Dit is gewoon blinde (hysterische) woede.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee ik had het over jouw woede, zoals je die hier wel vaker etaleert. Islam kritiek is onderdeel van GW zijn politieke arrangement, maar zeker niet het enige.
Zoals je het hier schrijft, grens het bijna aan haat. Niet nodig. Ik heb ook grote problemen met sommige politici, maar ik merk dat ik de politicus steeds meer los kan zien van diens ideologie.
Ik twijfel soms ook of iemand echt gelooft wat ie zegt. Maar vaak geloven ze dat echt!
Anders hou je het even inhoudelijk, in plaats van op de man te spelen. Dit levert helemaal niks op.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is gewoon blinde (hysterische) woede.
Ik haat helemaal niemand en kan iedereen zeer goed los zien van zijn of haar standpunten. Woedend ben ik vrijwel nooit, al helemaal niet op dit forum (dan zou ik onmiddelijk stoppen, lijkt me ongezond) Wilders lijkt me in de omgang zelfs een best aardige man. Maar dat maakt nog niet dat je kunt aangeven dat hij teert op leugens: leugens over de islam, over integratie. Over doen alsof de asielzoekers de schuld zijn voor zaken als het woningtekort en het lerarentekort. Maar ook leugens over een zogenaamd sociaal programma, of ben jij alle verkiezingsdebatten waarin hij deed alsof hij socialer was dan Timmermans al weer vergeten? Om vervolgens een regeerakkoord te regelen dat het vooral op neemt voor de rijken in het land.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee ik had het over jouw woede, zoals je die hier wel vaker etaleert. Islam kritiek is onderdeel van GW zijn politieke arrangement, maar zeker niet het enige.
Zoals je het hier schrijft, grens het bijna aan haat. Niet nodig. Ik heb ook grote problemen met sommige politici, maar ik merk dat ik de politicus steeds meer los kan zien van diens ideologie.
Ik twijfel soms ook of iemand echt gelooft wat ie zegt. Maar vaak geloven ze dat echt!
Wat jij leugens noemt, is vooral jouw eigen perceptie. Ik heb ook zo mijn twijfels over de haalbaarheid en verstandigheid van zijn sociale agenda, ik vermoed dat deze ook deels politiek opportunisme zijn.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik haat helemaal niemand en kan iedereen zeer goed los zien van zijn of haar standpunten. Woedend ben ik vrijwel nooit, al helemaal niet op dit forum (dan zou ik onmiddelijk stoppen, lijkt me ongezond) Wilders lijkt me in de omgang zelfs een best aardige man. Maar dat maakt nog niet dat je kunt aangeven dat hij teert op leugens: leugens over de islam, over integratie. Over doen alsof de asielzoekers de schuld zijn voor zaken als het woningtekort en het lerarentekort. Maar ook leugens over een zogenaamd sociaal programma, of ben jij alle verkiezingsdebatten waarin hij deed alsof hij socialer was dan Timmermans al weer vergeten? Om vervolgens een regeerakkoord te regelen dat het vooral op neemt voor de rijken in het land.
En vooral dat laatste moet PvdA-GL benadrukken, er stemden namelijk net zo veel mensen op de PVV voor zijn zogenaamde sociale programma als voor zijn anti-buitenlander geschreeuw. En die kiezers worden nu allemaal bedrogen, ondanks dat Wilders op twitter doet alsof hij wat anders wil.
Dat 'vaak zijn het mensen met een islamitische achtergrond' is nou net een zeer aanwijsbare, objectief te meten leugen. Het aantal moslims gaat al decennia wat op en neer in Europa en Nederland, maar groeit niet.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat jij leugens noemt, is vooral jouw eigen perceptie. Ik heb ook zo mijn twijfels over de haalbaarheid en verstandigheid van zijn sociale agenda, ik vermoed dat deze ook deels politiek opportunisme zijn.
In heel Europa wordt van (centrum)-rechts erkent dat er een gróót probleem is met asielmigratie, vaak zijn het mensen met een islamitische achtergrond. Vandaag heeft Merz ook min of meer zijn coming out dag gehad en de deur naar de AFD opengezet als centrum-links niks wil doen aan migratie.
De SP doet dat met Jimmy van Dijk. Harde en felle oppositie tegen de leugens van Geert. Maar ik zie Frans Timmermans dit niet kunnen. Klaver ook niet.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat 'vaak zijn het mensen met een islamitische achtergrond' is nou net een zeer aanwijsbare, objectief te meten leugen. Het aantal moslims gaat al decennia wat op en neer in Europa en Nederland, maar groeit niet.
Maar goed, genoeg over de leugens van de PVV, ik geef alleen aan dat de beste tactiek voor PvdA en GL is om zeer duidelijk te zijn over alle leugens van Wilders. Zeker over zijn zogenaamde sociale agenda, terwijl hij echt economisch een hardcore rechterflank VVDer is.
Eens dat Timmermans niet de ideale oppositieleider is, hij is een bestuurder. Maar daar moeten ze het nu mee doen, een ander fractievoorzitter maken is niet alleen niet echt een optie, als Timmermans zo de politiek zou ontvluchten zou dat de partij ook schaden.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:48 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De SP doet dat met Jimmy van Dijk. Harde en felle oppositie tegen de leugens van Geert. Maar ik zie Frans Timmermans dit niet kunnen. Klaver ook niet.
Het aantal moslims in Europa groeit niet? Gozer, over leugens gesproken. Tandjes, de tandjes.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat 'vaak zijn het mensen met een islamitische achtergrond' is nou net een zeer aanwijsbare, objectief te meten leugen. Het aantal moslims gaat al decennia wat op en neer in Europa en Nederland, maar groeit niet.
Maar goed, genoeg over de leugens van de PVV, ik geef alleen aan dat de beste tactiek voor PvdA en GL is om zeer duidelijk te zijn over alle leugens van Wilders. Zeker over zijn zogenaamde sociale agenda, terwijl hij echt economisch een hardcore rechterflank VVDer is.
Ok dat klinkt goed, maar wat heeft hij inhoudelijk te bieden? Een cv kan ik niet zoveel mee.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe hij het doet in debatten, in de pers en hoe hij het als 19 jarige al in de gemeenteraad deed. Hij was niet op zijn 23e al kamerlid omdat hij er jarenlang de tijd voor heeft genomen om via allerlei baantjes te groeien.
Frans wil door met de fusie.quote:https://nos.nl/nieuwsuur/(...)gelijk-nieuwe-partij
Frans Timmermans: zo snel mogelijk nieuwe partij
De leider van GroenLinks-PvdA, Frans Timmermans, zegt dat hij grote urgentie voelt voor de oprichting van een linkse partij. "Ik ben heel ongeduldig. Zo snel als mogelijk is moet er voortgang komen", zegt hij in gesprek met Nieuwsuur.
Timmermans reageert daarmee op het pleidooi van Kamerlid Habtamu de Hoop die wil dat er nog dit jaar een geheel nieuwe linkse partij komt - dus geen fusie tussen PvdA en GroenLinks - met ook een nieuw verhaal.
Timmermans noemt dat "een heel goede optie" en zegt dat het "goed is dat De Hoop hiermee naar voren is gestapt". "De versnippering werkt in ons nadeel. Als je echt een vuist wilt maken tegen rechts, moet links zich zoveel mogelijk verenigen." Timmermans begrijpt het pleidooi voor een nieuwe partij en denkt dat het idee bij veel partijleden leeft. "Dat merk je ook aan reacties."
Klaar voor nieuwe verkiezingen?
Timmermans benadrukt dat de keuze uiteindelijk bij de leden ligt en niet aan de leider is. Al is hij ongeduldig. "Het land is compleet stuurloos door vier coalitiepartijen die er een potje van maken. Ik wil een alternatief kunnen vormen. Het is tijd dat we aan de knoppen kunnen gaan zitten."
Volgens de huidige planning besluiten GroenLinks en PvdA pas in de loop van volgend jaar hoe het verder gaat met de huidige samenwerking, al kijken de partijbesturen of dit sneller kan. Timmermans ziet een versnelling in het proces. "Het is aan de partijbesturen om dit vorm te geven."
Mochten er nog dit jaar verkiezingen komen, dan kan Timmermans niet zeggen of er dan al een nieuwe partij is. "Maar het point of no return is bereikt. Bijna 90 procent van de afdelingen gaat volgend jaar samen de gemeenteraadsverkiezingen in. We zullen altijd samen aan Tweede Kamerverkiezingen meedoen. En ik hoop dat die vereniging ook zo snel mogelijk vertaald wordt in een nieuwe beweging, waar beide partijen zich in thuis voelen."
Fortuyn-complex
Kamerlid De Hoop zei in een interview met NRC dat hij zich stoort aan de critici binnen de PvdA die terug willen naar de oude partij van vóór de Fortuyn-revolte. Begin deze eeuw veroorzaakte de later vermoorde Pim Fortuyn een enorme verandering in de Nederlandse politiek, die ook z'n sporen naliet binnen de PvdA. "In die groep leven schuldgevoelens over de verloren arbeidersklasse die naar Fortuyn is gegaan", zei De Hoop. Timmermans kan zich erin vinden. "Laat het dromen in nostalgie over aan rechts."
Timmermans is het niet eens met critici als voormalig partijleider Ad Melkert dat de PvdA door de samenwerking met GroenLinks te veel naar links opschuift. "Wij zijn een linkse beweging die aansluiting moet hebben met het centrum, anders kunnen we niet meebesturen."
Mooie uitdaging
De partijleider noemt het flauwekul dat de linkse samenwerking tussen GroenLinks en PvdA er alleen is voor hoogopgeleiden. "Wat wij hebben voorgesteld, is juist om verbindingen te herstellen."
Maar gaat het lukken kiezers terug te winnen? "De kloof tussen links en rechts is gigantisch", zegt Timmermans. Hij ziet dat veel mensen op rechts teleurgesteld zijn over het niet nakomen van beloftes. "Maar men kijkt nog niet over de schutting naar links. Als wij in staat zijn om samenwerking te tonen, hebben we misschien een kans om mensen ook te verleiden naar links te kijken."
Al gaat de vernieuwing voor Timmermans niet zo ver dat hij vindt dat er ook een nieuwe leider moet komen. Nieuwe partij of fusie: Timmermans geeft aan daarvan de leider te willen blijven. "Met mensen met een andere achtergrond die allemaal op basis van solidariteit en rechtvaardigheid een nieuwe beweging vorm willen geven. Ik zie dat als een mooie uitdaging."
quote:Ik ben heel tevreden over de samenwerking, dus meer hiervan.” Welke naam zo’n nieuwe linkse partij dan moet krijgen, blijft nog in het midden liggen. „
Er zijn verschillende namen die voorbij komen. We moeten kijken wat bij ons past”, zegt Kamerlid Songül Mutluer.
Qua leden tappen ze uiteindelijk uit hetzelfde vaatjequote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een fusie tussen GL en PvdA wordt geen nieuwe linkse partij, dat wordt hetzelfde anders. Richt een nieuwe partij op, met een fris nieuw verkiezingsprogramma dat de kiezers aanspreekt en de daadwerkelijke problematiek in NL aan gaat pakken zonder politiek correct te zijn, real politik is en financieel haalbaar.
Dat betwijfel ik, verder:quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Qua leden tappen ze uiteindelijk uit hetzelfde vaatje
Ja, maar als je de PvdA defacto opheft, en een nieuwe partij opricht, dan zullen de leden vermoedelijk weer dezelfde mensen gaan zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, verder:
Het gaat volgens mij om stemmers
Denk je? Ik weet het niet, maar is ook niet echt mijn probleem. Dat is aan de oprichters van de nieuwe partij, maar als het kader daarvan gewoon weer PvdA is, tja, dan is het denk ik bij voorbaat kansloos.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, maar als je de PvdA defacto opheft, en een nieuwe partij opricht, dan zullen de leden vermoedelijk weer dezelfde mensen gaan zijn.
Misschien willen veel mensen een sociaal democratische partij die op bepaalde vlakken rechtser is.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:59 schreef Hexagon het volgende:
Als je zo graag een rechtsere conservatievere PvdA wilt. Waarom stem je dan niet gewoon op het CDA? Krijg je precies wat je wilt.
Die mensen kunnen beter op andere partijen stemmen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien willen veel mensen een sociaal democratische partij die op bepaalde vlakken rechtser is.
Niet eens een gek idee eigenlijk.
Die optie is er niet. Een VVD of een PVV zijn vooral gunstig voor het grootkapitaal en niet de sociaal zwakkeren.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die mensen kunnen beter op andere partijen stemmen.
Dan kunnen ze bij Nieuwe Wegen terecht, of bij D66.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die optie is er niet. Een VVD of een PVV zijn vooral gunstig voor het grootkapitaal en niet de sociaal zwakkeren.
Maar in principe heb je in de praktijk dan een partij die heel erg op het CDA lijkt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien willen veel mensen een sociaal democratische partij die op bepaalde vlakken rechtser is.
Niet eens een gek idee eigenlijk.
Ik ben heel benieuwd wat Timmermans voor plannen heeft en of daar genoeg electoraat voor is.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar in principe heb je in de praktijk dan een partij die heel erg op het CDA lijkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |