abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215747688
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 13:23 schreef exode het volgende:
Ik stel mijn bezoek aan de opticien uit tot het nieuwe jaar. Vanwege de fysio gaan we overstappen van zorgverzekering met aanvullende dekking (via mijn werk ole). En 16 december beoordeelt de tandarts of B een beugel moet. Niet meteen, maar na een jaar zodat we door de wachttijd heen zijn voor vergoeding.
Wij hebben in t najaar bizar veel geld neergeteld om 3 man in nieuwe brillen+zonnebrillen te steken bij een niet goedkope opticien (ivm 2 man prisma 1 gekke ogen) en komen jaar beginnen we aan een orthodontiewachtjaar.

Vergoeding was maar een druppel op een gloeiende plaat geweest maar hadden we toch mooi over kunnen houden :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215747774
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 15:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij hebben in t najaar bizar veel geld neergeteld om 3 man in nieuwe brillen+zonnebrillen te steken bij een niet goedkope opticien (ivm 2 man prisma 1 gekke ogen) en komen jaar beginnen we aan een orthodontiewachtjaar.

Vergoeding was maar een druppel op een gloeiende plaat geweest maar hadden we toch mooi over kunnen houden :'(
Het is even wennen, ik heb al jaren alleen een basisverzekering met hoogste eigen risico. Ik durf de premie niet eens uit te rekenen.
pi_215747833
Lekkere opsteker @Nijna, kun je vast wel wat leuks voor doen :)

Heel mijn familie, beide kanten, is aan de bril, dus ik snap niet waar ik mn scherpe blik vandaan heb. Alleen een leesbril, zo'n plastic geval van de action. Wel de groene want op de één of andere manier knellen alle andere kleuren mn hoofd af :')

En beugels. Moet nu écht gaan bellen voor zoon, zei de tandarts. Maar, hij moet nog steeds een MRI of CTscan van zn hart krijgen, vanwege de ziekte van Kawasaki die hij kreeg met 13 maanden. En dat gaat niet met een beugel. Zei de tandarts wel dat ik dat moet overleggen met de ortho, dat de beugel er dan uit moet en daarna er weer in. Lijkt me sterk dat het zo werkt :?
Vergoeding 2k per jaar (mocht ik willen) kind via de verzekering, 3 sterren.
Vorig jaar het zh gebeld wanneer hij moet komen, maar moest afwachten :')

@Schanu, kun je niet nu al samen met haar, alles openen en weer dichten zodat ze weet wat er in zit?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 02-12-2024 15:28:09 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215747947
Bedankt voor jullie tips, het idee van een overzichtsfoto vind ik een hele goede en hou ik achter de hand! Alles openen en weer dichtdoen zal vermoed ik leiden tot drama omdat ze dan alles direct wil houden haha, maar als laatste redmiddel hou ik deze ook in de gaten. Bedankt voor net meedenken, heel lief O+

Ik heb mijn ogen een jaar of 10 geleden laten laseren, nooit spijt van gehad, maar inderdaad moet het wel mogelijk zijn en dat is helaas niet bij alle afwijkingen het geval.
  maandag 2 december 2024 @ 15:45:37 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215748087
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:11 schreef exode het volgende:

[..]
Het is even wennen, ik heb al jaren alleen een basisverzekering met hoogste eigen risico. Ik durf de premie niet eens uit te rekenen.
Hebben jullie geen collectiviteitskorting toevallig? Dat kan op je aanvullende verzekering nog wel schelen.

Wij krijgen de premie van de aanvullende verzekering volledig terug van m'n werk. Dat scheelt toch 25 euro ofzo per maand. Netto.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215748099
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hebben jullie geen collectiviteitskorting toevallig? Dat kan op je aanvullende verzekering nog wel schelen.

Wij krijgen de premie van de aanvullende verzekering volledig terug van m'n werk. Dat scheelt toch 25 euro ofzo per maand. Netto.
Zeker, (vandaar mijn via mijn werk) we hebben iemand in dienst die heel goed is in verzekeringen afsluiten. Ik noem geen namen maar ze heeft wellicht een nieuwe bril nodig ;)
  maandag 2 december 2024 @ 16:03:00 #57
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215748266
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 15:46 schreef exode het volgende:

[..]
Zeker, (vandaar mijn via mijn werk) we hebben iemand in dienst die heel goed is in verzekeringen afsluiten. Ik noem geen namen maar ze heeft wellicht een nieuwe bril nodig ;)
Ik moest hardop lachen. Ik zat duidelijk te slapen... :@ _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215748311
Hier vanmorgen een handige misser. Een afspraak in het ziekenhuis. Aangemeld bij de zuil en in de wachtkamer gaan zitten. De tijd tikte door en ik hoorde bij de balie achter tegen iemand gezegd worden dat ze zich dan moest melden bij de balie van 67, dit was 66. Toen dacht ik ‘damn, ik zit verkeerd’. Daar gemeld dat ik verkeerd zat. Ga maar zitten komt goed. Na 35 minuten ben ik de afspraak maar gaan cancelen omdat ik door moest voor de overdracht van m’n huis.
Ja mevrouw gebeurd meerdere malen per dag, u bent zeker niet de enige.
Denk ik dan raar of is het handig dat ze het dan aanpassen (of even bij de ander wachtkamer kijken als iemand wel is aangemeld maar niet in de (juiste) wachtkamer zit).

Nu bij de tandarts waarschijnlijk de verwijzing voor de beugel van de oudste. De jongste is al een heel eind onderweg (hoop ik) daar zijn we al over budget heen van de verzekering namelijk ;)
Brilvergoeding hebben we hier ook niet. Vroeger wel gehad. Was toen ¤100 per twee jaar of zo. En met lenzen zet dat geen zoden aan de dijk, tenminste niet die ik heb. Dus voor dochter nu ook geen vergoeding. (Gelukkig had man pas wat lampjes gehangen bij de opticien en konden we wat wegstrepen voor de bril van dochter).

De fysio is hier ook lekker creatief, man was door z’n behandelingen heen en ik nog niet, dus die werd op mijn naam gezet ;) wel handig dat ze zo mee denken.
  maandag 2 december 2024 @ 16:12:04 #59
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_215748326
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:09 schreef hilliebillie het volgende:

De fysio is hier ook lekker creatief, man was door z’n behandelingen heen en ik nog niet, dus die werd op mijn naam gezet ;) wel handig dat ze zo mee denken.
Dat is niet handig, dat is verzekeringsfraude.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215748400
quote:
89s.gif Op maandag 2 december 2024 16:12 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat is niet handig, dat is verzekeringsfraude.
Waar die fysio flink door in de problemen kan komen...en terecht.
  maandag 2 december 2024 @ 16:30:36 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215748497
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Volledig ja? Netjes. Ik krijg iets van 15% collectiviteitskorting.
Wel kreeg ik van de week een mail dat ik nog via FiscFree iets kan kopen bij oa Coolblue en dan via brutoloon verrekenen ofzoiets . Misschien een nieuwe tv.
  maandag 2 december 2024 @ 16:31:43 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215748512
Ik ben uitgebreid aanvullend verzekerd juist voor de fysio en die heb ik het hele jaar niet gebruikt. Ik had nog voor de laatste paar weken afspraken willen inplannen, maar ben dat helemaal vergeten. Ik moet even bedenken of ik de aanvullende verzekering ga downgraden.
  maandag 2 december 2024 @ 16:34:32 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215748558
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:09 schreef hilliebillie het volgende:
Hier vanmorgen een handige misser. Een afspraak in het ziekenhuis. Aangemeld bij de zuil en in de wachtkamer gaan zitten. De tijd tikte door en ik hoorde bij de balie achter tegen iemand gezegd worden dat ze zich dan moest melden bij de balie van 67, dit was 66. Toen dacht ik ‘damn, ik zit verkeerd’. Daar gemeld dat ik verkeerd zat. Ga maar zitten komt goed. Na 35 minuten ben ik de afspraak maar gaan cancelen omdat ik door moest voor de overdracht van m’n huis.
Ja mevrouw gebeurd meerdere malen per dag, u bent zeker niet de enige.
Denk ik dan raar of is het handig dat ze het dan aanpassen (of even bij de ander wachtkamer kijken als iemand wel is aangemeld maar niet in de (juiste) wachtkamer zit).

Nu bij de tandarts waarschijnlijk de verwijzing voor de beugel van de oudste. De jongste is al een heel eind onderweg (hoop ik) daar zijn we al over budget heen van de verzekering namelijk ;)
Brilvergoeding hebben we hier ook niet. Vroeger wel gehad. Was toen ¤100 per twee jaar of zo. En met lenzen zet dat geen zoden aan de dijk, tenminste niet die ik heb. Dus voor dochter nu ook geen vergoeding. (Gelukkig had man pas wat lampjes gehangen bij de opticien en konden we wat wegstrepen voor de bril van dochter).

Vervelend zeg. Maarrrrr
Op de zuil staat vrij duidelijk in welke wachtkamer je moet gaan zitten en ook staat op de bon goed aangegeven welke route enzo.
  maandag 2 december 2024 @ 16:37:36 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215748601
Aangezien ik trouwens toch die extra aanvullend heb heb ík inderdaad een bril gedeclareerd.
Hij was 209 euro. Maar met black Friday nog eens 40% eraf en dan nog 100 euro vergoed was iets van 25 euro wat er over bleef.
pi_215748684
Phaidra, ik ben wel benieuwd wat je daadwerkelijk voor Wall-E betaald hebt. De meeste advertenties die je ziet zijn van niet verkochte sets, waarbij ik me afvraag of dat niet komt door de hoge vraagprijzen.

Wall-E was mijn eerste LEGO set die ik voor mezelf koop. En de doos van die serie LEGO is ook erg fijn, daar zouden ze voor alle sets voor 18+ naar over moeten stappen imo. Stevig, hersluitbaar, en te openen zonder de doos te slopen.

Verzekeringen uitzoeken is elk jaar weer zo’n rotklusje, eens kijken of het dit jaar voor 31 december lukt.

Iemand nog een goede aankoop op Black friday gedaan? Wij hebben de telefoon-abonnementen verlengd met een goede deal, maar verder viel het wat tegen dit jaar.
pi_215748748
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 15:17 schreef Mushanga71 het volgende:

En beugels. Moet nu écht gaan bellen voor zoon, zei de tandarts. Maar, hij moet nog steeds een MRI of CTscan van zn hart krijgen, vanwege de ziekte van Kawasaki die hij kreeg met 13 maanden. En dat gaat niet met een beugel. Zei de tandarts wel dat ik dat moet overleggen met de ortho, dat de beugel er dan uit moet en daarna er weer in. Lijkt me sterk dat het zo werkt
Dat soort dingen kan je beter met het ziekenhuis bespreken dan met de ortho. Heb je al een infobrief gehad? daarin staat vaak contactgegevens om dit soort dingen vooraf te bespreken.
Een beugel zit meestal ver genoeg van het hart af voor een scan maar dat is aan het ziekenhuis om te beoordelen. Bij een scan van het hoofd/hals gebied geeft het wel problemen maar dat is ook weer afhankelijk van het type beugel en soort scan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 02-12-2024 17:00:27 ]
pi_215749066
Handig aangegeven dan, Hillie :{
Hoe ging de overdacht van je huis?

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:51 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat soort dingen kan je beter met het ziekenhuis bespreken dan met de ortho. Heb je al een infobrief gehad? daarin staat vaak contactgegevens om dit soort dingen vooraf te bespreken.
Een beugel zit meestal ver genoeg van het hart af voor een scan maar dat is aan het ziekenhuis om te beoordelen. Bij een scan van het hoofd/hals gebied geeft het wel problemen maar dat is ook weer afhankelijk van het type beugel en soort scan.
Halsslagader idd ook :Y Hij heeft al een paar keer een echo daarvan gehad maar met een MRI/CTscan zien ze toch net wat meer. De echo's zagen er wel goed uit, gelukkig dus hopelijk is er geen verdere schade.
Wil ook nog graag weten hoe het zit met aderverkalking op jonge leeftijd want dat is iets wat een nawee van deze ziekte is.
Heb het met de afdeling besproken omdat het in de folder stond, dat het met beugel niet kan. Leeftijd dat hij de oproep moet krijgen, is tussen de 12 en 14 jaar. Heel handig qua beugels, not :{
Moet maar even een lijstje maken met mijn vragen.
If they say
pi_215749838
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 16:34 schreef amaranta het volgende:

[..]
Vervelend zeg. Maarrrrr
Op de zuil staat vrij duidelijk in welke wachtkamer je moet gaan zitten en ook staat op de bon goed aangegeven welke route enzo.
Ik neem het ze ook niet kwalijk hoor, ik kon mezelf wel voor m’n kop slaan toen ik er achter kwam. Ben de laatste twee jaar geregeld in het ziekenhuis geweest en het was altijd zitten in de wachtkamer daar waar de incheckzuil is en deze incheckzuil was voor meerdere routes blijkbaar. Had dat dus gemist (ik las op het scherm u bent ingecheckt en mag plaatsnemen in de wachtkamer, dus begrijpend lezen was ik vandaag voor gefaald). Maar omdat de dame achter de balie aangaf dat het meerdere malen per dag voor komt, lijkt het me dat het dus voor meerderen niet logisch is. Maar was vooral teleurgesteld in mezelf ;)

@Mushanga71 overdracht ging goed, een van de kopers was wat verstrooid, kwam te laat, verbaasd over wat dingen waarvan z’n vriendin zei dat ze dat wel wisten, zullen wat zenuwen zijn waarschijnlijk.
Leuk ook om van hun al wat verbouwplannen te horen.

Wat lastig dat je met een beugel moet wachten op die scan, waarvan je ook niet weet wanneer die gaat komen. Weet niet of je hem wel alvast kan inschrijven op de wachtlijst met de uitleg er bij, of valt dat mee bij jullie? Anders heb je straks die scan gehad en kun je nog een aantal maanden wachten, maar misschien kan dat zo ook wel niet.

Van de fysio hier was inderdaad niet handig. Maar gaat ook niet meer nodig zijn, man heeft z’n verzekering ge-upgrade.
(En ik ga er m’n verhoogd eigen risico maar afgooien, ik kom met alle ziekenhuisbezoekjes de laatste jaren steeds over het verhoogd eigen risico heen).
pi_215750041
Haha, wachtlijst :@ Goeie Hillie, niet aan gedacht :D Ga ik toch maar es bellen.
Dus nu is je huis écht je huis niet meer ;) Fijn dat alles goed is gegaan. Én dat er iig nog één wist wat er besproken was ;)

Zoon moest naar sport, maar regen. En had geen zin om zn vader te vragen, dus: hallo Uber 8-)
If they say
pi_215750144
quote:
Lekkere opsteker @:Nijna, kun je vast wel wat leuks voor doen :)

Heel mijn familie, beide kanten, is aan de bril, dus ik snap niet waar ik mn scherpe blik vandaan heb. Alleen een leesbril, zo'n plastic geval van de action. Wel de groene want op de één of andere manier knellen alle andere kleuren mn hoofd af :')

En beugels. Moet nu écht gaan bellen voor zoon, zei de tandarts. Maar, hij moet nog steeds een MRI of CTscan van zn hart krijgen, vanwege de ziekte van Kawasaki die hij kreeg met 13 maanden. En dat gaat niet met een beugel. Zei de tandarts wel dat ik dat moet overleggen met de ortho, dat de beugel er dan uit moet en daarna er weer in. Lijkt me sterk dat het zo werkt :?

Zou je zoon niet van die plastic bitjes kunnen krijgen? Die kreeg mijn zoon ook aangeboden (niet gedaan ivm mogelijk toch blokjes nodig). Zijn beste vriend had ook bitjes. Die kunnen gewoon even uit, al denk ik niet dat er metaal in zit.

D mag morgen voor de intake. Dat wordt zelf betalen, geen fatsoenlijk betaalbare optie gevonden qua verzekering.
  maandag 2 december 2024 @ 19:47:58 #71
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215750673
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 19:07 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Zou je zoon niet van die plastic bitjes kunnen krijgen? Die kreeg mijn zoon ook aangeboden (niet gedaan ivm mogelijk toch blokjes nodig). Zijn beste vriend had ook bitjes. Die kunnen gewoon even uit, al denk ik niet dat er metaal in zit.

D mag morgen voor de intake. Dat wordt zelf betalen, geen fatsoenlijk betaalbare optie gevonden qua verzekering.
Voor een beugel?
Bij mijn kinderen heeft de eigen tandarts dat gedaan.
pi_215750861
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 19:07 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Je bedoelt een blokbeugel? Dat zal het idd eerst gaan worden, denk ik. Maar daarna moet ie aan de slotjes en ik weet dus niet of die slotjes erna kunnen wachten, mocht hij dat onderzoek nog niet gehad hebben.
Ik ga sowieso van de week bellen. Geen idee of ze een wachtlijst hebben.

Die vergoeding bij het zilveren kruis is al een jaar of 13, 2000 euro per kind. Alle kosten zijn gestegen, beugel zal ondertussen ook wel het dubbele kosten, maar de vergoeding is hetzelfde gebleven.

Jij succes morgen met D bij de ortho :) Gaat in de papieren lopen, zo zonder verzekering :X
If they say
pi_215751391
quote:
Lekkere opsteker @:Nijna, kun je vast wel wat leuks voor doen :)

Nou iets leuks doen... ik ben mn man nog aan het overhalen om toch serieus te overwegen om de opslag bij de verhuizer te doen nu we geld uitsparen, toch wel een hoop gemak vergeleken met het zelf naar opslag brengen enzo. Kost wat, maar ontzorgt denk ik ook wel een stuk.

Dat rare telefoontje vanmiddag kwam van mijn man zijn werk blijkbaar. Is zo'n soort noodmelding, handig ook op de huistelefoon. Als het goed is hebben ze het nummer op zijn werk nu veranderd naar zijn mobiel, want hij had al geklaagd dat hij de melding niet had gehad :+ .
Toen ik er vanavond over begon zei hij dat dat van zijn werk was geweest.

Ik denk dat ik mijn zorgverzekering maar hetzelfde laat, eigen risico minimaal, want ik ben waarschijnlijk begin van het jaar al door mijn eigen risico heen. Zolang mijn hulpverlener nog maar onder gecontracteerde zorg valt zit ik daar prima...
Ik ga nog wel even bekijken of het nog uitmaakt of ik aanvullend wel of niet door laat gaan.
Dat hadden we voor de beugel, maar dat was dus al vrij snel op en daarna gelaten ivm vergoedingen voor oa zolen. Maar ik moet nog even rekenen of dat nog steeds uit kan.
Fake it till you make it...
pi_215751427
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 19:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
Voor een beugel?
Bij mijn kinderen heeft de eigen tandarts dat gedaan.
Hier doet de tandarts dat niet zelf. (En ze hebben er sowieso te weinig tandartsen daar). Hij gaat naar dezelfde waar oudste bijna klaar is.

@Mushanga71 ik bedoel bitjes, zoals Invisalign.

Voor C zijn we een euro of 2500 kwijt. De helft al bij de intake/plaatsing/materiaal.
De kaakchirurg was gelukkig wel gratis (om zijn grote mensen hoektanden te zoeken)
Wachtlijst voor D was 9 maand. Nu alleen even kijken of hij ver genoeg is met wisselen. Er moeten nog steeds kiezen.
pi_215751515
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2024 11:55 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ik hou mezelf altijd voor dat ik de assistente bel voor advies en dat zij dan bepaalt of het nodig is om langs te komen of niet. Ik heb me nog nooit afgescheept gevoeld.
Voor mijn eigen goede gevoel zeg ik dit ook altijd.
‘Ik vraag advies voor….’
En als het dan langskomen is, dan is dat het dus.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')