abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215751637
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:08 schreef Mortaxx het volgende:
Dan heb je dus geen winst
:')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_215751648
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:10 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:10 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
ach dan noemen we het vermogensstijging
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_215751674
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:11 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
[..]
ach dan noemen we het vermogensstijging
Een nieuwe auto telt ook gewoon als vermogen voor de belastingdienst he. Die waarde verdwijnt niet magisch in de lucht als je iets koopt.
pi_215751766
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:14 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Een nieuwe auto telt ook gewoon als vermogen voor de belastingdienst he. Die waarde verdwijnt niet magisch in de lucht als je iets koopt.
Een auto telt niet als vermogen (tenzij een waardevolle klassieker die je als beleggingsobject koopt). Of heb jij je auto wel eens op moeten geven bij de belastingaangifte?
pi_215751769
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:17 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dan maken we het nog simpeler. Alleen belasting betalen over winst, geen aftrek bij verlies
Laten we het nog simpeler maken: helemaal afschaffen. Ik heb al belasting betaald over mijn inkomen, dus waarom word ik gestraft omdat ik niet roekeloos met m’n geld omga?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215751778
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:08 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
start 100k
1 december 120k
10 december koop je een auto van 20k
31 december 100k

Dan heb je dus geen winst dus betaal je geen vermogenswinstbelasting.
Ik heb wel winst. Maar dat zie je niet terug in een peildatum.
Dus er schort wat aan je oplossing ;)

quote:
Maar je hebt wel btw betaald over die auto dus prima
Ik heb de auto, bijvoorbeeld een groene Porsche 911 met wat schade, van een particulier gekocht.
  maandag 2 december 2024 @ 21:26:34 #37
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215751782
Is er iets wat nog wel werkt na 13 jaar Rutte :') :?
pi_215751789
quote:
6s.gif Op maandag 2 december 2024 21:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is er iets wat nog wel werkt na 13 jaar Rutte :') :?
Ik niet meer iig.
pi_215751798
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik niet meer iig.
:D!
pi_215751843
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Een auto telt niet als vermogen (tenzij een waardevolle klassieker die je als beleggingsobject koopt). Of heb jij je auto wel eens op moeten geven bij de belastingaangifte?
Technisch gezien moet je al je vermogen opgeven bij de belastingdienst. Dat niemand dat doet is een tweede natuurlijk :P
pi_215751858
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:33 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Technisch gezien moet je al je vermogen opgeven bij de belastingdienst. Dat niemand dat doet is een tweede natuurlijk :P
Nee, een auto (als gebruiksvoorwerp, niet een oldtimer als belegging) wordt niet gezien als vermogen en hoef je ook niet op te geven als vermogen voor de belasting.
Niet in Nederland iig.

Het zou ook niet logisch zijn, aangezien een auto niet bij- maar afschrijft op waarde en er dus geen VRH (vermogensrendementsheffing) over geheven wordt.

Het wordt anders als je een bijstandsuitkering wil aanvragen, dan telt je auto wél als vermogen.
pi_215751902
quote:

[..]
Nee, je auto is vrijgesteld in box 3.
pi_215751929
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je koopt ETF's en/of aandelen, je verkoopt ETF's en/of aandelen, je stort geld bij, je neemt geld op.
Wat is dan je winst? Het lukt mijn bank nog niet eens om om het goed weer te geven, dus hoe zou ik dat dan moeten berekenen?

En waarom geen aftrek bij verlies? En hoe zit het met beleggingskosten?
De pot is vermogen, dus niet individuele aandelen. Beleggingskosten zijn niet aftrekbaar, noch voor advies, noch bij transactiekosten. Carryback en -forward kan je inderdaad vergeten, ongerealiseerde winsten worden een crime en je kan spelen wat je wil want er is toch geen mankracht om dat tot in den treure te controleren (wel een enigszins pleitbaar standpunt innemen).
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  maandag 2 december 2024 @ 21:45:05 #44
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215751944
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 18:23 schreef kibo het volgende:
Ik heb een ingenieus plan.

Zoals gezegd zijn individuele rendementen vrijwel onmogelijk te bepalen: Aandelen,vastgoed,spaarrekeningen bij de grootbanken (bejaarden :') ) , bitcoins etc....

Daarom:
Richt een staatsfonds op wat belegt in een brede mix van bovengenoemde beleggingen (met voldoende expertise uiteraard) , waarin iedereen vrijwillig kan participeren.
Het rendement van dit fonds is bepalend voor het tarief van de belastingaanslag van iedere belastingplichtige.
Diy, prima, maar je betaalt gewoon belasting op jouw vermogen volgens het rendement van dit fonds.

^O^
ok ja een soort fictief rendement , slim he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 21:46:40 #45
236264 crew  capricia
pi_215751953
Poging om straks de ongerealiseerde winst op de eigen woning in box 3 te krijgen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215751974
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 21:46 schreef capricia het volgende:
Poging om straks de ongerealiseerde winst op de eigen woning in box 3 te krijgen.
“Ongerealiseerde winst.” Ik acht ze er nog toe in staat ook. Het is grotendeels bescherming tegen inflatie, geen winst.
  maandag 2 december 2024 @ 21:50:28 #47
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215751983
Ik heb een simpele oplossing. Box 3 geeft teveel kopzorgen. Oplossing: Gewoon afschaffen. Box 3 inkomsten zijn circa 1% van de rijksbegroting, belast ergens anders maar ietsje meer om dat gat op te vullen.

Problem solved.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 2 december 2024 @ 21:52:09 #48
323876 michaelmoore
pi_215752001
quote:
6s.gif Op maandag 2 december 2024 21:50 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb een simpele oplossing. Box 3 geeft teveel kopzorgen. Oplossing: Gewoon afschaffen. Box 3 inkomsten zijn circa 1% van de rijksbegroting, belast ergens anders maar ietsje meer om dat gat op te vullen.

Problem solved.
hele boxenstelsel afschaffen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 2 december 2024 @ 21:53:26 #49
323876 michaelmoore
pi_215752017
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
“Ongerealiseerde winst.” Ik acht ze er nog toe in staat ook. Het is grotendeels bescherming tegen inflatie, geen winst.
ok, alle gerealiseerde winst wel ??
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 21:54:54 #50
236264 crew  capricia
pi_215752036
quote:
6s.gif Op maandag 2 december 2024 21:50 schreef monkyyy het volgende:

Problem solved.
De VRH was ook heel lang gewoon 1,2%.
En die box3 bestaat ook nog niet zo lang, begin 2000 of zo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 december 2024 @ 21:55:03 #51
323876 michaelmoore
pi_215752040
quote:

[..]
Technisch gezien moet je al je vermogen opgeven bij de belastingdienst.

Dat niemand dat doet is een tweede natuurlijk :P
technisch gezien weten dat al
pi_215752132
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 17:45 schreef Tocadisco het volgende:
Maar ja, met dat fictieve rendement werken mag dus niet meer.
Dat is niet gezegd over het forfaitaire rendement zoals het in 2001 opgezet was. Namelijk op basis van het voor iedereen haalbaar risicovrije rendement (i.e. op basis van een veilige spaarrekening.) Een risicodragende belegging was daarin een vrije keuze waarvan zowel de volledige positieve als negatieve gevolgen voor jezelf waren.

Het probleem was dat het forfaitaire rendement nooit aangepast werd, ondanks dat de spaarrente langjarig naar +- 0% ging werd er nog steeds met 4% rendement gerekend. En vervolgens werd dat opgelost door van nog meer ficties en rendement over risicodragende investeringen uit te gaan.

Als we gewoon weer het principe van 2001 invoeren, zou er niets de hand zijn. Behalve dan een probleem voor de staatskas omdat de spaarrente (en daarmee het risicovrije rendement) tegenwoordig een stuk lager is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 2 december 2024 @ 22:08:11 #53
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215752158
En hoe zit het met spaarrente? Rabo betaalt op 1 januari de rente en ABN op 31 december. In welk jaar moeten we de opbrengsten aangeven?

Wat nou als ik geld uitleen, zijnde een vordering in Box 3, en ik moet die vordering afschrijven, mag ik dat dan als verlies opvoeren in Box 3? En wat nou als het wel goed gaat, en dat de lener besluit om 2 jaar rente alvast vooruit te betalen, in welk jaar moet ik die vooruit betaalde rente dan aangeven?

En als ik nou 100.000 zwitserse Frank aanhoudt, en de wisselkoersschommelingen verandert die warde in euro's, is dat dan ook een winst/verlies in Box 3? En wat nou als die bank omvalt en die valt niet onder het deposito garnatiestelsel, is dat dan een verlies in Box 3?

Wat nou als iemand een beleggingspand heeft, waarvan iedere 20 jaar het dak vervangen moet worden, mag diegene dan ten laste van zijn inkomen een voorziening vormen van ¤ 1.000 per jaar, conform het baksteenarrest?

Iedereen gaat natuurlijk doen wat hen het beste uitkomt in bovenstaande voorbeelden. Succes met de handhaving meneer de fiscus! |:)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_215752609
We hebben iets, dat heet BTW, wat je als bedrijf regelmatig moet afdragen over al je verkopen. Je kunt het dan achteraf weer terugkrijgen als je kunt aantonen dat het bedrijven en geen consumenten waren. Doe dat gewoon over alle inkomsten, zonder de terugbetaling. En dus ook geen onderscheid tussen loon, rendement of verkoop. Een vast percentage over alles wat er binnenkomt.

En om het verschil in te lopen, over vermogen. Wat gewoon de waarde van al je bezittingen is. Heel progressief en geen uitzonderingen. Zeg vanaf 1 miljoen een beetje en bij 100 miljoen een hoop.
pi_215752628
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 23:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
We hebben iets, dat heet BTW, wat je als bedrijf regelmatig moet afdragen over al je verkopen. Je kunt het dan achteraf weer terugkrijgen als je kunt aantonen dat het bedrijven en geen consumenten waren.
Zo werkt dat niet. De BTW over je verkopen kun je niet terugvorderen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_215752743
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 23:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet. De BTW over je verkopen kun je niet terugvorderen.
Geen zin in.
pi_215752830
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 17:59 schreef achtja het volgende:
Het probleem, jullie en de politiek denkt nog in euro's.

De wereld is 1 stap verder, Bitcoin.

Niemand gaat straks zijn Bitcoin verkopen voor euro's. Nu verkoopt iedereen zijn euro's voor Bitcoin.

3x denken, en dan nog 1x denken.
Bitcoin is een nihile druppel op de plaat wat betreft assets.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215752834
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 18:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een land runnen is wat anders dan gokken met bitcoins
Ja man, de Euro is echt fantastisch, nooit meer muntjes inwisselen terug van vakantie.
pi_215752836
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 18:23 schreef kibo het volgende:
Ik heb een ingenieus plan.

Zoals gezegd zijn individuele rendementen vrijwel onmogelijk te bepalen: Aandelen,vastgoed,spaarrekeningen bij de grootbanken (bejaarden :') ) , bitcoins etc....

Daarom:
Richt een staatsfonds op wat belegt in een brede mix van bovengenoemde beleggingen (met voldoende expertise uiteraard) , waarin iedereen vrijwillig kan participeren.
Het rendement van dit fonds is bepalend voor het tarief van de belastingaanslag van iedere belastingplichtige.
Diy, prima, maar je betaalt gewoon belasting op jouw vermogen volgens het rendement van dit fonds.

^O^
Hahaha net zoals een pensioenfonds, die slagen er inderdaad geweldige rendementen te maken, en er is ook helemaal geen sprake van wanbeleid en corruptie, nee dank je, mijn Bitcoin rendeert prima.
pi_215752837
Iedereen doet maar of het normaal is dat je op je vermogen ook nog eens belasting moet betalen, er is al voldoende belasting over betaalt, en we hebben meer dan genoeg belastinginkomsten in Nederland, al het extra geld gaat vooral op aan nog meer nutteloze regelingen, en als er nog meer geld bij komt, dan is er vast wel weer een lobby club die iets nieuws gaat bedenken, een goed voorbeeld is de statiegeld op blikjes/flesjes om er voor te zorgen dat er minder zwerfvuil komt :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')