Ik weet niet of ik dat waardeloos vind, liever geen nieuw beleid dan het beleid wat Faber zou willen...quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat mens kan echt totaal niks, waardeloos gewoon
Verwacht wat niet? Komt er nog wat na een tweetdump?quote:
Waarschijnlijk dus wel, zonder links. Nogmaals, wat de linkse partijen verder doen moeten ze zelf weten. Er is geen enkele verplichting om compromissen te sluiten. Maar als je wil dreigen met de Eerste Kamer moet je óf de daad bij het woord voegen door de begroting weg te stemmen (dat kunnen ze nu alsnog doen als er een deal komt van de coalitie met de christelijke partijen en JA21) of onderhandelen over compromissen. Ze kiezen nu voor het eerste en er is niemand die zegt dat ze dat niet mogen doen of dat het per se een foute keuze is.quote:Op dinsdag 10 december 2024 07:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is nooit gezegd dat linkse partijen per definitie 'constructieve oppositie' zouden zijn. Het complement van 'constructieve oppositie' is ook niet 'destructieve oppositie' maar gewoon 'oppositie'. Onder Rutte behoorden de linkse partijen tot de waarmee relatief makkelijk overeen te komen was, nu gaat dat niet vanwege te grote ideologische verschillen.
Links staat nu buitenspel, rechts kan het regelen alleen krijgt dat wegens enorme incompetentie niet voor elkaar.
Als de regering een deal sluit met de christenen + JA21 kunnen ze de begroting juist niet wegstemmenquote:Op dinsdag 10 december 2024 12:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dus wel, zonder links. Nogmaals, wat de linkse partijen verder doen moeten ze zelf weten. Er is geen enkele verplichting om compromissen te sluiten. Maar als je wil dreigen met de Eerste Kamer moet je óf de daad bij het woord voegen door de begroting weg te stemmen (dat kunnen ze nu alsnog doen als er een deal komt van de coalitie met de christelijke partijen en JA21) of onderhandelen over compromissen.
Ze kunnen het proberen, maar goed, lees dan tegen stemmen als dat het wat duidelijker maakt voor je.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als de regering een deal sluit met de christenen + JA21 kunnen ze de begroting juist niet wegstemmen
Nu gaat het vooral over de rechtsspraak hierin maar in verlengde hiervan kan je ook niet gaan bezuinigen op IND want met zoveel aantal bezwaren heb je nog altijd een grote bezetting nodig. Iets wat Faber ook niet begreep bij begrotingsdebat.quote:
Dat is niet per se zo natuurlijk. Het doel is het aantal aanvragen omlaag, dan gaat dus ook het aantal bezwaren omlaag.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nu gaat het vooral over de rechtsspraak hierin maar in verlengde hiervan kan je ook niet gaan bezuinigen op IND want met zoveel aantal bezwaren heb je nog altijd een grote bezetting nodig. Iets wat Faber ook niet begreep bij begrotingsdebat.
Ze heeft al bezuinigingen ingeboekt met gedachte dat het aantal aanvragen omlaag gaat. Maar de prognosecijfers van dezelfde ministerie (A&M) geven aan dat de wachtlijsten voor asielzoekers komende jaren alleen maar langer worden. Het duurt nu al 61!! weken voordat een asielzoeker hoort of hij/zij mag blijven.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet per se zo natuurlijk. Het doel is het aantal aanvragen omlaag, dan gaat dus ook het aantal bezwaren omlaag.
Wat is de verhouding tussen aanvragen en bezwaren bij afwijzing op dit moment? De mogelijkheden tot beroep zijn zeer uitgebreid, die moeten sowieso beperkt worden. Dat is iets wat voor zover ik weet ook in de voorstellen van Faber staat maar waar het NOS-artikel niet over rept.
Ja, dat is een probleem maar dat wordt alleen maar beter als de instroom omlaag gaat. Of dat gaat lukken is een tweede, maar dat mensen lang moeten wachten is niet zo'n groot probleem an sich. Als het inwillingspercentage omlaag gaat, wordt ook die wachtrij korter omdat de aanzuigende werking verdwijnt.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze heeft al bezuinigingen ingeboekt met gedachte dat het aantal aanvragen omlaag gaat. Maar de prognosecijfers van dezelfde ministerie (A&M) geven aan dat de wachtlijsten voor asielzoekers komende jaren alleen maar langer worden. Het duurt nu al 61!! weken voordat een asielzoeker hoort of hij/zij mag blijven.
Sneller afhandelen is niet per se een doel op zich (als de instroom daalt), en sowieso kan dat ook door het aantal beroepsmogelijkheden te verminderen. Daarnaast wordt in 2026 het nieuwe migratiepact van de EU van kracht waardoor er veel minder asielzoekers in Nederland zelf opgevangen hoeven te worden.quote:Ondertussen moet deze asielzoeker dan in opvang blijven wat ons allemaal geld kost. Op dit moment zijn er 69.000 mensen op wachtlijst. Maar tegelijk denkt Faber dat in 2027 IND het met een minimale bezetting kan uitvoeren. Je wil juist een forse bezetting zodat je de alle aanvragen en alle bezwaren zo snel mogelijk af kan handelen. Enerzijds zodat ze weten waaraan ze toe zijn; de mensen die afgewezen worden kunnen dan terug en heb je minder opvangplekken nodig. Anderzijds de blijvers kunnen dan gelijk aan een integratietraject starten.
20% van huidige aantal aanvragen tov 20% van huidige bezetting bij IND maakt het niet sneller. De rijen blijven dan net zo lang, je hebt juist een grotere bezetting nodig om het sneller af te handelen.
Dat maakte Wilders (die nu in de regering zelf ook bewijst volstrekt incompetent te zijn) wel de grootstequote:Op dinsdag 10 december 2024 12:46 schreef MoreDakka het volgende:
Maar je kunt dan niet vanaf de zijlijn gaan roepen hoe incompetent de rest allemaal is.
Volgens mij waren er afgelopen jaren aardig wat nieuwsartikelen over de belachelijke aanschafkosten van materialen, welke in handen is van een aantal grote toko's die de overheidsuitgaven voor educatie zo ver mogelijk proberen uit te melken en continue aanschafplichten weten te belobbyen en andere doorgeslagen kapitalistische onzin.quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:18 schreef Hanca het volgende:
Dus dat zogenaamde 'onverklaard' zit in huisvestingskosten, energiekosten, aanschafkosten materialen en al het andere wat nou eenmaal elk jaar duurder wordt. Ik denk dat bijna alles tussen 1995 en 2010 wel is verdubbeld in prijs, onderwijs dus ook. Niks bijzonders.
Ik ken iemand die werkt bij het IND en hierom weggaat trouwens. De werkdruk neemt alleen maar toe en de manier waarop beleid wordt gemaakt maakt het allemaal niet leuker om daar te werken. Ze zal niet de enige werknemer zijn die er zo over denkt, gok ik zo.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nu gaat het vooral over de rechtsspraak hierin maar in verlengde hiervan kan je ook niet gaan bezuinigen op IND want met zoveel aantal bezwaren heb je nog altijd een grote bezetting nodig. Iets wat Faber ook niet begreep bij begrotingsdebat.
En waarom zouden ze niet tegen stemmen? Wat is nou precies je klacht?quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze kunnen het proberen, maar goed, lees dan tegen stemmen als dat het wat duidelijker maakt voor je.
Vooral ook omdat er nu blijkbaar ook al tekorten en achterstanden zijn. Verder is het gebrek aan communicatie tussen Faber en de directe partijen echt bizar. Faber heeft de blik op oneindig en wil koste wat kost haar zin doordrukken, terwijl iedereen die er ook maar een beetje verstand van heeft aangeeft dat dit niet gaat werken.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zijn daar onderzoeken naar geweest? Het lijkt mij dat het lange wachten juist de boel ophoudt en daar is sneller winst te boeken dan de instroom omlaag te brengen. Als je er genoeg geld tegenaan gooit om binnen 20 weken uitspraak te kunnen doen EN inderdaad zoals je aangeeft het inwillingspercentage flink omlaag brengt, dan is de druk op de AZCs zo verdwenen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, dat is een probleem maar dat wordt alleen maar beter als de instroom omlaag gaat. Of dat gaat lukken is een tweede, maar dat mensen lang moeten wachten is niet zo'n groot probleem an sich. Als het inwillingspercentage omlaag gaat, wordt ook die wachtrij korter omdat de aanzuigende werking verdwijnt.
We moeten hier ook nog even aan toevoegen dat er vrijwel geen conflicten zijn, of slechts héél weinig, waarbij men binnen drie jaar kan zeggen dat een land van herkomst weer veilig en stabiel genoeg is om daar naartoe terug te keren. Wat het wel betekent, echter, is dat al die aanvragen elke drie jaar opnieuw behandeld moeten worden, vrijwel allemaal succesvol verlengd zullen moeten worden, met als enige verschil dat iemand langer in onzekerheid heeft gezeten en dus ook minder reden heeft om te gaan werken aan een succesvolle integratie in de Nederlandse maatschappij. Kort samenvattend: extra werk voor de IND, extra werk voor de rechtbanken, verslechtering van de integratie, zonder dat er ook maar een asielzoeker meer of minder het land in- of uitgaat.quote:
Jazeker: https://www.wodc.nl/actue(...)nstroom-asielzoekersquote:Op dinsdag 10 december 2024 13:43 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zijn daar onderzoeken naar geweest?
Hier het volledige rapport: https://repository.wodc.nl/handle/20.500.12832/3286quote:Geen bewijs dat asielbeleid aanzuigende werking heeft op instroom asielzoekers
In het maatschappelijke debat over asielbeleid wordt vaak beweerd dat Nederlandse regels en opvangvoorzieningen een ‘aanzuigende werking’ hebben op asielzoekers. Wetenschappelijk bewijs dat asielzoekers naar Nederland komen vanwege het asielbeleid dat Nederland voert, is er echter niet. Veiligheid en sociale netwerken zijn veel grotere factoren op basis waarvan asielzoekers keuzes maken om het land van herkomst te verlaten en in een bepaald land bescherming te zoeken. Dat blijkt uit het onderzoek dat het Verwey -Jonker Instituut, in opdracht van het WODC, heeft uitgevoerd.
Uit eerder onderzoek van de Universiteit van Maastricht bleek al dat het Nederlandse asielbeleid een beperkte rol speelt in de bestemmingskeuze van asielzoekers. Het nieuwe rapport zet de meest recente wetenschappelijke literatuur over de drijfveren van asielzoekers op een rij.
Oh ja, dat rapport weer. Het rapport dat precies het tegenovergestelde aantoont dan de titelquote:Op dinsdag 10 december 2024 13:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jazeker: https://www.wodc.nl/actue(...)nstroom-asielzoekers
[..]
Hier het volledige rapport: https://repository.wodc.nl/handle/20.500.12832/3286
Dat heeft niet zoveel met geld te maken. De procedures zijn vrijwel eindeloos en dan wordt het alleen maar meer een wapenwedloop tussen de overheid en de asielindustrie.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:43 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zijn daar onderzoeken naar geweest? Het lijkt mij dat het lange wachten juist de boel ophoudt en daar is sneller winst te boeken dan de instroom omlaag te brengen. Als je er genoeg geld tegenaan gooit om binnen 20 weken uitspraak te kunnen doen EN inderdaad zoals je aangeeft het inwillingspercentage flink omlaag brengt, dan is de druk op de AZCs zo verdwenen.
Nou nee, dat had wel wat meer voeten in de aarde. Wilders is nu een keer de grootste maar heeft al veel langer lopen roepen vanaf de zijlijn en dat heeft niet altijd tot succes geleid.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:37 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat maakte Wilders (die nu in de regering zelf ook bewijst volstrekt incompetent te zijn) wel de grootste
https://lachesisblogt.blogspot.com/2015/quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eens, maar ik zie hier ook wel de voordelen van in. Kinderen groeien met passend onderwijs op in een diversere klas. Alle kinderen trouwens, zij met en zonder beperking.
Nou ben ik ook docent geweest en ik schrik 's nachts nog wel eens wakker met flashbacks aan het passend onderwijs dus ik begrijp je, maar die diverse omgeving vind ik wel heel erg belangrijk. Ik ben van mening dat je op de middelbare school zit om in de eerste plaats te leren functioneren in een sociale setting. Het leren van stof wat mij betreft bijzaak. Wat overigens geen bijzaak is, is het individueel ondersteunen van leerlingen. Dat heeft ook niet zozeer te maken met het sec kennen van de stof maar met het leren leren en organiseren.
Daaruit voortvloeiend is wat mij betreft de grootste druk op kwalitatief onderwijs de klasgrootte. Wat natuurlijk een direct gevolg is van het aantal uren die je krijgt om daadwerkelijk les te geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |