gewerkt voor zn 2,3 miljard.
Echt zeker 100.000x zo hard gewerkt als een random persoon.
Of Bezos, die werkt echt 10.000.000x zo hard als de gemiddelde Nederlander.
Een beetje rijk is weinig mis mee, slimme keuzes, hard werken.
Maar die multi-miljardairs, of bedrijven die 23 miljard verdienen als zorgverzekeraar terwijl ze hun verzekerden uitknijpen.
Mwah, daar mogen er van mij wel wat minder van zijn.
Maar goed, Nederland kruipt ook langzaam die kant op. Misschien niet qua miljardairs, maar wel een steeds grotere kloof tussen rijk en arm.
Het immorele hier is niet per se het salaris van die dude heh.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:04 schreef Feola het volgende:
[..]
Die kloof is er altijd al geweest. Deal with it. Grote organisaties doen nou eenmaal lekker veel omzet en leveren veel winst op. Brians net worth was "maar" 43 miljoen. Dat is peanuts als je het vergelijkt met de écht rijken. Een beetje voetballer of acteur sprokkelt dat ook bij elkaar. Is dat dan ook immoreel?
Klopt, en als je dat op miljarden toepast dan heb je in een klap een oplossing, zonder dat er ook maar een grijntje pijn wordt gevoeld. Velen willen dit ook wel, maar dan 'wel voor iedereen'.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:05 schreef Leandra het volgende:
Je bent natuurlijk vrij simpel als je stelt dat de top het grootste deel van de belastingen betaalt.
Als jij ¤ 1.000 per maand verdient en ¤ 200 belasting betaalt en ik verdien ¤ 100.000 per maand en betaal ¤ 20.000 belasting dan betaal ik het grootste deel, maar het verschil is dat ik het niet voel en jij niet eens voor een maand vaste lasten kunt betalen.
Maar jij krijgt die 100k over de rug van degene die maar 1000 krijgenquote:Op dinsdag 10 december 2024 11:05 schreef Leandra het volgende:
Je bent natuurlijk vrij simpel als je stelt dat de top het grootste deel van de belastingen betaalt.
Als jij ¤ 1.000 per maand verdient en ¤ 200 belasting betaalt en ik verdien ¤ 100.000 per maand en betaal ¤ 20.000 belasting dan betaal ik het grootste deel, maar het verschil is dat ik het niet voel en jij niet eens voor een maand vaste lasten kunt betalen.
Wat een vreemd argument.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:04 schreef Feola het volgende:
[..]
Die kloof is er altijd al geweest. Deal with it.
Er is rijk.. en er is ziek rijk. Wat je wil is een systeem dat mensen beloont voor inzet en slimme input maar wat je wil voorkomen is dat geld en waarde dood blijft hangen bij een bepaalde groep mensen die vervolgens de macht hebben om de moersleutel op de maatschappij nog strakker aan te spannen om dat geld los te knijpen in een soort vicieuze cirkel.quote:Grote organisaties doen nou eenmaal lekker veel omzet en leveren veel winst op. Brians net worth was "maar" 43 miljoen. Dat is peanuts als je het vergelijkt met de écht rijken. Een beetje voetballer of acteur sprokkelt dat ook bij elkaar. Is dat dan ook immoreel?
Ja inderdaad, ook dat nog.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar jij krijgt die 100k over de rug van degene die maar 1000 krijgen
Wat heeft dit met belasting betalen te maken? Sommige mensen zijn inderdaad heel rijk. Dat heb je maar te accepteren.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Boe fuckin hoe hey.
The 3 Richest Americans Hold More Wealth Than Bottom 50% Of The Country
3 mensen hebben meer dan 170 miljoen mensen samen.
Dus blijf vooral lullen over "hard werken" en "kansen grijpen"![]()
Niemand heeft dan ook het argument gemaakt dat hard weken alleen veel rijkdom zal geven. Ik heb vanaf het begin gezegd dat het een combinatie is van slimme keuzes maken, een goede educatieve achtergrond én hard werken. En ook komt er natuurlijk een stukje geluk bij kijken, dat is met alles zo.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hard werken doet iemand ook die dag en nacht werkt om het gezin bestaanskansen te geven; dat levert niet meteen geld op.
Irrelevant. Het gaat er niet om wie het voelt of niet, de rijke mensen betalen het overgrote deel van de belasting. En meestal gaan mensen hun uitgaven spiegelen aan hun rijkdom, dus ook mensen in de toplaag van de bevolking zullen het moeten betalen van belasting merken. En iedereen moet nu eenmaal belasting betalen, dat is hoe de samenleving werkt.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:05 schreef Leandra het volgende:
Voor een bepaalde groep mensen met veel jaloezie en wrok jegens grootverdieners, is dit inderdaad een probleem. En daar ligt dan ook de oplossing: zulke mensen moeten zelf beter leren omgaan met het feit dat er nu eenmaal hele rijke mensen in de wereld zijn. Dit in plaats van geld van deze mensen te willen afnemen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:04 schreef Feola het volgende:
[..]
Die kloof is er altijd al geweest. Deal with it. Grote organisaties doen nou eenmaal lekker veel omzet en leveren veel winst op. Brians net worth was "maar" 43 miljoen. Dat is peanuts als je het vergelijkt met de écht rijken. Een beetje voetballer of acteur sprokkelt dat ook bij elkaar. Is dat dan ook immoreel?
Als jij een achtergrond bij een pakweg Ivy League hebt (met een nuttig diploma) dan moet je het wel heel bond maken wil je niet ergens een mooie positie krijgen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:16 schreef Beathoven het volgende:
In de VS is het bekend dat je zelfs met de beste opleiding nog bijna niet aan de bak komt omdat je vele jaren werkervaring moet hebben. Dat is puur omdat er een drempel wordt gemaakt en de donor-baby's (kinderen van invloedrijke ouders en families met kruiwagens) voorrang hebben op alles wat er zich beweegt.
Als je daar ook nog "pogingen tot" een socialer stelsel tussenuit veegt, dan hou je een samenleving over waar zelfs alle "schijn" tot gelijke kansen niet meer aanwezig is.
En nu in cijfers welk percentage van hun loon afgedragen wordt want dit is gewoon weer eens appels met betonblokken vergelijken als het maximale federale tarief 37% is.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
Tevens is het algemeen bekend dat de absolute bovenlaag in de VS al het overgrote deel van belasting betalen.
[ afbeelding ]
[..]
Het is nog grappiger als je je beseft dat dit vooral om inkomstenbelasting gaat. Niet om bezit. De eckte eckte rijken verbergen hun geld professioneel en betalen dus nauwelijk belasting over bezit. Het is allemaal verborgen in aandelen of op off-shore bankrekeningen/bedrijfjes. En ze betalen zichzelf vervolgens een loontje van 1 dollar per maand. Als ze geld nodig hebben voor iets dan zijn daar ook weer constructies voor om belasting te verminderen. En dat laatste is ook wat je dus terug ziet in die percentage-cijfers. "ik wil een superjacht.. en ik moest dus aandelen verkopen.. daar moest ik belasting over betalen (huil huil)"quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En nu in cijfers welk percentage van hun loon afgedragen wordt want dit is gewoon weer eens appels met betonblokken vergelijken als het maximale federale tarief 37% is.
Een vosje of een nerts?quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als jij een achtergrond bij een pakweg Ivy League hebt (met een nuttig diploma) dan moet je het wel heel bond maken wil je niet ergens een mooie positie krijgen.
Doorgaans betaal je veel belasting als je veel bezit. Maar inderdaad: in de VS hoeft dat allang niet meer het geval te zijn. En accepteren? Tsja, ik kan er weinig aan veranderen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
Wat heeft dit met belasting betalen te maken? Sommige mensen zijn inderdaad heel rijk. Dat heb je maar te accepteren.
Prima, doe je er wat slimme keuzes en opleiding bij. Dan nog is het pervers dat de top 10 rijken in Amerika samen $1830.000.000.000 bezitten. Als jij denkt dat die mensen dat qua opleiding, keuzes en werkhouding waard zijn dan mag dat natuurlijk.quote:Niemand heeft dan ook het argument gemaakt dat hard weken alleen veel rijkdom zal geven. Ik heb vanaf het begin gezegd dat het een combinatie is van slimme keuzes maken, een goede educatieve achtergrond én hard werken. En ook komt er natuurlijk een stukje geluk bij kijken, dat is met alles zo.
Maar waarom? "Omdat het nu eenmaal zo is"?quote:Voor een bepaalde groep mensen met veel jaloezie en wrok jegens grootverdieners, is dit inderdaad een probleem. En daar ligt dan ook de oplossing: zulke mensen moeten zelf beter leren omgaan met het feit dat er nu eenmaal hele rijke mensen in de wereld zijn. Dit in plaats van geld van deze mensen te willen afnemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |