abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 december 2024 @ 14:43:58 #251
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215836655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is een dogma. Er is geen enkele reden om te geloven dat er lukraak geld tegenaan gooien op enige manier tegen de instroom op zou kunnen. Daarnaast nog maar een keer: als je dat doet zonder de beroepsmogelijkheden aan te passen leidt het slechts tot een verder wapenwedloop tussen de regering en de asielindustrie.
Waarom is elke vorm van overheidsuitgave bij jou vrijwel altijd 'er lukraak geld tegenaan gooien'? Het beeld dat je (met vrij grote regelmaat, schets, trouwens) is dat er de Rijksoverheid tot vrijwel niets anders in staat is dan bij elk probleem iemand vanuit Den Haag met een grote jutten zak vol centen naar het een of andere kantoorpand elders in het land te sturen, waar hij dan roept: 'Help! Help! We weten het niet meer! Hier hebben jullie een grote jutten zak vol met geld! Los het nu alsjeblieft een keer op! Want wij weten het niet meer!'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215836670
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
We hebben met het rapport van de staatscommissie demografische ontwikkeling 2050 een breder en inhoudelijker debat gehad dan de discussies die enkel over asielzoekers gaan.
Dat zal best. Het heeft er zelfs voor gezorgd dat Timmermans is gaan draaien. Maar dat heeft niets met mijn post te maken, ik ontkracht slechts de zoveelste leugen.
quote:
??
Wat is je probleem?
pi_215836679
quote:
5s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:43 schreef JAM het volgende:

[..]
Waarom is elke vorm van overheidsuitgave bij jou vrijwel altijd 'er lukraak geld tegenaan gooien'?
Heb ik gezegd dat letterlijk altijd elke vorm van overheidsuitgave dat is?
  woensdag 11 december 2024 @ 14:52:12 #254
37950 JAM
pi_215836708
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heb ik gezegd dat letterlijk altijd elke vorm van overheidsuitgave dat is?
Nee, zeer zeker niet. Het valt me alleen wel op dat als het bijvoorbeeld gaat om extra investeringen in het onderwijs, of in de IND, dan dan wél weer lukraak geld ergens tegenaan smijten is. Hoe zit het bijvoorbeeld, vraag ik me af (ik roep maar wat), als men meer zou investeren in groene energie, of openbaar vervoer?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 11 december 2024 @ 14:54:23 #255
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215836726
Faber geeft in Commissievergadering aan dat Nederland doorzet met de volledige toetreding van BG/RO tot Schengen. Vondeling kondigt motie aan :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 11 december 2024 @ 14:59:01 #256
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215836759
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:54 schreef Dven het volgende:
Faber geeft in Commissievergadering aan dat Nederland doorzet met de volledige toetreding van BG/RO tot Schengen. Vondeling kondigt motie aan :')
Zelfs bij de VVD zijn ze dus niet zodanig verstandelijk beperkt dat ze toetreding blijven blokkeren terwijl er nog 3 jaar lang gebedeld moet worden in Brussel om geld en derogaties.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 15:00:22 #257
375570 crew  Cyan9
pi_215836771
quote:
5s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:52 schreef JAM het volgende:

[..]
Nee, zeer zeker niet. Het valt me alleen wel op dat als het bijvoorbeeld gaat om extra investeringen in het onderwijs, of in de IND, dan dan wél weer lukraak geld ergens tegenaan smijten is. Hoe zit het bijvoorbeeld, vraag ik me af (ik roep maar wat), als men meer zou investeren in groene energie, of openbaar vervoer?
Dat zijn natuurlijk wel twee onderwerpen die meermaals worden bestempeld als linkse hobby's, dus ik vraag het me sterk af.

Ik zou het persoonlijk wel graag zien.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215836800
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat is je probleem?
Ik snap niet wat je bedoelt.
  woensdag 11 december 2024 @ 15:07:16 #259
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215836811
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zelfs bij de VVD zijn ze dus niet zodanig verstandelijk beperkt dat ze toetreding blijven blokkeren terwijl er nog 3 jaar lang gebedeld moet worden in Brussel om geld en derogaties.
Zal natuurlijk ook wel raar zijn wanneer de VVD vorig jaar aangeeft dat Bulgarije het verdiend heeft en nu opeens weer zegt van niet, terwijl er sindsdien enkel maar meer verbeterd is.

Dat de PVV een notoire dwarsligger is, is wel bekend :P Dat zal Orban zijn goede vriend Wilders niet in dank afnemen :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 15:09:18 #260
375570 crew  Cyan9
pi_215836828
Een PVV staatssecretaris die zich niets aantrekt van de kritiek vanuit zijn eigen partij, dat we dat nog eens mogen meemaken. Nu heeft hij op zich ook niet heel veel keus, omdat het over beleid op gemeente niveau gaat.

Het is dan wel typerend dat de coalitiegenoten allerlei moties indienen om het af te zwakken en/of extra te monitoren.
twitter
pi_215836844
quote:
5s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:52 schreef JAM het volgende:

[..]
Nee, zeer zeker niet.
Waarom doe je dan net alsof? Heeft niet zoveel zin hé.

quote:
Het valt me alleen wel op dat als het bijvoorbeeld gaat om extra investeringen in het onderwijs, of in de IND, dan dan wél weer lukraak geld ergens tegenaan smijten is. Hoe zit het bijvoorbeeld, vraag ik me af, als men meer zou investeren in groene energie, of openbaar vervoer?
Het hangt inderdaad van de systemen af waar in geïnvesteerd wordt, en dan ook over de specifieke manier van investeren. In dit geval wordt er geclaimd dat als je meer geld investeert in de IND, de lopende zaken sneller afgehandeld gaan worden. De vraag is dan wat dat geld doet, het enige wat zo'n instantie dan kan doen is een blik ambenaren opentrekken om meer dossiers per dag te behandelen. We weten al heel lang dat zo'n actie vrijwel nooit een hogere snelheid oplevert maar wel bijna exponentieel meer geld gaat kosten.

Zie ook de herseloperatie van de toeslagenaffaire. Er wordt onder politieke druk steeds maar meer en meer geld in geïnvesteerd maar het gaat alleen maar trager. Belangrijk onderdeel daarvan is het feit dat mensen aangspoord worden om altijd in beroep te gaan (klinkt bekend of niet) waardoor de operatie nóg meer vertraging oploopt. Ze zijn nu zo wanhopig dat ze mensen die in beroep zijn gegaan proberen af te kopen met een flat fee van 5k. Er zoals dat artikel van de Correspondent al liet zien, een heel groot gedeelte van deze mensen worden hierdoor beloond voor of fraude plegen of krijgen gewoon gratis geld omdat ze op kleine schaal nadelig behandeld zijn.

Dat staat nog los van het feit dat zodra de voorgestelde enorme operatie van de IND gaat draaien, de eerste de beste Syriër die afgewezen wordt binnen een paar weken meteen voor de rechter staat met een advocaat die claimt dat men niet zorgvuldig genoeg geweest is.

Als derde punt is er nog dat ik niemand een daadwerkelijk plan voor de IND zie presenteren behalve dus 'meer geld'. Het wordt alleen gepresenteerd als een soort gotcha, 'Faber bezuinigd op de IND maar dat is ironisch want door haar plannen krijgt de IND het drukker dus moet ze eigenlijk meer investeren!!'. Verder dan dat komt men niet, of ik moet het gemist hebben.
pi_215836852
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:09 schreef Cyan9 het volgende:
Een PVV staatssecretaris die zich niets aantrekt van de kritiek vanuit zijn eigen partij, dat we dat nog eens mogen meemaken. Nu heeft hij op zich ook niet heel veel keus, omdat het over beleid op gemeente niveau gaat.

Het is dan wel typerend dat de coalitiegenoten allerlei moties indienen om het af te zwakken en/of extra te monitoren.
[ x ]
Waarom link je niet gewoon het NOS artikel?

https://nos.nl/artikel/25(...)g-emissievrije-zones

quote:
Kamer dwingt kabinet niet tot koerswijziging emissievrije zones

De Tweede Kamer zal het kabinet niet dwingen gemeenten terug te fluiten bij het instellen van emissievrije zones. Dat lijkt de belangrijkste conclusie van een nieuw Kamerdebat over de kwestie. Er wordt al tijden over zero-emissiezones gepraat (gebieden in een stad waarin bestel- en vrachtauto's die schadelijke stoffen uitstoten worden geweerd). Veertien gemeenten stellen de zones in per 1 januari, waaronder de vijf grootste steden.

De Kamer drong in oktober aan op uitstel voor de betrokken ondernemers. Maar staatssecretaris Jansen kwam vorige maand tot de conclusie dat daar bij de gemeenten en ook in het kabinet niet genoeg draagvlak voor is. Bovendien gaan de gemeenten er uiteindelijk zelf over, zei hij verschillende keren.

Hij heeft de gemeenten wel gevraagd het eerste jaar geen boetes op te leggen; de gemeenten zelf willen niet verdergaan dan een half jaar. Verder krijgen ondernemers met het schoonste type dieselbestelauto's nog tot 1 januari 2029 toegang tot stadscentra met een zero-emissiezone (volgens een eerder plan was dat 2028).

Harde kritiek van PVV
Een nieuwe motie van VVD en BBB om elke twee maanden te rapporteren wat de gevolgen van het instellen van de zones zijn voor ondernemers die niet aan de eisen kunnen voldoen, haalt het waarschijnlijk.

VVD-Kamerlid Veltman zei dat het beleid kan worden bijgesteld als uit de rapportages blijkt dat het niet goed gaat. Jansen noemde in het debat die motie overbodig, omdat hij toch al van plan is de ontwikkelingen in de gaten te houden.

De staatssecretaris kreeg in het debat nog de hardste kritiek van zijn eigen partij, de PVV. Die ziet helemaal niets in de zones. Kamerlid Heutink sprak van een ramp waardoor meer dan 100.000 ondernemers in de financiële problemen kunnen komen.

De PVV wil dat het kabinet met spoed met een algemene maatregel van bestuur komt om invoering van de zones alsnog uit te stellen. Een motie daarover werd medeondertekend door BBB, maar zal geen meerderheid halen. En volgens de staatssecretaris is in dat voorstel het middel erger dan de kwaal: "Dit veroorzaakt extra onzekerheid en onduidelijkheid bij ondernemers".
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 15:18:37 #263
375570 crew  Cyan9
pi_215836900
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom link je niet gewoon het NOS artikel?

https://nos.nl/artikel/25(...)g-emissievrije-zones
[..]

Omdat je, zelfs als je geen TwitterX hebt, met één klik bij het artikel bent.
pi_215836917
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:18 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Omdat je, zelfs als je geen TwitterX hebt, met één klik bij het artikel bent.
Of het kan dus in 0. Veel handiger.
  woensdag 11 december 2024 @ 16:03:37 #265
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215837147
twitter

Hoe noemen we dit? Sneeuwvlokjesgedrag? Gecultiveerd slachtofferschap?
Ik dacht overigens dat het heel belangrijk was dat we dingen konden benoemen en niet wegkeken voor problemen. Blijkbaar gaat dat niet op voor het benoemen van Bente Becker en haar motie voor wat ze zijn.
Antifa
  woensdag 11 december 2024 @ 16:30:16 #266
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215837443
Motie verworpen. Nederland definitief akkoord met het vervallen van de grenscontroles tussen Bulgarije en Roemenië en overige Schengenlanden w/
  woensdag 11 december 2024 @ 16:47:49 #267
37950 JAM
pi_215837667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 16:03 schreef VoMy het volgende:
[ x ]

Hoe noemen we dit? Sneeuwvlokjesgedrag? Gecultiveerd slachtofferschap?
Ik dacht overigens dat het heel belangrijk was dat we dingen konden benoemen en niet wegkeken voor problemen. Blijkbaar gaat dat niet op voor het benoemen van Bente Becker en haar motie voor wat ze zijn.
Er is toch ook helemaal geen 'jacht' gaande? Wat is dat nu weer voor een gelul. Ze heeft een rare, domme motie geschreven. In plaats van maar uit de hoogte te doen en maar blijven roepen dat we het allemaal verkeerd hebben begrepen het allemaal heel anders bedoeld was - laten we politici dus vooral niet serieus en letterlijk nemen - , zou ze ook gewoon kunnen erkennen dat het een rare, domme motie was en dan was de kous wel af. Dit is gewoon heel triest gedrag. Dit is just a prank, bro-gelul, met daar bovenop ook nog een wanhopige poging om links weer de zwartepiet toe te spelen. Houd toch een op met dat gejank, gezanik en gekanker op een ander als je zelf de boel hebt verneukt. Om te kotsen zeg. :r .
  woensdag 11 december 2024 @ 16:59:08 #268
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215837790
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom doe je dan net alsof? Heeft niet zoveel zin hé.
[..]
Het hangt inderdaad van de systemen af waar in geïnvesteerd wordt, en dan ook over de specifieke manier van investeren. In dit geval wordt er geclaimd dat als je meer geld investeert in de IND, de lopende zaken sneller afgehandeld gaan worden. De vraag is dan wat dat geld doet, het enige wat zo'n instantie dan kan doen is een blik ambenaren opentrekken om meer dossiers per dag te behandelen. We weten al heel lang dat zo'n actie vrijwel nooit een hogere snelheid oplevert maar wel bijna exponentieel meer geld gaat kosten.

Zie ook de herseloperatie van de toeslagenaffaire. Er wordt onder politieke druk steeds maar meer en meer geld in geïnvesteerd maar het gaat alleen maar trager. Belangrijk onderdeel daarvan is het feit dat mensen aangspoord worden om altijd in beroep te gaan (klinkt bekend of niet) waardoor de operatie nóg meer vertraging oploopt. Ze zijn nu zo wanhopig dat ze mensen die in beroep zijn gegaan proberen af te kopen met een flat fee van 5k. Er zoals dat artikel van de Correspondent al liet zien, een heel groot gedeelte van deze mensen worden hierdoor beloond voor of fraude plegen of krijgen gewoon gratis geld omdat ze op kleine schaal nadelig behandeld zijn.

Dat staat nog los van het feit dat zodra de voorgestelde enorme operatie van de IND gaat draaien, de eerste de beste Syriër die afgewezen wordt binnen een paar weken meteen voor de rechter staat met een advocaat die claimt dat men niet zorgvuldig genoeg geweest is.

Als derde punt is er nog dat ik niemand een daadwerkelijk plan voor de IND zie presenteren behalve dus 'meer geld'. Het wordt alleen gepresenteerd als een soort gotcha, 'Faber bezuinigd op de IND maar dat is ironisch want door haar plannen krijgt de IND het drukker dus moet ze eigenlijk meer investeren!!'. Verder dan dat komt men niet, of ik moet het gemist hebben.
Ben je nu tegen het in beroep gaan? Met als voorbeeld de toeslagenaffaire? Dat is wat ik opmaak uit je betoog.
pi_215838138
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 16:59 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ben je nu tegen het in beroep gaan? Met als voorbeeld de toeslagenaffaire? Dat is wat ik opmaak uit je betoog.
Het voorbeeld van de zaak over Mikael waarbij er 10/14? jaar is zaken hebben gelopen toont toch wel aan dat dit geen houdbaar stelsel is.
  woensdag 11 december 2024 @ 17:41:24 #270
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215838207
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 17:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het voorbeeld van de zaak over Mikael waarbij er 10/14? jaar is zaken hebben gelopen toont toch wel aan dat dit geen houdbaar stelsel is.
Dat was een uitzondering. Daarnaast zijn de achterstanden bij de rechterlijke macht daar debet aan. Moeten we verdachten nu ook niet meer vervolgen omdat een mogelijke strafzaak soms jaren duurt.
pi_215838591
quote:
Racistische nepfoto’s
Radicaal-rechtse Facebookpagina’s verspreiden nepfoto’s van asielzoekers en migranten naast wervende PVV-slogans. Uit onderzoek blijkt: die pagina’s komen uit Wilders’ fractie zelf, namelijk van Tweede Kamerlid Maikel Boon.

Eva Hofman en Joris Veerbeek

11 december 2024

Maikel Boon, lid van de Tweede Kamer voor PVV tijdens het vragenuur

In samenwerking met Data School (Universiteit Utrecht) deed De Groene Amsterdammer onderzoek naar een netwerk van ten minste zes Facebookpagina’s die sinds de laatste verkiezingen systematisch AI-beelden verspreiden. Asielzoekers die met behulp van AI verbeeld worden als woedende hordes, tientallen variaties op een blond persoon met de tekstballon ‘Ik weet zeker dat ik PVV stem’. Een AI-afbeelding van een wit gezin met daarbij de tekst ‘Wij willen geen minderheid in eigen land worden’.

In totaal identificeerden we op die pagina’s 672 politieke berichten die met kunstmatige intelligentie zijn gemaakt. Sommige plaatjes werden op verschillende pagina’s gedeeld. Uiteindelijk gaat het om 282 unieke beelden.

De pagina’s zijn vooral actief tijdens politiek gevoelige momenten zoals de Tweede Kamerverkiezingen, de Europese Verkiezingen en het debat over het uitroepen van een asielcrisis, zijn aan elkaar gelieerd en spreken zich expliciet uit voor de PVV.

Uit ons onderzoek blijkt dat hoogstwaarschijnlijk één PVV-Kamerlid achter deze groepen zit: Maikel Boon. De pagina ‘Nederland is van ons’ werd op 11 juli 2015 (onder een andere naam) opgericht, het is niet officieel te achterhalen door wie. Maar op de dag van oprichting deelt Maikel Boon, dan nog Statenlid van de PVV in Noord-Brabant een link naar die pagina op Facebook. En als de naam van de groep verandert, opnieuw. Hij refereert meermaals aan die pagina als ‘onze pagina’. Net als aan de pagina ‘NEE, geen AZC meer in Nederland’.

Zo zijn er meer aanwijzingen. In 2021 wordt Boons persoonlijke account voor 30 dagen door het platform geblokkeerd vanwege het plaatsen van een comment met ‘#MinderMinderMinder’. Op alle zes PVV-fanpagina’s die De Groene Amsterdammer voor dit onderzoek analyseerde blijft het in die periode ook stil, terwijl op de grote pagina’s ‘Nederland is van ons’ en ‘Ik stem Geert Wilders & de PVV’ gemiddeld drie keer per dag iets werd geplaatst. Direct wanneer de dertig dagen voorbij zijn, verschijnen daar weer berichten.

Andere redenen om aan te nemen dat Boon achter deze pagina’s zit: ‘Nederland is van ons’ schrijft opvallend veel over veteranen, zoals Maikel Boon. Diezelfde pagina werft actief voor de PVV-afdeling van Noord-Brabant, waar Boon toen Statenlid was. In oktober 2020 deelde de pagina zelfs een Tikkie met het rekeningnummer van de Stichting Noord-Brabant PVV. En wanneer de screenshots van het account ‘Nederland is van ons’ van light-mode naar dark-mode veranderen, gebeurt dat in dezelfde periode als de screenshots die Maikel Boon op Twitter deelt.

Tweede Kamervoorzitter Martin Bosma (PVV), de PVV-fractie in Noord-Brabant, de landelijke PVV-fractie en PVV-Kamerlid Maikel Boon zijn herhaaldelijk benaderd voor dit artikel, maar geen van hen heeft gereageerd. Enkele uren nadat De Groene Amsterdammer Maikel Boon voor een reactie op deze bevindingen benaderde, gingen vijf van de zes pagina’s offline. Bij de zesde, AZC Alert, werden alle plaatjes die wij als AI aanmerkten verwijderd.
https://www.groene.nl/artikel/racistische-nepfoto-s
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 18:22:23 #272
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215838659
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:16 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Enkele uren nadat De Groene Amsterdammer Maikel Boon voor een reactie op deze bevindingen benaderde, gingen vijf van de zes pagina’s offline. Bij de zesde, AZC Alert, werden alle plaatjes die wij als AI aanmerkten verwijderd.

Zulk gedrag :') :') :') dan heb je gewoon echt geen ruggengraat. :r

[ Bericht 6% gewijzigd door xpompompomx op 11-12-2024 18:45:57 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215839266
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
We hebben het over de PVV wat dacht jij dan?
  woensdag 11 december 2024 @ 19:09:00 #274
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215839277
quote:
Dit is waarmee NSC en VVD regeren om te voorkomen dat Frans Timmermans in de regering zit. Benieuwd wanneer Dilan Yesilgoz dit soort gedrag gaat BENOEMEN.
Antifa
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 19:22:38 #275
375570 crew  Cyan9
pi_215839451
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is vast toeval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties