Volgens mij bedoelt Nostra de vorige CCF-lening van de leningnemer, die nu is afgelost door de herfinanciering.quote:
Klopt, van dezelfde leningnemer. Deze projecten zijn vlak na elkaar gestart, samen met nog een aantal andere waar ik zelf niet in zit. Het zou me niet verbazen dat daar soortgelijke updates voor zijn gepubliceerd.quote:Op woensdag 4 december 2024 18:04 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Drie keer exact dezelfde update bij verschillende projecten?
En toch gaat ome Obli hier flink geld in storten.quote:Op woensdag 4 december 2024 18:32 schreef KrekelJapie het volgende:
Cafetaria Big Bread Kitchen Popeye VOF
¤ 420.000 | 7,0 % rente | 48 maanden
Erg lage rente voor bedrijfsmatige vastgoed (80% ltv)
https://www.collincrowdfu(...)-kitchen-popeye-vof/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is dit nou toch weer.... de eerste rentebetalingen zijn uit depot betaald dus feitelijk heeft ie nog nauwelijks een stuiver zelf betaald.
Pecunia non olet
De verlengingsovereenkomst, met een marktconforme renteverhoging, is ter ondertekening aangeboden aan de initiatiefnemers.quote:Op woensdag 4 december 2024 18:04 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Drie keer exact dezelfde update bij verschillende projecten?
Ja, blijkbaar zat ik ook in de vorige, had ik zelf niet door. Heb geen mega excel sheets.quote:Op woensdag 4 december 2024 17:09 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt Nostra de vorige CCF-lening van de leningnemer, die nu is afgelost door de herfinanciering.
quote:Op woensdag 4 december 2024 19:17 schreef obligataire het volgende:
Betalingsachterstand 04-12-2024 Shiq**s**ha Inv****estment & Project Development International B.V. 00048064
Van: Collin Crowdfund Beheer
04-12-2024 17:19Het geld zit/zat in een bouwdepot waarvan het laatste gedeelte betaald zal worden als de tweede verdieping klaar is. Als alles betaald is zou dat betekenen dat het project al een eind gevorderd is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is dit nou toch weer.... de eerste rentebetalingen zijn uit depot betaald dus feitelijk heeft ie nog nauwelijks een stuiver zelf betaald.
En anders staat het nog op de rekening van Collin. Zal wel goedkomen verwacht ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Hij (Shi**qsha) heeft in totaal 3 leningen lopen via Collin (685 K, 183 K en 60 K).quote:Op woensdag 4 december 2024 22:49 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Het geld zit/zat in een bouwdepot waarvan het laatste gedeelte betaald zal worden als de tweede verdieping klaar is. Als alles betaald is zou dat betekenen dat het project al een eind gevorderd is.
En anders staat het nog op de rekening van Collin. Zal wel goedkomen verwacht ik.
Dat is nogal 16 projecten met een voorziening.quote:Op donderdag 5 december 2024 05:27 schreef KrekelJapie het volgende:
Mijn netto persoonlijk rendement is voor het eerst onder het Collin gemiddelde gezakt. Komt met name door een voorziening van net meer dan 1%. Veruit het meeste is echter hypotheek materieel gedekt en komt als het goed is veel van deze voorziening alsnog terug.
Op dit moment verwacht ik bij 2 van de 16 projecten met een voorziening een afschrijving.
- 1 project heeft geen zekerheden meer (restaurant).
- 1 project heeft het pand in Knippe tot de grond aan afgebroken en is nu bouwgrond ipv een huis.
Wel veel projecten voor de lange adem omdat hypotheek niet altijd makkelijk uitgewonnen kan worden.
Herkenbaar verhaal. Mijn netto persoonlijk rendement is sinds een paar maanden onder het Collin gemiddelde gezakt. Met name door een gestaag oplopende voorziening (nu 0,74%)quote:Op donderdag 5 december 2024 05:27 schreef KrekelJapie het volgende:
Mijn netto persoonlijk rendement is voor het eerst onder het Collin gemiddelde gezakt. Komt met name door een voorziening van net meer dan 1%. Veruit het meeste is echter hypotheek materieel gedekt en komt als het goed is veel van deze voorziening alsnog terug.
Op dit moment verwacht ik bij 2 van de 16 projecten met een voorziening een afschrijving.
- 1 project heeft het pand in Knippe tot de grond aan afgebroken en is nu bouwgrond ipv een huis.
Wel veel projecten voor de lange adem omdat hypotheek niet altijd makkelijk uitgewonnen kan worden.
Op een totaal van 533 Collin projecten heb ik ook 16 projecten met betaalachterstand, dat is 3%, 97% betaalt dus wel netjes, kan ik alleen maar tevreden over zijn. Van die 3% zal het overgrote deel uiteindelijk ook wel binnen komen.quote:Op donderdag 5 december 2024 05:27 schreef KrekelJapie het volgende:
Ha ha, je hoeft natuurlijk geen eigen administratie bij te houden, het geld komt vanzelf wel terug (als het goed is) en aan het eind van het jaar krijg je een jaaropgaaf voor de Fiscus. Het is dus een vrijwillige keus om een schaduwadministratie bij te houden.quote:Op donderdag 5 december 2024 09:50 schreef zeeland6 het volgende:
Kortom. Crowdfunding is een aardige hobby. Maar voor het echte rendement hoef je het niet te doen met alle admin er omheen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn sit-rep >quote:Op donderdag 5 december 2024 08:33 schreef obligataire het volgende:
[..]
Op een totaal van 533 Collin projecten heb ik ook 16 projecten met betaalachterstand, dat is 3%, 97% betaalt dus wel netjes, kan ik alleen maar tevreden over zijn. Van die 3% zal het overgrote deel uiteindelijk ook wel binnen komen.
Ik heb nul afboekingen, het netto resultaat zit stabiel een kleine half procent boven dat van Collin. Minder bruto rente maar véél minder pijndossiers dan zij, blijkbaar.
quote:Op donderdag 5 december 2024 11:14 schreef Jaco078 het volgende:
Vers van de pers, ik moet 'm nog lezen
LinkjeDie zit doorgaans bij KOM met zijn projecten, maar deze is denk ik een maatje te groot voor KOM.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |