Joeri Pool: "Illegale immigratie wordt ingezet om het Westen van binnen uit te ondermijnen."quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:08 schreef VoMy het volgende:
[ x ]
Poetin-adept Joeri Pool heeft nog een ludiek idee. Militaire parades door Amsterdam om de wapens waarmee Israël Palestijnse kinderen mee af slacht eens in een positief daglicht te stellen.
Out of the box, creatief.
Het cbs model over inflatie slaat al decennia nergens op. Alleen al op punt van woning gaat het ver bezijden de realiteit.quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch kan ik mij ook best voorstellen dat prijsstijgingen op wonen, op voedsel, op mobiliteit en op gas en licht (allemaal stijgingen die de inflatie ruim overschrijven) een behoorlijke impact hebben, al krimpt de armoede en is de statische inflatie minder hoog.
Ik ben geen Omtzigt of van der Plas fanatic, maar ik denk wel eens dat modellen de impact missen.
De impact van mensen die hun uitgave patroon snel zien stijgen, de impact wat het tekort op woningen en de daarbij horende exhorbitante prijsstijgingen op de mens hebben, tellen we daar het gemis aan probleemoplossend vermogen van de overheid. Gaat het dan echt zo goed als het CBS verklaard? Of is er meer bodem voor cynisme dan de statistieken aangeven?
Dit kan natuurlijk alleen maar mis gaan.quote:Op donderdag 5 december 2024 09:15 schreef Hanca het volgende:
Palmen de nieuwe staatssecretaris toeslagen: https://nos.nl/artikel/25(...)secretaris-toeslagen
Was vanaf het begin een logische keus geweest, natuurlijk.
Is het verwerpelijk wanneer burgers zwarte Piet Nederland uit wensen? Is het dan ook verwerpelijk als we burgemeesters het land uit wensen?quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Joeri Pool: "Illegale immigratie wordt ingezet om het Westen van binnen uit te ondermijnen."
Complottheorie omvolking ? En wie zitten in dat complot ?
En vermoedt hij dat er ook een complot is om het sinterklaasfeest te slopen?
Of denkt hij dat het alleen een doel is van attractiepark Slagharen.
[ x ]
Iets er tussen in ? Geen complot, maar er is een sterke beweging van individuen en groepen die het sinterklaasfeest willen slopen. En de instagramredactie is een van die groepen ?
Weet iemand wat dat 'voorbij het onrecht' nu eigenlijk wil zeggen?quote:"Ik kijk ernaar uit om aan de slag te gaan", zegt Palmen in reactie op haar voordracht. Het is volgens haar een ingewikkeld dossier, maar ze wil vooral de hersteloperatie gaan "versnellen en verslimmen". Op die manier wil ze "de ouders voorbij het onrecht brengen".
Toelichting van Don Ceder (CU)quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:36 schreef VoMy het volgende:
[ x ]
[ x ]
De stemverklaringen van de voorstemmers leveren nog geen applaus op.
Ook wel weer grappig dat huichelaar Don Ceder zegt dat de motie "begrijpelijkerwijs" veel stof doet opwaaien, maar dat ze bij de ChristenUnie tegelijkertijd willen doen alsof het juist een heel normale motie is en niets aan de hand. Als het allemaal zo normaal is, dan is de commotie toch juist niet begrijpelijk?
Wie zijn die links-extremisten ? Of ben jij zelf hier rechts-extremistisch bezig met deze demonisering ?quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:03 schreef MoreDakka het volgende:
Leuk dit, the christelijke partijen versus de links-extremisten. Heel belangrijk in hun bubbeltjes maar verder niemand die er om geeft
https://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/schoof-we-gaan-mening-mens-met-migratieachtergrond-niet-bijhoudenquote:"Het mag duidelijk zijn dat het kabinet geen opvattingen van mensen met een migratieachtergrond gaat bijhouden", zei Schoof. Volgens de premier kan het voorstel prima worden meegenomen in het onderzoek dat het Sociaal Cultureel Planbureau elke vijf jaar doet naar de gehele bevolking.
Breed kijken
Dat richt zich dus "niet specifiek naar mensen met een migratieachtergrond, laat staan dat we gegevens opslaan van mensen met een migratieachtergrond". Het is volgens de premier goed om "breed" te kijken "naar de kenmerken van mensen naar sociaal-economische status, opleidingsniveau, inkomen, gender, leeftijd, migratieachtergrond en stedelijkheid".
Voor de buhne of niet, dat we een fascistisch land zijn geworden blijft doodeng.quote:
Ben benieuwd naar jouw definitie van fascisme danquote:Op vrijdag 6 december 2024 18:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voor de buhne of niet, dat we een fascistisch land zijn geworden blijft doodeng.
Democratie als groepsverkrachting.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:44 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar jouw definitie van fascisme dan
De definitie van democratie is dan ook niet dat de meerderheid beslist, maar dat de meerderheid beslist terwijl ze rekening dienen te houden met de minderheid.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Democratie als groepsverkrachting.
Er kwamen eens negen bois voor de rechter. Vroeg de rechter: "Waarom hebben jullie met z'n negenen deze jonge vrouw verkracht, dat is toch schandalig? " Zegt de leider van de groep: "Maar rechter het was een democratisch besluit, we hebben erover gestemd en er waren 9 personen voor en 1 tegen, dat lijkt me een grote meerderheid".
Faber suggereerde eerst dat de landsadvocaat positief adviseerde over het opzij schuiven van de democratie inzake een nieuw vreemdelingenbeleidquote:Het kabinet weigert een notitie openbaar te maken die is opgesteld na overleg met de landsadvocaat over mogelijke toepassing van noodrecht voor het asielbeleid. Daarmee negeert het kabinet een verzoek van een meerderheid van de Tweede Kamer, inclusief regeringspartij NSC.
O, we weten inmiddels dat die heel veel kunnen laten gebeuren.quote:Op vrijdag 6 december 2024 21:05 schreef Droopie het volgende:
Ik voorspel dat dit het kabinet doet laten vallen.
Dat kunnen Omtzigt en van Vroonhoven zich niet laten gebeuren.
Racisme in de ministerraad was niet onoverkomelijk. Dan dit vast ook niet…quote:Op vrijdag 6 december 2024 21:05 schreef Droopie het volgende:
Ik voorspel dat dit het kabinet doet laten vallen.
Dat kunnen Omtzigt en van Vroonhoven zich niet laten gebeuren.
Ok, maar hoe is dat fascisme? Er zijn nog 100 stromingen waarbij democratie opzij wordt geschoven of de rechten van minderheden niet gerespecteerd worden.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Democratie als groepsverkrachting.
Er kwamen eens negen bois voor de rechter. Vroeg de rechter: "Waarom hebben jullie met z'n negenen deze jonge vrouw verkracht, dat is toch schandalig? " Zegt de leider van de groep: "Maar rechter het was een democratisch besluit, we hebben erover gestemd en er waren 9 personen voor en 1 tegen, dat lijkt me een grote meerderheid".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |