De ontwikkelingen als gevolg van emancipatie zijn dat vrouwen mannenrollen overnemen en dat mannen worden gereduceerd tot de ietwat dommige sukkel die niks zonder zijn wijf kan (dat je bv in reclames heel goed). Maar dan als de vent de sukkel is, dan mist de vrouw weer die mannelijke eigenschappen en willen ze toch niet met een slappe dweil in huis wonen. Mannen zien wijven steeds meer vermannen en trekken (sic!) richting Oost-Europa of Azië om de verloren vrouwelijkheid te hervinden bij de vrouwen daar.quote:Op maandag 2 december 2024 11:18 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Dat in Nederland, de typische Nederlandse man die past bij 2024 niet persé past bij de typische Nederlandse vrouw van 2024. En dat de hoofdoplossing is dat we gewoon minder moeten zeiken, maar dat lijkt dan weer te passen bij zowel de Nederlandse man als vrouw. Dus we botsen door het stuk wat ons eigenlijk juist meer gemeen geeft
Niet in, ik vul slechts aan. Als jij de lat qua emotionele beschikbaarheid zo ontzettend hoog legt voor je toekomstige partner dan heeft hij op dat vlak een heleboel hoog te houden voor jou om je gelukkig te kunnen maken.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:24 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Ja doei, je vult van alles voor mij in.
De moderne westerse vrouw weet best wel dat alleen zijzelf zich gelukkig kan maken, en dat niemand dat voor haar kan doen.quote:Op maandag 2 december 2024 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet in, ik vul slechts aan. Als jij de lat qua emotionele beschikbaarheid zo ontzettend hoog legt voor je toekomstige partner dan heeft hij op dat vlak een heleboel hoog te houden voor jou om je gelukkig te kunnen maken.
Dat is tevens het manco van de moderne westerse vrouw. Die wil constant in een soort euforische staat verkeren als het om relaties gaat.
Niet uit persoonlijke ervaring maar dat blijkt uit onderzoeken:quote:Op woensdag 27 november 2024 19:23 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Je noemt vrouwen minder vergevingsgezind?
Het is niet voor niets dat lesbische relaties relatief gezien het vaakste sneuvelen, dan die van heterostelletjes en dat homohuwelijken het meest duurzaam zijn.quote:Vrouwen tolereren het slechte gedrag van hun partner veel minder
As laatste belangrijke reden waarom vrouwen vaker het initiatief nemen om te scheiden moeten we zoeken op gebied van gedrag. Onderzoeken hebben immers uitgewezen dat vrouwen het slechte gedrag van hun partner minder tolereren dan een man doet. Met slecht gedrag doelen we op een controlerende rol van een man, jaloezie en op zaken als vreemdgaan. Hoewel de onderzoeken hebben uitgewezen dat zowel mannen als vrouwen evenveel de neiging hebben om vreemd te gaan, zijn vrouwen hierbij wat minder vergevingsgezind dan hun partner. Dezelfde onderzoeken hebben ook uitgewezen dat vrouwen die vreemdgaan sneller de neiging hebben om zich te hechten aan hun nieuwe partner wat een scheiding als gevolg kan hebben.
https://www.scheidingspro(...)emen-om-te-scheiden/
Ik durf wel te stellen dat vaders tegenwoordig meer betrokken zijn bij de opvoeding dan 100 jaar geleden. Toen was de opvoeding de taak van de moeder en de vader was altijd aan het werk of in het café. Vader kwam alleen aan bod als er gestraft moest worden. Legio aan mannen die als gevolg hun hele leven de gunst van hun vader hebben proberen te winnen.quote:Op maandag 2 december 2024 11:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar honderden jaren geleden werd er ook niet bijgehouden hoeveel homoseksuele jongens rondlopen.
Nou heb ik ernstige twijfels of homoseksualiteit echt te herleiden is naar afwezige vaders, maar bv 100 jaar geleden waren vaders iha weldegelijk betrokken bij de opvoeding. Anders dan nu. Maar ze waren in beginsel niet afwezig, wat tegenwoordig helaas wel vaak het geval is.
Jaja dat riedeltje kennen we inmiddels. Vrouwen hebben zogenaamd geen kerels meer nodig, ze zijn financieel en emotioneel onafhankelijk!quote:Op maandag 2 december 2024 13:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De moderne westerse vrouw weet best wel dat alleen zijzelf zich gelukkig kan maken, en dat niemand dat voor haar kan doen.
Dat een relatie een aanvulling is, en geen invulling, enz enz.
Ik denk juist dat de wat meer traditionele types eisen dat de man hun gelukkig maakt: ze willen trouwen, een dure bruiloft, allemaal spullen die hun hard werkende man voor hun koopt om te laten zien dat hij van haar houdt: dan is ze pas gelukkig.
Een moderne westerse vrouw koopt haar eigen spullen wel.
Nee, maar er is wel correlatie.quote:Op maandag 2 december 2024 12:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde als seksuele voorkeur.
Hier een bron.quote:Op maandag 2 december 2024 12:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we die discussie al eens gevoerd en is dit niet waar.
Per generatie is er meer acceptatie en hoeft er niet meer zoveel stiekem te worden gedaan.
En we hadden het toch over homoseksualiteit?
Nog afgezien van het onfatsoen van ‘dit soort figuren’, zou je mij geen woorden in de mond willen leggen?quote:Op maandag 2 december 2024 12:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dit soort figuren zijn er serieus van overtuigd dat de hetero populatie over een tijdje in de minderheid zal zijn
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 2 december 2024 13:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat vaders tegenwoordig meer betrokken zijn bij de opvoeding dan 100 jaar geleden. Toen was de opvoeding de taak van de moeder en de vader was altijd aan het werk of in het café. Vader kwam alleen aan bod als er gestraft moest worden. Legio aan mannen die als gevolg hun hele leven de gunst van hun vader hebben proberen te winnen.
Dat de vader en moeder bij elkaar zijn betekent lang niet altijd dat ze er ook beide zijn voor de opvoeding van het kind. Nu niet en toen zeker niet. Nu is het tenminste een stuk beter verdeeld en is er meer bewustwording dat de vader ook iets moet doen.
Je begrijpt hopelijk dat dit satire was?quote:Op maandag 2 december 2024 14:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hier een bron.
Bekijk deze YouTube-video
Graag jouw bron ‘dat het niet waar is’.
Als je naar het buitenland moet trekken om een vrouw te vinden mag je ook best naar jezelf kijken. Misschien ligt het wel aan dat je wijven zegt als je vrouwen bedoelt?quote:Op maandag 2 december 2024 13:26 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
De ontwikkelingen als gevolg van emancipatie zijn dat vrouwen mannenrollen overnemen en dat mannen worden gereduceerd tot de ietwat dommige sukkel die niks zonder zijn wijf kan (dat je bv in reclames heel goed). Maar dan als de vent de sukkel is, dan mist de vrouw weer die mannelijke eigenschappen en willen ze toch niet met een slappe dweil in huis wonen. Mannen zien wijven steeds meer vermannen en trekken (sic!) richting Oost-Europa of Azië om de verloren vrouwelijkheid te hervinden bij de vrouwen daar.
Kortom, we groeien uit elkaar.
Jawel, je vult in. Ik ben prima in staat om mezelf gelukkig te maken en mijn eigen leven te verrijken. Dat neemt echter niet weg dat ik waarde hecht aan een diepe emotionele connectie in een relatie. Voor mij is dat de basis van een betekenisvolle verbinding. En daarin neem ik nooit genoegen met minder. Het draait dus niet om constant euforisch zijn, maar om oprecht en wederzijds verbonden zijn. En dan kan je inderdaad ook mindere momenten/periodes hebben, maar daar communiceer je dan over.quote:Op maandag 2 december 2024 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet in, ik vul slechts aan. Als jij de lat qua emotionele beschikbaarheid zo ontzettend hoog legt voor je toekomstige partner dan heeft hij op dat vlak een heleboel hoog te houden voor jou om je gelukkig te kunnen maken.
Dat is tevens het manco van de moderne westerse vrouw. Die wil constant in een soort euforische staat verkeren als het om relaties gaat.
100 jaar geleden was de vrouw ook extreem druk (wassen kost bv verdomd vele meer tijd met een wasbordje tov een Miele).quote:Op maandag 2 december 2024 13:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat vaders tegenwoordig meer betrokken zijn bij de opvoeding dan 100 jaar geleden. Toen was de opvoeding de taak van de moeder en de vader was altijd aan het werk of in het café. Vader kwam alleen aan bod als er gestraft moest worden. Legio aan mannen die als gevolg hun hele leven de gunst van hun vader hebben proberen te winnen.
Dat de vader en moeder bij elkaar zijn betekent lang niet altijd dat ze er ook beide zijn voor de opvoeding van het kind. Nu niet en toen zeker niet. Nu is het tenminste een stuk beter verdeeld en is er meer bewustwording dat de vader ook iets moet doen.
Die cijfers zijn geen satire. Dat Maher een komiek is klopt. Maar Real Time is in de basis een serieus programma waar inhoudelijke discussies gevoerd worden. Het is geen SNL.quote:Op maandag 2 december 2024 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk dat dit satire was?
Het is een illusie die je schetst.quote:Op maandag 2 december 2024 14:18 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Jawel, je vult in. Ik ben prima in staat om mezelf gelukkig te maken en mijn eigen leven te verrijken. Dat neemt echter niet weg dat ik waarde hecht aan een diepe emotionele connectie in een relatie. Voor mij is dat de basis van een betekenisvolle verbinding. En daarin neem ik nooit genoegen met minder. Het draait dus niet om constant euforisch zijn, maar om oprecht en wederzijds verbonden zijn. En dan kan je inderdaad ook mindere momenten/periodes hebben, maar daar communiceer je dan over.
Ik snap wat je bedoelt.quote:Op maandag 2 december 2024 14:18 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Jawel, je vult in. Ik ben prima in staat om mezelf gelukkig te maken en mijn eigen leven te verrijken. Dat neemt echter niet weg dat ik waarde hecht aan een diepe emotionele connectie in een relatie. Voor mij is dat de basis van een betekenisvolle verbinding. En daarin neem ik nooit genoegen met minder. Het draait dus niet om constant euforisch zijn, maar om oprecht en wederzijds verbonden zijn. En dan kan je inderdaad ook mindere momenten/periodes hebben, maar daar communiceer je dan over.
Natuurlijk is dat wel satire. Je trekt een lineaire trendlijn en in 2060 is iedereen homo hihaho.quote:Op maandag 2 december 2024 14:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die cijfers zijn geen satire. Dat Maher een komiek is klopt. Maar Real Time is in de basis een serieus programma waar inhoudelijke discussies gevoerd worden. Het is geen SNL.
Waarbij het dan weer de vraag is of deels aanwezig zijn van een vader positief is als de invloed slecht is t.o.v. totale afwezigheid van een vader. Uiteindelijk moet je streven naar een combinatie van aanwezigheid en positieve invloed... niet aanwezigheid voor de aanwezigheid.quote:Op maandag 2 december 2024 14:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
100 jaar geleden was de vrouw ook extreem druk (wassen kost bv verdomd vele meer tijd met een wasbordje tov een Miele).
De aandacht ging uit naar de jongsten en de wat oudere kinderen letten dan weer op die daartussen. We hebben het ook over een tijd dat gezinnen met 15-20 kinderen allesbehalve abnormaal waren.
Dat ouders tegenwoordig zich meer bemoeien met de opvoeding is m.i. helemaal niet zo duidelijk. Veel is anders. Maar ouders werken nu vaak beiden. Kinderen zitten op de opvang/bso. Ouders hebben nog veel afleiding van hun eigen telefoon en gebruiken de iPad om hun kind rustig te houden (ja, gechargeerd, maar dat gold ook voor jouw vader die werkt of aan de toog hangt).
Hoe dan ook: een vader die slechts deels aanwezig is, heeft invloed. Een afwezige vader heeft geen invloed.
Ten eerste is dat niet wat ze zei en ten tweede nogal een onrealistisch beeld dat je schetst, iemand kan jou nooit dezelfde emotionele bevrediging geven als je hoteldebotel bent of als wanneer je relatie voor geen meter loopt.quote:Op maandag 2 december 2024 14:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt.Ik denk dat @:elan het alleen niet snapt, ongeacht hoeveel keer je het uitlegt.
Heeft imo niks met euforie te maken. Het is die speciale band die je met iemand hebt, altijd dus. Ongeacht of je relatie goed of slecht gaat. Je hebt die speciale klik, band, whatever.
Nee, jij denkt te simpel. En misschien heb je het nog niet zo ervaren ofzo? Maarre een diepe emotionele verbinding gaat voor mij niet over tijdelijke hormonale pieken of verliefdheid. Natuurlijk veranderen relaties met de tijd, maar dat betekent niet dat die verbinding verdwijnt. Juist niet, als je die sterke emotionele basis hebt. Het is iets dat je simpelweg samen hebt, opbouwt en onderhoudt.quote:Op maandag 2 december 2024 14:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is een illusie die je schetst.
