Ik vind het ook raar maar het klopt dus niet echt. Onze werkdag duurt meestal 8uur dus 8uur moet je sowiso opnemen voor een dagquote:Op maandag 2 december 2024 12:35 schreef Piles het volgende:
Huh nee natuurlijk niet. Je hebt toch een rooster van 16 uur. Dus:
ma 4 uur
do 4 uur
vr 4 uur
zo 4 uur
Wil je 1 van deze dagen vrij, neem je 4 uur op. Wil je de hele week, dan 16 uur.
Maar stel ik neem ma en do 2x8 uren op is 16 uren Dan plannen ze me gewoon vrijdag en zondag in.quote:Op maandag 2 december 2024 12:44 schreef piere het volgende:
Je hebt een 16 uren contract dus hoeft max 16 uur op te nemen...
Ik ga er vanuit dat je dit al met je leidinggevende besproken hebt?quote:Op maandag 2 december 2024 12:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar stel ik neem ma en do 2x8 uren op is 16 uren Dan plannen ze me gewoon vrijdag en zondag in.
Waarom neem je twee dagen 8 uur op? Het is twee dagen van vier uur vrij, waarmee je een hele dag vrij hebt, omdat je maar vier uur werkt.quote:Op maandag 2 december 2024 12:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar stel ik neem ma en do 2x8 uren op is 16 uren Dan plannen ze me gewoon vrijdag en zondag in.
Ons standaard rooster is gewoon 8 uur werken. Als ik vier uur vrijneem op een dag plannen ze me alsnog of de ochtend of middag avond in.quote:Op maandag 2 december 2024 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom neem je twee dagen 8 uur op? Het is twee dagen van vier uur vrij, waarmee je een hele dag vrij hebt, omdat je maar vier uur werkt.
"Zo doen we dat"quote:Op maandag 2 december 2024 12:49 schreef piere het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat je dit al met je leidinggevende besproken hebt?
Dan moet je ook meer vakantieuren krijgen. Het dubbele om precies te zijn.quote:Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ons standaard rooster is gewoon 8 uur werken. Als ik vier uur vrijneem op een dag plannen ze me alsnog of de ochtend of middag avond in.
Ze kunnen wel zoveel zo doen, maar of iets mag is een tweedequote:
Ja.quote:Op maandag 2 december 2024 14:22 schreef Hanca het volgende:
Ben je daadwerkelijk ook 32 uur aan vakantieuren kwijt, als je naar je saldo kijkt? Zo ja, dan is dit wel een heel vreemd en volgens mij onwettig systeem.
En bij ziekte volgens mij ook.quote:Op maandag 2 december 2024 14:34 schreef Sorella het volgende:
Is het ook niet zo dat als je langer als ik d8 3 maanden meer uren werkt als je contracturen dat ze dan verplicht zijn om je contracturen te veranderen als jij dat wilt ?.
Ze hebben meer uren aangeboden maar ik zei neequote:Op maandag 2 december 2024 14:34 schreef Sorella het volgende:
Is het ook niet zo dat als je langer als ik d8 3 maanden meer uren werkt als je contracturen dat ze dan verplicht zijn om je contracturen te veranderen als jij dat wilt ?.
Staat me vaag iets van bij dat ik dat weleens gelezen heb, iemand die hier meer over weet ?.
Maar als je een contract van 16 uur hebt dan mogen ze niet meer als 16 uur per week vakantieuren afhouden.
Als jij je daar goed bij voelt is dat een goede beslissing.quote:Op maandag 2 december 2024 15:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ze hebben meer uren aangeboden maar ik zei nee
16 uur een contract noemenquote:Op maandag 2 december 2024 12:31 schreef roos94 het volgende:
Ik werk feitelijk 16 uren (officieel contract per week) verdeeld over maandag, donderdag, vrijdag, zondag.
Effectief werk ik altijd meer dan 16 uur maar voila. Meestal 20ish. Soms 25 etc.
Stel ik wil op vakantie.
Ik moet dan al die dagen vrij nemen.
Dus maandag 8 uren, do vr en zo.
Dus ik moet als ik op vakantie wil 4x8 uren voor een week inzetten. Dat is 32 uren die ik dan inzet terwijl ik 16u contract heb.
Klopt dit?
Als ik nl gewoon 16 uur zou vrij vragen zetten ze me op de dagen dat ik geen vrij heb.
Je krijgt overigens wel overuren op je saldo geboekt als je meer uren dan je contract hebt gemaakt in een week, maar ik vind het toch een rare manier en omslachtig.
Leven om te werkenquote:Op maandag 2 december 2024 19:09 schreef halfway het volgende:
[..]
16 uur een contract noemendan hebben wij net de toetsenborden opgewarmd.
Zo doen we dat alleen niet in Nederland.quote:
Maar wat moet ik hiermee dan, heb ook geen zin in conflict met baas enzeuquote:Op maandag 2 december 2024 21:37 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Zo doen we dat alleen niet in Nederland.
Je geeft op welke periode je verlof wilt. En in die periode lever je 16 verlofuren per week in. De rest van de dagen ben je gewoon "niet beschikbaar"
Zo doen we dat in Nederland.
Dat conflict heeft je baas al gecreëerd.quote:Op dinsdag 3 december 2024 06:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar wat moet ik hiermee dan, heb ook geen zin in conflict met baas enzeu
Een hond heeft een baasquote:Op dinsdag 3 december 2024 06:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
En vervolgens is het opeens het hele topic door 32 uur (4 dagen x 8 uur).quote:Op maandag 2 december 2024 12:31 schreef roos94 het volgende:
Ik werk feitelijk 16 uren (officieel contract per week) verdeeld over maandag, donderdag, vrijdag, zondag.
Effectief werk ik altijd meer dan 16 uur maar voila. Meestal 20ish. Soms 25 etc.
En je doet ja. Zelfs het dubbele: 32 i.p.v. 16.quote:Op maandag 2 december 2024 15:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ze hebben meer uren aangeboden maar ik zei nee
"Zo doet Roos dat"quote:
Nee, jouw werkdag is 4 uur.quote:Op maandag 2 december 2024 12:36 schreef roos94 het volgende:
Ik vi
[..]
Ik vind het ook raar maar het klopt dus niet echt. Onze werkdag duurt meestal 8uur dus 8uur moet je sowiso opnemen voor een dag
Gewoon schriftelijk je verlof aanvragen voor 16 uur in de betreffende week, daarbij aangegeven dat je de rest van de week ook niet beschikbaar bent in verband met je verlof.quote:Op dinsdag 3 december 2024 06:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
16 contracturen worden 16 verlofuren.quote:Op dinsdag 3 december 2024 06:50 schreef Essebes het volgende:
Ik zou zoals ergens hierboven genoemd is jezelf even dom houden. Ga met de planners EN met HR in gesprek en laat hen vertellen hoe je eea dan wel moet doen, op een manier zodat je dus echt een hele week vrij hebt.
En dit mag jou dus maximaal je contracturen kosten (16 uur p/wk).
Klaarquote:Op maandag 2 december 2024 12:31 schreef roos94 het volgende:
Je krijgt overigens wel overuren op je saldo geboekt
Even goed begrijpen pikkebaas.quote:Op dinsdag 3 december 2024 06:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, jouw werkdag is 4 uur.
Dat geef je zelf aan.
4 dagen werken, 16 uur.
Als je dan vrij neemt, dan is dat 16 uur verlof.
Als je structureel 32 uur per week werkt, en ze eisen dat je 32 uur verlof opneemt, dan neem ik aan dat je ook 32 uur per week betaald krijgt?
Jij schrijft hier een eigen werkelijkheid. Begin nog eens met een lesje begrijpend lezen en leg mij geen woorden in mn mond. Succes.quote:Op dinsdag 3 december 2024 06:44 schreef r_one het volgende:
[..]
En vervolgens is het opeens het hele topic door 32 uur (4 dagen x 8 uur).
Wat klopt hier niet aan jouw verhaal?
En dan verderop:
[..]
En je doet ja. Zelfs het dubbele: 32 i.p.v. 16.
Wat klopt hier niet aan jouw verhaal?
[..]
"Zo doet Roos dat"
Je legt jezelf die woorden in de mond pikkemuts. Ik lees wat jij schrijft:quote:Op dinsdag 3 december 2024 07:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Jij schrijft hier een eigen werkelijkheid. Begin nog eens met een lesje begrijpend lezen en leg mij geen woorden in mn mond. Succes.
quote:
vs "Meestal 20ish. Soms 25"quote:Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef roos94 het volgende:
Ons standaard rooster is gewoon 8 uur werken.
"Meestal"quote:Op dinsdag 3 december 2024 07:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Je legt jezelf die woorden in de mond pikkemuts. Ik lees wat jij schrijft:
[..]
[..]
vs "Meestal 20ish. Soms 25"
Ja, "meestal" 4x8 of "meestal" 20ish.quote:
Je schrijft dat je 4 ingeroosterde dagen moet inleveren. En je schrijft dat een werkdag "meestal 8 uur" is (en 8 uur moet je ook inleveren, niet 'een ochten' of 'een middag').quote:Vaak heb ik een dienst van 2x8 en dan nog een ochtend of middag later in de week. Of nog een volle dag erbij.
Citeer mij waar ik beweer meestal 4x8 te werken.quote:Op dinsdag 3 december 2024 07:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, "meestal" 4x8 of "meestal" 20ish.
[..]
Pak de zakjapanner er eens bij en type eens in: [4] [x] [8] [=] en kijk wat er dan staat.
Dan is het dus alleen klaar als je wel de min in kunt met je vakantieuren, naast dat je overuren dus als vakantie in moet kunnen zetten.quote:Op dinsdag 3 december 2024 07:04 schreef r_one het volgende:
[..]
16 contracturen worden 16 verlofuren.
En de andere 16 (over)uren worden in die vakantieweek een week "niet bijgeboekt op haar saldo", zie OP:
[..]
Klaar![]()
Waar haal jij vandaan dat ze wel eens 32 uur werkt, dat staat helemaal nergens. Die 32 uur gaat over haar vakantieuren die ze op moet nemen, nooit over haar gewerkte uren.quote:Op dinsdag 3 december 2024 07:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, "meestal" 4x8 of "meestal" 20ish.
[..]
Pak de zakjapanner er eens bij en type eens in: [4] [x] [8] [=] en kijk wat er dan staat.
Ook als de verlofuren vervolgens op het overuren-saldo geboekt worden is het echt een no-go wat de werkgever doet.quote:Op dinsdag 3 december 2024 07:04 schreef r_one het volgende:
[..]
16 contracturen worden 16 verlofuren.
En de andere 16 (over)uren worden in die vakantieweek een week "niet bijgeboekt op haar saldo", zie OP:
[..]
Klaar![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |