Dat gaat niet gebeuren tenzij Biden hoogstpersoonlijk daarmee instemt.quote:
Wat altijd onderschat wordt met privatisering is dat het inderdaad goedkoper kan, maar de winst die daarmee behaalt wordt leidt niet tot goedkopere of betere service voor de klant, maar verdwijnt grotendeels in de zakken van aandeelhouders als winst, op de langere duur wordt er beknibbelt op onderhoudt en het zich houden aan voorschriften, waardoor het geprivatiseerde bedrijf er vaak op den duur slechter en slechter voor staat. Of het nu treinbedrijven, waterbedrijven, zorgbedrijven of andere bedrijven zijn. Tenzij er weinig om regulering wordt gegeven, dan zijn die bedrijven wel winstgevend, maar gaat het ten koste van de klanten.quote:Op maandag 9 december 2024 18:25 schreef BBach het volgende:
[..]
En dat is het antwoord: streng reguleren, niet CEOs vermoorden. Maar zeker in de VS regeert de idee dat regulatie slecht is. Terwijl er enorm veel voorbeelden zijn van deregulatie die zorgt voor systeemcrisissen waar de gewone mens telkens het onderspit delft. Mocht privatiseren van de zorg en verzekering werken in het kapitalistische systeem dan zou dit de goedkoopste efficiëntste en effectieve manier zijn. De grafiek toont het tegendeel aan. 100% overheidscontrole is uiteraard ook niet de oplossing.
quote:Op maandag 9 december 2024 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb daar wel eens van gehoord ja. Of het klopt is een tweede. De realiteit blijft dat als je wat hebt aan te bieden en een goede opleiding hebt genoten, het niet lang zou moeten duren. En anders staat het mensen natuurlijk dat men zoals vele English of Gender Studies majors, hun je beklaag gaan doen bij r/recruitinghell .
[..]
Zulke bedrijven moeten toch ook echt volgens de regels spelen, men kan niet maar zo lukraak claim gaan afwijzen. Daar zitten altijd redenen achter en artsen hebben hier overigens ook nog zeggenschap over.
[..]
Huren in de VS, daar gaat het al mis. En het is tevens bekend dat Amerikanen veel besteden aan eten buiten huis, waarbij je ook nog een heerlijke 'tip' moet geven. Het is dan ook geen verassing dat zoveel Amerikanen amper spaargeld hebben.
[..]
Zorgverzekeraars zijn hier niet voor verantwoordelijk. Jouw beeld van zulke bedrijven is nogal vertekend. Dit zijn geen NGOs die maar lukraak iedereens kosten moeten gaan dekken. En ook in Nederland zijn er talloze eisen waar je aan moet voldoen, hele lange wachtlijsten en dingen die gewoon niet gedekt worden.
[..]
Oh, jij vind dat deze crimineel nog even een paar CEOs extra had moeten executeren?
10.000 dollar beloning toch? Daar geef ik met liefde een moordenaar voor aan hoor.quote:Op maandag 9 december 2024 22:46 schreef Mortaxx het volgende:
Een McDonalds medewerker die hem erin luist.. Dan zit je wel diep in de zak van het grootkapitaal
Volgens mij is het grote verschil ook met Nederlandse zorgverzekeraars dat ze hun winsten weer terug moeten stoppen in het bedrijf om premies te verlagen, reserves aan tevullen, dat soort dingen. Dikke winsten maken en uitkeren mag niet. Dat zouden ze ook in de VS moeten invoeren. Ondanks die regels om de burger te beschermen gaat het met NL verzekeraars prima.quote:Op maandag 9 december 2024 18:48 schreef matthijst het volgende:
$460 winst per verzekerde per jaar.
Dan weet je al dat dr iets mis is.
Niet altijd zo, de trein in Japan is volledig geprivatiseerd en dat was de redding van het hele systeem.quote:Op maandag 9 december 2024 22:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat altijd onderschat wordt met privatisering is dat het inderdaad goedkoper kan, maar de winst die daarmee behaalt wordt leidt niet tot goedkopere of betere service voor de klant, maar verdwijnt grotendeels in de zakken van aandeelhouders als winst, op de langere duur wordt er beknibbelt op onderhoudt en het zich houden aan voorschriften, waardoor het geprivatiseerde bedrijf er vaak op den duur slechter en slechter voor staat. Of het nu treinbedrijven, waterbedrijven, zorgbedrijven of andere bedrijven zijn. Tenzij er weinig om regulering wordt gegeven, dan zijn die bedrijven wel winstgevend, maar gaat het ten koste van de klanten.
quote:Op maandag 9 december 2024 22:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik heb een voorliefde voor zijn lul in mijn mond.
Iedereen met een beetje geweten doet het gratis ook natuurlijk.quote:Op maandag 9 december 2024 22:50 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
10.000 dollar beloning toch? Daar geef ik met liefde een moordenaar voor aan hoor.
Als dit waar is, is een deel van de hackers-community nu heel zuur, misschien wel teleurgesteld.quote:Op maandag 9 december 2024 23:36 schreef matthijst het volgende:
Geen domme gast:
The tech hotshot graduated cum laude from the private Ivy League institution in Philadelphia with a Bachelor of Science in Engineering (BSE), Computer and Information Science in 2020, according to his LinkedIn profile.
En ook als kind al naar een dure privéschool gegaan.quote:Op maandag 9 december 2024 23:36 schreef matthijst het volgende:
Geen domme gast:
The tech hotshot graduated cum laude from the private Ivy League institution in Philadelphia with a Bachelor of Science in Engineering (BSE), Computer and Information Science in 2020, according to his LinkedIn profile.
Precies.quote:
Hoogmoed?quote:Op maandag 9 december 2024 22:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
The more the merrier.
Die gast had beter gekleurde lenzen in kunnen doen en die enorme bossen wenkbrauw wat kunnen epileren voor de schietpartij. Paar neptanden in om die Colgate grijns te verhullen.
Het verschil met de VS en NL is dat in NL verzekeren verplicht is en in de VS hebben ze zover ik weet geen eigen risico. Uitkeren is in NL geen probleem, dat gebeurt wel aan de aannemers.quote:Op maandag 9 december 2024 22:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Volgens mij is het grote verschil ook met Nederlandse zorgverzekeraars dat ze hun winsten weer terug moeten stoppen in het bedrijf om premies te verlagen, reserves aan tevullen, dat soort dingen. Dikke winsten maken en uitkeren mag niet. Dat zouden ze ook in de VS moeten invoeren. Ondanks die regels om de burger te beschermen gaat het met NL verzekeraars prima.
10k maar je leven niet zeker want gedoxxed ben je zo. En in de VS hebben ze daar geen wetten voor en lopen mensen met een wapen rond.quote:Op maandag 9 december 2024 22:50 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
10.000 dollar beloning toch? Daar geef ik met liefde een moordenaar voor aan hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |