Hij mag daar iets tegen hebben. Ook Mazraoui heeft nog altijd recht op een mening, zolang deze mening niet aanzet tot geweld tegen LBTBLABLA-objecten.quote:Op woensdag 4 december 2024 14:20 schreef Origami94 het volgende:
Als een ally vind ik het moeilijk. Je kan een persoon niet dwingen iets te dragen waar hij niet achter staat. Mazraoui kan pas veroordeeld worden als hij iets tegen mensen met een andere seksuele geaardheid of voorkeur heeft.
Ik word zo moe van gelovige mensen.quote:Op woensdag 4 december 2024 14:10 schreef Ali_boo het volgende:
Volgens The Athletic zou Mazraoui zijn religie (islam) als reden gegeven hebben.
Slecht verhaal.quote:Op donderdag 5 december 2024 11:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt, maar zo gebruik ik het zelf. Als 'jij' mijn salaris betaalt, draag ik uit wat jij mij opdraagt. Of ik het er mee eens ben of niet.
Klopt, zolang jij mijn salaris betaalt ben ik een 'meningloze hoer'. En als jij wel per se je eigen mening wil doordrammen wat tegen de standpunten van je werkgever ingaat, ben jij een 'principiële tokkie eerste klas'. Kies zelf maar wat jij prettiger vindt.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Slecht verhaal.
Je bent altijd nog een eigen persoon met eigen meningen en een eigen moraal.
Als je precies de mening en het moraal volgt van iemand die jouw een commodity verschaft, ben je niks meer dan een meningloze hoer.
Een gelovige nietquote:Op donderdag 5 december 2024 12:10 schreef Red_85 het volgende:
Je bent altijd nog een eigen persoon met eigen meningen en een eigen moraal.
Dan moet je je afvragen bij wat voor een werkgever je zit als hij jouw mening niet op prijs stelt.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt, zolang jij mijn salaris betaalt ben ik een 'meningloze hoer'. En als jij wel per se je eigen mening wil doordrammen wat tegen de standpunten van je werkgever ingaat, ben jij een 'principiële tokkie eerste klas'. Kies zelf maar wat jij prettiger vindt.
Daarom geloof afzweren.quote:
Dus jij zou je als signaal naar de subclan van besmette LGBT-objecten als steuntje in de rug even in je kont laten bonken door een besmette homo?quote:Op donderdag 5 december 2024 11:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt, maar zo gebruik ik het zelf. Als 'jij' mijn salaris betaalt, draag ik uit wat jij mij opdraagt. Of ik het er mee eens ben of niet.
Hoezo? Hij dramt toch niet zijn mening door! Hij stelt zich neutraal op juist!quote:Op donderdag 5 december 2024 12:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt, zolang jij mijn salaris betaalt ben ik een 'meningloze hoer'. En als jij wel per se je eigen mening wil doordrammen wat tegen de standpunten van je werkgever ingaat, ben jij een 'principiële tokkie eerste klas'. Kies zelf maar wat jij prettiger vindt.
Als zijn baas dat wil, wel, ja. Denk ik.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus jij zou je als signaal naar de subclan van besmette LGBT-objecten als steuntje in de rug even in je kont laten bonken door een besmette homo?
Nee, want dat is een strafbare uiting als je dat gevraagd wordt. En dat weet jij ook.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus jij zou je als signaal naar de subclan van besmette LGBT-objecten als steuntje in de rug even in je kont laten bonken door een besmette homo?
Jawel dat doe je wel, want jij wil niet de (bedrijfs)kleding dragen die jouw werkgever je voorschrijft.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo? Hij dramt toch niet zijn mening door! Hij stelt zich neutraal op juist!
Ik heb zelf niks tegen lhbtq.... maar heb er verder ook niets mee. Ik zal dus niets dragen om ze te steunen, geen vlag ophangen of wat dan ook. Door dit niet te doen, dram ik niet mijn mening door.
Een mening geven is wat anders dan een door het bedrijf / jouw team afgesproken beleid. Jij bent toch ook niet zo één die, ondanks dat het intern in jouw bedrijf is afgesproken, er tegenover klanten (o.i.d.) een volstrekt andere mening uit?quote:Op donderdag 5 december 2024 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet je je afvragen bij wat voor een werkgever je zit als hij jouw mening niet op prijs stelt.
quote:Maargoed, als je er zo in zit, prima. Ieder zn ding.
De lui die twee potten of nichten vragen om met elkaar te zoenen voor een poster van een campagne zouden dan ook de bak in moeten vliegen, maar dat gebeurt ook niet...quote:Op donderdag 5 december 2024 12:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nee, want dat is een strafbare uiting als je dat gevraagd wordt. En dat weet jij ook.
Dit is wat anders dan bedrijfskleding dragen. Regenboog-onzin is geen bedrijfskleding, maar een politieke uiting.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jawel dat doe je wel, want jij wil niet de (bedrijfs)kleding dragen die jouw werkgever je voorschrijft.
Zou jij dan ook uit principe je Gamma-kleding niet willen dragen omdat jij bijvoorbeeld blauw echt een vreselijke, afschuwelijke kleur vindt?
Politiek of niet, het is en blijft kleding wat door jouw werkgever verlangd wordt te dragen.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:47 schreef Halcon het volgende:
Dit is wat anders dan bedrijfskleding dragen. Regenboog-onzin is geen bedrijfskleding, maar een politieke uiting.
Een werkgever die nota bene aan regels is gebonden om sport en politiek uit elkaar te houden.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Politiek of niet, het is en blijft kleding wat door jouw werkgever verlangd wordt te dragen.
Als jij het er principieel niet mee eens bent, dan zoek je maar een andere werkgever.
En dat gaat als voetballer dus niet zomaar. Tenminste, totdat dat nieuwe arrest erdoorheen komt.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Als jij het er principieel niet mee eens bent, dan zoek je maar een andere werkgever.
Precies mijn gedachte.quote:Op donderdag 5 december 2024 11:19 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik word juist ziek van dat gedram over voetbal, als er iets door je strot wordt geramd is dat het wel, een of andere trainer die wordt ontslagen, elke zondag halve veldslagen die breed worden uitgemeten, gelul in talkshows en het journaal over iets wat net zo goed in een dom voetbalprogramma kan, overal shirtjes en vlaggen ervan, de je moet en zal voetbal leuk vinden agenda komt me echt de strot uit
Oh? Dan weet jij meer dan ik.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een werkgever die nota bene aan regels is gebonden om sport en politiek uit elkaar te houden.
Jawel hoor, dat kan wel degelijk. Het is een duur geintje nog op dit moment(je contract afkopen), maar het kan wel .quote:Op donderdag 5 december 2024 12:52 schreef Kriegel het volgende:
En dat gaat als voetballer dus niet zomaar. Tenminste, totdat dat nieuwe arrest erdoorheen komt.
Daarom delen de UEFA en FIFA straffen uit voor het doen van politieke statementsquote:Op donderdag 5 december 2024 12:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Oh? Dan weet jij meer dan ik.
Er staat voor zover ik weet nergens in de reglementen dat een voetbalclub geen bepaalde, politieke uitingen mag hebben. Dat is eerder iets dat ze zichzelf opleggen, niet van bovenaf.
Als daar een statement van het een of ander op zou staan, waar ik niet achter sta, zou ik dat niet doen, inderdaad.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jawel dat doe je wel, want jij wil niet de (bedrijfs)kleding dragen die jouw werkgever je voorschrijft.
Zou jij dan ook uit principe je Gamma-kleding niet willen dragen omdat jij bijvoorbeeld blauw echt een vreselijke, afschuwelijke kleur vindt?
En de FA?quote:Op donderdag 5 december 2024 12:55 schreef Halcon het volgende:
Daarom delen de UEFA en FIFA straffen uit voor het doen van politieke statements
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was ik jouw werkgever, dan valt dat wat mij betreft onder werkweigering en reden tot ontslag.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Als daar een statement van het een of ander op zou staan, waar ik niet achter sta, zou ik dat niet doen, inderdaad. Bedrijfskleding, ook in de voetballerij, heeft niets met politiek te maken en hoort m.i. neutraal te zijn.
Gelukkig. Voor zo'n werkgever zou ik niet eens willen werken. Als ik zou werken.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Was ik jouw werkgever, dan valt dat wat mij betreft onder werkweigering en reden tot ontslag.
Maar goed, ik zou dan ook in het contract opnemen dat mijn werknemers verplicht moeten deelnemen aan maatschappelijke activiteiten (waar dit wmb ook onder valt). Niet mee eens? Dan geen baan bij mij voor jou.
quote:Op donderdag 5 december 2024 12:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En de FA?Die ook: https://www.thefa.com/foo(...)he-players-equipmentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie zegt dat hij een van de beste aankopen is sinds jaren? Heeft hij uberhaupt een basisplaats? Want dat had hij in het verleden bij Ajax niet en bij Bayern was het gewoon een bankzitter.quote:Op donderdag 5 december 2024 09:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wiens brood men eet, wiens mond men spreekt.
Doe je daar niet aan mee, dan is dat wat mij betreft reden tot ontslag.
Probleem alleen is dat Mazraoui beschouwd wordt als één van de beste aankopen sinds jaren. Was hij een nobody, dan hadden er allang strafmaatregelen geweest. Nu is dat helaas volledig afwezig.
Precies, de acceptatie is er wel, het gaan lopen promoten is weer een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 5 december 2024 10:19 schreef KingRadler het volgende:
Er waren in Nederland verschillende voetballers van Islamitische afkomst die ook niets wilden aantrekken met een regenboog. Hun hadden helemaal geen problemen met homo's. Alleen hadden ze moeite met de boodschap, er waren ook voetballers die niet Moslims zijn en die hetzelfde denken.
Door al dit gedram komt acceptatie waarschijnlijk wel weer meer onder druk te staan.quote:Op donderdag 5 december 2024 13:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Precies, de acceptatie is er wel, het gaan lopen promoten is weer een heel ander verhaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |