abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 december 2024 @ 16:36:10 #101
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215798565
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Overlast van wat?
Geluid en milieu
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_215798580
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Voor Duitsland is het inderdaad een probleem, maar om nu een vervuilende staal industrie aan de kust te gaan volstoppen met miljarden met de kans dat het sponsoren met miljarden blijft voortduren

Nee, sluiten, het jong ambitieus en geschoold personeel is al weg he, dat weet jij wel
[..]

Ik vermoed dat het bulk van het qualitatief goede presoneel inderdaad al lang weg is, bij dit soort bedrijven wil je zitten als je 50 bent en je wilt uitzitten tot je pensioen, als je jong bent, en zeker in een sterke markt als Noord Hollland dan kies je eieren voor je geld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215798588
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:36 schreef HiDiHo het volgende:

[..]
Geluid en milieu
Ik woon onder de landingsbaan van Schiphol, geluid totaal geen last van, juist mooi om te horen.
Millieu? Mwoah meer last van de autos hier.
  zaterdag 7 december 2024 @ 16:42:30 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215798668
Als de Nederlandse overheid verstandig is dan zet deze mannen in bij het maken van Tanks, dat kost ook geld , dat weet ik

kunen het staal in Duitsland halen , zijn die ook geholpen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 7 december 2024 @ 16:44:25 #105
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215798691
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik woon onder de landingsbaan van Schiphol, geluid totaal geen last van, juist mooi om te horen.
Millieu? Mwoah meer last van de autos hier.
Dan ben je één van de weinige
Ik kan niet eens gesprekken verstaan bij Big Brother als er een vliegtuig over komt
pi_215798925
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het bulk van het qualitatief goede presoneel inderdaad al lang weg is, bij dit soort bedrijven wil je zitten als je 50 bent en je wilt uitzitten tot je pensioen, als je jong bent, en zeker in een sterke markt als Noord Hollland dan kies je eieren voor je geld.
Sta je van te kijken hoor. Er lopen daar genoeg jonge mannen rond. Zeker omdat de arbeidsvoorwaarden boven marktconform is daar. Omdat er veel vergrijzing is, zoeken ze daar personeel, dat is in andere technische sectoren niet anders. Er is helaas schaarste aan goed technisch personeel.
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:07:43 #107
323876 michaelmoore
pi_215798933
Dit vind ik veel erger
\Die rottige Santokkie, alle surinamers zijn criminelen
https://www.telegraaf.nl/(...)inese-mijnbouwgigant
Nederlandse alimuliinilum
quote:
Surinaams bedrijfsleven hekelt ’uitverkoop van grondstoffen’ aan Chinese mijnbouwgigant
Aangepast: Vandaag, 10:53Vandaag, 09:10in Financieel

PARAMARIBO (ANP) - In Suriname is een storm van kritiek losgebarsten op de aangekondigde bauxietwinning met een Chinees mijnbouwbedrijf in het westen van dat land, in een gebied van 22.000 hectare

Nadat eerder milieu- en natuurbeschermers, oppositieleiders en inheemse Surinamers zich uitspraken tegen de plannen, volgde vrijdag lokale tijd, de ernstige afkeuring van het bedrijfsleven op het principeakkoord dat de regering van president Chan Santokhi in de nacht van 25 november sloot met de Chinese mijnbouwgigant Chinalco.

De export van onverwerkte bauxiet is een 'uitverkoop van hoogwaardige grondstoffen', stelt de Vereniging Surinaams Bedrijfsleven (VSB), de grootste werkgeversorganisatie. ,,
Geen raffinaderij, geen deal!" stellen de ondernemers resoluut.

Meer waarde
Chinalco zou het ruwe erts, een grondstof voor aluminium, onverwerkt naar China vervoeren. De VSB wil naast een mijn ook een aluinaardefabriek.
Zo wordt het erts zeker twintig keer meer waard en ontstaan er minstens tien keer zoveel banen dan alleen een mijn zou bieden.

.

[ Bericht 20% gewijzigd door michaelmoore op 07-12-2024 17:17:21 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215798944
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:42 schreef michaelmoore het volgende:
Als de Nederlandse overheid verstandig is dan zet deze mannen in bij het maken van Tanks, dat kost ook geld , dat weet ik

kunen het staal in Duitsland halen , zijn die ook geholpen
Haha ja we gaan de Duitse economie spekken ipv onze eigen. Waar denk je trouwens waar het staal vandaan komt voor Defensie?

https://nieuwspaal.nl/gro(...)eun-voor-tata-steel/ zelfs Fransie is om, Michaelmoore ;)
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:09:40 #109
323876 michaelmoore
pi_215798965
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:08 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Haha ja we gaan de Duitse economie spekken ipv onze eigen.
Waar denk je trouwens waar het staal vandaan komt voor Defensie?

uit een staal fabriek ergens in de EU, dondert dat nu waar ze staal kopen

Europa moet tanks bouwen

quote:
Blokker stopt bevoorrading eerste honderd winkels: 'Personeel naar andere filialen'
Jeroen Kortschot

3 uur geledenin Financieel

Amsterdam - Blokker zal over veertien dagen de eerste winkels sluiten. Het personeel van die winkels wordt gevraagd om de rest van het jaar te werken in filialen die wel open blijven.

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 07-12-2024 17:21:43 ]
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:13:44 #110
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_215799011
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
uit een staal fabriek ergens in de EU, dondert dat nu

Europa moet tanks bouwen

Zeg dat laatste maar niet tegen @torentje
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_215799161
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
uit een staal fabriek ergens in de EU, dondert dat nu waar ze staal kopen

Europa moet tanks bouwen
[..]

Ga je nou de Blokker vergelijken met Tata Steel? :D misschien hebben zij nog speelgoedtanks.
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:42:07 #112
323876 michaelmoore
pi_215799288
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:27 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ga je nou de Blokker vergelijken met Tata Steel? :D misschien hebben zij nog speelgoedtanks.
schone gezellige winkelstraat winkels die werk geven aan gezellige vrouwen met smerige stikstof en fijnstof grof verlies makend en op sterven na dood fabrieken aan zee

ja

enige overeenkomst : allebei failliet
pi_215799418
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:44 schreef HiDiHo het volgende:

[..]
Dan ben je één van de weinige
Ik kan niet eens gesprekken verstaan bij Big Brother als er een vliegtuig over komt
Big Brother :') :') :') :') :')
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:56:38 #114
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215799463
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Big Brother :') :') :') :') :')
Er zijn dingen belangrijker dan vliegen ja :{w
pi_215799490
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:56 schreef HiDiHo het volgende:

[..]
Er zijn dingen belangrijker dan vliegen ja :{w
Staal? :D
  zaterdag 7 december 2024 @ 18:02:54 #116
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215799528
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:58 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Staal? :D
Op zich wel belangrijk maar ik lees net dat er meer dan 500 fabrieken zijn in Europa. Er zijn vast landen die het veel goedkoper en milieu vriendelijker kunnen produceren.
pi_215799652
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 18:02 schreef HiDiHo het volgende:

[..]
Op zich wel belangrijk maar ik lees net dat er meer dan 500 fabrieken zijn in Europa. Er zijn vast landen die het veel goedkoper en milieu vriendelijker kunnen produceren.
Komt helemaal goed volgens Michaelmoore. Het nieuwe Monaco aan Zee gaat vlammen.
pi_215800274
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:13 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Zeg dat laatste maar niet tegen @:torentje
Men moet dergelijke mensen eigenlijk vragen om beelden/schilderijen) van het postuur en gelaat van hun vijand(en) te tekenen en/of schilderen en waarvan zij denken dat zij daartegen tanks, vliegtuigen, wapens en munitie nodig hebben.
  zaterdag 7 december 2024 @ 19:23:23 #119
323876 michaelmoore
pi_215800353
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 18:15 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Komt helemaal goed volgens Michaelmoore. Het nieuwe Monaco aan Zee gaat vlammen.
zeker wel, mits de fijnstof en benzeen vervuiler , de dissonant zal verdwijnen van deze mooie zandige Nederlandse kustlijn

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 08-12-2024 19:46:21 ]
pi_215801020

[ Bericht 100% gewijzigd door raptorix op 07-12-2024 20:17:26 ]
  dinsdag 10 december 2024 @ 18:16:12 #121
323876 michaelmoore
pi_215828086
quote:
Amsterdam - De NS, ProRail, KPN en VodafoneZiggo willen voorrang op het stroomnet krijgen.

Zij stellen dat hun diensten, net als die van politie, ziekenhuizen en netbeheerders, de hoogste prioriteit zouden moeten krijgen bij het toekennen van een aansluiting.

Samen met tien andere bedrijven brengen zij deze zaak voor de rechter. Hoe groot zijn hun kansen? Vijf vragen:
Ojaaaa ??

En onze smerige TATA dan

quote:
Hoeveel stroom verbruikt Tata Steel?
Tata steel betaalt 94 keer minder dan huishouden

Neem een bedrijf als Tata Steel.
Volgens recente kerncijfers verbruikt het bedrijf jaarlijks zo'n 2 miljard kWh aan elektriciteit.27 feb 2023
quote:
Productie hier vergt forse jaarlijkse subsidies
Als we alle vier factoren optellen komen we uit op een totaal Nederlands concurrentienadeel van 43,3 euro per megawattuur, vergeleken met de productie van groen staal in Spanje (figuur 1).

Meer recycling kan de kosten beperken. Voor de productie van een ton staal is bijna 3,5 megawattuur aan energie nodig (
https://esb.nu/energie-wo(...)voor-staalproductie/
Het pensioenfonds TATA staat er zeer goed voor begrijp ik
quote:
Werknemers van Tata Steel hebben een anderhalf keer hogere kans om tijdens hun loopbaan te overlijden dan mannen van dezelfde leeftijd in de rest van Nederland.

Dat stelt EenVandaag vast op basis van eigen onderzoek.14 uur geleden
quote:
1. Ruim half miljard verlies voor Tata Steel
Tata Steel Nederland leed vorig boekjaar een verlies van 556 miljoen euro, na een winst van 352 miljoen euro het jaar ervoor.
Ceo Hans van den Berg wijt de tegenvallende resultaten aan hoge energie- en grondstofprijzen en projectvertragingen.
Om concurrerend te blijven en te verduurzamen, wordt het personeelsbestand met 580 banen verminderd, vooral in management- en ondersteunende functies.

Ondanks het verlies investeert Tata Steel 300 miljoen euro in CO2-reductie, geluid- en stankvermindering. Het bedrijf hoopt daarvoor op overheidssteun.
quote:
Longfonds schaart zicht achter het recente kritische rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid waarin staat dat de gezondheid van omwonenden momenteel onvoldoende wordt beschermd tegen de schadelijke uitstoot va

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 10-12-2024 18:37:12 ]
pi_215829695
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ojaaaa ??

En onze smerige TATA dan
[..]
[..]
https://esb.nu/energie-wo(...)voor-staalproductie/
Het pensioenfonds TATA staat er zeer goed voor begrijp ik
[..]
[..]
[..]

quote:
Werknemers van Tata Steel hebben een anderhalf keer hogere kans om tijdens hun loopbaan te overlijden dan mannen van dezelfde leeftijd in de rest van Nederland.
Men vergeet blijkbaar de factor ploegendienst. Is weer zo makkelijk scoren om Tata nog maar eens in een kwaad daglicht te zetten. Ik ga eens kijken bij andere bedrijven die ook vergelijkbare ploegenroosters lopen.
  dinsdag 10 december 2024 @ 20:44:27 #123
323876 michaelmoore
pi_215829764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 20:40 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
[..]
Men vergeet blijkbaar de factor ploegendienst. Is weer zo makkelijk scoren om Tata nog maar eens in een kwaad daglicht te zetten. Ik ga eens kijken bij andere bedrijven die ook vergelijkbare ploegenroosters lopen.
ploegendienst in een koekjes fabriek of bij een gevangenis bedoel je

dat is ook niet gezond
maar bij TATA op kantoor hebben ze toch geen ploegendienst en die gaan ook niet snel dood dan toch
Maar ik zou nooit in een staalfabriek gaan werken , zal best goed verdienen , maar nee

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 10-12-2024 21:07:23 ]
pi_215831062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 20:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ploegendienst in een koekjes fabriek of bij een gevangenis bedoel je

dat is ook niet gezond
maar bij TATA op kantoor hebben ze toch geen ploegendienst en die gaan ook niet snel dood dan toch
Maar ik zou nooit in een staalfabriek gaan werken , zal best goed verdienen , maar nee

Op kantoor niet nee. De productie wel. Staal wordt niet op kantoor gemaakt.
pi_215833223
quote:
Frontpage: Sterfte onder arbeiders Tata Steel 1,5 keer zo hoog als gemiddeld

Werknemers van Tata Steel hebben een anderhalf keer hogere kans om tijdens hun loopbaan te overlijden dan mannen van dezelfde leeftijd in de rest van Nederland. “Het gaat om echt veel mensen.” Dat stelt EenVandaag vast op basis van eigen onderzoek.

Tussen 1975 en 2010 zijn in totaal bijna 2400 arbeiders van Tata Steel voor hun 65e overleden. Vergeleken met het landelijk sterftecijfer onder mannen tot die leeftijd betekent dat een oversterfte van 46 procent.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')