Die rechter zal dat toch wel ingezien hebben lijkt mij?quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zal toch iets van een jury moeten zijn om te beoordelen of de inlichtingen juist zijn.
Het gevoel van een aantal ambtenaren lijkt mij daarin niet voldoende.
Hoe zou jij reageren als bij een overwinning van Timmermans of Jetten onze AIVD komt met een leus dat er fraude is gevonden en dat de verkiezingen over moeten. Maar wat precies kunnen ze niet vertellen omdat anders misschien de Russen doorhebben wat jij weet.
Ik hecht een grote waarde aan "glasnost" gezien het belang en het gewicht van dergelijke zaken.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die rechter zal dat toch wel ingezien hebben lijkt mij?
Het is niet dat het oordeel hier van de inlichtingendienst komt oid, als de aivd het zegt dan haal ik mijn schouders er voor op denk ik, laat het maar toetsen door een rechter
Vind je dat niet zorgwekkend?quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:27 schreef Ulx het volgende:
In het belang van het onderzoek kan het best geheim blijven.
Nee, geen carte blanche. Het moet immers worden getoetst door het Hooggerechtshof, die moet een besluit nemen. Dat instituut fungeert in deze als de vangrail.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus dan heb je een soort carte blanche om allerlei niet-welgevallige uitslagen ongeldig te verklaren. 'Want de Russen'..en meer uitleg is er niet nodig.
Een soort dikastocratie dus waarin de rechters bepalen welke uitslag goed genoeg is.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, geen carte blanche. Het moet immers worden getoetst door het Hooggerechtshof, die moet een besluit nemen. Dat instituut fungeert in deze als de vangrail.
Volledige openheid heeft de voorkeur, maar laten we ook niet naïef zijn. Daar hebben wij hier in het westen een handje van. Terwijl onze vijanden overal schijt aan hebben, proberen wij terug te vechten met twee handen op onze rug gebonden.
https://www.volkskrant.nl(...)ledig-over~b026f4c1/quote:Ook de liberale en pro-Europese presidentskandidaat Elena Lasconi trok fel van leer tegen het Hof. Ze noemde het besluit vrijdag ‘immoreel’ en ‘illegaal’. ‘Het vernietigt de essentie van de democratie: de stemming.’
Niet gehinderd door blijk geven van enige kennis van het bestaan staatsveiligheidsdiensten, en internationaler georiënteerd, militaire veiligheidsdiensten iets tot bananenrepubliek bestempelen...quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je dat niet zorgwekkend?
We verklaren de verkiezingen ongeldig en de reden houden we geheim.
Dan ben je gewoon een bananenrepubliek.
Die OvJ die in Roemenië zo actief was met het bestrijden van corruptie, en daardoor dagelijks beveiligd moest worden, hadden ze al verzwolgen om een futiliteitje...cancelculturequote:Op zaterdag 7 december 2024 15:30 schreef capricia het volgende:
In 'The rule of law-index' staat Roemenië zelfs onder Ruanda.plek 41.
https://worldjusticeproject.org/rule-of-law-index/global
Het Hooggerechtshof heeft deze bevoegdheid, zo werkt het staatsrecht.quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Een soort dikastocratie dus waarin de rechters bepalen welke uitslag goed genoeg is.
Want laten we eerlijk zijn, als deze man maar 5% van de stemmen of zo had gehaald, hadden ze de verkiezingen echt niet ongeldig verklaard.
Ik vind het antidemocratisch.
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)ledig-over~b026f4c1/
Iets juridisch sluitends, anders mag het niet.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat het hof zal schrijven in hun argumentatie.
Wat fijn, zo'n afgestofde kloon die denkt wat te moeten roepen in elk topic en reageren op elke post.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:09 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Iets juridisch sluitends, anders mag het niet.
Ik moet lachen om je opmerking, maar weet niet of je dat wilt bereiken.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat fijn, zo'n afgestofde kloon die denkt wat te moeten roepen in elk topic en reageren op elke post.
Dat krijg je als je verzuurd met een uitkering op een zolderkamertje in een informatiefuik zit.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:18 schreef sp3c het volgende:
Edit: klopt niet
Maar toch
Niet alles is de schuld van BlackRock, de CIA en het grote boze westen
Nou, als je je op je werk de hele dag moet inhouden, dan wil je tijdens je vakantie of je weekend ook wel eens helemaal de zompes lachen. Soms kan je er helemaal naast zitten met die zolderkamers en infofuiken.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat krijg je als je verzuurd met een uitkering op een zolderkamertje in een informatiefuik zit.
Wij hadden een overwinning van Wilders, maar de baas van de aivd werd minister president. Dat zullen ze in het buitenland ook wel raar gevonden hebbenquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zal toch iets van een jury moeten zijn om te beoordelen of de inlichtingen juist zijn.
Het gevoel van een aantal ambtenaren lijkt mij daarin niet voldoende.
Hoe zou jij reageren als bij een overwinning van Timmermans of Jetten onze AIVD komt met een leus dat er fraude is gevonden en dat de verkiezingen over moeten. Maar wat precies kunnen ze niet vertellen omdat anders misschien de Russen doorhebben wat jij weet.
Waarschijnlijk wel net als mensen in het binnenland. Hij was overigens 4 jaar niet meer de baas van de AIVD.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wij hadden een overwinning van Wilders, maar de baas van de aivd werd minister president. Dat zullen ze in het buitenland ook wel raar gevonden hebben
Correct, zat als hoogste ambtenaar op Justitie tijdens de coronajaren. Zal hij spoed- en noodwetgeving bedacht hebben toen, in afstemming met de Raad van State?quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel net als mensen in het binnenland. Hij was overigens 4 jaar niet meer de baas van de AIVD.
Deze vind ik wel wat flauw. Wij kiezen geen mp, maar een pa rtij. Ze hadden zelfs mij kunnen vragen!quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wij hadden een overwinning van Wilders, maar de baas van de aivd werd minister president. Dat zullen ze in het buitenland ook wel raar gevonden hebben
Dat vraag ik mij af of ze dat -gegeven de omstandigheden van toen- zo raar vonden.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ons staatshoofd is nooit verkozen, dat is de koning. En onze minister president heeft niet eens meegedaan met de verkiezingen. Maar wat boeit het, het is toch de EU die de dienst uitmaakt. Von der Leyen. Dat heeft ook geen Nederlander ooit op kunnen stemmen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze vind ik wel wat flauw. Wij kiezen geen mp, maar een pa rtij. Ze hadden zelfs mij kunnen vragen!
En boeit het dat Schoof oud AIVD directeur is geweest? Deze knakker zal hiervoor gekozen hebben - zich laten overtuigen - omdat hij zijn eigen ideeën kan verbinden met het coalitieakkoord.
Die gast zit daar echt niet om nog meer microfoontjes heimelijk te installeren onder tafels, stoelen en kasten.
Klopt, maar Nederland is ook geen echte democratie natuurlijk. Ja wij kiezen een parlement, maar dat was het dan ook wel.quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ons staatshoofd is nooit verkozen, dat is de koning. En onze minister president heeft niet eens meegedaan met de verkiezingen. Maar wat boeit het, het is toch de EU die de dienst uitmaakt. Von der Leyen. Dat heeft ook geen Nederlander ooit op kunnen stemmen.
Dus alle commentaar op Roemenië of de VS omdat daar mensen gekozen worden die niet in het stramien passen vind ik hypocriet. Er valt tenminste echt te kiezen
Grosso modo zien we dat denk ik wel in Nederland. Waarom denk je van niet?quote:Op zondag 8 december 2024 00:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar Nederland is ook geen echte democratie natuurlijk. Ja wij kiezen een parlement, maar dat was het dan ook wel.
We zien niet de noden en wensen van het volk vertaald worden naar beleid.
quote:Study: US is an oligarchy, not a democracy
The US is dominated by a rich and powerful elite.
So concludes a recent study, external by Princeton University Prof Martin Gilens and Northwestern University Prof Benjamin I Page.
This is not news, you say.
Perhaps, but the two professors have conducted exhaustive research to try to present data-driven support for this conclusion. Here's how they explain it:
Multivariate analysis indicates that economic elites and organised groups representing business interests have substantial independent impacts on US government policy, while average citizens and mass-based interest groups have little or no independent influence.
In English: the wealthy few move policy, while the average American has little power.
[...]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |