Persco om 15.00 uurquote:In een portiekflat in Den Haag woedt zaterdagmorgen een zeer grote brand na een explosie. Op beelden is te zien dat de gevel van enkele woningen is weggevaagd. Hulpdiensten zijn bezig met het zoeken en redden van mensen in het pand.
quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat lijkt mij ook niet waarschijnlijk hoor. Misschien vermoedt de politie dat degenen die de explosie hebben veroorzaakt ook de auto in brand hebben gestoken (om sporen uit te wissen)?
Ik heb in de Afghanistan periode een aantal keren het resultaat van een VBIED mogen aanschouwen en dan is er weinig van de auto over...quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:52 schreef Sodeknetters het volgende:
Als ik zo de foto bekijk niet, de bebouwing het dichtst bij de auto lijkt nog intact. Tenzij het wrak is verplaatst door hulpdiensten oid. En de carrosserie ziet er niet ernstig vervormd uit zo op het eerste gezicht.
Niet verplaatst, zo te zien:quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:52 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als ik zo de foto bekijk niet, de bebouwing het dichtst bij de auto lijkt nog intact. Tenzij het wrak is verplaatst door hulpdiensten oid. En de carrosserie ziet er niet ernstig vervormd uit zo op het eerste gezicht.
Nee, lijkt me sterk. In geval er sprake is van kwade opzet bij het geheel, kan het wel zo zijn dat er een explosief bij het pand is geplaatst om een aanslag op iemand te plegen en dat tevens de auto van die persoon in de fik is gestoken. Een andere optie is simpelweg dat door de explosie een stuk brandend puin op/tegen de plastic delen van die auto terecht is gekomen en daardoor de auto is gaan branden. Meeste rondvliegend puin zal niet branden, want glas, beton en steen brandt nu eenmaal niet. Maar er zal net een brandend kussen ofzo (= olieproduct dus eenmaal brandend gaat dat wel lekker door) tegen deze ene auto zijn gekomen. Niet geheel ondenkbaar. En de brandweer zal zich na aankomst op deze locatie waarschijnlijk niet gefocust hebben op het snel blussen van deze autobrand waar de eerste melding over ging. De bemanning van de eerste paar brandweerwagens had wel wat beters te doen dan het afblussen van een auto die toch al total-loss is op het moment dat de brandweer arriveert.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:46 schreef AchJa het volgende: [..] En auto op 10 meter afstand die behoudens uitgebrand te zijn organieke model nog heeft zou een half blok opgeblazen hebben ofzo?
Ik heb heb ook over geluid. Goed te horen en voelen met koptelefoon op.quote:
Wel heel aannemelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet verplaatst, zo te zien:
[ afbeelding ]
Ik ga vooralsnog ook voor het scenario "in brand gestoken gejatte auto".
Gezien de schade en het tijdstip kan het bijna niet anders dan dat er meerdere overledenen zullen zijn. Verschrikkelijkquote:
Treurig, maar niet onverwacht toch. Totale vernietiging, vroeg in de ochtend als de meeste mensen thuis zijn...quote:
quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:03 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Wel heel aannemelijk inderdaad.
Als dit een aanslag in het criminele circuit is geweest maakt dit me echt boos.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Gezien de schade en het tijdstip kan het bijna niet anders dan dat er meerdere overledenen zullen zijn. Verschrikkelijk
De hulpdiensten hebben een Code 20 alarmering uitgegeven. Wat ze doen als 20 slachtoffers/gewonden verwachten.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In de liveblog van nu.nl zeiden ze 4 uur geleden dat de politie rekening houdt met 20 vermisten.
Vergelijkbaar met de Bijlmerramp, even los van de oorzaak natuurlijk. Als dit om 2 uur in de middag gebeurd op een doordeweekse dag dan zijn er meestal minder mensen thuis.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Treurig, maar niet onverwacht toch. Totale vernietiging, vroeg in de ochtend als de meeste mensen thuis zijn...
Er zijn al aanslagen geweest op journalisten, advocaten, reeksen bomaanslagen, vergismoorden op volstrekt onschuldige mensen... de greep op de georganiseerde misdaad is men allang verloren.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als dit een aanslag in het criminele circuit is geweest maakt dit me echt boos.
Fijn als je elkaar afmaakt maar maak geen onschuldige slachtoffers.
We zijn verdomme geen maffia-land. Keihard aanpakken die idioten.
Dit is nu al een paar jaren aan het etteren met die aanslagen en ze worden steeds groter.
Minder bedoel je, dan zijn veel mensen werken.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:09 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met de Bijlmerramp, even los van de oorzaak natuurlijk. Als dit om 2 uur in de middag gebeurd op een doordeweekse dag dan zijn er meestal mensen thuis.
Dat moet dan wel een aanval zijn geweest met een raketwerper, een “reguliere aanslag” in de laatste jaren waren wat cobra’s in een tasje aan een deur waarbij de deur en misschien een raam sneuvelde. Met een paar cobraks blaas je niet een deel van een gebouw weg.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als dit een aanslag in het criminele circuit is geweest maakt dit me echt boos.
Fijn als je elkaar afmaakt maar maak geen onschuldige slachtoffers.
We zijn verdomme geen maffia-land. Keihard aanpakken die idioten.
Dit is nu al een paar jaren aan het etteren met die aanslagen en ze worden steeds groter.
Klopt, en de kliek die daar achter zat hebben ze grotendeels wel achter de tralies zitten nu.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er zijn al aanslagen geweest op journalisten, advocaten, reeksen bomaanslagen, vergismoorden op volstrekt onschuldige mensen... de greep op de georganiseerde misdaad is men allang verloren.
Ik denk niet dat deze autobrand de explosie veroorzaakt heeft, denk dan eerder eerst auto, dan bommetje voor de flat.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet verplaatst, zo te zien:
[ afbeelding ]
Ik ga vooralsnog ook voor het scenario "in brand gestoken gejatte auto".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |