abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 december 2024 @ 14:08:07 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215776462

Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( O-) ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan. *O*

En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie O+. Doen jullie (weer) mee?

Dit jaar wordt de kerstpakketten actie voor het eerst georganiseerd door @Laziness en @Sharuun01

Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’

Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij!

FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.

De deadline om je aan te melden is voorbij. Volgend jaar staan de deuren weer open voor een nieuwe ronde

Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.

SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Overzicht pakketten
SPOILER: FAQ
Lieve gevers, ontvangers, shoppers en alle andere belangstellenden.

Als iemand zich als niet anoniem opgeeft in de actie, dan is dat van toepassing op de koppeling. Het is niet de bedoeling dat je mensen hier 'out' in het topic.

Geen tags of namen van je koppel noemen hier tenzij nadrukkelijk toestemming van de ander, maar beter gewoon niet.
Privacy is van het grootste belang in dit topic en dus doet de organisatie een beroep op jullie integriteit om deelnemers niet te noemen hier.

Mocht je jouw ontvanger niet kunnen bereiken via DM/PM (omdat anoniem of geen gehoor), stuur dan een mailtje naar de organisatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 05-12-2024 14:48:15 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 5 december 2024 @ 14:10:27 #2
244125 laziness
pi_215776488
@Viv wil jij het onderste blok weer in orde maken in de OP en ik ben vergeten de TT aan te passen }:|

Wil je er van maken: Aftellen naar 14 december
  Manager PR/Moderator donderdag 5 december 2024 @ 14:48:47 #3
269689 crew  Viv
pi_215776759
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:10 schreef laziness het volgende:
@:Viv wil jij het onderste blok weer in orde maken in de OP en ik ben vergeten de TT aan te passen }:|

Gedaan! ~:)
pi_215778286
Ik heb ff een pauze ;)
Paar dagen logeren!

(maar dat betekent echt niet dat ik niet hieraan denk.... want wee mijn ontvanger :+ :X :D )
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_215778467
Ik zag net dat 14 december alweer volgende week is :o
Ik mag een beetje haast maken met de laatste dingetjes halen :P
Twiddel
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 december 2024 @ 18:53:34 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_215778670
Net de allerlaatste dingetjes gescoord om het pakket dat we morgen gaan afleveren af te maken. Na het bezorgen 3ven zorgeloos genieten van een weekend weg in Duitsland. Dan volgende week ma/Di de andere twee pakketten afmaken qua details en eentje bij post nl bezorgen en de andere op 15 december in persoon op een station afleveren. Het is voor mij geen kerst als ik niet op z'n minst één pakket per trein heb bezorgd aan de andere kant van het land _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 december 2024 @ 18:55:57 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_215778693
Ik durf alleen geen sneak peak foto's te plaatsen omdat mijn ontvangers weten dat ik hun shopper ben. Ik laat het plaatsen van foto's dus aan henzelf (of de organisatie) over.

De donateurs krijgen uiteraard wel foto's van het door mij geshopte pakket te zien.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_215778810
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:05 schreef laziness het volgende:

[..]
Geroggeld *O*
Ik ben helemaal blij *G*
Now hush little baby don't you cry
Everythings gonna be alright
pi_215779470
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:53 schreef DJMO het volgende:
Net de allerlaatste dingetjes gescoord om het pakket dat we morgen gaan afleveren af te maken. Na het bezorgen 3ven zorgeloos genieten van een weekend weg in Duitsland. Dan volgende week ma/Di de andere twee pakketten afmaken qua details en eentje bij post nl bezorgen en de andere op 15 december in persoon op een station afleveren. Het is voor mij geen kerst als ik niet op z'n minst één pakket per trein heb bezorgd aan de andere kant van het land _O-
Ik ben super benieuwd en al enorm enthousiast :D *O*
Dit is elk jaar zon mooie actie en ik ben altijd zo blij dat dit altijd weer georganiseerd word O+
Tot morgen!
Twiddel
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 december 2024 @ 20:11:43 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_215779690
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:56 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik ben super benieuwd en al enorm enthousiast :D *O*
Dit is elk jaar zon mooie actie en ik ben altijd zo blij dat dit altijd weer georganiseerd word O+
Tot morgen!
Ik ben blij om jou blij te kunnen maken. Ik ben heel erg benieuwd wat je van het pakket gaat vinden. Bereid je wel voor, het zijn twee verhuisdozen vol :+

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 december 2024 @ 20:18:24 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_215779793
oh ja @summer2bird : heb je wel koffie voor eventuele gasten in huis?? :+ @Rob is nogal een cafeïnejunk namelijk _O-

pi_215780257
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 20:11 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik ben blij om jou blij te kunnen maken. Ik ben heel erg benieuwd wat je van het pakket gaat vinden. Bereid je wel voor, het zijn twee verhuisdozen vol :+
Wow dat is wel heel veel :D
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 20:18 schreef DJMO het volgende:
oh ja @:Summer2bird : heb je wel koffie voor eventuele gasten in huis?? :+ @:Rob is nogal een cafeïnejunk namelijk _O-
Absoluut! Ik heb een dolce gusto apparaat die ik eigenlijk alleen voor bezoek heb, dus ik hoop dat je dat wel kan lusten :P
Twiddel
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 december 2024 @ 21:06:22 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_215780458
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 20:51 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Wow dat is wel heel veel :D
[..]
Absoluut! Ik heb een dolce gusto apparaat die ik eigenlijk alleen voor bezoek heb, dus ik hoop dat je dat wel kan lusten :P
@Rob lust alles , zolang er maar cafeïne in zit _O-

pi_215782029
Ik heb van mijn gever (weet niet of ik zijn/haar naam wel kan noemen, omdat die eerst aangaf anoniem te willen zijn) 1e pakket gekregen, een dieren voedselpakket voor mijn lieve 11 jarige kat Davis💜
Zo lief, met heel veel voer, kan Davis wel een tijd mee zoet zijn :D Zo zwaar was de doos, arme bezorger. Was allang blij dat ik niet bij een pakketpunt op moest halen, was me nooit gelukt.
Zeker omdat ik nog van hernia aan het herstellen ben.
pi_215786743
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:10 schreef laziness het volgende:
@:Viv wil jij het onderste blok weer in orde maken in de OP en ik ben vergeten de TT aan te passen }:|

Ben blij te zien dat het niet alleen mij gebeurd :D
pi_215787011
Zo, de laatste items zijn ook in huis. Volgende week alle pakketten verzenden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 december 2024 @ 16:01:41 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_215787314
Wij zijn onderweg! Voorlopige eta is half vijf, maar aangezien we nog minimaal één rookpauze inlassen wordt dat wss pas tussen 5 en half 6.

SPOILER

Manager PR/Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 16:09:25 #18
269689 crew  Viv
pi_215787352
quote:
18s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:57 schreef Sharuun01 het volgende:

[..]
Ben blij te zien dat het niet alleen mij gebeurd :D
Heb ik ook wat te doen ;) ~:)
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 18:04:40 #19
447051 crew  Peejtur
pi_215788561
Ik ga maandag hiermee bezig. Door drukte niet eerder aan toegekomen.
pi_215788634
DJMO en Rob zijn hier net weg,
en holy shit, wat een mooie dingen heb ik toch gekregen :o
Echt zo ontzettend lief, en ook zo ontzettend vol liefde gemaakt.
Er zit zelfs spullen voor mijn zusjes baby bij, dat is echt zo ontzettend lief.
Ik wil DJMO, Rob en de donateurs echt ontzettend bedanken.
Jullie weten niet half hoe fijn dit is tijdens een toch wel zware periode elk jaar.
Vorig jaar was het pakket ook al zo verschrikkelijk lief en dit jaar ook alweer. Soms vraag ik me af of ik dit wel verdien want het is echt zo ontzettend lief, geen woorden voor.
Ik ben jullie zo dankbaar en ik vind het zo speciaal, iedereen die aan deze actie meewerkt, jullie zijn allemaal stuk voor stuk geweldig :*

En voor DJMO en Rob wens ik jullie een fijne aantal dagen over de grens toe :*

Twiddel
pi_215788676
Hierbij de inhoud van het dierenpakket,gesponsord door een lieve user! (Geen idee of hij/zij bij naam genoemd wil worden, maar diegene leest hier vast mee)

SPOILER
pi_215788681
Wow , toffe updates weer! Geniet ervan allen
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 6 december 2024 @ 19:20:31 #23
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_215789159
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 december 2024 18:14 schreef summer2bird het volgende:

Fijn dat het pakket in goede aarde gevallen is.

En als iemand het verdient ben jij het wel! Maak je daar geen zorgen over. Ik ben echt heel blij dat Rewimo en ik als donateurs aan jou gekoppeld zijn. Veel plezier ermee!

(Overigens alle eer naar DJMO, wij hebben alleen budget beschikbaar gesteld)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 december 2024 @ 19:25:40 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_215789217
Wat een prachtig pakket en wat fijn dat je er zo blij mee bent O+

Geniet er maar lekker van!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 december 2024 @ 20:45:51 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_215790363
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 december 2024 18:14 schreef summer2bird het volgende:
DJMO en Rob zijn hier net weg,
en holy shit, wat een mooie dingen heb ik toch gekregen :o
Echt zo ontzettend lief, en ook zo ontzettend vol liefde gemaakt.
Er zit zelfs spullen voor mijn zusjes baby bij, dat is echt zo ontzettend lief.
Jullie weten niet half hoe fijn dit is tijdens een toch wel zware periode elk jaar.
Vorig jaar was het pakket ook al zo verschrikkelijk lief en dit jaar ook alweer. Soms vraag ik me af of ik dit wel verdien want het is echt zo ontzettend lief, geen woorden voor.
Ik ben jullie zo dankbaar en ik vind het zo speciaal, iedereen die aan deze actie meewerkt, jullie zijn allemaal stuk voor stuk geweldig :*

En voor DJMO en Rob wens ik jullie een fijne aantal dagen over de grens toe :*
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ik mis de sokken op de foto, of had je die vast aangetrokken? :D

pi_215792298
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 20:45 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik mis de sokken op de foto, of had je die vast aangetrokken? :D
Ik had niet door dat die niet op de foto stonden maar die had ik in de picknickmand gedaan, ik dacht dat ze wel in het zicht waren.
Heb ze al wel aangehad, zijn heerlijk warm en zacht :)
Twiddel
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 01:28:43 #27
269689 crew  Viv
pi_215792466
@summer2bird Wat heerlijk, een pakket dat met veel zorg is samengesteld en ook persoonlijk afgeleverd. O+ Die zware periode een beetje lichter maken is precies waar deze actie voor is opgetuigd. :*

Goed gedaan, @DJMO @Rob @qltel en @Rewimo ^O^

~:)
pi_215793008
Ik hoor graag wanneer ik weer bezorger mag spelen :) In het gebied Eindhoven / Nijmegen.
  Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 13:21:16 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215796157
Ik heb doorgekregen dat het pakket klaar is en betaald kan worden. Dat wil ik graag doen, maar eerdere jaren maakte ik het over naar iemand van de crew, ivm anonimiteit, die het dan weer verder overmaakte.

Is dat nog steeds mogelijk?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:23:39 #30
244125 laziness
pi_215796816
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 13:21 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb doorgekregen dat het pakket klaar is en betaald kan worden. Dat wil ik graag doen, maar eerdere jaren maakte ik het over naar iemand van de crew, ivm anonimiteit, die het dan weer verder overmaakte.

Is dat nog steeds mogelijk?
Natuurlijk!
  Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 14:27:06 #31
16180 crew  CoolGuy
pi_215796846
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:23 schreef laziness het volgende:

[..]
Natuurlijk!
Ehhh...oke, maar jij bent geen crew? :P Of organiseer jij het hele gedoetje? Ik moet me echt wat beter inlezen.

Edit: jij organiseert mede het hele gedoetje dus. :P
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:53:21 #32
244125 laziness
pi_215797108
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ehhh...oke, maar jij bent geen crew? :P Of organiseer jij het hele gedoetje? Ik moet me echt wat beter inlezen.

Ja ik stop best wat tijd in dit gedoetje :P Je kan mij dm/pmen als je mij er mee vertrouwd.
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 15:38:43 #33
269689 crew  Viv
pi_215797762
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nizno en ik zijn de FHF mods hier, en laziness & Sharuun01 zijn de organisatie voor de FHF Kerstpakkettenactie. :Y)
  Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 16:06:54 #34
16180 crew  CoolGuy
pi_215798264
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:53 schreef laziness het volgende:

[..]
Ja ik stop best wat tijd in dit gedoetje :P Je kan mij dm/pmen als je mij er mee vertrouwd.
Nee het gaat niet om vertrouwen, het gaat om anonimiteit, zo veel mogelijk, en aangezien ik gewend ben om naar iemand van de crew dat geld over te maken vroeg ik me af of dat nu ook mogelijk is. Kijk want anders kan ik het zo goed direct naar shopster overmaken he, dat maakt dan geen verschil uit. :P
  zaterdag 7 december 2024 @ 16:20:13 #35
244125 laziness
pi_215798400
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee het gaat niet om vertrouwen, het gaat om anonimiteit, zo veel mogelijk, en aangezien ik gewend ben om naar iemand van de crew dat geld over te maken vroeg ik me af of dat nu ook mogelijk is. Kijk want anders kan ik het zo goed direct naar shopster overmaken he, dat maakt dan geen verschil uit. :P
Ik weet niet naar wie jij het voorheen overmaakte. Misschien handig om die persoon dan te benaderen?
  Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 16:23:19 #36
16180 crew  CoolGuy
pi_215798419
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:20 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik weet niet naar wie jij het voorheen overmaakte. Misschien handig om die persoon dan te benaderen?
Dat weet ik ook niet meer :')
  zaterdag 7 december 2024 @ 16:30:19 #37
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_215798505
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
_O-
❤️ Niels ❤️
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 16:49:05 #38
269689 crew  Viv
pi_215798738
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heb het weleens gedaan voor je. :)
  Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 17:03:52 #39
16180 crew  CoolGuy
pi_215798906
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:49 schreef Viv het volgende:

[..]
Jij? Echt? Kan dat herhaald worden?
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 17:10:06 #40
269689 crew  Viv
pi_215798969
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jij? Echt? Kan dat herhaald worden?
Ik stuur je een DM!
pi_215800966
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:49 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik kan dit bevestigen ^O^
  Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 20:29:56 #42
16180 crew  CoolGuy
pi_215801218
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 20:13 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik kan dit bevestigen ^O^
Was jij niet eens een aantal jaar geleden mijn shopster? Of heb ik dat mis?
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 20:58:39 #43
269689 crew  Viv
pi_215801504
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 20:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat bedoelt ze dus. ;)
pi_215801644
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 20:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Yep, toen heb je het geld via Viv naar mij gestuurd ~:)
  Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 21:12:35 #45
16180 crew  CoolGuy
pi_215801652
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 20:58 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, dat bedoelt ze dus. ;)
Ja, goddomme, ik kan niet alles onthouden :P

Hoe dan ook, het geld voor het door 'mijn shoppers' samengestelde pakket is via Viv bij de shoppers aangekomen. Tenminste, dat hoop ik want ik wacht nog op bevestiging van dat laatste. :P
  Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 21:13:28 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_215801672
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 21:12 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Yep, toen heb je het geld via Viv naar mij gestuurd ~:)
Ah. Ja, ik ben al zo veel jaren (on & off) pakketjes aan 't doen dat ik niet meer weet wie wat waar wanneer hoor. :P
pi_215801867
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 21:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ah. Ja, ik ben al zo veel jaren (on & off) pakketjes aan 't doen dat ik niet meer weet wie wat waar wanneer hoor. :P
Snap ik hoor :* Daarom wilde ik vooral het verhaal van Viv bevestigen, omdat ik me al kon voorstellen dat je het niet allemaal meer weet. Jij doet al minimaal 6 jaar mee O+
  Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 21:27:28 #48
16180 crew  CoolGuy
pi_215801883
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 21:26 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Snap ik hoor :* Daarom wilde ik vooral het verhaal van Viv bevestigen, omdat ik me al kon voorstellen dat je het niet allemaal meer weet. Jij doet al minimaal 6 jaar mee O+
:*

Volgens mij al wel langer, maar zeker weet ik dat niet. Either way, het is goed gekomen. :P
pi_215805955
De hele woonkamer vol met kerstpakketten, ik word wel blij van dat uitzicht.
Het geeft altijd weer een hoop voldoening.
Juin uit Eigen Tuin!
  Manager PR/Moderator zondag 8 december 2024 @ 11:37:34 #50
269689 crew  Viv
pi_215806093
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 11:17 schreef Symphonic het volgende:
De hele woonkamer vol met kerstpakketten, ik word wel blij van dat uitzicht.
Het geeft altijd weer een hoop voldoening.
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')