Die periodes van diepere emotionele verbinding zijn vrijwel altijd tijdelijk en bovendien biologisch/hormonaal van oorsprong. Noem het verliefdheid, noem het de honeymoon fase... uiteindelijk gaan die periodes altijd voorbij en moet jij op zoek naar je volgende dopaminerush. Dat blijkt ook wel uit het feit dat je zegt dat je nooit met minder genoegen neemt. Je trapt er elke keer weer in.
Dat er zoveel scheidingen zijn, is omdat de helft nog niet eens een vonk voeltquote:Op maandag 2 december 2024 14:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Ten eerste is dat niet wat ze zei en ten tweede nogal een onrealistisch beeld dat je schetst, iemand kan jou nooit dezelfde emotionele bevrediging geven als je hoteldebotel bent of als wanneer je relatie voor geen meter loopt.
Anders waren er ook niet zoveel scheidingen.
Helemaal eens met dit (en, gelukkig, heel herkenbaar ook).quote:Op maandag 2 december 2024 14:46 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Nee, jij denkt te simpel. En misschien heb je het nog niet zo ervaren ofzo? Maarre een diepe emotionele verbinding gaat voor mij niet over tijdelijke hormonale pieken of verliefdheid. Natuurlijk veranderen relaties met de tijd, maar dat betekent niet dat die verbinding verdwijnt. Juist niet, als je die sterke emotionele basis hebt. Het is iets dat je simpelweg samen hebt, opbouwt en onderhoudt.
Als ik zeg dat ik geen genoegen neem met minder, bedoel ik dus niet dat ik constant op zoek ben naar een dopamine-boost ofzo. Als je samen die sterke basis hebt, ben je niet steeds op zoek naar spanning of een volgende rush. Het gaat juist om de veiligheid en stabiliteit binnen die verbinding, waarin de diepgang blijft bestaan, ook zonder constante pieken.
Absoluut ditquote:Op maandag 2 december 2024 14:18 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Ja en die vonk hebben ze natuurlijk nooit gehad of zo.quote:Op maandag 2 december 2024 14:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat er zoveel scheidingen zijn, is omdat de helft nog niet eens een vonk voelt, laat staan die echte diepe band. En nog zoveel meer redenen voor die breuken.
Je kunt denigrerend gaan lopen doen maar voorlopig zijn we dit jaar 20 jaar samen en nog ontzettend steeds blij met elkaarquote:Maar je snapt het gewoon niet.
Je zei het zelf al, je zit met romantiek bij je vriendin. Lekker simpel.
Je klinkt als een ouderwetse man. Voor mij einde discussie, want je weet alles beter. Maakt niet uit wie hier argumenten aandraagt, elke vrouw trek je onderuit.quote:Op maandag 2 december 2024 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en die vonk hebben ze natuurlijk nooit gehad of zo.
Mensen plukken random iemand van straat om een relatie mee aan te gaan en daarom werkt het niet.
Goed verhaal wel
[..]
Je kunt denigrerend gaan lopen doen maar voorlopig zijn we dit jaar 20 jaar samen en nog ontzettend steeds blij met elkaar. Zie jij eerst maar eens een gek te vinden die het zolang met je vol kan houden voor je gaat lopen schoppen.
Sorry, maar als jij een "diepere emotionele verbinding" als tijdelijk ziet, als biologisch/hormonaal van oorsprong en dat op één lijn zet met 'verliefdheid', kun je 20 jaar samen zijn, maar dan vraag ik mij toch sterk af of die relatie inhoudelijk veel voorstelt. Klinkt iig niet als een relatie die ik zelf zou willen hebben (en gelukkig ook niet heb). Ik wil (en heb) een relatie zoals @Rozenbloem die omschrijft en ook ik zou het nooit voor minder (willen) doen.quote:Op maandag 2 december 2024 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en die vonk hebben ze natuurlijk nooit gehad of zo.
Mensen plukken random iemand van straat om een relatie mee aan te gaan en daarom werkt het niet.
Goed verhaal wel
[..]
Je kunt denigrerend gaan lopen doen maar voorlopig zijn we dit jaar 20 jaar samen en nog ontzettend steeds blij met elkaar. Zie jij eerst maar eens een gek te vinden die het zolang met je vol kan houden voor je gaat lopen schoppen.
We houden van elkaar dat lijkt me voldoende ik voel verder geen diepere emotionele verbinding. Zou niet eens weten wat het is. Klinkt als iets voor pubermeisjes.quote:Op maandag 2 december 2024 15:05 schreef Forbry het volgende:
[..]
Sorry, maar als jij een "diepere emotionele verbinding" als tijdelijk ziet, als biologisch/hormonaal van oorsprong en dat op 1 lijn zet met 'verliefdheid', kun je 20 jaar samen zijn, maar dan vraag ik mij toch sterk af of die relatie inhoudelijk veel voorstelt. Klinkt iig niet als een relatie die ik zelf zou willen hebben (en gelukkig ook niet heb). Ik wil alleen maar een relatie zoals @:Rozenbloem die omschrijft en ook ik zou het nooit voor minder doen.
Klinkt bijzonder triest en dat spijt mij dan ontzettend voor jou (en misschien nog wel meer voor je vriendin/vrouw)!quote:Op maandag 2 december 2024 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
We houden van elkaar dat lijkt me voldoende ik voel verder geen diepere emotionele verbinding. Zou niet eens weten wat het is. Klinkt als iets voor pubermeisjes.
Waar dat niet wordt gezien als een "diepere emotionele verbinding" vind ik dat toch echt niet hetzelfde...quote:Op maandag 2 december 2024 15:10 schreef ieniminimuis het volgende:
Houden van elkaar is die diepere emotionele verbinding
Een diepere emotionele verbinding is niet voor iedereen weggelegd en ik denk dat het dan het beste te vertalen is met houden van. Maar dan is houden van wel meer dan: ik heb graag fysiek contact met je.quote:Op maandag 2 december 2024 15:14 schreef Forbry het volgende:
[..]
Waar dat niet wordt gezien als een "diepere emotionele verbinding" vind ik dat toch echt niet hetzelfde...
Vrouw, al 14 jaarquote:Op maandag 2 december 2024 15:12 schreef Forbry het volgende:
[..]
Klinkt bijzonder triest en dat spijt mij dan ontzettend voor jou (en misschien nog wel meer voor je vriendin/vrouw)!
Heeft juist helemaal niets met "pubermeisjes" te maken. Maar juist alles met volwassenheid en een goede, zeer liefdevolle en toekomstbestendige relatie.
Het doortrekken van die lijn is geen data. Maar de Gallup poll waar dit op gebaseerd is wel. Moet ik nu echt dit soort flauwekul gaan uitleggen?quote:Op maandag 2 december 2024 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel satire. Je trekt een lineaire trendlijn en in 2060 is iedereen homo hihaho.
Er komt nul wetenschappelijke consensus bij kijken. Wat op zich logisch is aangezien de beste man een komiek is.
Is het vandaag draai data naar het gewenste narratief-dag?quote:Op maandag 2 december 2024 14:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarbij het dan weer de vraag is of deels aanwezig zijn van een vader positief is als de invloed slecht is t.o.v. totale afwezigheid van een vader. Uiteindelijk moet je streven naar een combinatie van aanwezigheid en positieve invloed... niet aanwezigheid voor de aanwezigheid.
Hou je vooroordelen lekker voor je je kent mij niet eens. Op basis van wat ik schrijf ga je gelijk veroordelen.quote:Op maandag 2 december 2024 15:17 schreef Forbry het volgende:
Maar goed, je weet niet eens wat dat is schrijf je. Dan is de discussie verder wel klaar. Neem jij maar gerust genoegen met een - in mijn ogen zeer triest/oppervlakkig klinkende - relatie en respecteer dan maar gewoon dat anderen dat niet doen.
Geen idee over welk topic je het hebt, maar wat jij wil hoor, "gek" (quote:Op maandag 2 december 2024 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Hou je vooroordelen lekker voor je je kent mij niet eens. Op basis van wat ik schrijf ga je gelijk veroordelen.
Las in in een ander topic over jouw relatie dat lijkt mij dan weer verschrikkelijk burgertruttig/ oppervlakkig. Ieder zijn ding gek.
Gelachen.quote:Op maandag 2 december 2024 15:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het doortrekken van die lijn is geen data. Maar de Gallup poll waar dit op gebaseerd is wel. Moet ik nu echt dit soort flauwekul gaan uitleggen?
Er is niet gevraagd naar de toekomst. Er is gevraagd naar hoe men zich NU identificeert. Dat had je geweten als je gewoon geluisterd had naar wat er gezegd werd.quote:Op maandag 2 december 2024 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Gelachen.
Die konden twee weken van te voren nog niet eens de volgende US president fatsoenlijk voorspellen, laat staan krankzinnige claims over hoe de wereld er 40 jaar na dato uit ziet hard maken.
Hoe men zich nu identificeert heeft vooral betrekking op het verleden en heden (meer acceptatie) en geeft geen enkele garantie over hoe de toekomst precies zal verlopen.quote:Op maandag 2 december 2024 15:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is niet gevraagd naar de toekomst. Er is gevraagd naar hoe men zich NU identificeert. Dat had je geweten als je gewoon geluisterd had naar wat er gezegd werd.
Het hele proces van procreatie wordt gevoed en begeleid door fenomenen die zich in ons brein afspelen. Wij mensen, althans sommigen, koppelen hier termen aan als 'emotionele verbinding' en 'diepgang' en al wat niet meer. Echter in de basis blijft het gewoon een biologisch dingetje dat zijn uitwerking heeft op onze hersens. Zoiets als monogamie is tegennatuurlijk, maar wordt wel - in theorie althans - breed gedragen in de maatschappij. Vreemdgaan is ook zo'n beladen onderwerp terwijl als je dit accepteert als gegeven - bijna iedereen doet het of koestert het verlangen - dan hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn. Ook onder die omstandigheden kun je van iemand houden zonder daarvan een complete Viva-roman te maken die vol staat met zaken die we onszelf krampachtig voor houden.quote:Op maandag 2 december 2024 15:12 schreef Forbry het volgende:
[..]
Klinkt bijzonder triest en dat spijt mij dan ontzettend voor jou (en misschien nog wel meer voor je vriendin/vrouw)!
Heeft juist helemaal niets met "pubermeisjes" te maken. Maar juist alles met volwassenheid en een goede, zeer liefdevolle en toekomstbestendige relatie.
Ah, jouw standaard riedel. Nou, het is me allemaal nogal wat en succes er maar weer mee ofzo.quote:Op maandag 2 december 2024 15:59 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het hele proces van procreatie wordt gevoed en begeleid door fenomenen die zich in ons brein afspelen. Wij mensen, althans sommigen, koppelen hier termen aan als 'emotionele verbinding' en 'diepgang' en al wat niet meer. Echter in de basis blijft het gewoon een biologisch dingetje dat zijn uitwerking heeft op onze hersens. Zoiets als monogamie is tegennatuurlijk, maar wordt wel - in theorie althans - breed gedragen in de maatschappij. Vreemdgaan is ook zo'n beladen onderwerp terwijl als je dit accepteert als gegeven - bijna iedereen doet het of koestert het verlangen - dan hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn. Ook onder die omstandigheden kun je van iemand houden zonder daarvan een complete Viva-roman te maken die vol staat met zaken die we onszelf krampachtig voor houden.
Een standaard-riedel maakt iets nog niet minder aannemelijkquote:Op maandag 2 december 2024 16:15 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ah, jouw standaard riedel. Nou, het is me allemaal nogal wat en succes er maar weer mee ofzo.
De mannen en vrouwen in west europa zijn in t algemeen meer gesloten dan aziatische mensen.quote:Op maandag 2 december 2024 17:15 schreef Elan het volgende:
Je zou als man eigenlijk eens naar Azië of Oost Europa moeten gaan om te zien wat er mis is met de Nederlandse vrouwen.
De hele manier waarop ze met je omgaan is zo anders, veel meer respectvol en vriendelijk. Heb het niet over prostitutie in de sloppenwijken van Bangkok maar gewoon de gemiddelde vrouwen die je tegenkomt.
Het is een wereld van verschil ten opzichte van de vrouwen hier die standaard doen alsof je zonder het te weten jarenlang in een of andere verderfelijke anti-vrouwenbeweging hebt gezeten en de meest gruwelijke dingen hebt gedaan.
Het narratief hier de laatste jaren is veel meer dat mannen kut en eigenlijk overbodig zijn. Heeft ook amper nog met zelfredzaamheid en feminisme te maken eerder met een soort blinde haat. Vrouwen werken hier al minstens een halve eeuw tegen dezelfde financiële beloning als mannen en hebben dezelfde rechten en plichten.quote:Op maandag 2 december 2024 17:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
De mannen en vrouwen in west europa zijn in t algemeen meer gesloten dan aziatische mensen.
Andere kant is ook, in azie is het ook vaak schijn.
Willen ze allemaal je geld, vast niet, maar die mensen hebben niet zoveel op met de west-europese mens in het algemeen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |