Een nieuwe auto telt ook gewoon als vermogen voor de belastingdienst he. Die waarde verdwijnt niet magisch in de lucht als je iets koopt.quote:Op maandag 2 december 2024 21:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
[..]
ach dan noemen we het vermogensstijging
Een auto telt niet als vermogen (tenzij een waardevolle klassieker die je als beleggingsobject koopt). Of heb jij je auto wel eens op moeten geven bij de belastingaangifte?quote:Op maandag 2 december 2024 21:14 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Een nieuwe auto telt ook gewoon als vermogen voor de belastingdienst he. Die waarde verdwijnt niet magisch in de lucht als je iets koopt.
Laten we het nog simpeler maken: helemaal afschaffen. Ik heb al belasting betaald over mijn inkomen, dus waarom word ik gestraft omdat ik niet roekeloos met m’n geld omga?quote:Op maandag 2 december 2024 20:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan maken we het nog simpeler. Alleen belasting betalen over winst, geen aftrek bij verlies
Ik heb wel winst. Maar dat zie je niet terug in een peildatum.quote:Op maandag 2 december 2024 21:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
start 100k
1 december 120k
10 december koop je een auto van 20k
31 december 100k
Dan heb je dus geen winst dus betaal je geen vermogenswinstbelasting.
Ik heb de auto, bijvoorbeeld een groene Porsche 911 met wat schade, van een particulier gekocht.quote:Maar je hebt wel btw betaald over die auto dus prima
Ik niet meer iig.quote:Op maandag 2 december 2024 21:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is er iets wat nog wel werkt na 13 jaar Rutte![]()
Technisch gezien moet je al je vermogen opgeven bij de belastingdienst. Dat niemand dat doet is een tweede natuurlijkquote:Op maandag 2 december 2024 21:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een auto telt niet als vermogen (tenzij een waardevolle klassieker die je als beleggingsobject koopt). Of heb jij je auto wel eens op moeten geven bij de belastingaangifte?
Nee, een auto (als gebruiksvoorwerp, niet een oldtimer als belegging) wordt niet gezien als vermogen en hoef je ook niet op te geven als vermogen voor de belasting.quote:Op maandag 2 december 2024 21:33 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Technisch gezien moet je al je vermogen opgeven bij de belastingdienst. Dat niemand dat doet is een tweede natuurlijk
Nee, je auto is vrijgesteld in box 3.quote:Op maandag 2 december 2024 21:33 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Technisch gezien moet je al je vermogen opgeven bij de belastingdienst. Dat niemand dat doet is een tweede natuurlijk
De pot is vermogen, dus niet individuele aandelen. Beleggingskosten zijn niet aftrekbaar, noch voor advies, noch bij transactiekosten. Carryback en -forward kan je inderdaad vergeten, ongerealiseerde winsten worden een crime en je kan spelen wat je wil want er is toch geen mankracht om dat tot in den treure te controleren (wel een enigszins pleitbaar standpunt innemen).quote:Op maandag 2 december 2024 20:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je koopt ETF's en/of aandelen, je verkoopt ETF's en/of aandelen, je stort geld bij, je neemt geld op.
Wat is dan je winst? Het lukt mijn bank nog niet eens om om het goed weer te geven, dus hoe zou ik dat dan moeten berekenen?
En waarom geen aftrek bij verlies? En hoe zit het met beleggingskosten?
ok ja een soort fictief rendement , slim hequote:Op maandag 2 december 2024 18:23 schreef kibo het volgende:
Ik heb een ingenieus plan.
Zoals gezegd zijn individuele rendementen vrijwel onmogelijk te bepalen: Aandelen,vastgoed,spaarrekeningen bij de grootbanken (bejaarden) , bitcoins etc....
Daarom:
Richt een staatsfonds op wat belegt in een brede mix van bovengenoemde beleggingen (met voldoende expertise uiteraard) , waarin iedereen vrijwillig kan participeren.
Het rendement van dit fonds is bepalend voor het tarief van de belastingaanslag van iedere belastingplichtige.
Diy, prima, maar je betaalt gewoon belasting op jouw vermogen volgens het rendement van dit fonds.
“Ongerealiseerde winst.” Ik acht ze er nog toe in staat ook. Het is grotendeels bescherming tegen inflatie, geen winst.quote:Op maandag 2 december 2024 21:46 schreef capricia het volgende:
Poging om straks de ongerealiseerde winst op de eigen woning in box 3 te krijgen.
hele boxenstelsel afschaffenquote:Op maandag 2 december 2024 21:50 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb een simpele oplossing. Box 3 geeft teveel kopzorgen. Oplossing: Gewoon afschaffen. Box 3 inkomsten zijn circa 1% van de rijksbegroting, belast ergens anders maar ietsje meer om dat gat op te vullen.
Problem solved.
ok, alle gerealiseerde winst wel ??quote:Op maandag 2 december 2024 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
“Ongerealiseerde winst.” Ik acht ze er nog toe in staat ook. Het is grotendeels bescherming tegen inflatie, geen winst.
De VRH was ook heel lang gewoon 1,2%.quote:Op maandag 2 december 2024 21:50 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb een simpele oplossing. Box 3 geeft teveel kopzorgen. Oplossing: Gewoon afschaffen. Box 3 inkomsten zijn circa 1% van de rijksbegroting, belast ergens anders maar ietsje meer om dat gat op te vullen.
Problem solved.
technisch gezien weten dat alquote:Op maandag 2 december 2024 21:33 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Technisch gezien moet je al je vermogen opgeven bij de belastingdienst.
Dat niemand dat doet is een tweede natuurlijk
Dat is niet gezegd over het forfaitaire rendement zoals het in 2001 opgezet was. Namelijk op basis van het voor iedereen haalbaar risicovrije rendement (i.e. op basis van een veilige spaarrekening.) Een risicodragende belegging was daarin een vrije keuze waarvan zowel de volledige positieve als negatieve gevolgen voor jezelf waren.quote:Op maandag 2 december 2024 17:45 schreef Tocadisco het volgende:
Maar ja, met dat fictieve rendement werken mag dus niet meer.
Zo werkt dat niet. De BTW over je verkopen kun je niet terugvorderen.quote:Op maandag 2 december 2024 23:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
We hebben iets, dat heet BTW, wat je als bedrijf regelmatig moet afdragen over al je verkopen. Je kunt het dan achteraf weer terugkrijgen als je kunt aantonen dat het bedrijven en geen consumenten waren.
Geen zin in.quote:Op maandag 2 december 2024 23:32 schreef recursief het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. De BTW over je verkopen kun je niet terugvorderen.
Bitcoin is een nihile druppel op de plaat wat betreft assets.quote:Op maandag 2 december 2024 17:59 schreef achtja het volgende:
Het probleem, jullie en de politiek denkt nog in euro's.
De wereld is 1 stap verder, Bitcoin.
Niemand gaat straks zijn Bitcoin verkopen voor euro's. Nu verkoopt iedereen zijn euro's voor Bitcoin.
3x denken, en dan nog 1x denken.
Ja man, de Euro is echt fantastisch, nooit meer muntjes inwisselen terug van vakantie.quote:Op maandag 2 december 2024 18:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een land runnen is wat anders dan gokken met bitcoins
Hahaha net zoals een pensioenfonds, die slagen er inderdaad geweldige rendementen te maken, en er is ook helemaal geen sprake van wanbeleid en corruptie, nee dank je, mijn Bitcoin rendeert prima.quote:Op maandag 2 december 2024 18:23 schreef kibo het volgende:
Ik heb een ingenieus plan.
Zoals gezegd zijn individuele rendementen vrijwel onmogelijk te bepalen: Aandelen,vastgoed,spaarrekeningen bij de grootbanken (bejaarden) , bitcoins etc....
Daarom:
Richt een staatsfonds op wat belegt in een brede mix van bovengenoemde beleggingen (met voldoende expertise uiteraard) , waarin iedereen vrijwillig kan participeren.
Het rendement van dit fonds is bepalend voor het tarief van de belastingaanslag van iedere belastingplichtige.
Diy, prima, maar je betaalt gewoon belasting op jouw vermogen volgens het rendement van dit fonds.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |