quote:Wethouder spreekt van ’autobesitas’
Amsterdam vindt hoger parkeertarief voor SUV ’geen gek idee’
31 min geledenin Binnenland
AMSTERDAM - Het is ’geen gek idee’ dat bestuurders van grote auto’s meer parkeergeld betalen dan andere automobilisten.
Dat vindt de Amsterdamse verkeerswethouder Melanie van der Horst. Ze doet dan ook onderzoek naar ’het fenomeen autobesitas’.
„De openbare ruimte is schaars en het is geen gek idee om een grotere bijdrage te vragen aan auto’s die meer ruimte innemen”, stelt de wethouder.
Als je er woont valt dat wel mee hoorquote:Op woensdag 4 december 2024 18:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Om te kunnen parkeren in Amsterdam moet je al bijna een extra hypotheek afsluiten
Groen Links is meer voor het fietsen met MOOF fietsenquote:Op woensdag 4 december 2024 18:21 schreef mvdejong het volgende:
Waar maar weer bewezen wordt dat linkse politiek grotendeels bestaat uit jaloezie op mensen die wel geslaagd zijn in het leven.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 4 december 2024 18:23 schreef Raw85 het volgende:
Ja of je maakt het voor kleinere, lichtere auto’s goedkoper/aantrekkelijker.
En tegenwoordig de Splinterquote:Op woensdag 4 december 2024 18:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Groen Links is meer voor het fietsen met MOOF fietsen
In ieder beschaafd land heeft een EV een EV-kenteken; bv een E als laatste of eerste letter op de nummerplaat. In NL zijn wij daar weer te slim voor.quote:Onderscheid maken tussen elektrische voertuigen en auto’s die op fossiele brandstoffen rijden, kan niet in Nederland
dan komt er minder binnen toch, het is de bedoeling meer binnen te krijgen dan nu het geval isquote:Op woensdag 4 december 2024 18:23 schreef Raw85 het volgende:
Ja of je maakt het voor kleinere, lichtere auto’s goedkoper/aantrekkelijker.
Lekker gemeenschapsgeld uitgeven aan onderzoeken waarvan de uitslag al bekend is he. Auto's worden inderdaad steeds groter en zwaarder, dat weten we allang. Deels vanwege de steeds strengere veiligheidseisen.quote:De hoofdstad onderzoekt de opkomst van grote auto’s en verwacht volgend jaar resultaten.
En om goed over drempels te komen heb je wel een SUV nodigquote:Op woensdag 4 december 2024 19:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Auto's worden inderdaad steeds groter en zwaarder, dat weten we allang. Deels vanwege de steeds strengere veiligheidseisen.
quote:Op woensdag 4 december 2024 19:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Amsterdammers verdienen willen dit gewoon
Het is wel een feit dat het aantal SUV's (ook als je die klassering smal houdt) toeneemt en dat die te groot zijn voor wat mensen ermee willen. Zou ook niet persé weten waarom de gemeente daar zelf nog wat voor wilt onderzoeken.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er worden weer eens verschillende begrippen door elkaar gebruikt waardoor het onduidelijk is wat er nou exact bedoeld wordt. Niet alle dikke auto's zijn grote auto's, niet alle grote auto's zijn suv's, en het begrip suv zelf is ook al een poos steeds verder aan het vervagen.
[..]
Lekker gemeenschapsgeld uitgeven aan onderzoeken waarvan de uitslag al bekend is he. Auto's worden inderdaad steeds groter en zwaarder, dat weten we allang. Deels vanwege de steeds strengere veiligheidseisen.
En jouw post bewijst maar weer dat er in de rechtse politiek naargeestige mannetjes zijn die mensen hun waarde afmeten aan hoe goed hun auto fietsers en voetgangers kan doden.quote:Op woensdag 4 december 2024 18:21 schreef mvdejong het volgende:
Waar maar weer bewezen wordt dat linkse politiek grotendeels bestaat uit jaloezie op mensen die wel geslaagd zijn in het leven.
Voor wie is een SUV wel nodig? Off road kunnen ze niet en aan bagage nemen ze hetzelfde mee als de ouderwetse hatchback.quote:Op woensdag 4 december 2024 18:23 schreef viagraap het volgende:
Terecht, SUV's zijn nergens voor nodig voor 95% van de eigenaren. Neemt alleen maar onnodig veel plek in en onnodig veel milieudruk.
Mensen die dit als jaloezie bestempelen zijn gewoon simpel kutvolk.
Daar ziet de gemeente niks van terug.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Je betaalt toch al wegenbelasting op basis van gewicht?
Ja lekker met 2 kinderen onder de 3 in de pisregen naar de opvang brengen! Worden we allemaal gezond en oud van.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
Jaloers belasting.. en extra administratieve werkzaamheden voor gemeente..
Gewoon een auto vrije zone! Geen auto in Amsterdamse centrum. Laat de eigenaren zijn auto lekker in de parkeergarage achter.
Makkelijk handhaven.
Ja, precies. De lucht wordt ook schoner.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:41 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Ja lekker met 2 kinderen onder de 3 in de pisregen naar de opvang brengen! Worden we allemaal gezond en oud van.
Ja met 2 kinderen is OV echt een fantastische oplossing in de spits. En die bakfietsen waar je ¤75,- verzekering per maand voor betaald? Autovrij utopie.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:45 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ja, precies. De lucht wordt ook schoner.
Gelukkig is OV prima geregeld in Amsterdam.. Niet daarbuiten.. Dat is ander verhaal.
En eventueel kan je ook met bakfiets fietsen.
Sinds wanneer moet je voor de bakfiets verzekerd zijn.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:51 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Ja met 2 kinderen is OV echt een fantastische oplossing in de spits. En die bakfietsen waar je ¤75,- verzekering per maand voor betaald? Autovrij utopie.
In een Nissen Leaf worden evenveel ruften gelaten als in een Mercedes-AMG SLquote:
ik denk dat Groen Links de bestuurder van de 2CV wel een korting wil gaan gevenquote:Op woensdag 4 december 2024 20:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Volgende stap is een schoonheidspolitie voor auto's zodat alleen mooie auto's als een Citroën DS en Volvo 240 nog de stad in mogen en al die lelijke plofkippen als een GLC of Model Y niet meer het uitzicht bederven.
Mensen met een slechte rug .quote:Op woensdag 4 december 2024 19:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor wie is een SUV wel nodig? Off road kunnen ze niet en aan bagage nemen ze hetzelfde mee als de ouderwetse hatchback.
En terecht, meer auto heeft een arbeider niet nodig.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:58 schreef michaelmoore het volgende:
ik denk dat Groen Links de bestuurder van de 2CV wel een korting wil gaan geven
mensen met een invaliden parkeerkaart en een SUV krijgen uiteraard vrijstellingquote:Op woensdag 4 december 2024 20:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Mensen met een slechte rug .
De hoge instap is geweldige.
Dus ja ik rij in een suv.
4x4 awd systeem is geweldige met slecht weer.
Inderdaad door de 4x4 systeem in de koffer bak minder.
Andere kant de nieuwe electrische suv met elke wiel eigen motor is dat probleem ook opgelost .
Trouwens de suv dat problemen geeft zijn de Amerikaanse uitvoering
Die zijn namelijk breder dan de eu wagens.
Laat ze maar beginnen met Amerikaanse wagens te gaan verbieden.
ik vermoed het als het doorkomt dat men kijkt naar gewicht met uitzondering van EVs, dat is het enige dat je automatisch kunt koppelenquote:Op woensdag 4 december 2024 21:37 schreef Mano_ het volgende:
Maar de SUV van m'n buurman is helemaal niet langer of breder dan mijn sedan. Tellen ze de hoogte ook mee of wat?
Zie genoeg kneuzen die zo aso parkeren dat ze twee plekken in nemen.quote:Op woensdag 4 december 2024 18:21 schreef thedeedster het volgende:
Jaloeziebelasting.
Je wordt al gestraft met een grote auto, want al die plekken zijn sowieso aan de kleine kant.
Zelfs Google translate kan hier geen chocola van maken.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
In een Nissen Leaf worden evenveel ruften gelaten als in een Mercedes-AMG SL
Hoe je de Mercedes-AMG een hoger tarief kunt doorberekenen blijft een raadsel.
Het is gewoon discriminatie. Alle SUV's worden over 1 kam geschoren.quote:Op woensdag 4 december 2024 21:37 schreef Mano_ het volgende:
Maar de SUV van m'n buurman is helemaal niet langer of breder dan mijn sedan. Tellen ze de hoogte ook mee of wat?
En als je dan ziet hoe die huppelkutjes stuntelen met het inparkeren van dat dingquote:Op woensdag 4 december 2024 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Auto's worden inderdaad steeds groter en zwaarder. Enerzijds vanwege veiligheidseisen en anderzijds omdat men graag een "grote" auto wil.
Vandaar ook de wildgroei van foeilelijke "suv's" omdat het mensen het valse idee geeft in een grote veilige auto te zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |