Wij hebben in t najaar bizar veel geld neergeteld om 3 man in nieuwe brillen+zonnebrillen te steken bij een niet goedkope opticien (ivm 2 man prisma 1 gekke ogen) en komen jaar beginnen we aan een orthodontiewachtjaar.quote:Op maandag 2 december 2024 13:23 schreef exode het volgende:
Ik stel mijn bezoek aan de opticien uit tot het nieuwe jaar. Vanwege de fysio gaan we overstappen van zorgverzekering met aanvullende dekking (via mijn werk ole). En 16 december beoordeelt de tandarts of B een beugel moet. Niet meteen, maar na een jaar zodat we door de wachttijd heen zijn voor vergoeding.
Het is even wennen, ik heb al jaren alleen een basisverzekering met hoogste eigen risico. Ik durf de premie niet eens uit te rekenen.quote:Op maandag 2 december 2024 15:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben in t najaar bizar veel geld neergeteld om 3 man in nieuwe brillen+zonnebrillen te steken bij een niet goedkope opticien (ivm 2 man prisma 1 gekke ogen) en komen jaar beginnen we aan een orthodontiewachtjaar.
Vergoeding was maar een druppel op een gloeiende plaat geweest maar hadden we toch mooi over kunnen houden
Hebben jullie geen collectiviteitskorting toevallig? Dat kan op je aanvullende verzekering nog wel schelen.quote:Op maandag 2 december 2024 15:11 schreef exode het volgende:
[..]
Het is even wennen, ik heb al jaren alleen een basisverzekering met hoogste eigen risico. Ik durf de premie niet eens uit te rekenen.
Zeker, (vandaar mijn via mijn werk) we hebben iemand in dienst die heel goed is in verzekeringen afsluiten. Ik noem geen namen maar ze heeft wellicht een nieuwe bril nodigquote:Op maandag 2 december 2024 15:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hebben jullie geen collectiviteitskorting toevallig? Dat kan op je aanvullende verzekering nog wel schelen.
Wij krijgen de premie van de aanvullende verzekering volledig terug van m'n werk. Dat scheelt toch 25 euro ofzo per maand. Netto.
Ik moest hardop lachen. Ik zat duidelijk te slapen...quote:Op maandag 2 december 2024 15:46 schreef exode het volgende:
[..]
Zeker, (vandaar mijn via mijn werk) we hebben iemand in dienst die heel goed is in verzekeringen afsluiten. Ik noem geen namen maar ze heeft wellicht een nieuwe bril nodig
Dat is niet handig, dat is verzekeringsfraude.quote:Op maandag 2 december 2024 16:09 schreef hilliebillie het volgende:
De fysio is hier ook lekker creatief, man was door z’n behandelingen heen en ik nog niet, dus die werd op mijn naam gezetwel handig dat ze zo mee denken.
Waar die fysio flink door in de problemen kan komen...en terecht.quote:Op maandag 2 december 2024 16:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is niet handig, dat is verzekeringsfraude.
Volledig ja? Netjes. Ik krijg iets van 15% collectiviteitskorting.quote:Op maandag 2 december 2024 15:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hebben jullie geen collectiviteitskorting toevallig? Dat kan op je aanvullende verzekering nog wel schelen.
Wij krijgen de premie van de aanvullende verzekering volledig terug van m'n werk. Dat scheelt toch 25 euro ofzo per maand. Netto.
Vervelend zeg. Maarrrrrquote:Op maandag 2 december 2024 16:09 schreef hilliebillie het volgende:
Hier vanmorgen een handige misser. Een afspraak in het ziekenhuis. Aangemeld bij de zuil en in de wachtkamer gaan zitten. De tijd tikte door en ik hoorde bij de balie achter tegen iemand gezegd worden dat ze zich dan moest melden bij de balie van 67, dit was 66. Toen dacht ik ‘damn, ik zit verkeerd’. Daar gemeld dat ik verkeerd zat. Ga maar zitten komt goed. Na 35 minuten ben ik de afspraak maar gaan cancelen omdat ik door moest voor de overdracht van m’n huis.
Ja mevrouw gebeurd meerdere malen per dag, u bent zeker niet de enige.
Denk ik dan raar of is het handig dat ze het dan aanpassen (of even bij de ander wachtkamer kijken als iemand wel is aangemeld maar niet in de (juiste) wachtkamer zit).
Nu bij de tandarts waarschijnlijk de verwijzing voor de beugel van de oudste. De jongste is al een heel eind onderweg (hoop ik) daar zijn we al over budget heen van de verzekering namelijk![]()
Brilvergoeding hebben we hier ook niet. Vroeger wel gehad. Was toen ¤100 per twee jaar of zo. En met lenzen zet dat geen zoden aan de dijk, tenminste niet die ik heb. Dus voor dochter nu ook geen vergoeding. (Gelukkig had man pas wat lampjes gehangen bij de opticien en konden we wat wegstrepen voor de bril van dochter).
De fysio is hier ook lekker creatief, man was door z’n behandelingen heen en ik nog niet, dus die werd op mijn naam gezetwel handig dat ze zo mee denken.
Dat soort dingen kan je beter met het ziekenhuis bespreken dan met de ortho. Heb je al een infobrief gehad? daarin staat vaak contactgegevens om dit soort dingen vooraf te bespreken.quote:Op maandag 2 december 2024 15:17 schreef Mushanga71 het volgende:
En beugels. Moet nu écht gaan bellen voor zoon, zei de tandarts. Maar, hij moet nog steeds een MRI of CTscan van zn hart krijgen, vanwege de ziekte van Kawasaki die hij kreeg met 13 maanden. En dat gaat niet met een beugel. Zei de tandarts wel dat ik dat moet overleggen met de ortho, dat de beugel er dan uit moet en daarna er weer in. Lijkt me sterk dat het zo werkt
Halsslagader idd ookquote:Op maandag 2 december 2024 16:51 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat soort dingen kan je beter met het ziekenhuis bespreken dan met de ortho. Heb je al een infobrief gehad? daarin staat vaak contactgegevens om dit soort dingen vooraf te bespreken.
Een beugel zit meestal ver genoeg van het hart af voor een scan maar dat is aan het ziekenhuis om te beoordelen. Bij een scan van het hoofd/hals gebied geeft het wel problemen maar dat is ook weer afhankelijk van het type beugel en soort scan.
Ik neem het ze ook niet kwalijk hoor, ik kon mezelf wel voor m’n kop slaan toen ik er achter kwam. Ben de laatste twee jaar geregeld in het ziekenhuis geweest en het was altijd zitten in de wachtkamer daar waar de incheckzuil is en deze incheckzuil was voor meerdere routes blijkbaar. Had dat dus gemist (ik las op het scherm u bent ingecheckt en mag plaatsnemen in de wachtkamer, dus begrijpend lezen was ik vandaag voor gefaald). Maar omdat de dame achter de balie aangaf dat het meerdere malen per dag voor komt, lijkt het me dat het dus voor meerderen niet logisch is. Maar was vooral teleurgesteld in mezelfquote:Op maandag 2 december 2024 16:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Vervelend zeg. Maarrrrr
Op de zuil staat vrij duidelijk in welke wachtkamer je moet gaan zitten en ook staat op de bon goed aangegeven welke route enzo.
Zou je zoon niet van die plastic bitjes kunnen krijgen? Die kreeg mijn zoon ook aangeboden (niet gedaan ivm mogelijk toch blokjes nodig). Zijn beste vriend had ook bitjes. Die kunnen gewoon even uit, al denk ik niet dat er metaal in zit.quote:Op maandag 2 december 2024 15:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Lekkere opsteker @:Nijna, kun je vast wel wat leuks voor doen![]()
Heel mijn familie, beide kanten, is aan de bril, dus ik snap niet waar ik mn scherpe blik vandaan heb. Alleen een leesbril, zo'n plastic geval van de action. Wel de groene want op de één of andere manier knellen alle andere kleuren mn hoofd af![]()
En beugels. Moet nu écht gaan bellen voor zoon, zei de tandarts. Maar, hij moet nog steeds een MRI of CTscan van zn hart krijgen, vanwege de ziekte van Kawasaki die hij kreeg met 13 maanden. En dat gaat niet met een beugel. Zei de tandarts wel dat ik dat moet overleggen met de ortho, dat de beugel er dan uit moet en daarna er weer in. Lijkt me sterk dat het zo werkt![]()
Voor een beugel?quote:Op maandag 2 december 2024 19:07 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Zou je zoon niet van die plastic bitjes kunnen krijgen? Die kreeg mijn zoon ook aangeboden (niet gedaan ivm mogelijk toch blokjes nodig). Zijn beste vriend had ook bitjes. Die kunnen gewoon even uit, al denk ik niet dat er metaal in zit.
D mag morgen voor de intake. Dat wordt zelf betalen, geen fatsoenlijk betaalbare optie gevonden qua verzekering.
Je bedoelt een blokbeugel? Dat zal het idd eerst gaan worden, denk ik. Maar daarna moet ie aan de slotjes en ik weet dus niet of die slotjes erna kunnen wachten, mocht hij dat onderzoek nog niet gehad hebben.quote:Op maandag 2 december 2024 19:07 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Zou je zoon niet van die plastic bitjes kunnen krijgen? Die kreeg mijn zoon ook aangeboden (niet gedaan ivm mogelijk toch blokjes nodig). Zijn beste vriend had ook bitjes. Die kunnen gewoon even uit, al denk ik niet dat er metaal in zit.
D mag morgen voor de intake. Dat wordt zelf betalen, geen fatsoenlijk betaalbare optie gevonden qua verzekering.
Nou iets leuks doen... ik ben mn man nog aan het overhalen om toch serieus te overwegen om de opslag bij de verhuizer te doen nu we geld uitsparen, toch wel een hoop gemak vergeleken met het zelf naar opslag brengen enzo. Kost wat, maar ontzorgt denk ik ook wel een stuk.quote:Op maandag 2 december 2024 15:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Lekkere opsteker @:Nijna, kun je vast wel wat leuks voor doen![]()
Hier doet de tandarts dat niet zelf. (En ze hebben er sowieso te weinig tandartsen daar). Hij gaat naar dezelfde waar oudste bijna klaar is.quote:Op maandag 2 december 2024 19:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Voor een beugel?
Bij mijn kinderen heeft de eigen tandarts dat gedaan.
Voor mijn eigen goede gevoel zeg ik dit ook altijd.quote:Op maandag 2 december 2024 11:55 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik hou mezelf altijd voor dat ik de assistente bel voor advies en dat zij dan bepaalt of het nodig is om langs te komen of niet. Ik heb me nog nooit afgescheept gevoeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |