abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:54:31 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215786710
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:49 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ah nice, dat type pistool kende ik nog niet. Niet erg praktisch lijkt me…
Nee, het stamt dan ook uit WWII :D
Ergo: je moet niet alleen een goede schutter zijn om dit te kunnen doen, je moet ook nog eens goed met dit specifieke wapen overweg kunnen, het rustig en doelmatig kunnen oplossen als het wapen weigert (wat leek te gebeuren), en je moet aan zo'n wapen kunnen komen.

Hoewel ik verwacht dat iemand die er mee om kan gaan zoals deze schutter deed het wapen echt wel door en door kent en niet vorige maand bij de pawn shop gescoord heeft, en zo wel dan heeft hij (of zou het met die 1.78 lang ook een zij kunnen zijn?) echt wel heel lang eenzelfde type wapen tot zijn/haar beschikking gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215786747
Straks pakken ze hem en blijkt het een terminaal patient die genaaid is door zijn verzekering en met nog maar een paar maanden te leven.

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:58:02 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215786752
Het zou me niets verbazen als het iemand is die door de VS veiligheidsdiensten getraind is.

quote:
The Welrod was also used by US Army Special Forces soldiers assigned to Detachment 'A' Berlin during the Cold War
Bron
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215786815
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het probleem is niet zozeer alleen die winst, er komt ook nog bij dat dit bedrijf verreweg het hoogste percentage afwijzingen van claims had. Daar verwijzen de woorden op de gevonden hulzen ook wel naar (delay, defend, deny).
En zie bijv ook dit bericht van gister dat een andere zorgvekeraar in de VS, Blue Cross (zat ik ooit bij toen ik er woonde) voor sommige operaties niet meer de gehele narcose wilt vergoeden. Dus ze vergoeden maar 2 uur, en als de operaties 3 uur duurt, kun je dat laatste uur uit eigen zak bij gaan betalen.
Laatst kwam ik ook een andere mooie tegen. Moeder was bevallen van een kind, en had een eigen risico van $1500 ofzo. Kwam de rekening binnen: $3000. Kind werd automatisch meeverzekerd, en heeft ook dat eigen risico, dus kind kon gelijk $1500 betalen bij de eigen geboorte.

Er zullen tienduizenden mensen zijn die financieel in de problemen zijn geraakt door de praktijken van dit bedrijf, zelfs er door failliet zijn gegaan (medical bankruptcy is een ding in de VS), en/of dierbaren zijn verloren doordat dit bedrijf een behandeling weigerde te vergoeden, of te laat over de brug kwam met de vergoeding. Oftewel, tienduizenden mensen met een motief.
Niet alleen dit bedrijf maar over die hele industrie genomen zijn er teveel mensen in de financiële problemen gekomen of er aan overleden. Dat hele systeem is ook te achterlijk voor woorden, dat een ontiegelijk groot deel van de bevolking, waaronder ik zelf ook, hun verzekering via de werkgever heeft, want een vergelijkbare dekking zelf ergens halen is onbetaalbaar. Werk ik bij de ene werkgever dan heb ik met geluk de keuze uit een pay now of pay later plan met weet ik het wat voor deductibles en out of pocket, ga ik ergens anders aan de slag dan kan het ineens een stuk beter of slechter zijn. Of heb ik ineens wel of geen dental insurance.

Maar goed, m'n werkgever gaat het komende jaar naar UnitedHealthcare (we hadden een BCBS variant) dus dat kan nog leuk worden :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:06:37 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215786865
Dit is odd, hij is op 24 november met de bus aangekomen in New York, ingecheckt in het hostel, op 29 november uitgecheckt en op 30 november met een vals New Jersey rijbewijs weer ingecheckt...

https://edition.cnn.com/u(...)h-12-5-24/index.html
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215786902
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:06 schreef Leandra het volgende:
Dit is odd, hij is op 24 november met de bus aangekomen in New York, ingecheckt in het hostel, op 29 november uitgecheckt en op 30 november met een vals New Jersey rijbewijs weer ingecheckt...

https://edition.cnn.com/u(...)h-12-5-24/index.html
Dwaalspoor. Tijd dat de FOK! recherche verzamelt
pi_215786929
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:41 schreef loveli het volgende:

[..]
Mwah, er lijkt toch ook een stem te zijn die waarschuwt om beleid niet met executies af te dwingen.
Ik zie het alleen van mensen in rollen met autoriteit vandaan komen. Hun achterban is minder enthousiast voor de gematigde visie. Onder het Twitter bericht van de verzekeraar over het overlijden van de man zijn de smilies en andere feestuitingen in grote overmacht. Noord Koreaanse uitslag mag je het zelfs wel noemen.
pi_215786945
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie het alleen van mensen in rollen met autoriteit vandaan komen. Hun achterban is minder enthousiast voor de gematigde visie. Onder het Twitter bericht van de verzekeraar over het overlijden van de man zijn de smilies en andere feestuitingen in grote overmacht. Noord Koreaanse uitslag mag je het zelfs wel noemen.
Iemand die kankerbehandelingen etc. afwijst zodat hij hogere winsten kan uitkeren aan aandeelhouders zal niet zo snel geliefd zijn ja.
  Vis een optie? vrijdag 6 december 2024 @ 15:16:15 #84
70532 loveli
N
pi_215786975
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, het type wapen is zo, een lange loop waardoor het bijna als een geluidsdemper werkt en iedere keer de lege huls handmatig moeten laten uitspuwen is ook een feature van het model.
[..]
Wederom deze bron.
Twitter lijkt het erover eens te zijn dat het niet dat wapen is (en dat de politie wel meer foutjes heeft opgeschreven). Draad:
twitter

Interessante discussie:
twitter
crap in = crap out
pi_215787013
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:02 schreef OMG het volgende:

[..]
Niet alleen dit bedrijf maar over die hele industrie genomen zijn er teveel mensen in de financiële problemen gekomen of er aan overleden. Dat hele systeem is ook te achterlijk voor woorden, dat een ontiegelijk groot deel van de bevolking, waaronder ik zelf ook, hun verzekering via de werkgever heeft, want een vergelijkbare dekking zelf ergens halen is onbetaalbaar. Werk ik bij de ene werkgever dan heb ik met geluk de keuze uit een pay now of pay later plan met weet ik het wat voor deductibles en out of pocket, ga ik ergens anders aan de slag dan kan het ineens een stuk beter of slechter zijn. Of heb ik ineens wel of geen dental insurance.

Maar goed, m'n werkgever gaat het komende jaar naar UnitedHealthcare (we hadden een BCBS variant) dus dat kan nog leuk worden :').
Er zitten ook honderdduizenden (of zelfs miljoenen?) mensen vast in banen omdat de familie dan meeverzekerd is. Als zij, of een van de meeverzekerden, een chronische aandoening, of dure medicijnen heeft, dan is switchen vaak niet mogelijk, omdat pre-existing conditions dan niet worden geaccepteerd.
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:19:40 #86
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_215787014
Iemand wordt doodgeschoten, maar de verzekeraars zijn de bad guys.... zieke wereld.
The more debt, the better
pi_215787063
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:13 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Iemand die kankerbehandelingen etc. afwijst zodat hij hogere winsten kan uitkeren aan aandeelhouders zal niet zo snel geliefd zijn ja.
Verzekeraars in de VS zijn sociale moordenaars. Deze CEO heeft blijkbaar zelfs een AI systeem gestart om claims automatisch af te wijzen en zijn bedrijf had verreweg het hoogste percentage afwijzingen. Het bedrijf is ook nog eens een best grote jongen. Vermoord iemand op straat en mensen zien je terecht als een walgelijk gevaar voor iedereen, vermoord 10.000 mensen per jaar als CEO met een AI systeem en je bent een innovatieve ondernemer. Het is terecht dat de staat alles op alles zet om de schutter te pakken, maar het slachtoffer had allang in de gevangenis moeten zitten.
pi_215787069
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Verzekeraars in de VS zijn sociale moordenaars. Deze CEO heeft blijkbaar zelfs een AI systeem gestart om claims automatisch af te wijzen en zijn bedrijf had verreweg het hoogste percentage afwijzingen. Het bedrijf is ook nog eens een best grote jongen. Vermoord iemand op straat en mensen zien je terecht als een walgelijk gevaar voor iedereen, vermoord 10.000 mensen per jaar als CEO met een AI systeem en je bent een innovatieve ondernemer. Het is terecht dat de staat alles op alles zet om de schutter te pakken, maar het slachtoffer had allang in de gevangenis moeten zitten.
Ik heb zo'n vermoeden dat er meer van deze signatuur-moorden gaan komen.
pi_215787071
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Er zitten ook honderdduizenden (of zelfs miljoenen?) mensen vast in banen omdat de familie dan meeverzekerd is. Als zij, of een van de meeverzekerden, een chronische aandoening, of dure medicijnen heeft, dan is switchen vaak niet mogelijk, omdat pre-existing conditions dan niet worden geaccepteerd.
Yep. Zelfs onze kat heeft daar last van. We hebben de pet insurance policy van de vorige baan van m'n vrouw omdat ik geen nieuwe kon krijgen bij mij huidige baan vanwege pre-existing conditions. Alleen is dat een stuk betaalbaarder om zelf te betalen dan zorgverzekering voor mensen.

Die hele werkgevers opzet zorgt ook voor een hoop verwarring want er was een tijd dat m'n vrouw door de verzekering die ik had gedekt was, maar ook via haar eigen werkgever nog iets had lopen want het was nog geen open enrollment om iets op te zeggen. Dan staan ze ineens klaar om met de vingers te wijzen dat ze X niet dekken want ga maar naar die andere verzekering tot in het oneindige.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215787098
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:26 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat er meer van deze signatuur-moorden gaan komen.
Ik verbaas mij er oprecht over dat het niet allang een trend is. Zeker bij zorgverzekeraars in de VS horen honderdduizenden klanten dat ze doodgaan en worden ze nog goed ter been genaaid door verzekeraars. Om nog niet te spreken over de miljoenen nabestaanden die radeloos zijn.

Mensen zijn beter dan je denkt.
pi_215787121
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:19 schreef flyguy het volgende:
Iemand wordt doodgeschoten, én de verzekeraars zijn de bad guys.... zieke wereld.
Fixed that

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2024 15:34:35 ]
pi_215787214
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik verbaas mij er oprecht over dat het niet allang een trend is. Zeker bij zorgverzekeraars in de VS horen honderdduizenden klanten dat ze doodgaan en worden ze nog goed ter been genaaid door verzekeraars. Om nog niet te spreken over de miljoenen nabestaanden die radeloos zijn.

Mensen zijn beter dan je denkt.
Als mensen de overtuiging leven dat de politiek niets aan hun bestaansonzekerheid gaat verbeteren, ligt de weg van eigenrichting open om te bewandelen. Als dit een movement wordt...
pi_215787234
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:47 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Als mensen de overtuiging leven dat de politiek niets aan hun bestaansonzekerheid gaat verbeteren, ligt de weg van eigenrichting open om te bewandelen. Als dit een movement wordt...
Recente verkiezingen in veel westerse landen laten zien dat er honderden miljoenen mensen die overtuiging hebben. Of het altijd waar is, is een tweede maar dat is ook helemaal niet relevant voor extremisten die de wapens pakken.
pi_215787259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Recente verkiezingen in veel westerse landen laten zien dat er honderden miljoenen mensen die overtuiging hebben. Of het altijd waar is, is een tweede maar dat is ook helemaal niet relevant voor extremisten die de wapens pakken.
Politici worden afgeschermd en beschermd, dit type CEO moet dat zelf maar regelen. Gemakkelijke doelwitten om politieke statements te maken.
pi_215787263
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het gedrag van die verzekeraars is niets meer dan een logisch gevolg van de inrichting van het zorgsysteem. En de Amerikanen stemmen in grote meerderheid gewoon nog steeds voor de voortzetting van dat systeem.

Zo af en toe wordt er dan een zondebok aangewezen, zoals nu deze CEO en een paar jaar geleden Martin Shrekeli. Maar als je voorstelt om daadwerkelijk iets aan het systeem te veranderen begint de gemiddelde kiezer te steigeren over de groei van de overheid en belastingverhogingen.
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:56:39 #96
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215787264
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 10:02 schreef loveli het volgende:

[..]
47 miljoen klanten, succes.
'klanten'
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:57:54 #97
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215787279
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:56 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het gedrag van die verzekeraars is niets meer dan een logisch gevolg van de inrichting van het zorgsysteem. En de Amerikanen stemmen in grote meerderheid gewoon nog steeds voor de voortzetting van dat systeem.

Zo af en toe wordt er dan een zondebok aangewezen, zoals nu deze CEO en een paar jaar geleden Martin Shrekeli. Maar als je voorstelt om daadwerkelijk iets aan het systeem te veranderen begint de gemiddelde kiezer te steigeren over de groei van de overheid en belastingverhogingen.
Klopt, dit is toch wat de gemiddelde Amerikaan wil.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215787312
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:55 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Politici worden afgeschermd en beschermd, dit type CEO moet dat zelf maar regelen. Gemakkelijke doelwitten om politieke statements te maken.
Als een veteraan Trump dood had gewild ipv een puisterige gamer was hij er niet meer geweest. Zelfs de meest gehypte beschermingsdienst ter wereld kan niet beschermen tegen ouderwetse vuurwapens. Never nooit niet dat politici het gaan redden tegen een paar fpv drones van 300 euro. In Oekraïne hebben ze nu ook al AI ondersteuning tegen jammers.
pi_215787327
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:56 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Allemaal waar, maar tegelijkertijd spenderen verzekeraars en hun aandeelhouders ook miljarden om stemmers te overtuigen om toch vooral te gaan steigeren als iemand aan de winsten dreigt te komen met een verandering.
pi_215787348
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als een veteraan Trump dood had gewild ipv een puisterige gamer was hij er niet meer geweest. Zelfs de meest gehypte beschermingsdienst ter wereld kan niet beschermen tegen ouderwetse vuurwapens. Never nooit niet dat politici het gaan redden tegen een paar fpv drones van 300 euro. In Oekraïne hebben ze nu ook al AI ondersteuning tegen jammers.
Dat is absoluut een van de bij-effecten van de oorlogen in Israël en Oekraïne, het gebruik van nieuwe wapens, nog bijzonder goedkope ook. Zeer geschikt voor guerilla-achtige burgeroorlogen en burgerverzet.
  Vis een optie? vrijdag 6 december 2024 @ 16:09:42 #101
70532 loveli
N
pi_215787353
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:30 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]

Hij is wel knap :@ gigantische big dick energy ook
Andere jas dan tijdens het schieten.

Degene in het hostel heeft zo'n jas:
crap in = crap out
pi_215787374
[quote]0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:09 schreef loveli het volgende:

[..]
Andere jas dan tijdens het schieten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O jee, verborgen code's in plaatjes dat is wel heel erg cryptomeme.
Geen goedkope spulletjes.
pi_215787400
Update van NY Times:
quote:
Detectives investigating the killing of UnitedHealthcare’s chief executive have recovered DNA evidence and taken it to the lab at the Office of the Chief Medical Examiner for testing, according to a person briefed on the matter.

It was not clear where the DNA was recovered, but investigators on Thursday searched the Upper West Side hostel where they believe the gunman stayed. It is also unclear whether the DNA could lead to an immediate break in the case; if the sample is indeed from the gunman, investigators will have to find a match in a law enforcement or other database.
Ik heb regelmatig in van die hostels geslapen, lijkt me een forse uitdaging om daar een niet-besmet DNA spoor te vinden _O-
  vrijdag 6 december 2024 @ 16:20:05 #104
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215787425
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:16 schreef loveli het volgende:

[..]
Twitter lijkt het erover eens te zijn dat het niet dat wapen is (en dat de politie wel meer foutjes heeft opgeschreven). Draad:
[ x ]
Interessante discussie:
[ x ]
Gun Jesus (Ian van Forgotten Weapons) schrijft ook dat het geen Welrod of VP9 is.

quote:
Judging from comments I am starting to see on videos, some people are looking at the video of the Brian Thompson killing and thinking the weapon was a Welrod or VP9. It is not. The surveillance camera video clearly shows a normal semiauto pistol that is malfunctioning repeatedly. Having shot several Welrods and VP9s, the motions to cycle them are pretty clearly different from the basic grab-and-rack shown on the video, which does fit perfectly with bad suppressor setup causing failures to cycle. Edit: Also, you can see smoke coming out the breech after each shot. That only happens when the slide opens; clearly making it impossible for this to have been a Welrod or VP9.
http://youtube.com/post/U(...)?si=FBqLti7UkOK_pYOl
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_215787461
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:08 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dat is absoluut een van de bij-effecten van de oorlogen in Israël en Oekraïne, het gebruik van nieuwe wapens, nog bijzonder goedkope ook. Zeer geschikt voor guerilla-achtige burgeroorlogen en burgerverzet.
Jaren geleden deze short film gezien. Het is niks anders dan een logische ontwikkeling van de techniek een paar jaartjes doorspoelen. Ook zonder Oekraïne zou dit zijn gebeurd.

Het enige verschil met de film drones en nu is dat de AI nog iets minder geavanceerd is en ze daar de drones compliceren met shaped charges ipv gewoon grote noem en meerdere doden.
pi_215787485
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:16 schreef Lichtloper het volgende:
Update van NY Times:
[..]
Ik heb regelmatig in van die hostels geslapen, lijkt me een forse uitdaging om daar een niet-besmet DNA spoor te vinden _O-
Seksend stelletje met 30 man in een kring eromheen gezien in een hostel slaapzaal. DNA is overal daar.
pi_215787591
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:25 schreef Glazenmaker het volgende:

Jaren geleden deze short film gezien. Het is niks anders dan een logische ontwikkeling van de techniek een paar jaartjes doorspoelen. Ook zonder Oekraïne zou dit zijn gebeurd.

Het enige verschil met de film drones en nu is dat de AI nog iets minder geavanceerd is en ze daar de drones compliceren met shaped charges ipv gewoon grote noem en meerdere doden.
Jawel, het bestond al, nu is het getest in de praktijk van het slagveld en doorontwikkeld. Uit Syrië kwamen al beelden van kerel die aangevallen werd door een drone, handbestuurt. Gezichtsherkenning is daarom nog steeds een issue, zowel voor de privacy, als toekomst van oorlogsvoering en wetshandhaving, daar waar in de video naar verwezen wordt.

Deze eenmansactie (wat het lijkt) past wel in een bepaalde stroming.

[ Bericht 3% gewijzigd door yessie234 op 06-12-2024 16:53:10 ]
pi_215787782
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Seksend stelletje met 30 man in een kring eromheen gezien in een hostel slaapzaal. DNA is overal daar.
Hare Krishna fan?
pi_215787790
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hare Krishna fan?
Studie reis.
  vrijdag 6 december 2024 @ 16:56:32 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215787836
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Studie reis.
Kabul hostel, Barcelona?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215787870
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kabul hostel, Barcelona?
Istanbul. Geen idee wat de naam van het hostel was.
  vrijdag 6 december 2024 @ 21:09:58 #112
481998 K21
Cappuccino
pi_215790690
Zou zo'n bedrijf na het zien van al die lachreacties zich nou eens achter de oren krabben en afvragen of ze wellicht toch iets teveel naar geld gegraaid hebben over de ruggen (soms levens, getuige de verhalen op Reddit) van hun klanten?

vrijdag 6 december 2024 @ 21:14:18 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215790748
En toch vind ik het heel ver gaan om over zo'n liquidatie te gaan lachen, zelfs als je vindt dat de man het verdiend had wegens het bedrijfsbeleid.

Geen idee of je kunt zien wie die smiley faces achtergelaten hebben, maar ik zou het serieus een probleem vinden als iemand uit mijn omgeving het een goed idee zou vinden om zo'n emoticon te plaatsen onder zo'n bericht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215790810
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 december 2024 21:09 schreef K21 het volgende:
Zou zo'n bedrijf na het zien van al die lachreacties zich nou eens achter de oren krabben en afvragen of ze wellicht toch iets teveel naar geld gegraaid hebben over de ruggen (soms levens, getuige de verhalen op Reddit) van hun klanten?

[ afbeelding ]
Speelde ook nog wat fraude zaakjes:

quote:
Mr Thompson had been facing insider trading allegations.

A class-action lawsuit filed by a pension fund in May 2024 alleged that Mr Thompson sold $15m of his UnitedHealth Group shares when he knew that the company was under investigation by the US Department of Justice.

Officials were looking into whether the company violated US antitrust law, according to an investigation made public by a report in the Wall Street Journal in February.

The BBC has contacted UnitedHealth Group - the parent company of UnitedHealthcare - for comment.

UnitedHealth is a huge company with interests in insurance, health care providers, pharmacy services and health data. In 2023 it had more than $371bn in revenues.

According to court documents, the company has purchased more than 35 healthcare companies over the last 10 years. Justice department investigators have been looking into whether it used its market power to reduce competition, hurting customers and employees.

The Wall Street Journal reported that officials interviewed healthcare industry representatives, and were asking questions about “possible effects of the company’s doctor-group acquisitions on rivals and consumers”.

The City of Hollywood Firefighters’ Pension Fund initiated a complaint against Mr Thompson and other executives, accusing them of failing to tell investors about the investigation before selling a total of more than $117m in company stock.

As long-term investors who buy large amounts of stock, pension funds often take action on behalf of shareholders, and proposed a class-action lawsuit against UnitedHealth.

The lawsuit remains active.
Het lijkt wel een film, met de Hollywood brandweer in de hoofdrol

Bron: https://www.bbc.com/news/articles/cvgpl2qn7l5o
pi_215790850
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 21:14 schreef Leandra het volgende:
En toch vind ik het heel ver gaan om over zo'n liquidatie te gaan lachen, zelfs als je vindt dat de man het verdiend had wegens het bedrijfsbeleid.

Geen idee of je kunt zien wie die smiley faces achtergelaten hebben, maar ik zou het serieus een probleem vinden als iemand uit mijn omgeving het een goed idee zou vinden om zo'n emoticon te plaatsen onder zo'n bericht.
Vrijheid van meningsuiting is iets absoluuts.
Mensen laten graag hun wraakzuchtigheid op internet blijken.
  vrijdag 6 december 2024 @ 21:26:12 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215790891
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 21:23 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting is iets absoluuts.
Mensen laten graag hun wraakzuchtigheid op internet blijken.
Mensen ghosten als ze zoiets doen valt dan ook onder mijn vrijheid van meningsuiting.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215791036
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mensen ghosten als ze zoiets doen valt dan ook onder mijn vrijheid van meningsuiting.
Zeker.
Als je het schokkende van dit soort juich-aapjes reacties op liquidaties niet meer ziet, dan is er zeker iets mis.

Daarom is het ook goed het te blijven noemen. Ik lees ook graag zo'n tegenreactie, en schrijf ze ook wel eens.

Aan de andere kant, het is trollen te doen om het schokeffect, al reflecteert misschien hun gemoedstoestand. Kan ook niet uitsluiten dat een bot is, of opzettelijke trollerij uit een duistere kanselarij.

Er zou wel eens veel meer achter deze moord kunnen zitten. Als er over een maand weer zo'n soort figuur wordt omgebracht, dan lijkt het op zijn minst een maatschappelijk verschijnsel aan het worden.
  zaterdag 7 december 2024 @ 06:20:56 #118
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215792689
quote:
I've never wished a man dead, but I have read some obituaries with great pleasure.
not Mark Twain ;)
  zaterdag 7 december 2024 @ 06:35:13 #119
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_215792719
quote:

Ik denk eerder dat die smilies slaan op de schijnheiligheid van dat berichtje. Waarschijnlijk omdat het standaardriedeltje is en dat het hun geen barst interesseert wat er met Brian is gebeurd.
pi_215793035
quote:

'verdiend'.. die man deed gewoon zijn werk

Sowieso iemand in de rug schieten, heb dan de ballen om iemand in zijn ogen aan te kijken voordat je besluit om diens leven te ontnemen

Lafbek :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 7 december 2024 @ 09:05:56 #121
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215793198
1/3 of all claims for medical coverage by this company are denied.
67% of all bankruptcies in the US are medical related.
Brian made over 10 million a year helping the company dodge responsibility.
United Healthcare made 22.3 billion in NET PROFIT in 2023 alone.

$460 netto winst per verzekerde per jaar. Vs 40 a 50 euro voor een zorgverzekeraar in NL afgelopen jaar.

De dader is met de bus naar Atlanta gevlucht schijnbaar.
Jammer dat ie niet even een manifest heeft gepost met de reden van dit schietpartijtje.

[ Bericht 11% gewijzigd door matthijst op 07-12-2024 09:14:51 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_215793278
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:29 schreef nixxx het volgende:

[..]
Je ziet hem op het filmpje wel handmatig het pistool weer laden/spannen. Lijkt een geluiddemper op te zitten ook. Misschien met subsonische munitie niet genoeg kracht om de actie van het pistool te laten werken? Dat zou niet erg professioneel zijn.
Hij leek dat te weten dus zal hij getest hebben. Is hier maanden mee bezig geweest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215793338
quote:

[..]
Je ziet hem op het filmpje wel handmatig het pistool weer laden/spannen. Lijkt een geluiddemper op te zitten ook. Misschien met subsonische munitie niet genoeg kracht om de actie van het pistool te laten werken? Dat zou niet erg professioneel zijn.
Hij leek dat te weten dus zal hij getest hebben. Is hier maanden mee bezig geweest.
quote:
Iemand wordt doodgeschoten, maar de verzekeraars zijn de bad guys.... zieke wereld.
Weinigen huilden ook om mengele.
Deze man heeft meer doden op zijn geweten.
Het was beter geweest wanneer hij veroordeeld was geweest maar ik zal er geen traan om laten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_215793349
quote:

[..]
quote:
Weinigen huilden ook om mengele.
Deze man heeft meer doden op zijn geweten.
Het was beter geweest wanneer hij veroordeeld was geweest maar ik zal er geen traan om laten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:27 schreef OMG het volgende:

[..]
Yep. Zelfs onze kat heeft daar last van. We hebben de pet insurance policy van de vorige baan van m'n vrouw omdat ik geen nieuwe kon krijgen bij mij huidige baan vanwege pre-existing conditions. Alleen is dat een stuk betaalbaarder om zelf te betalen dan zorgverzekering voor mensen.

Die hele werkgevers opzet zorgt ook voor een hoop verwarring want er was een tijd dat m'n vrouw door de verzekering die ik had gedekt was, maar ook via haar eigen werkgever nog iets had lopen want het was nog geen open enrollment om iets op te zeggen. Dan staan ze ineens klaar om met de vingers te wijzen dat ze X niet dekken want ga maar naar die andere verzekering tot in het oneindige.
maar owee als je een nationale zorgverzekering of in iedergeval verregaande regulatie voorstelt.
pi_215793353
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:40 schreef TLC het volgende:

[..]

Sowieso iemand in de rug schieten, heb dan de ballen om iemand in zijn ogen aan te kijken voordat je besluit om diens leven te ontnemen

Lafbek :r
Tja, als ik vermoord wordt maakt het me echt niet uit of ze me in mijn voorhoofd of mijn achterhoofd schieten hoor.
  zaterdag 7 december 2024 @ 09:37:20 #126
28167 matthijst
pi_215793432
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:40 schreef TLC het volgende:

[..]
'verdiend'.. die man deed gewoon zijn werk
Ich habe es nicht gewusst.

quote:
:D
Had ie vast beter gevonden, die dooie.

Die shooter zal wel veel post krijgen in de bak, met z'n grote grijns. *)
pi_215793563
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

We zitten nu bijna op dit niveau qua technologie.
Vijf jaar geleden bestond openai niet eens. Of de killer fpv drones.
  zaterdag 7 december 2024 @ 09:49:55 #128
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215793586
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:27 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Tja, als ik vermoord wordt maakt het me echt niet uit of ze me in mijn voorhoofd of mijn achterhoofd schieten hoor.
Doe maar in mn achterhoofd, dan hoef ik hopelijk ook niet te schrikken in mn laatste moment.
Graag op anoniem
pi_215793753
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:55 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Een ceo die ruim 10 miljoen per jaar binnen harkt maar daarvan geen bodyguards inhuurt vs politici die rond de 175.000 verdienen en dan nog wat bijkomende publieke kosten van beveiliging. 8-)
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:07:26 #130
438527 MissButterflyy
pi_215793784
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een ceo die ruim 10 miljoen per jaar binnen harkt maar daarvan geen bodyguards inhuurt vs politici die rond de 175.000 verdienen en dan nog wat bijkomende publieke kosten van beveiliging. 8-)
Dat zullen ze nu misschien dan wel gaan doen. Lijkt me wel verstandig.
pi_215793848
Tja, als je CEO bent van een verzekeraar die 32% van de claims af wijst (om maar niet te spreken van het AI model dat UHC gebruikt met een fout marge van 90%) waardoor mensen letterlijk sterven dan moet je niet raar op kijken als je een kogel in je kop krijgt. Op geruimd staat netjes zal ik maar zeggen. Alhoewel de volgende CEO ook weer een psychopaat zal zijn die geld boven mensenlevens stelt.
pi_215793908
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zullen ze nu misschien dan wel gaan doen. Lijkt me wel verstandig.
Gaat dan eindelijk reagonomics werken en het trickle down effect beginnen. :D
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:24:09 #133
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215794063
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
We zitten nu bijna op dit niveau qua technologie.
Vijf jaar geleden bestond openai niet eens. Of de killer fpv drones.
Ik heb nog steeds meer vertrouwen in Accuracy International dan in AI. :)
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:29:38 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215794125
Semi fraudulente praktijken van verzekeraars moeten via de wet worden aangepakt. Als mensen eigen rechter gaan spelen is het einde zoek.
Stel je eens voor hoe het dan in de corona tijd geweest was!!
De helft van de mensen beschikt niet eens over afdoende oordelingsvermogen. En juist die helft is het meest overtuigd van zijn eigen gelijk!
The End Times are wild
pi_215794176
Opvallend hoeveel aandacht hiervoor is, ik ga me eens inlezen, heb tot nu toe alles genegeerd omdat het 'gewoon' een moord in de VS was.
-nee-
pi_215794209
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:29 schreef LXIV het volgende:
Semi fraudulente praktijken van verzekeraars moeten via de wet worden aangepakt. Als mensen eigen rechter gaan spelen is het einde zoek.
De helft van de mensen beschikt niet eens over afdoende oordelingsvermogen. En juist die helft is het meest overtuigd van zijn eigen gelijk!
De wet en advocaten cultuur in de VS waardoor niet altijd recht wordt gedaan?

How the Supreme Court Favors the Rich and Powerful
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:47:50 #137
438527 MissButterflyy
pi_215794321
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:33 schreef Marsenal het volgende:
Opvallend hoeveel aandacht hiervoor is, ik ga me eens inlezen, heb tot nu toe alles genegeerd omdat het 'gewoon' een moord in de VS was.
Het is absoluut niet ‘gewoon’ een moord in de VS. :)
  zaterdag 7 december 2024 @ 11:03:03 #138
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215794537
Ik geloof eigenlijk niet zo in het narratief van een boze klant of grievend familielid als dader eerlijk gezegd. Dat is natuurlijk heerlijk Hollywood gezien de baan van het slachtoffer maar dit ging veel te soepel voor een crime passionnel.
Graag op anoniem
pi_215794780
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het probleem is niet zozeer alleen die winst, er komt ook nog bij dat dit bedrijf verreweg het hoogste percentage afwijzingen van claims had. Daar verwijzen de woorden op de gevonden hulzen ook wel naar (delay, defend, deny).
En zie bijv ook dit bericht van gister dat een andere zorgvekeraar in de VS, Blue Cross (zat ik ooit bij toen ik er woonde) voor sommige operaties niet meer de gehele narcose wilt vergoeden. Dus ze vergoeden maar 2 uur, en als de operaties 3 uur duurt, kun je dat laatste uur uit eigen zak bij gaan betalen.
Laatst kwam ik ook een andere mooie tegen. Moeder was bevallen van een kind, en had een eigen risico van $1500 ofzo. Kwam de rekening binnen: $3000. Kind werd automatisch meeverzekerd, en heeft ook dat eigen risico, dus kind kon gelijk $1500 betalen bij de eigen geboorte.

Er zullen tienduizenden mensen zijn die financieel in de problemen zijn geraakt door de praktijken van dit bedrijf, zelfs er door failliet zijn gegaan (medical bankruptcy is een ding in de VS), en/of dierbaren zijn verloren doordat dit bedrijf een behandeling weigerde te vergoeden, of te laat over de brug kwam met de vergoeding. Oftewel, tienduizenden mensen met een motief.
Tja, dit is wat je krijgt in een sterk reguleerde maar geprivatiseerde markt, waar ook sprake is van monopolies. Het aanbod is beperkt, de vraag enorm. Dat drijft de prijzen natuurlijk enorm op.

Toch is er uitstekende gezondheidszorg voor de mensen die het kunnen betalen en/of een degelijke verzekering hebben. Dit laatste loopt in de VS meestal via de werkgever.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215794832
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:13 schreef Navifactiva het volgende:
Tja, als je CEO bent van een verzekeraar die 32% van de claims af wijst (om maar niet te spreken van het AI model dat UHC gebruikt met een fout marge van 90%) waardoor mensen letterlijk sterven dan moet je niet raar op kijken als je een kogel in je kop krijgt. Op geruimd staat netjes zal ik maar zeggen. Alhoewel de volgende CEO ook weer een psychopaat zal zijn die geld boven mensenlevens stelt.
Wat me wat verbaast is dat mensen klant zijn bij een bedrijf wat duidelijk erg gehaat wordt.
pi_215794934
quote:

Van die Elon Musk trollen heb je over al.
pi_215795032
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit is wat je krijgt in een sterk reguleerde maar geprivatiseerde markt, waar ook sprake is van monopolies. Het aanbod is beperkt, de vraag enorm. Dat drijft de prijzen natuurlijk enorm op.

Toch is er uitstekende gezondheidszorg voor de mensen die het kunnen betalen en/of een degelijke verzekering hebben. Dit laatste loopt in de VS meestal via de werkgever.
En veel mensen zitten door die uitstekende verzekeringen van hun werkgever vast in een baan waar ze niet gelukkig van worden, en dat probleem wordt nog versterkt doordat veel andere via gezinsleden meeverzekerd worden. Helemaal als iemand uit het gezin chronisch ziek is of dure medicijnen gebruikt, overstappen wordt dan heel lastig omdat een nieuwe verzekeraar alles op 'pre-existing' condities zal gooien. Dus of je wordt niet geaccepteerd of claims worden op die grond afgewezen.
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:02:30 #143
28167 matthijst
pi_215795294
quote:
Semi fraudulente praktijken van verzekeraars moeten via de wet worden aangepakt.
Ja dat zal lukken met Trumpie, of ueberhaupt in de VS.
pi_215795338
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:02 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja dat zal lukken met Trumpie, of ueberhaupt in de VS.
Obamacare fixte wel een hoop van dat. Vroeger was het nog veel erger.
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:05:10 #145
28167 matthijst
pi_215795357
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat me wat verbaast is dat mensen klant zijn bij een bedrijf wat duidelijk erg gehaat wordt.
Omdat je werkgever (doorgaans) de verzekeraar kiest.
En ik heb zo'n vaag vermoeden dat ze daar allemaal op dezelfde manier werken.

Maar ja, Amerikanen zijn wat dit betreft van die kneuzen die dromen dat ze allemaal ooit de American Dream waar kunnen maken en miljonair worden, dus die vinden het wel best.
Verbaast me ook elke keer weer dat je rondom LA huizen van $100.000.000 ziet, of lui die handtassen van $20.000 voor een kind van 5 kopen Terwijl de zwervers op straat liggen en de ghetto 10km verderop is :N
Dat er daar niet dagelijks wat van die obsceen rijken worden afgeknald :X

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 07-12-2024 12:10:59 ]
pi_215795382
quote:
Helaas is in de VS sprake van enorme klassenjustitie, waardoor rijken bijna overal mee wegkomen.
pi_215795385
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:05 schreef matthijst het volgende:

[..]
Omdat je werkgever (doorgaans) de verzekeraar kiest.
Ah ja, dat is inderdaad het antwoord ... had ik zelf ook wel kunnen bedenken.
pi_215795444
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:06 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Helaas is in de VS sprake van enorme klassenjustitie, waardoor rijken bijna overal mee wegkomen.
Daarom doen ze nu ook zoveel moeite om de dader te pakken. Het slachtoffer is wit en rijk
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:23:17 #149
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_215795625
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Daarom doen ze nu ook zoveel moeite om de dader te pakken. Het slachtoffer is wit en rijk
Was rijk. En hij kan nog geen dubbeltje meenemen naar waar hij nu is.
pi_215795633
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een beveiliger die zijn object los laat lopen door NY.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')