abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215768010
28 BV ook meteen weer afgelost.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_215768057
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:46 schreef nostra het volgende:
28 BV ook meteen weer afgelost.
Gaat dat project niet door?
pi_215768194
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:51 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Gaat dat project niet door?
Volgens mij bedoelt Nostra de vorige CCF-lening van de leningnemer, die nu is afgelost door de herfinanciering.
pi_215768211
Vandaag ook weer een termijn ontvangen van Nultien bij Capital Circle. Die loopt al sinds maart dit jaar achter met betalen. De termjnen maart t/m juni werden opeens in augustus betaald, begin november volgde de juli termijn en vandaag de augustus termijn. En zoals bij Capital Cricle gebruikelijk is, alles zonder enige informatie, melding of update. Maar goed, ik ben allang blij dat er nu iedere keer weer iets binnen druppelt, nog 9 termijnen te gaan.

De website van dit bedrijf was al sinds eind vorig jaar niet meer online, maar sinds kort weer wel onder een iets ander adres. Ook waren er in oktober weer berichten geplaatst op de Facebook pagina (waar ook het nieuwe website adres vermeld staat).

Verder wacht ik bij Capital Circle nog op de laatste termijn van een Subway winkel, die had half november betaald moeten worden. Daarvan werden de september en oktober termijnen pas eind oktober betaald.
pi_215768677
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:50 schreef delcielo het volgende:
3 nieuwe updates bij CRE:

Drie keer exact dezelfde update bij verschillende projecten?
pi_215768929
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:04 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Klopt, van dezelfde leningnemer. Deze projecten zijn vlak na elkaar gestart, samen met nog een aantal andere waar ik zelf niet in zit. Het zou me niet verbazen dat daar soortgelijke updates voor zijn gepubliceerd.
pi_215768938
Cafetaria Big Bread Kitchen Popeye VOF
¤ 420.000 | 7,0 % rente | 48 maanden

Erg lage rente voor bedrijfsmatige vastgoed (80% ltv)
https://www.collincrowdfu(...)-kitchen-popeye-vof/
pi_215769174
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:32 schreef KrekelJapie het volgende:
Cafetaria Big Bread Kitchen Popeye VOF
¤ 420.000 | 7,0 % rente | 48 maanden

Erg lage rente voor bedrijfsmatige vastgoed (80% ltv)
https://www.collincrowdfu(...)-kitchen-popeye-vof/
En toch gaat ome Obli hier flink geld in storten. :9
De rente is zuinig (maar begrijpelijk) & lage kosten dus netto niet slecht.
Harde werkers, goede resultaten en geen gedoe. Kans is groter dat ze ieder jaar 10% vervroegd aflossen.
Pecunia non olet
pi_215769317
Betalingsachterstand 04-12-2024 Shiq**s**ha Inv****estment & Project Development International B.V. 00048064
Van: Collin Crowdfund Beheer
04-12-2024 17:19

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dit nou toch weer.... de eerste rentebetalingen zijn uit depot betaald dus feitelijk heeft ie nog nauwelijks een stuiver zelf betaald. |:(
Pecunia non olet
  woensdag 4 december 2024 @ 19:29:25 #60
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215769444
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:04 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
De verlengingsovereenkomst, met een marktconforme renteverhoging, is ter ondertekening aangeboden aan de initiatiefnemers.

Vooral lekker geheimzinnig doen en niet aan de geldverstrekkers (=de crowd) vertellen hoe hoog de nieuwe rente dan precies wordt.
pi_215769488
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:09 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Volgens mij bedoelt Nostra de vorige CCF-lening van de leningnemer, die nu is afgelost door de herfinanciering.
Ja, blijkbaar zat ik ook in de vorige, had ik zelf niet door. Heb geen mega excel sheets. :+
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_215772096
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:17 schreef obligataire het volgende:
Betalingsachterstand 04-12-2024 Shiq**s**ha Inv****estment & Project Development International B.V. 00048064
04-12-2024 17:19

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dit nou toch weer.... de eerste rentebetalingen zijn uit depot betaald dus feitelijk heeft ie nog nauwelijks een stuiver zelf betaald. |:(
Het geld zit/zat in een bouwdepot waarvan het laatste gedeelte betaald zal worden als de tweede verdieping klaar is. Als alles betaald is zou dat betekenen dat het project al een eind gevorderd is.
En anders staat het nog op de rekening van Collin. Zal wel goedkomen verwacht ik.
pi_215772294
Update 03-12-2024 Van M***et*eren Ve***rvoer 33104
03-12-2024 15:11

SPOILER
Pecunia non olet
pi_215772326
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2024 22:49 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Het geld zit/zat in een bouwdepot waarvan het laatste gedeelte betaald zal worden als de tweede verdieping klaar is. Als alles betaald is zou dat betekenen dat het project al een eind gevorderd is.
En anders staat het nog op de rekening van Collin. Zal wel goedkomen verwacht ik.
Hij (Shi**qsha) heeft in totaal 3 leningen lopen via Collin (685 K, 183 K en 60 K).
Zijn die andere twee ook in gebreke?
Pecunia non olet
pi_215772467
Bloemen voor CCF/Messy Pasta, klein project met 9% rente, maar zonder enige hapering afgelost. *O*

Ik denk dat dit, in 2019, één van de allereerste Collin Direct projecten was.
Pecunia non olet
pi_215772789
Mijn netto persoonlijk rendement is voor het eerst onder het Collin gemiddelde gezakt. Komt met name door een voorziening van net meer dan 1%. Veruit het meeste is echter hypotheek materieel gedekt en komt als het goed is veel van deze voorziening alsnog terug.

Op dit moment verwacht ik bij 2 van de 16 projecten met een voorziening een afschrijving.
- 1 project heeft geen zekerheden meer (restaurant).
- 1 project heeft het pand in Knippe tot de grond aan afgebroken en is nu bouwgrond ipv een huis.

Wel veel projecten voor de lange adem omdat hypotheek niet altijd makkelijk uitgewonnen kan worden.

[ Bericht 9% gewijzigd door KrekelJapie op 05-12-2024 05:39:28 ]
pi_215772880
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 05:27 schreef KrekelJapie het volgende:
Mijn netto persoonlijk rendement is voor het eerst onder het Collin gemiddelde gezakt. Komt met name door een voorziening van net meer dan 1%. Veruit het meeste is echter hypotheek materieel gedekt en komt als het goed is veel van deze voorziening alsnog terug.

Op dit moment verwacht ik bij 2 van de 16 projecten met een voorziening een afschrijving.
- 1 project heeft het pand in Knippe tot de grond aan afgebroken en is nu bouwgrond ipv een huis.

Wel veel projecten voor de lange adem omdat hypotheek niet altijd makkelijk uitgewonnen kan worden.
Dat is nogal 16 projecten met een voorziening.

Hier 1 voorziening(Meerzeur) en 1 afgeboekt op 160 projecten.
pi_215773182
Linkje cafetaria Popeye welkom. Flinke eigen inbreng en acceptabele LTV.
pi_215773261
quote:

Herkenbaar verhaal. Mijn netto persoonlijk rendement is sinds een paar maanden onder het Collin gemiddelde gezakt. Met name door een gestaag oplopende voorziening (nu 0,74%)
Bij mij zijn nu 7 projecten voorzien, met daarbij de kanttekening dat allen (grotendeels) hypothecair materieel gedekt zijn. Ik verwacht van 6 projecten die nu voorzien zijn een gehele terugbetaling en van 1 een gedeeltelijke afboeking (iets met een pand wat nu bouwgrond is in Knippe) Het afboekingspercentage is nog steeds 0,00%.
Mijn Collin portefeuille bevat 370 projecten.
pi_215773398
quote:

Op een totaal van 533 Collin projecten heb ik ook 16 projecten met betaalachterstand, dat is 3%, 97% betaalt dus wel netjes, kan ik alleen maar tevreden over zijn. Van die 3% zal het overgrote deel uiteindelijk ook wel binnen komen.

Ik heb nul afboekingen, het netto resultaat zit stabiel een kleine half procent boven dat van Collin. Minder bruto rente maar véél minder pijndossiers dan zij, blijkbaar. ;)
Pecunia non olet
pi_215773995
Kortom. Crowdfunding is een aardige hobby. Maar voor het echte rendement hoef je het niet te doen met alle admin er omheen?
pi_215774285
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:50 schreef zeeland6 het volgende:
Kortom. Crowdfunding is een aardige hobby. Maar voor het echte rendement hoef je het niet te doen met alle admin er omheen?
Ha ha, je hoeft natuurlijk geen eigen administratie bij te houden, het geld komt vanzelf wel terug (als het goed is) en aan het eind van het jaar krijg je een jaaropgaaf voor de Fiscus. Het is dus een vrijwillige keus om een schaduwadministratie bij te houden.

Ik ben zelf nogal van vertrouwen is goed en controle is beter, en bovendien vind ik het ook wel leuk om te knutselen met data.

Over het rendement valt weinig te klagen, je kunt wel het onderste uit de kan willen, maar dan moet men ook niet raar opkijken als er grote tegenvallers komen. Die zul je met crowdfunding niet gauw hebben in een gespreide portefeuille.
Pecunia non olet
pi_215774727
Vers van de pers, ik moet 'm nog lezen

Linkje
SPOILER
pi_215774738
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 08:33 schreef obligataire het volgende:

[..]
Op een totaal van 533 Collin projecten heb ik ook 16 projecten met betaalachterstand, dat is 3%, 97% betaalt dus wel netjes, kan ik alleen maar tevreden over zijn. Van die 3% zal het overgrote deel uiteindelijk ook wel binnen komen.

Ik heb nul afboekingen, het netto resultaat zit stabiel een kleine half procent boven dat van Collin. Minder bruto rente maar véél minder pijndossiers dan zij, blijkbaar. ;)
Mijn sit-rep >
Zit totaal boven de 360 proj bij CCF waarvan nog circa 275 lopend, mijn nettoR% zit 0,08% onder dat van CCF v 5,90%.
Afgeboekt is 0,42% (2 proj- een big loss en een small loss) ) en een voorziening van 0,27% (7 proj) hiervan komt gezien de zekerheden nog het overgrootste deel terug (ff geduld) . NettoR% gaat dus rg de 6%.
Het CF ¤cash molentje draait hier gestaag door. Prima zo. De aandeeltjes en ETFjes doen het ook prima. Keurig FIRE hier. *O*
pi_215774862
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:14 schreef Jaco078 het volgende:
Vers van de pers, ik moet 'm nog lezen

Linkje
SPOILER
Die zit doorgaans bij KOM met zijn projecten, maar deze is denk ik een maatje te groot voor KOM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')