abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 december 2024 @ 07:11:22 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215833322
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:02 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Op kantoor niet nee. De productie wel. Staal wordt niet op kantoor gemaakt.
Op kantoor kunnen ze hooguit van de stoel vallen ,

en ze hebben daar airco en luchtzuivering

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 11-12-2024 18:12:53 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215833564
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 06:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]

https://www.uclahealth.or(...)iet%20and%20exercise

Zou het correlatie hebben? Anders zouden mensen waarbij de lucht zo vervuild is wel eerder doodgaan dan 8 maanden vroeger, waar recentelijk nog een topic over was.
  donderdag 12 december 2024 @ 08:40:59 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215844241
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 08:07 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
https://www.uclahealth.or(...)iet%20and%20exercise

Zou het correlatie hebben? Anders zouden mensen waarbij de lucht zo vervuild is wel eerder doodgaan dan 8 maanden vroeger, waar recentelijk nog een topic over was.
De hele EV auto industrie schakelt over op aluminimum
quote:
In de auto-industrie heerst nog altijd het staal-denken Aluminium is twee keer zo duur als staal, maar . . . . . aluminium is wel geheel recyclebaar en is daarbij. . . . wel fors lichter en dat scheelt weer brandstof
quote:
Hoofd van Alcoa automotive marketing Randall Scheps ziet het anders in. "Out to 2015, those programmes and vehicles are already designed ... those decisions are already made. It's as close to reality as a projection can be."
Scheps wil niet vertellen om welke autofabrikanten het hier zou gaan. Echter, we weten dat Ford in ieder geval de populaire F-150 pickup aan zal pakken.
Met een hoop aluminium en geredesignde onderdelen zoals remmen en assen, zal dit 318 tot 340 kilo kunnen schelen.
Ook wordt er gekeken naar de toepassing van lichtgewicht materialen, zoals aluminium, bij de andere auto's van Ford.

Voor de bijtelling en rijeigenschappen is het leuk om auto's zo licht mogelijk te maken, dus wat dat betreft kan ik het gebruik van aluminium alleen maar toejuichen


[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 12-12-2024 09:01:54 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215845189
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 08:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De hele EV auto industrie schakelt over op aluminimum
[..]
[..]

Dat zal waarschijnlijk alleen voor de carrosserie zijn, het uiterlijk. Als jij in een auto ongeluk komt, hoop je natuurlijk dat je een sterk auto frame hebt wat je beschermd tegen aanzienlijk letsel. Staal is dat betreft minder vervormbaar en dus sterker.
pi_215845216
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 11:18 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Dat zal waarschijnlijk alleen voor de carrosserie zijn, het uiterlijk. Als jij in een auto ongeluk komt, hoop je natuurlijk dat je een sterk auto frame hebt wat je beschermd tegen aanzienlijk letsel. Staal is dat betreft minder vervormbaar en dus sterker.
Staal is ongeschikt voor Gigacastings. Gigacasting maakt de productie van auto's veel goedkoper, mits men in grote volumes produceert, geen miljoenmiljard verschillende modellen dus.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215845294
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 11:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Staal is ongeschikt voor Gigacastings. Gigacasting maakt de productie van auto's veel goedkoper, mits men in grote volumes produceert, geen miljoenmiljard verschillende modellen dus.
Heeft zo ze voor en nadelen. Als jij ooit je bumper moet vervangen, kan je niet even een andere bumper monteren.
pi_215845344
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 11:34 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Heeft zo ze voor en nadelen. Als jij ooit je bumper moet vervangen, kan je niet even een andere bumper monteren.
Gezien de functie van een bumper zal die niet van Gigacasting zijn vermoed ik. Het gaat vooral om de structurele delen van de constructie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 12 december 2024 @ 20:24:20 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215850084
.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 11:18 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Dat zal waarschijnlijk alleen voor de carrosserie zijn, het uiterlijk. Als jij in een auto ongeluk komt, hoop je natuurlijk dat je een sterk auto frame hebt wat je beschermd tegen aanzienlijk letsel.

Staal is dat betreft minder vervormbaar en dus sterker.
ga het even zeggen tegen ze

Tesla Gigacast Aluminum vs Advanced High Strength Steel
Bekijk deze YouTube-video

quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 11:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Gezien de functie van een bumper zal die niet van Gigacasting zijn vermoed ik. Het gaat vooral om de structurele delen van de constructie.
Het is ook allemaal aluminimum tegenwoordig aan een auto, wel mooi hoor, maar niets meer staal , ook in china niet, en dan heeft men in china nog de bouwstop

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 12-12-2024 20:34:39 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 12 december 2024 @ 20:51:33 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215850492
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:02 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Op kantoor niet nee. De productie wel. Staal wordt niet op kantoor gemaakt.
er is gewoon veel minder behoeft aan staal in de wereld .
China produceert veel meer staal dan ze nu nog zelf nodig hebben , en het Chinese staal is fors goedkoper door lagere lonen en veel goedkopere energie

geen staal, niet in de auto sector en niet in de bouw wereldwijd
Dat laatste een gevolg van de wereldwijde demografische teruggang

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 12-12-2024 22:04:17 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 16 december 2024 @ 12:14:45 #135
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_215885586
Update:

Enorme vlam verlicht Tata Steel: wat is er aan de hand?
https://www.nhnieuws.nl/n(...)at-is-er-aan-de-hand

Beste volgers,

Allereerst: nu reeds jarenlange ophef over deze fabriek hoogtij viert en aanhoudende vragen over gezondheidsschade voor de omgeving noopten tot aanpassingen, oftewel alle reeds getroffen maatregelen, zit het bedrijf om meerdere redenen helaas in zwaar weer. :o
Onder andere twijfels over haalbaarheid van de Groene Toekomst binnen de beoogde termijn, waar voltooiing tussen 2030-2045 zou moeten plaatsvinden, dreigen het voortbestaan van de staalfabriek in NL onderuit te halen. Een werkelijk faillissement hangt Tata Steel boven het hoofd. Schulden, en té hoge kosten om onder meer de staalproductie in NL probleemloos voort te zetten, zijn hier helaas ook een belangrijk onderdeel van. :{

Dat het einde nabij is, is iets wat men als professional op locatie Amsterdam Zuid voor ogen houdt. Maar er blijft vandaag de dag evengoed nog 'n sprankje hoop dat voortbestaan van het grote staalbedrijf gered wordt door de overheid en wederom gunstigere ontwikkelingen op de markt. Tata Steel IJmuiden bestaat namelijk nu nog steeds en produceert haar duurzame staal zienderogen tot op de dag van vandaag! ;) ''Het is voor diverse partijen, waaronder de Nederlandse overheid, een wens te noemen dat het staalbedrijf kan blijven voortbestaan.
Daarbij vecht het meer dan 100 jaar bestaande bedrijf deze week ook een maatregel van de toezichthouder aan bij de rechter tegen eventuele sluiting van één van de fabrieken, aldus een update in het Het Financieele Dagblad.
Div. hierbij betrokken juristen zijn niet de eersten de besten. De rechterlijke uitspraak hierover wordt uiteraard zowel met enige spanning als bijpassend vertrouwen afgewacht! :7~

---

Maar goed, er speelt de laatste dagen ook een prangende vraag bij omwonenden in de wijde regio over een aanhoudende 'vlam' aan de horizon, en wat is het? :o
Tijdens een rondleiding na een bespreking over herontwikkelingszaken in de regio Haarlem *) :Y) :9, kon ik vanuit het oude V&D-gebouw dat een nieuwe bestemming krijgt, deze prachtige oranje gloed eveneens goed zien.
Het spreekt voor zich dat deze zich manifesteert op het terrein van TATA, maar het bijgesloten bericht laat er geen twijfel over bestaan dat er verder niets aan de hand is en men zich geen zorgen hoeft te maken. Het heet 'affakkelen' en is niet eens zo'n vreemd verschijnsel in de regio Haarlem, de IJmond, tot zelfs op enige afstand Amsterdam aan toe. :s) :s) :s)

En het staalbedrijf produceert nog steeds duurzaam staal en ijzer, cokes etc. Het een en ander heeft dus te maken met wegwerken en opruimen van overtollige productiegassen, waarbij in het bijgesloten artikel crystal clear uitgelegd wordt dat men zich hierover geen zorgen behoeft te maken.
Óók speelt hierbij belangrijk onderhoud van Cokes- en Gasfabriek 1 een rol mee. Hierbij is het natuurlijk goed om te weten dat de luchtkwaliteit niet in het geding is!
Echter, naastgelegen en tevens buur Vattenfall neemt tegenwoordig gas over van TATA die het gebruikt voor opwekken van elektriciteit, en dat is immers ook best wat waard, ware het niet dat er soms te veel resterend gas over. Dus vandaar! ;)

Welnu: dit op het oog 'verontrustende systeem', in de vorm van deze oranje vlam en gloed die tot ver is te zien, impliceert eigenlijk dat nu al enige vooruitgang is geboekt op gebied van 'modernere methodes' in het kader van vervanging van het aardgas en de productie van elektra door Vattenfall in dezen. :)

Gegroet,

Scjvb

quote:
15 december 2024, 11.00 uur · Aangepast 57 minuten geleden · Door: Redactie

Al dagenlang laat een enorme vlam bij Tata Steel de wijde omgeving baden in het licht. Van Alkmaar tot Haarlem en de Zaanstreek is de oranje gloed op de wolken te zien. Wat is daar aan de hand?

Foto: Machiel Kraaij

Volgens Tata is het niets om je zorgen over te maken. Het is het gevolg van onderhoud aan Kooks- en Gasfabriek 1. "Hierdoor kunnen een fakkel en rookpluimen op de schoorstenen te zien zijn", schrijft Tata op de eigen website. De werkzaamheden zouden woensdag 18 december moeten zijn afgerond.

Wat gebeurt er precies?

Wat Tata hier doet, heet affakkelen. Dat gebeurt als er te veel productiegassen overblijven na het maken van ijzer, staal en kooks. Die gassen worden opgeslagen en hergebruikt als vervanger van aardgas, aldus het staalbedrijf. Een deel gaat naar energieleverancier Vattenfall, die er elektriciteit mee opwekt. Als er meer gas is dan Vattenfall aan kan, fakkelt Tata het af.

Tekst loopt door onder de foto.

De vlam tegen de bewolking gefotografeerd bij de Seinpostweg in IJmuiden - Foto: Machiel Kraaij

Volgens Tata heeft het affakkelen weinig invloed op de luchtkwaliteit. Het bedrijf zegt dat koolwaterstoffen het grootste deel vormen van de gassen die verbrand worden. Bij volledige verbranding vormen die koolstofdioxide (CO2) en water.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_215885645
quote:
4s.gif Op maandag 16 december 2024 12:14 schreef Scjvb het volgende:
Update:

Enorme vlam verlicht Tata Steel: wat is er aan de hand?
https://www.nhnieuws.nl/n(...)at-is-er-aan-de-hand

Beste volgers,

Allereerst: nu reeds jarenlange ophef over deze fabriek hoogtij viert en aanhoudende vragen over gezondheidsschade voor de omgeving noopten tot aanpassingen, oftewel alle reeds getroffen maatregelen, zit het bedrijf om meerdere redenen helaas in zwaar weer. :o
Onder andere twijfels over haalbaarheid van de Groene Toekomst binnen de beoogde termijn, waar voltooiing tussen 2030-2045 zou moeten plaatsvinden, dreigen het voortbestaan van de staalfabriek in NL onderuit te halen. Een werkelijk faillissement hangt Tata Steel boven het hoofd. Schulden, en té hoge kosten om onder meer de staalproductie in NL probleemloos voort te zetten, zijn hier helaas ook een belangrijk onderdeel van. :{

Dat het einde nabij is, is iets wat men als professional op locatie Amsterdam Zuid voor ogen houdt. Maar er blijft vandaag de dag evengoed nog 'n sprankje hoop dat voortbestaan van het grote staalbedrijf gered wordt door de overheid en wederom gunstigere ontwikkelingen op de markt. Tata Steel IJmuiden bestaat namelijk nu nog steeds en produceert haar duurzame staal zienderogen tot op de dag van vandaag! ;) ''Het is voor diverse partijen, waaronder de Nederlandse overheid, een wens te noemen dat het staalbedrijf kan blijven voortbestaan.
Daarbij vecht het meer dan 100 jaar bestaande bedrijf deze week ook een maatregel van de toezichthouder aan bij de rechter tegen eventuele sluiting van één van de fabrieken, aldus een update in het Het Financieele Dagblad.
Div. hierbij betrokken juristen zijn niet de eersten de besten. De rechterlijke uitspraak hierover wordt uiteraard zowel met enige spanning als bijpassend vertrouwen afgewacht! :7~

---

Maar goed, er speelt de laatste dagen ook een prangende vraag bij omwonenden in de wijde regio over een aanhoudende 'vlam' aan de horizon, en wat is het? :o
Tijdens een rondleiding na een bespreking over herontwikkelingszaken in de regio Haarlem *) :Y) :9, kon ik vanuit het oude V&D-gebouw dat een nieuwe bestemming krijgt, deze prachtige oranje gloed eveneens goed zien.
Het spreekt voor zich dat deze zich manifesteert op het terrein van TATA, maar het bijgesloten bericht laat er geen twijfel over bestaan dat er verder niets aan de hand is en men zich geen zorgen hoeft te maken. Het heet 'affakkelen' en is niet eens zo'n vreemd verschijnsel in de regio Haarlem, de IJmond, tot zelfs op enige afstand Amsterdam aan toe. :s) :s) :s)

En het staalbedrijf produceert nog steeds duurzaam staal en ijzer, cokes etc. Het een en ander heeft dus te maken met wegwerken en opruimen van overtollige productiegassen, waarbij in het bijgesloten artikel crystal clear uitgelegd wordt dat men zich hierover geen zorgen behoeft te maken.
Óók speelt hierbij belangrijk onderhoud van Cokes- en Gasfabriek 1 een rol mee. Hierbij is het natuurlijk goed om te weten dat de luchtkwaliteit niet in het geding is!
Echter, naastgelegen en tevens buur Vattenfall neemt tegenwoordig gas over van TATA die het gebruikt voor opwekken van elektriciteit, en dat is immers ook best wat waard, ware het niet dat er soms te veel resterend gas over. Dus vandaar! ;)

Welnu: dit op het oog 'verontrustende systeem', in de vorm van deze oranje vlam en gloed die tot ver is te zien, impliceert eigenlijk dat nu al enige vooruitgang is geboekt op gebied van 'modernere methodes' in het kader van vervanging van het aardgas en de productie van elektra door Vattenfall in dezen. :)

Gegroet,

Scjvb
[..]

Nou @michaelmoore, kom er maar in.
  woensdag 18 december 2024 @ 21:02:30 #137
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215913132
Tata Steel Nederland: Green Steel Plan deep dive
https://notebooklm.google(...)6-5179d3eed1a8/audio
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  woensdag 18 december 2024 @ 23:54:04 #138
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_215915554
https://www.haarlemsdagbl(...)an-zee/30327929.html

Gezegd mag worden dat de situatie voor TATA vandaag de dag vrij complex ligt en onzekerder is dan ooit.

Bezuinigingen op verschillende interne vlakken maken de sfeer daar er misschien niet beter op. Dat is jammer, maar het is even niet anders! Het is nu proberen te overleven en hopen op betere tijden voor de staalfabriek waarbij de zaken wederom voorspoedig zullen gaan in de beoogde 'groene toekomst', zelfs al liggen de rollen op dit moment anders.

Maar vanwege alle zorgen omtrent 'alles' is het gepast dat Tata Steel haar goede wil blijft tonen jegens omwonenden door juist NIET te bezuinigen op zaken die immers ook best gevoelig liggen bij de buren. Het getuigt eveneens van een doorstaande goede wil van het bedrijf nóg beter om te gaan met bestaande problemen en misverstanden.

Zie eigenlijk een gevel die verder schitterend in de verf staat, waarbij haast niet is voor te stellen dat die kort daarvoor zienderogen onder het roet zat. Hetzelfde geldt dan ook voor speeltuinen e.d. die voorgaande jaren nodig gereinigd moesten worden vanwege overmatige roetvorming aldaar.

Maar zal hierover verder geen oordeel vellen, ben er niet bij geweest!

Scjvb

quote:
* Schoonmaak

Tata Steel bezuinigt extra, maar niet op schoonmaak van Wijk aan Zee

Een extra financiële tegenvaller dwingt staalbedrijf Tata Steel te zoeken naar bezuinigingsmaatregelen. Dat gaat ook op kleine posten zoals de koffie en de ramenlappers. De schoonmakers die in opdracht van het bedrijf Wijk aan Zee onder handen nemen, kunnen echter gewoon doorgaan, laat een woordvoerder van het staalbedrijf weten.

En verantwoordelijk voor aanslag op gevels en andere objecten of niet, het laatste siert een bedrijf in nood!

Een schoonmaker reinigt in opdracht van Tata Steel de gevel van een woning aan de Julianaweg in Wijk aan Zee, die is ondergestoven door industrieel stof. © Archieffoto/Dirk-Jan Prins
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_215916525
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2024 23:54 schreef Scjvb het volgende:
https://www.haarlemsdagbl(...)an-zee/30327929.html

Gezegd mag worden dat de situatie voor TATA vandaag de dag vrij complex ligt en onzekerder is dan ooit.

Bezuinigingen op verschillende interne vlakken maken de sfeer daar er misschien niet beter op. Dat is jammer, maar het is even niet anders! Het is nu proberen te overleven en hopen op betere tijden voor de staalfabriek waarbij de zaken wederom voorspoedig zullen gaan in de beoogde 'groene toekomst', zelfs al liggen de rollen op dit moment anders.

Maar vanwege alle zorgen omtrent 'alles' is het gepast dat Tata Steel haar goede wil blijft tonen jegens omwonenden door juist NIET te bezuinigen op zaken die immers ook best gevoelig liggen bij de buren. Het getuigt eveneens van een doorstaande goede wil van het bedrijf nóg beter om te gaan met bestaande problemen en misverstanden.

Zie eigenlijk een gevel die verder schitterend in de verf staat, waarbij haast niet is voor te stellen dat die kort daarvoor zienderogen onder het roet zat. Hetzelfde geldt dan ook voor speeltuinen e.d. die voorgaande jaren nodig gereinigd moesten worden vanwege overmatige roetvorming aldaar.

Maar zal hierover verder geen oordeel vellen, ben er niet bij geweest!

Scjvb
[..]

Schoonmaken klinkt nobel maar is symbolisch. Als die troep niet uitgestoten zou worden was zo een schoonmaak ook niet nodig. En ook als gevels en speeltoestellen worden schoongemaakt verdwijnt die troep nog steeds in het milieu, in mensen, dieren, grondwater en planten. Ik denk niet dat Tata mensen langs stuurt om die rotzooi uit je moestuintje te vewijderen, als dat al zou kunnen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 23 december 2024 @ 22:07:31 #140
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215977745
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 12:19 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Nou @:michaelmoore, kom er maar in.
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 08:35 schreef recursief het volgende:

[..]
Schoonmaken klinkt nobel maar is symbolisch. Als die troep niet uitgestoten zou worden was zo een schoonmaak ook niet nodig. En ook als gevels en speeltoestellen worden schoongemaakt verdwijnt die troep nog steeds in het milieu, in mensen, dieren, grondwater en planten. Ik denk niet dat Tata mensen langs stuurt om die rotzooi uit je moestuintje te vewijderen, als dat al zou kunnen.
TATA moet gewoon weg van de noordzeekust voor ze echt failiet gaat en de schoonmaakkosten niet ,meer wil / kan dokken

We gaan voor een mooie Noordzeekust en daar passen geen smeerpijpen in

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 23-12-2024 23:06:03 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215978454
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 22:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
TATA moet gewoon weg van de noordzeekust voor ze echt failiet gaat en de schoonmaakkosten niet ,meer wil / kan dokken
Eens hoor. Besteed die 3 miljard subsidie waar ze om bedelen maar aan de rest van de lokale economie. Het is ook wel een beetje gek om een staalfabriek te willen hebben in Nederland, waar de energiekosten relatief hoog zijn.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_215978484
Die miljarden kunnen we veel beter inzetten in de regio Eindhoven om ASML hier te houden en de vele technische bedrijven daar de infrastructuur te bieden die ze nodig hebben. Daar zit namelijk veel meer toekomstperspectief in en dat gaat per euro gespendeerd ook veel meer opleveren.

Tevens is dat strategisch belang van Tata met dermate veel staal producerende landen moeilijk vol te houden, je gaat altijd wel een leverancier vinden. ASML daarentegen heeft wél daadwerkelijk strategisch belang.
  maandag 23 december 2024 @ 23:07:04 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215978673
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 22:55 schreef tizitl2 het volgende:
Die miljarden kunnen we veel beter inzetten in de regio Eindhoven om ASML hier te houden en de vele technische bedrijven daar de infrastructuur te bieden die ze nodig hebben. Daar zit namelijk veel meer toekomstperspectief in en dat gaat per euro gespendeerd ook veel meer opleveren.

Tevens is dat strategisch belang van Tata met dermate veel staal producerende landen moeilijk vol te houden, je gaat altijd wel een leverancier vinden. ASML daarentegen heeft wél daadwerkelijk strategisch belang.
Je gaat gaat van China niet winnen met haast gratis steenkool uit NK , we kunnen niet een Indiase staalfabriek met miljarden gaan sponsoren om zo graag eigenwijs te willen zijn op de GL manier

Terwijl we de electra zelf nodig hebben voor nieuwbouw aansluitingen te realiseren en verdere ontwikkeling van het stroomnet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216184425
Staalfabrikage zal naar het zuiden verplaatst moeten worden, groen staal maken in noord-europa zal economisch totaal onrendabel zijn.
Bekijk deze YouTube-video
Hydrogen Hype is Dying, And That's a Good Thing
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_216184849
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:55 schreef Digi2 het volgende:
Staalfabrikage zal naar het zuiden verplaatst moeten worden, groen staal maken in noord-europa zal economisch totaal onrendabel zijn.
Het is nu te laat want iedere asociale heeft door producten van staal nu meer ruimte en privacy dan gewone mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door torentje op 05-01-2025 19:01:26 ]
  zondag 5 januari 2025 @ 21:06:45 #146
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216186670
Beste volgers,

Er zijn zaken die in deze huidige tijd niet vergeten dienen te worden. Héél misschien kan de bestaande staalindustrie in NL alsnog inspringen op vraag naar materialen die uitermate geschikt zijn om defensie belangrijk te kunnen voorzien etc.
Daarbij blijft een verdere verduurzaming van de fabriek binnen reeds vaker genoemde periode uiteraard stevig in de planning staan!

Ongeacht de vraag of het haalbaar is nu in tijden van financiële crisis voor het bedrijf zelf; men geeft TATA vandaag maar óók morgen nog niet op. De megasubsidie zal het bedrijf alleen maar ten goede komen, vandaar enkele interessante en niet geheel belangrijke recensies over Tata Steel IJmuiden:


Zicht op hoogovencomplex voor productie van duurzaam staal


Rijk moet grond opkopen rondom Tata Steel: 'Dé kapitaalinjectie die de fabriek nu hard nodig heeft'
Tata Steel: 'Altijd het credo gehad om Defensie niet te steunen, maar de maatschappij is veranderd'

quote:
Volgens Europarlementariër van D66 Brigitte van den Berg is het opkopen van de grond rondom Tata Steel de oplossing om de staalfabriek snel te verduurzamen. Een energiehaven kan de staalproducent een zet in de juiste richting geven.

Verdwijnen hoeft de fabriek zeker niet. "De IJmond is ook in de toekomst een interessante locatie voor staalproductie, mits dat duurzaam kan", zegt Van den Berg in WNL Haagse Lobby op NPO Radio 1.

De grond die de overheid zou moeten opkopen heeft met name betrekking op het terrein waar de staalfabriek nu nog kolen opslaat. Zodra dat stopt komt er meer dan 100 hectare grond vrij.

Die grond kan volgens de Europarlementariër een broedplaats worden voor groene waterstof, wind- en zonne-energie. Tegelijkertijd blijft Tata Steel zelf verantwoordelijk voor de verontreinigde bodem waar de fabriek op staat.

Hoewel dat als een minpunt klinkt voor de IJmuidense fabriek, kan juist de investering van het Rijk dé kapitaalinjectie betekenen die de fabriek voor de verduurzamingsslag nodig heeft. "Mensen met technische kennis wonen al in het gebied, die hoef je niet overal vandaan te halen. De IJmond kan op deze manier met deze investering de economie van de toekomst worden", aldus Van den Berg.
quote:
Tata Steel en Defensie in één zin noemen was sinds de oprichting van de staalfabriek not done. Maar met de groeiende onrust op het Europese continent, lijkt daar nu verandering in te komen.

"We hebben altijd het credo gehad om Defensie niet te steunen", zegt Jeroen Klumper namens Tata Steel in WNL Haagse Lobby op NPO Radio 1. "Maar de maatschappij is aan het veranderen en dat betekent dat ook de vraag verandert. Wij willen daarin meegaan."

Klumper zegt dat een staallevering, geproduceerd in IJmuiden, aan de defensie-industrie niet meer ondenkbaar is. Met name de oorlog in Oekraïne en de grotere zelfredzaamheid van Europa, nu de VS zich grotendeels gaat terugtrekken uit het steunprogramma voor het Oost-Europese land, zet de verandering bij Tata Steel in.

"Je hebt het over vraag en aanbod. Als bedrijf willen wij daaraan voldoen", aldus Klumper.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 5 januari 2025 @ 21:55:07 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216187158
quote:
3s.gif Op zondag 5 januari 2025 21:06 schreef Scjvb het volgende:
Beste volgers,

Er zijn zaken die in deze huidige tijd niet vergeten dienen te worden. Héél misschien kan de bestaande staalindustrie in NL alsnog inspringen op vraag naar materialen die uitermate geschikt zijn om defensie belangrijk te kunnen voorzien etc.

staal kost weing en is haast gratis en het is niet de bedoellng dat nederland zelf tanks gaat ontwerpen en bouwen


Duitsland gaat wel zelf tanks bouwen , Rheinmetall
Polen ook

Dus dan moet TATA het daar gaan vragen , maar Duitsand heeft zelf staal meer dan zat
This German Tank Will Change EVERYTHING - Here is Why!
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 5 januari 2025 @ 22:22:40 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216187390
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 22:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
TATA moet gewoon weg van de noordzeekust voor ze echt failiet gaat en de schoonmaakkosten niet ,meer wil / kan dokken

We gaan voor een mooie Noordzeekust en daar passen geen smeerpijpen in
We?

Wie zijn 'we'?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 5 januari 2025 @ 22:25:03 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216187408
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 21:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
staal kost weing en is haast gratis en het is niet de bedoellng dat nederland zelf tanks gaat ontwerpen en bouwen


Duitsland gaat wel zelf tanks bouwen , Rheinmetall
Polen ook

Dus dan moet TATA het daar gaan vragen , maar Duitsand heeft zelf staal meer dan zat
This German Tank Will Change EVERYTHING - Here is Why!
Bekijk deze YouTube-video
Vaker gehoord die.

Bigger is not always better. Zie Kursk. Door een meerderheid wist de inferieure bagger toch te winnen van de superieure Duitse techniek. Zou jij toch moeten weten, ouwe.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 5 januari 2025 @ 22:32:23 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216187477
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 22:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vaker gehoord die.

Bigger is not always better. Zie Kursk. Door een meerderheid wist de inferieure bagger toch te winnen van de superieure Duitse techniek. Zou jij toch moeten weten, ouwe.
De Poolse K2 tank schijnt het beste ter wereld te worden beter dan de K2 van ZK

https://be.marketscreener(...)-zegt-Duda-48164138/

22 miljoen euro per stuk -O- :{w
quote:
Dit is wat we weten

Het contract met de Republiek Korea voorziet in de organisatie van de productie van hoofdgevechtstanks in Polen. De gevechtsvoertuigen krijgen de naam K2PL. De start van de lokale productie is gepland voor 2026.

Polen heeft 180 K2 Black Panther tanks gekocht. Met de deal was een bedrag van meer dan 3 miljard dollar gemoeid.
De leveringen zijn al begonnen.
Met deze partij kunnen bataljons die momenteel T-72 en PT-91 Twardy tanks gebruiken, worden herbewapend.

De raamovereenkomst voorziet in de mogelijkheid om nog eens 820 eenheden van de K2 Black Panther aan te schaffen.
In dat geval zullen de Poolse strijdkrachten over 1.000 tanks beschikken.
Ten minste 500 van de 820 gevechtsvoertuigen zullen op het grondgebied van het Europese land worden gebouwd.
In het bijzonder in de fabriek van Wojskowe Zaklady Motoryzacyjne, waar de voorbereiding van de infrastructuur al is begonnen.

De K2PL krijgt extra bepantsering en een actief beschermingssysteem.

De Poolse versie van de tank zal worden bewapend met een machinegeweer van groot kaliber en zal programmeerbare munitie kunnen gebruiken
.

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 05-01-2025 22:37:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')