Je snapt wel wat ik bedoelquote:
Held.quote:Op maandag 2 december 2024 12:13 schreef Questular het volgende:
Ik hoop dat Norris wel gewoon 2e wordt.
Interessant. Nu hebben we ook de beweegredenen van de stewards.quote:De FIA heeft maandag uitleg gegeven voor het uitblijven van een safetycarsituatie tijdens de Grand Prix van Qatar zondag. Een losgewaaide spiegel op het rechte stuk was geen reden voor een neutralisatie.
"Het is normaal dat de safetycar niet de baan op komt als er een klein stukje op de baan ligt, buiten de racelijn", liet de autosportfederatie maandag in een verklaring weten.
"Nadat de spiegel werd geraakt, was er wel veel puin op de baan. Er volgden een paar lekke banden. Dat dwong ons om de safetycar in te zetten." De wedstrijdleiding maakte geen gebruik van een virtuele safetycar. "Dat was geen oplossing omdat het veld dan verspreid blijft. Dan is er niet genoeg tijd voor een marshal om de baan op te gaan."
De FIA gaat in overleg met de Formule 1-teams nog wel kijken of dit in het vervolg anders moet worden aangepakt.
Poten af van gezagsdragers.quote:Op maandag 2 december 2024 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu hun golden boys eindelijk een keer zijn aangepakt.
Alle 3 in 1 race en ter compensatie misschien. Maakt het lekker, maar niet goed.
In mijn belevingswereld is een onderdeel buiten de lijn op een recht stuk in een drs zone toch wel een hele andere koek dan een onderdeel buiten de lijn in een technisch stuk.quote:Op maandag 2 december 2024 12:27 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)am-voor-spiegel.html
[..]
Interessant. Nu hebben we ook de beweegredenen van de stewards.
Dit ga ik eens nalopen in 'het stewards topic' zodra ik tijd heb.
Eens alleen vind ik niet dat Max hier Russel voor de bus gooide. Eerder andersom, Russel gooit Max voor de bus alleen Max kan George nog net bij zijn mouw grijpen en er mee onder trekken. Max heeft Russel iets beter voor 't wiel gelegd waardoor nu iedereen op 1tje na kei hard over Russel blijft denderen......quote:Op maandag 2 december 2024 10:28 schreef Evenstar het volgende:
Sommigen willen het gewoon niet snappen.
Max heeft in al die jaren nog nooit een andere coureur zo voor de bus gegooid, zelfs niet in 2021 toen hij met Lewis aan het vechten was. Dat hij dit nu wel doet zegt eigenlijk heel veel, want hij is al WK en hij is niet in een gevecht met Russell.
Klapvee.quote:Op maandag 2 december 2024 10:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat geld van Slim? Bij zo'n rijk bedrijf als RB is dat toch gewoon een fooi? Of is Mexico een goudmijn voor de verkoop van blikjes?
2nd that.quote:Op maandag 2 december 2024 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In mijn belevingswereld is een onderdeel buiten de lijn op een recht stuk in een drs zone toch wel een hele andere koek dan een onderdeel buiten de lijn in een technisch stuk.
Gisteravond al.quote:Op maandag 2 december 2024 12:39 schreef Nober het volgende:
Hebben we al een officiele uitslag of is de uitslag nog veranderd nadat Max als eerste over de finish kwam?
Zeker is de uitslag veranderd nadat die over de finish kwam. Zou ook wel bizar zijn als de rest van het veld zou crashen voor ze over de finish geraken.quote:Op maandag 2 december 2024 12:39 schreef Nober het volgende:
Hebben we al een officiele uitslag of is de uitslag nog veranderd nadat Max als eerste over de finish kwam?
De aandeelhouders bepalen dat inderdaad.quote:Op maandag 2 december 2024 10:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
RBR krijgt meer sponsorgeld binnen dan ze uit mogen geven, dus ik denk dat veel van dat sponsorgeld rechtstreeks in de zakken van de aandeelhouders verdwijnt. Zal ook wel een beetje zuur zijn voor Horner dat hij nog geen aandeelhouder is. En ja, die aandeelhouders zijn al stinkend rijk, maar die zijn dat niet geworden door nee te zeggen tegen gratis geld. Ben wel benieuwd wie er voor Perez komt, een Zuid-Amerikaan zou goed zijn voor de marketing, maar Colapinto lijkt me echt nog niet klaar, en andere talenten zijn nog minder ver in hun ontwikkeling volgens mij.
En nog even een BS argument van dr Marko.quote:It is Red Bull's "shareholders" who will decide Sergio Perez's fate after Abu Dhabi, Dr Helmut Marko has revealed.
Knip
The plan is that there will be a meeting after Abu Dhabi, and we will report the results of this meeting to our shareholders (who are Chalerm Yoovidhya (51 percent) and Mark Mateschitz (49pc), who will then decide what the driver lineup of the two teams will look like next year, Marko told ORF.
https://www.grandprix.com(...)fate-says-marko.html
VSC had echt wel gekund denk ik. Ook al is het veld verspreid, er zal altijd wel een gap zijn om een marshal even een paar seconden de baan op te sturen om dat ding op te rapen.quote:Op maandag 2 december 2024 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is dus niet Marko zijn beslissing zoals hij het laat lijken.quote:Op maandag 2 december 2024 12:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De aandeelhouders bepalen dat inderdaad.
Over het stoeltje van Pérez zei Dr. Marko vorige week het volgende.
[..]
En nog even een BS argument van dr Marko.
"The main thing here was to win the world championship with Max, but for our employees it is a disappointment because their bonuses at the end of the season depend on our position in the constructors' championship. And this year we have no chance of winning it."
En wie houdt Perez in die auto
Met een VSC was dat ook wel gelukt denk ik dan...quote:Op maandag 2 december 2024 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen kijker van oudsher dus snap geen klote van dat aanhangen van Ferrari, zou dan eerder voorkeur hebben jegens het irriteren aan Zack.quote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zal altijd diep van binnen fan van Ferrari zijn.
Het verhaaltje "iedereen is Ferrari fan" komt voort uit een geniaal staaltje branding. Gewoon voorhouden dat Ferrari groter is dan alles, en dat maakt hun merk zo sterk.quote:Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Geen kijker van oudsher dus snap geen klote van dat aanhangen van Ferrari, zou dan eerder voorkeur hebben jegens het irriteren aan Zack.
Maar puntje bij paaltje maakt het mij niet heel veel uit. Beide coureurs zouden het verdienen. Het zou wel leuk zijn als we nog wat vuurwerk krijgen die laatste race, het zij constructeurs, het zij onderling.
Van Marko weten we toch al een jaar dat hij Perez al gewieberd zou hebben? Het is meer dat Horner het dus niet (alleen) bepaalt.quote:Op maandag 2 december 2024 12:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is dus niet Marko zijn beslissing zoals hij het laat lijken.
Zijn standpunt is wel duidelijk omtrent casus Perez. Maar hij heeft niet de complete macht.
Hij heet Zak (ja, echt!).quote:Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Geen kijker van oudsher dus snap geen klote van dat aanhangen van Ferrari, zou dan eerder voorkeur hebben jegens het irriteren aan Zack.
Maar puntje bij paaltje maakt het mij niet heel veel uit. Beide coureurs zouden het verdienen. Het zou wel leuk zijn als we nog wat vuurwerk krijgen die laatste race, het zij constructeurs, het zij onderling.
quote:Op maandag 2 december 2024 11:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Gelukkig lifte hij niet tijdens geel, alleen echte coureurs liften niet.
Perez kon tot voor kort op zich nog gewoon. Hield zich gedeisd naast Max en bracht geld binnen.quote:Op maandag 2 december 2024 12:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van Marko weten we toch al een jaar dat hij Perez al gewieberd zou hebben? Het is meer dat Horner het dus niet (alleen) bepaalt.
Perez zorgt voor veel geld, wellicht direct en anders indirect met de blikjes en merchandise verkopen in midden en zuid Amerika. Helaas is Colapinto geen gegadigde meer, ergens van de week zei Marko dat hij langzamer is dan wat ze zelf in huis hebben. Ik hoop het niet maar misschien maakt Tsunoda kans op de stoel als hij tijdens die test volgende week ook echt snel is.
Nee. Daar kan ik inkomen. We hebben een regel tegenwoordig dat zodra er personen of vehicles on track zijn, de wedstrijd geneutraliseerd moet worden. Bij een VSC situatie had iemand ook op de baan moeten lopen, terwijl er toch auto's blijven rijden met 150+ daar. De gaten zijn niet groot genoeg om het veilig te doen. Ga jij de snelweg op lopen als er een onderdeel ligt? Nee, ik ook niet.quote:Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met een VSC was dat ook wel gelukt denk ik dan...
En daarom had dit direct een SC moeten zijn en niet na 5 6 ronden pas.quote:En nee, het lag niet in de racelijn maar bij een inhaalactie (of uitwijken bij blauwe vlag) is het ineens wel een lijn waar gereden wordt.
Dit zag iedereen hier ongeveer al aankomen...
Misschien een idee om een SVSC volgend jaar te implementeren.quote:Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met een VSC was dat ook wel gelukt denk ik dan...
En nee, het lag niet in de racelijn maar bij een inhaalactie (of uitwijken bij blauwe vlag) is het ineens wel een lijn waar gereden wordt.
Dit zag iedereen hier ongeveer al aankomen...
Max is de eerste ooit en zal ook de enige ooit zijn die straf kreeg voor het ophouden van een coureur die zelf ook niet in een snelle ronde zat.quote:Op maandag 2 december 2024 08:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max zijn straf was een peulenschil vergeleken met die van Lando. Die eerste mag van mij wel iets pas op de plaats maken met zijn uitspraken wat mij betreft.
Leclercquote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Voor wie zijn jullie in de laatste race? Norris of Leclerc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |