abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215775005
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:14 schreef Jaco078 het volgende:
Vers van de pers, ik moet 'm nog lezen

Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fietst er wel één in 1x 400k in. Pitch nog ff goed lezen. Het winkelpandje is een aardige rechthoekige doos (zie mn via steetview de achterzijde vh pand, beetje shabby nu nog, maar op zich heeft het de shape voor de opslagboxen. Alhoewel de solvabiliteit met 3% very matig en dat met een herwaardering van de VA, nog ff nadenken, jullie mening?

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 05-12-2024 12:34:48 ]
pi_215775200
quote:
12s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:39 schreef peterc het volgende:

[..]
Fietst er wel één in 1x 400k in. Pitch nog ff goed lezen. Het winkelpandje is een aardige rechthoekige doos (zie mn via steetview de achterzijde vh pand, beetje shabby nu nog, maar op zich heeft het de shape voor de opslagboxen. Alhoewel de solvabiliteit met 3% very matig , nog ff nadenken, jullie mening?
Die 400k komt hier vandaan, ik vermoed dat je die 400k vaker gaat terugzien:

Het nieuwe 2e fonds heeft 8 MIO opgehaald:
Het fonds investeert maximaal 40% van het
leenbedrag, tot een maximum van 5% van het
fondsvermogen

die 400k is 5% van het fondsvermogen van 8 MIO.

Ik kan er naast zitten, maar denk dat ik hier met 99% zekerheid goed zit...
pi_215775249
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:14 schreef Jaco078 het volgende:
Vers van de pers, ik moet 'm nog lezen

Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit in beide projecten bij KoM. Kerkewijk had een looptijd van twee jaar en is inmiddels afgelost. Een ander gedeelte van dit project heeft een looptijd van 3 jaar en loopt nog. Hoofdstraat loopt nog een kleine maand.
pi_215775361
quote:
7s.gif Op donderdag 5 december 2024 12:00 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik zit in beide projecten bij KoM. Kerkewijk had een looptijd van twee jaar en is inmiddels afgelost. Een ander gedeelte van dit project heeft een looptijd van 3 jaar en loopt nog. Hoofdstraat loopt nog een kleine maand.
Begin dit jaar ben ik bij de heer van den Bovenkamp wezen koffie drinken in het [ mooie } pand aan de Kerkewijk.
Ik had een afspraak gemaakt omdat ik de afgelopen jaren heel veel in zijn vele projecten heb geinvesteerd. Ik was nieuwsgierig over het een en ander.
Cees nam ruim de tijd voor mij en ik ben met een goed gevoel daarna weer vertrokken.

Die projecten bij Kom gaan wel via een andere manier.

GrondVrij neemt eigendom van de grond over van de vastgoedeigenaar en spreekt op hetzelfde moment af dat de grond bij teruglevering 10% meer zal kosten dan de waarde waarvoor GrondVrij aankoopt. De grond wordt teruggeleverd op eerste verzoek van de vastgoedeigenaar, conform zijn recht van koop zoals dat wordt vastgelegd in de leveringsakte. Tot het moment van teruglevering betaalt de vastgoedeigenaar een vergoeding voor het gebruik van de grond.
pi_215775607
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Jaco078 op 05-12-2024 18:32:44 ]
pi_215776279
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:28 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Die zit doorgaans bij KOM met zijn projecten, maar deze is denk ik een maatje te groot voor KOM.
Inderdaad, die ene meneer samen met zijn broer. Zijn wel andersoortige projecten dan dit (soort handel in kavels)

[ Bericht 0% gewijzigd door Slingervinger op 05-12-2024 14:34:45 ]
pi_215776507
morgen open bij Nli project energieboer vrijwel zonder zekerheden
SPOILER
pi_215776666
Linkje
Collin lening, waarbij wel iets verdiend wordt, maar de solvabiliteit ondermaats blijkt/blijft

SPOILER
pi_215776685
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:34 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje
Collin lening, waarbij wel iets verdiend wordt, maar de solvabiliteit ondermaats blijkt/blijft

SPOILER
Als hij zijn borgstelling ook met een hypotheek op zijn eigen huis had bevestigd, had ik hier graag ingestapt. Nu twijfel ik.
pi_215777285
quote:
12s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:39 schreef peterc het volgende:

[..]
Fietst er wel één in 1x 400k in. Pitch nog ff goed lezen. Het winkelpandje is een aardige rechthoekige doos (zie mn via steetview de achterzijde vh pand, beetje shabby nu nog, maar op zich heeft het de shape voor de opslagboxen. Alhoewel de solvabiliteit met 3% very matig en dat met een herwaardering van de VA, nog ff nadenken, jullie mening?
Eens met solvabiliteitstwijfels. Daar staat tegenover dat de ene aanvrager samen met zijn broer bij KoM d m v een aanzienlijk aantal projecten wel een goede track record heeft opgebouwd
pi_215777677
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:50 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Eens met solvabiliteitstwijfels. Daar staat tegenover dat de ene aanvrager samen met zijn broer bij KoM d m v een aanzienlijk aantal projecten wel een goede track record heeft opgebouwd
Of hij een broer heeft weet ik niet maar die is er in ieder geval niet bij betrokken. Zijn zoon is er als medebestuurder bij betrokken maar verder heeft hij een functie elders.
pi_215777778
quote:
7s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:51 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Of hij een broer heeft weet ik niet maar die is er in ieder geval niet bij betrokken. Zijn zoon is er als medebestuurder bij betrokken maar verder heeft hij een functie elders.
correct het is zijn zoon in die KoM projecten. Ging mij er m n om dat er bij KoM een andere partner is dan in het Collin-project
pi_215780152
Ha allen, mijn stelling is dat CCF mogelijk niet voldoende transparant vertelt dat er beheerkosten in mindering worden gebracht op het geadverteerde rentepercentage. Zou iemand voor mij kunnen nakijken of er in het proces van investeren in een concreet project nog ergens wordt gewezen op die beheerkosten? Een screen, eventueel via een privé bericht, zou ik enorm waarderen.

EDIT: En zou het kunnen dat dit proces van investeren in een concreet project er vroeger misschien anders uitzag dan nu?
pi_215780262
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 20:44 schreef Trapezus het volgende:
Ha allen, mijn stelling is dat CCF mogelijk niet voldoende transparant vertelt dat er beheerkosten in mindering worden gebracht op het geadverteerde rentepercentage.
Op de hoofdpagina van het platform: collincrowdfund.nl staat het kopje 'Tarieven investeren' met alle kosten waar je als investeerder mee te maken krijgt. Veel duidelijker kan bijna niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215780363
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 20:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Op de hoofdpagina van het platform: collincrowdfund.nl staat het kopje 'Tarieven investeren' met alle kosten waar je als investeerder mee te maken krijgt. Veel duidelijker kan bijna niet.
Ha, thanks. Goed punt. Alleen betwijfel ik of dat voldoende is in het licht van het volgende. Het gaat erom dat op dit moment rentepercentages worden gepresenteerd voor projecten die niet de daadwerkelijke rentepercentages zijn. Die percentages zijn de bruto in plaats van netto rentepercentages zonder dat dit wordt vermeld. Vergelijk het met een bank die overal een rentepercentage voor een spaarrekening presenteert, maar vervolgens een lager rentepercentage geeft omdat er kosten in mindering worden gebracht. Dat er ergens op de website een pagina is te vinden met een omschrijving van de verscheidene kosten is, zo meen ik, in het licht van jurisprudentie van het Hof van Justitie van de Europese Unie niet voldoende. Er moet bij het presenteren van een rendementspercentage een clausulering staan, en die lijkt te ontbreken. Consumenten, zeker bij financieel gerelateerde dienstverlening, worden vergaand beschermd. Maar je kunt hier gerust anders over denken!

Mijn vraag blijft overeind overigens: wordt er in het proces van investeren in een concreet project gewezen op de kosten en, zo ja, was dit vroeger anders? Een screen blijft ook nog altijd welkom. :)
pi_215780441
quote:
Ha allen, mijn stelling is dat CCF mogelijk niet voldoende transparant vertelt dat er beheerkosten in mindering worden gebracht op het geadverteerde rentepercentage. Zou iemand voor mij kunnen nakijken of er in het proces van investeren in een concreet project nog ergens wordt gewezen op die beheerkosten? Een screen, eventueel via een privé bericht, zou ik enorm waarderen.

EDIT: En zou het kunnen dat dit proces van investeren in een concreet project er vroeger misschien anders uitzag dan nu?
Als je investeert in een project kun je vervolgens het termijnoverzicht van die investering zien waarin zowel per termijn als getotaliseerd de aflossing,rente en kosten staan. Op dat moment heb je nog een termijn van een paar dagen om je investering te annuleren. En daarnaast zoals al gezegd staan de tarieven transparant op de website.
pi_215780450
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:04 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als je investeert in een project kun je vervolgens het termijnoverzicht van die investering zien waarin zowel per termijn als getotaliseerd de aflossing,rente en kosten staan. Op dat moment heb je nog een termijn van een paar dagen om je investering te annuleren. En daarnaast zoals al gezegd staan de tarieven transparant op de website.
Thanks! Handig om te weten. En krijg je dat termijnenoverzicht te zien nog voordat de investering definitief is of pas daarna?
pi_215780474
quote:

Alle crowdfundingplatformen met een actuele (Europese) vergunning, zo ook CCF, zijn verplicht een document met "Essentiële beleggingsinformatie" te publiceren bij iedere pitch. De kosten die het platform in rekening brengt staan ook hierin vermeld. Dus zelfs als je de algemene informatie en voorwaarden op de website niet doorleest dan mag je worden geacht wel deze essentiele beleggingsinformatie tot je te nemen. Je stelling houdt dus geen stand denk ik.
pi_215780492
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:07 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Alle crowdfundingplatformen met een actuele (Europese) vergunning, zo ook CCF, zijn verplicht een document met "Essentiële beleggingsinformatie" te publiceren bij iedere pitch. De kosten die het platform in rekening brengt staan ook hierin vermeld. Dus zelfs als je de algemene informatie en voorwaarden op de website niet doorleest dan mag je worden geacht wel deze essentiele beleggingsinformatie tot je te nemen. Je stelling houdt dus geen stand denk ik.
Ha gaanmetdiebanaan, eens! Maar deze verplichting geldt pas vrij recent, niet? Er zijn denk ik een hoop projecten waarbij die informatie niet is verstrekt meen ik. Zie ik dat goed?
pi_215780508
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:05 schreef Trapezus het volgende:

[..]
Thanks! Handig om te weten. En krijg je dat termijnenoverzicht te zien nog voordat de investering definitief is of pas daarna?
Als je argumenteert dat je investering pas na de bedenktijd definitief is (want je kunt nog annuleren) kun je het sowieso daarvoor zien. En wat @gaanmetdiebanaan zegt.
pi_215780531
Dank voor al jullie scherpe analyses! Heel nuttig!

Ik denk nog niet helemaal een antwoord te hebben gekregen op mijn vraag: word je in het proces dat je naar een specifiek project gaat, klikt op 'Inschrijven lening' en vervolgens door die molen heengaat wel of niet gewezen op die kosten van CCF? :)

Zou de persoon die dit met mij zou kunnen delen heel erkentelijk zijn!
  donderdag 5 december 2024 @ 21:14:12 #97
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215780535
Nieuw project bij WvjG

SPOILER
Niet zonder risico's maar het lijkt mij een eerlijk familiebedrijf met een duidelijk business model. Heel wat anders dan menig luchtfietser die graag bij de crowd geld wil ophalen om zijn luchtballonnetjes te financieren.

Ik denk dat ik bescheiden ga meedoen, omdat ik het een sympathiek project vind.
pi_215780545
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:09 schreef Trapezus het volgende:

[..]
Ha gaanmetdiebanaan, eens! Maar deze verplichting geldt pas vrij recent, niet? Er zijn denk ik een hoop projecten waarbij die informatie niet is verstrekt meen ik. Zie ik dat goed?
Dat is juist, de EBI is er nu ongeveer een jaar.
pi_215780604
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:13 schreef Trapezus het volgende:
Dank voor al jullie scherpe analyses! Heel nuttig!

Ik denk nog niet helemaal een antwoord te hebben gekregen op mijn vraag: word je in het proces dat je naar een specifiek project gaat, klikt op 'Inschrijven lening' en vervolgens door die molen heengaat wel of niet gewezen op die kosten van CCF? :)

Zou de persoon die dit met mij zou kunnen delen heel erkentelijk zijn!
In het huidige proces is die vraag beantwoord door @gaanmetdiebanaan want de EBI is bijgevoegd. Het is niet makkelijk te achterhalen hoe het proces er uit zag voor de Europese vergunning en wat daar exact te zien was behalve als iemand screenshots gemaakt heeft van dat oude proces. Wat ik me af vraag is waarom je dit zo specifiek wilt weten? Wil je Collin ergens op aanspreken of heb je andere motieven (bijvoorbeeld onderzoek). Afhankelijk daarvan, kun je het anders mogelijk ook direct aan collin vragen (die hier overigens regelmatig meelezen).
pi_215780673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
In het huidige proces is die vraag beantwoord door @:gaanmetdiebanaan want de EBI is bijgevoegd. Het is niet makkelijk te achterhalen hoe het proces er uit zag voor de Europese vergunning en wat daar exact te zien was behalve als iemand screenshots gemaakt heeft van dat oude proces. Wat ik me af vraag is waarom je dit zo specifiek wilt weten? Wil je Collin ergens op aanspreken of heb je andere motieven (bijvoorbeeld onderzoek). Afhankelijk daarvan, kun je het anders mogelijk ook direct aan collin vragen (die hier overigens regelmatig meelezen).
Misschien begrijp ik de EBI verkeerd. Wordt die EBI getoond tijdens het proces van investeren? Daarmee bedoel ik dat je klikt op 'Inschrijving lening' en terwijl je daar door die molen heen gaat dit document te zien krijgt. Of is de EBI niet meer dan dat document dat wordt bijgevoegd aan de pitch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')