Opleverenvan geld zal het de komende decennia niets doen in financiele zin, de grond moet voor flink wat miljarden worden gesaneerd (hoorde het laatst in een podcast, maar weet het bedrag niet meer). En het staal moet dan duurder geimporteerd worden. Voor het milieu is het ook niet beter. Maar het ziet er naar uit dat het een lastig verhaal wordt idd.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een zwaar vervuilend bedrijf aan de Nederlandse zeekust dat ruim een miljard euro per jaar verbrand aan directe subsidie en energiesubsidie
Gaat TATA failliet, dan levert dat al direct 500 miljoen euro besparing aan energiesubsidie op
Ik heb dat al meerdere malen verteld, maar goed ik doe het nog een keer.quote:Op vrijdag 6 december 2024 22:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wat zijn 'schadelijke producten', of u bedoelt schadelijke productieprocessen?
Belangrijke voorzieningen om transport van grondstoffen mogelijk te houden en doeleinden van reeds vervaardigde staalproducten, dus. Oké dan.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb dat al meerdere malen verteld, maar goed ik doe het nog een keer.
Tanks, munitie, vliegtuigen, wapens, auto's en motoren, messen etc zijn schadelijke producten voor mensen.
Ook de enorme infrastructuur voor het kunnen gebruiken van die producten en voor het kunnen halen en brengen van de grondstoffen voor die producten naar de fabrieken is niet mensvriendelijk.
500 staalfabrieken in de EUquote:Op zaterdag 7 december 2024 05:17 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Was DAF net zo belangrijk als Tata Steel is?
Je hebt geen idee blijkbaar hoeveel je dagelijks met staal te maken hebt.
Kijk vandaag voor de grap om je heen wat je allemaal tegengaat komen.
quote:Hoeveel staalfabrieken zijn er in Europa?
De sector produceert gemiddeld 170 miljoen ton staal per jaar op meer dan 500 staalproductielocaties in 23 EU-lidstaten.
Staal is nauw geïntegreerd met de Europese maak- en bouwindustrie en vormt de ruggengraat voor ontwikkeling, groei en werkgelegenheid in Euro
NL wil niet afhankelijk worden van staalproductie in andere landen, en het liefst zelf haar staal produceren zolang dit kan. Zelfs niet eens afhankelijk willen worden van het relatief nabijgelegen Ruhrgebied Duitsland!quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
500 staalfabrieken in de EU![]()
![]()
![]()
![]()
En de meesten in het Ruhr gebied , op 150 km afstand van TATA in Wijlk aan Zee
[..]
Het was onnadenkend om te beginnen met het produceren van voor de mens schadelijk producten, men kon toch de kwalijke dampen zien en ruiken tijdens het productieproces?quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:37 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Belangrijke voorzieningen om transport van grondstoffen mogelijk te houden en doeleinden van reeds vervaardigde staalproducten, dus. Oké dan.
In bepaalde opzichten zijn enkele producten die u noemt wel terdege schadelijk te noemen: zoals tanks, wapens en munitie. Bij dat laatste heeft u absoluut een punt, maar het overige blijft uw eigen mening, en daar gaat het niet echt over. Ter illustratie: u snijdt zelf toch ook wel eens uien met een keukenmesje, gaat met het openbaar vervoer of rijdt auto o.i.d.?
Naast enige verwarring omdat het hier voornamelijk over Tata Steel gaat en staalproductieprocessen, fel omstreden CO2-uitstoot/ PAKS/ lood en benzeen waardoor verbetering noodzakelijk was/vooralsnog is en 'hoe nu verder' maar u wel vaker afdwaalt van het onderwerp, was dit al duidelijk.
Nederland doet ook niet zelf autos maken ,geen tanks., geen vrachtwagens en geen telefoons en tochquote:Op zaterdag 7 december 2024 13:25 schreef Scjvb het volgende:
[..]
NL wil niet afhankelijk worden van staalproductie in andere landen, en het liefst zelf haar staal produceren zolang dit kan. Zelfs niet eens afhankelijk willen worden van het relatief nabijgelegen Ruhrgebied Duitsland!
Oh, jazeker!quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Het was onnadenkend om te beginnen met het produceren van voor de mens schadelijk producten, men kon toch de kwalijke dampen zien en ruiken tijdens het productieproces?
Is bovenstaand on-topic genoeg?
daarom sluiten we vervuilende, verliesmakende industrieen als TATA en zitten we in de EU , waar een vrij verkeer van goederen en diensten en personen isquote:Op zaterdag 7 december 2024 13:39 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Oh, jazeker!![]()
Weet u: thema's als productieprocessen en gevolg gaan immers vele tientallen jaren terug, zo niet honderd jaar of meer toen het nog totaal anders eraan toeging en 'kwalijke dampen' nog lang geen serieus onderwerp dan wel issue waren.
Ook kolenmijnen, waar destijds nota bene kinderen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat werkten, waren ooit de normaalste zaak v.d. wereld.
Marco, prima.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
500 staalfabrieken in de EU![]()
![]()
![]()
![]()
En de meesten in het Ruhr gebied , op 150 km afstand van TATA in Wijlk aan Zee
[..]
ja en dat zijn ook TATA fabrieken die wel ook met fors verlies draaien maar veel schoner werkenquote:
Daarmee is men ook hier al geruime tijd bezig om dit volgens de meest nieuwe richtlijnen te verwezenlijken. Maar ja, hoe het nu verdergaat met Tata is inderdaad best een issue geworden.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en dat zijn ook TATA fabrieken die wel ook met fors verlies draaien maar veel schoner werken
Het is te laat, de goede ambtieuze werknemers hebben al een veel betere baan , het duurde al veel te lang met geld opmaken bij TATAquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:43 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Daarmee is men ook hier al geruime tijd bezig om dit volgens de meest nieuwe richtlijnen te verwezenlijken. Maar ja, hoe het nu verdergaat met Tata is inderdaad best een issue geworden.
Dochterbedrijven van Tata produceren dan ook geen staal, dan is het logisch dat je schoner bent.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en dat zijn ook TATA fabrieken die wel ook met fors verlies draaien maar veel schoner werken
die kunnen mischien nog wel verder, als ze ook andere klanten hebbenquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:51 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dochterbedrijven van Tata produceren dan ook geen staal, dan is het logisch dat je schoner bent.
Ben één van de laatsten aan wie dat te vragen hè.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is te laat, de goede ambtieuze werknemers hebben al een veel betere baan , het duurde al veel te lang met geld opmaken bij TATA
TATA kan niet meer worden wie ze was , dat weet jij ook wel , als je opde hoogte bent van de gang van zaken daar
Wel grappig dat ondanks dat Tata maar een 'kleintje' is, vele klanten alleen maar staal van hun willen. Zouden ze iets kunnen wat andere leveranciers niet kunnen maken misschien?quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die kunnen mischien nog wel verder, als ze ook andere klanten hebben
https://www.bentstaal.nl/
Bentstaal die koopt het goedkoopste en beste staal
https://nl.wikipedia.org/(...)enten_naar_productie
Hele grote staalbedrijven, die redden het wel TATA is maar een kleintje, maar toch een grote dure vervuiler .
Dat lijkt me sterkquote:Op zaterdag 7 december 2024 15:27 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Wel grappig dat ondanks dat Tata maar een 'kleintje' is, vele klanten alleen maar staal van hun willen.
Dat weet ik jaquote:Wist je trouwens ook dat SAB profiel onderdeel/samenwerking is van Bentstaal? Weet je toevallig waar zij hun staal vandaan halen?
Net als schipholquote:Op vrijdag 6 december 2024 15:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar ben ik ook geen voorstander van, het probleem is echter dat we als Nederland sowieso te klein zijn om autonoom zoiets te draaien.
Schiphol is een ander verhaal, daar doen we ontzettend veel hoogwaardig onderhoud wat een hoop goede banen oplevert, in geval van Tata verliezen we niks, bovendien kunnen die mensen waarschijnlijk prima op andere plekken terecht.quote:
Maar zonder hub functie was schiphol ook nietsquote:Op zaterdag 7 december 2024 16:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Schiphol is een ander verhaal, daar doen we ontzettend veel hoogwaardig onderhoud wat een hoop goede banen oplevert, in geval van Tata verliezen we niks, bovendien kunnen die mensen waarschijnlijk prima op andere plekken terecht.
Overlast van wat?quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:32 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Maar zonder hub functie was schiphol ook niets
en is ook gigantisch vervuilend en veel overlast
Voor Duitsland is het inderdaad een probleem, maar om nu een vervuilende staal industrie aan de kust te gaan volstoppen met miljarden met de kans dat het sponsoren met miljarden blijft voortdurenquote:Op vrijdag 6 december 2024 20:16 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Het bedrijf bestaat al langer dan 100 jaar.. Omdat het nu even slecht gaat moet het maar dicht?
quote:Duitse staalindustrie nadert ondergang: 'Gevolgen voor half miljoen mensen'
Auteur: BNR Webredactie
De Duitse staalindustrie staat op het randje van de afgrond.
Om de problematiek te lijf te gaan, zijn de kopstukken van de industrie - inclusief de vakbond en werknemers - bij elkaar gekomen om oplossingen te vinden. '
Je ziet dat de Duitse industrie in zwaar weer is beland', zegt Carsten Brzeski, hoofdeconoom Duitsland bij ING.
De problematiek is onder meer ontstaan door de concurrentie met China en dalende prijzen.
Voor Duitsland is de sector ontzettend belangrijk, legt Brzeski uit.
'Het is een sleutelindustrie voor de auto-industrie en andere maakindustrieën.'
De staalindustrie was juist zo groot in Duitsland om onafhankelijk te zijn van andere landen.
Nu ziet Duitsland de concurrentie snel opkomen. '
Het heeft te maken met hoge energieprijzen, maar ook gewoon met meer concurrentie.
Door goedkopere productie uit Azië en met name uit China.'
goed kans dat ze al een veel betere baan hebben in een top garage , of installatiebedrijfquote:Op zaterdag 7 december 2024 16:35 schreef Scjvb het volgende:
Technisch gekwalificeerde mensen, zoals werkzaam bij TATA, hebben uiteraard veel vervolgkansen op de arbeidsmarkt.
quote:Bij VDL Nedcar in Born worden vanaf 2023 geen auto's meer gemaakt voor BMW.
Het Duitse automerk heeft aangegeven dat de productie wordt verplaatst naar de eigen fabrieken.
De 4500 medewerkers van het bedrijf hebben het nieuws vanochtend te horen gekregen.15 okt 2020
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |