abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP maandag 2 december 2024 @ 12:18:43 #126
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215746184
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
No way dat hij ze niet zag.
Je snapt wel wat ik bedoel :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 12:20:01 #127
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_215746198
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:13 schreef Questular het volgende:
Ik hoop dat Norris wel gewoon 2e wordt.
Held.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 2 december 2024 @ 12:27:32 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215746253
https://www.nu.nl/formule(...)am-voor-spiegel.html

quote:
De FIA heeft maandag uitleg gegeven voor het uitblijven van een safetycarsituatie tijdens de Grand Prix van Qatar zondag. Een losgewaaide spiegel op het rechte stuk was geen reden voor een neutralisatie.
"Het is normaal dat de safetycar niet de baan op komt als er een klein stukje op de baan ligt, buiten de racelijn", liet de autosportfederatie maandag in een verklaring weten.

"Nadat de spiegel werd geraakt, was er wel veel puin op de baan. Er volgden een paar lekke banden. Dat dwong ons om de safetycar in te zetten." De wedstrijdleiding maakte geen gebruik van een virtuele safetycar. "Dat was geen oplossing omdat het veld dan verspreid blijft. Dan is er niet genoeg tijd voor een marshal om de baan op te gaan."

De FIA gaat in overleg met de Formule 1-teams nog wel kijken of dit in het vervolg anders moet worden aangepakt.
Interessant. Nu hebben we ook de beweegredenen van de stewards.
Dit ga ik eens nalopen in 'het stewards topic' zodra ik tijd heb.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 2 december 2024 @ 12:29:26 #129
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_215746283
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nu hun golden boys eindelijk een keer zijn aangepakt.
Alle 3 in 1 race en ter compensatie misschien. Maakt het lekker, maar niet goed.
Poten af van gezagsdragers.

Wat een eindeloos gejank is dat F1 tegenwoordig.
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 december 2024 @ 12:29:51 #130
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215746290
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In mijn belevingswereld is een onderdeel buiten de lijn op een recht stuk in een drs zone toch wel een hele andere koek dan een onderdeel buiten de lijn in een technisch stuk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215746324
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 10:28 schreef Evenstar het volgende:
Sommigen willen het gewoon niet snappen.

Max heeft in al die jaren nog nooit een andere coureur zo voor de bus gegooid, zelfs niet in 2021 toen hij met Lewis aan het vechten was. Dat hij dit nu wel doet zegt eigenlijk heel veel, want hij is al WK en hij is niet in een gevecht met Russell.
Eens alleen vind ik niet dat Max hier Russel voor de bus gooide. Eerder andersom, Russel gooit Max voor de bus alleen Max kan George nog net bij zijn mouw grijpen en er mee onder trekken. Max heeft Russel iets beter voor 't wiel gelegd waardoor nu iedereen op 1tje na kei hard over Russel blijft denderen......

Volgens mij is Max nooit de eerste met een naaistreek maar wel koning in terug pakken ....
  maandag 2 december 2024 @ 12:35:48 #132
37887 Dauthi
Progressive
pi_215746361
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 10:37 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dat geld van Slim? Bij zo'n rijk bedrijf als RB is dat toch gewoon een fooi? Of is Mexico een goudmijn voor de verkoop van blikjes?
Klapvee.
Zo populair als Max is in Nederland, zoveel populairder is Sergio in Noord en Zuid Amerika.

De hoeveelheid merchandise en sponsorproducten die verkocht worden is simpelweg bizar.

Ja, reclame werkt echt en ontzettend goed.

https://www.planetf1.com/(...)ntract-north-america
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_215746399
Hebben we al een officiele uitslag of is de uitslag nog veranderd nadat Max als eerste over de finish kwam?
  maandag 2 december 2024 @ 12:45:20 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215746449
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
In mijn belevingswereld is een onderdeel buiten de lijn op een recht stuk in een drs zone toch wel een hele andere koek dan een onderdeel buiten de lijn in een technisch stuk.
2nd that.
In mijn beleving ook. Zeker omdat het direct in de inhaalzone ligt bij 320+. De rijders zagen het niet liggen terwijl het echt wel hele serieuze schade kan veroorzaken. Wat het ook deed bij Bottas. Sainz en Hamilton weet ik niet helemaal zeker.
1947-2016
  maandag 2 december 2024 @ 12:46:42 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215746457
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:39 schreef Nober het volgende:
Hebben we al een officiele uitslag of is de uitslag nog veranderd nadat Max als eerste over de finish kwam?
Gisteravond al.
Wat nu staat is.
1947-2016
  maandag 2 december 2024 @ 12:49:02 #136
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_215746480
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:39 schreef Nober het volgende:
Zeker is de uitslag veranderd nadat die over de finish kwam. Zou ook wel bizar zijn als de rest van het veld zou crashen voor ze over de finish geraken.

Verder wel wat straf maar geen verschuivingen in het klassement meer.
pi_215746495
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 10:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
RBR krijgt meer sponsorgeld binnen dan ze uit mogen geven, dus ik denk dat veel van dat sponsorgeld rechtstreeks in de zakken van de aandeelhouders verdwijnt. Zal ook wel een beetje zuur zijn voor Horner dat hij nog geen aandeelhouder is. En ja, die aandeelhouders zijn al stinkend rijk, maar die zijn dat niet geworden door nee te zeggen tegen gratis geld. Ben wel benieuwd wie er voor Perez komt, een Zuid-Amerikaan zou goed zijn voor de marketing, maar Colapinto lijkt me echt nog niet klaar, en andere talenten zijn nog minder ver in hun ontwikkeling volgens mij.
De aandeelhouders bepalen dat inderdaad.

Over het stoeltje van Pérez zei Dr. Marko vorige week het volgende.
quote:
It is Red Bull's "shareholders" who will decide Sergio Perez's fate after Abu Dhabi, Dr Helmut Marko has revealed.

Knip
The plan is that there will be a meeting after Abu Dhabi, and we will report the results of this meeting to our shareholders (who are Chalerm Yoovidhya (51 percent) and Mark Mateschitz (49pc), who will then decide what the driver lineup of the two teams will look like next year, Marko told ORF.
https://www.grandprix.com(...)fate-says-marko.html
En nog even een BS argument van dr Marko.
"The main thing here was to win the world championship with Max, but for our employees it is a disappointment because their bonuses at the end of the season depend on our position in the constructors' championship. And this year we have no chance of winning it."
En wie houdt Perez in die auto :')
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 12:51:08 #138
pi_215746499
quote:
[..]
VSC had echt wel gekund denk ik. Ook al is het veld verspreid, er zal altijd wel een gap zijn om een marshal even een paar seconden de baan op te sturen om dat ding op te rapen.

En anders instrueer je de rijders om even zo ver mogelijk links te rijden.

Nu naai je 2 coureurs hard met hun lekke banden, en nog een aantal vanwege een safety car op een ongelukkig moment.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 12:52:23 #139
pi_215746509
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 12:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De aandeelhouders bepalen dat inderdaad.

Over het stoeltje van Pérez zei Dr. Marko vorige week het volgende.
[..]
En nog even een BS argument van dr Marko.
"The main thing here was to win the world championship with Max, but for our employees it is a disappointment because their bonuses at the end of the season depend on our position in the constructors' championship. And this year we have no chance of winning it."
En wie houdt Perez in die auto :')
Dat is dus niet Marko zijn beslissing zoals hij het laat lijken.

Zijn standpunt is wel duidelijk omtrent casus Perez. Maar hij heeft niet de complete macht.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215746519
quote:
[..]
Met een VSC was dat ook wel gelukt denk ik dan...

En nee, het lag niet in de racelijn maar bij een inhaalactie (of uitwijken bij blauwe vlag) is het ineens wel een lijn waar gereden wordt.

Dit zag iedereen hier ongeveer al aankomen...
  maandag 2 december 2024 @ 12:53:48 #141
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_215746525
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zal altijd diep van binnen fan van Ferrari zijn.
Geen kijker van oudsher dus snap geen klote van dat aanhangen van Ferrari, zou dan eerder voorkeur hebben jegens het irriteren aan Zack.

Maar puntje bij paaltje maakt het mij niet heel veel uit. Beide coureurs zouden het verdienen. Het zou wel leuk zijn als we nog wat vuurwerk krijgen die laatste race, het zij constructeurs, het zij onderling.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 12:58:21 #142
pi_215746583
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Geen kijker van oudsher dus snap geen klote van dat aanhangen van Ferrari, zou dan eerder voorkeur hebben jegens het irriteren aan Zack.

Maar puntje bij paaltje maakt het mij niet heel veel uit. Beide coureurs zouden het verdienen. Het zou wel leuk zijn als we nog wat vuurwerk krijgen die laatste race, het zij constructeurs, het zij onderling.
Het verhaaltje "iedereen is Ferrari fan" komt voort uit een geniaal staaltje branding. Gewoon voorhouden dat Ferrari groter is dan alles, en dat maakt hun merk zo sterk.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215746589
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:52 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Dat is dus niet Marko zijn beslissing zoals hij het laat lijken.

Zijn standpunt is wel duidelijk omtrent casus Perez. Maar hij heeft niet de complete macht.
Van Marko weten we toch al een jaar dat hij Perez al gewieberd zou hebben? Het is meer dat Horner het dus niet (alleen) bepaalt.

Perez zorgt voor veel geld, wellicht direct en anders indirect met de blikjes en merchandise verkopen in midden en zuid Amerika. Helaas is Colapinto geen gegadigde meer, ergens van de week zei Marko dat hij langzamer is dan wat ze zelf in huis hebben. Ik hoop het niet maar misschien maakt Tsunoda kans op de stoel als hij tijdens die test volgende week ook echt snel is.
  maandag 2 december 2024 @ 12:58:54 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215746591
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Hij heet Zak (ja, echt!).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215746601
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:56 schreef Questular het volgende:

[..]
Gelukkig lifte hij niet tijdens geel, alleen echte coureurs liften niet.
:D
De enige echte.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 13:00:22 #146
pi_215746609
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 12:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Van Marko weten we toch al een jaar dat hij Perez al gewieberd zou hebben? Het is meer dat Horner het dus niet (alleen) bepaalt.

Perez zorgt voor veel geld, wellicht direct en anders indirect met de blikjes en merchandise verkopen in midden en zuid Amerika. Helaas is Colapinto geen gegadigde meer, ergens van de week zei Marko dat hij langzamer is dan wat ze zelf in huis hebben. Ik hoop het niet maar misschien maakt Tsunoda kans op de stoel als hij tijdens die test volgende week ook echt snel is.
Perez kon tot voor kort op zich nog gewoon. Hield zich gedeisd naast Max en bracht geld binnen.

Maar nu is die maat echt vol aan het raken en begint het een gotspe te worden met die man. Hopelijk HEUL snel wieberen.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 2 december 2024 @ 13:00:45 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215746615
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee. Daar kan ik inkomen. We hebben een regel tegenwoordig dat zodra er personen of vehicles on track zijn, de wedstrijd geneutraliseerd moet worden. Bij een VSC situatie had iemand ook op de baan moeten lopen, terwijl er toch auto's blijven rijden met 150+ daar. De gaten zijn niet groot genoeg om het veilig te doen. Ga jij de snelweg op lopen als er een onderdeel ligt? Nee, ik ook niet.

SC is de enige optie dan.
quote:
En nee, het lag niet in de racelijn maar bij een inhaalactie (of uitwijken bij blauwe vlag) is het ineens wel een lijn waar gereden wordt.

En daarom had dit direct een SC moeten zijn en niet na 5 6 ronden pas.
1947-2016
pi_215746641
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Misschien een idee om een SVSC volgend jaar te implementeren.
Een korte VSC waarbij de verwachtte tijd rond de 10 seconden is.

Kan je op de knop drukken, marshall rent de baan op en door.
Hell To The Liars
pi_215746675
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 08:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max zijn straf was een peulenschil vergeleken met die van Lando. Die eerste mag van mij wel iets pas op de plaats maken met zijn uitspraken wat mij betreft.
Max is de eerste ooit en zal ook de enige ooit zijn die straf kreeg voor het ophouden van een coureur die zelf ook niet in een snelle ronde zat.

Lando kreeg gewoon de standaard 10 seconden stop en go die staat voor het negeren van dubbel geel.
Niet leuk voor hem maar hij had ook gewoon net als Max, Charles en Oscar van zijn gas moeten gaan toen die vlaggen gezwaaid werden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 2 december 2024 @ 13:07:33 #150
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_215746683
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Voor wie zijn jullie in de laatste race? Norris of Leclerc?
Leclerc
DM’s gonzen zacht,
roddels zwermen als muggen —
waar is de spray, joh?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')