Ik word natuurlijk doorbetaald en als ik geen taken, dan ga ik wel aan de slag voor een ander team.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:31 schreef halfway het volgende:
Dus je gaat ongevraagd en vrijwillig extra werk verrichten?
Nou, logisch dat je toch af en toe uitlegt waar je mee bezig bent?quote:Op donderdag 28 november 2024 18:36 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Ik word natuurlijk doorbetaald en als ik geen taken, dan ga ik wel aan de slag voor een ander team.
Ik gaf aan waar dit vandaan kwam en dat ik toch alles heb opgepakt. Hij gaf aan dat die niet wist hoe hij mijn werkzaamheden moest relateren aan de geschreven uren. Ik heb toen aangegeven dat het mij niet bekend was dat ik het zo detaillistisch moest onderbouwen. Ook omdat we nauw samenwerken. Zei die oké, ik vind je ook heel goed je werk doen, was meer een vraag.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat zei hij toen je hem aansprak op dat wederzijds vertrouwen belangrijk is voor jou en dat je je werk naar tevredenheid hebt gedaan? Ik mis een beetje die reactie.
En waarom wilden ze dat je je uren specificeerde? Wat was hun motivatie?
Oké. Dus wat is het probleem nu?quote:Op donderdag 28 november 2024 18:40 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Ik gaf aan waar dit vandaan kwam en dat ik toch alles heb opgepakt. Hij gaf aan dat die niet wist hoe hij mijn werkzaamheden moest relateren aan de geschreven uren. Ik heb toen aangegeven dat het mij niet bekend was dat ik het zo detaillistisch moest onderbouwen. Ook omdat we nauw samenwerken. Zei die oké, ik vind je ook heel goed je werk doen, was meer een vraag.
Specifiren is ook geen ramp, maar wij hebben 1 op 1 gewerkt. Hij weet precies wat ik heb gedaan. Ik kom hem nog eens helpen, hij zou daar dankbaar voor moeten zijn ipv extra kritisch.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:39 schreef capricia het volgende:
Is het niet normaal dat je je uren specificeert?
(Voor mij is dat altijd al normaal geweest, maar wellicht is dat anders bij jou)
Ik merk op dit soort momenten dat ik mijn verbondenheid en oprechte interesse in de collega’s en afdeling verlies, dat ik denk: oh het is weer zo een afdeling met dit soort mensen.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké. Dus wat is het probleem nu?
Dat moet je hem zeggen dat hij dankbaar moet zijn , en verder kunnen ze ook hele andere dingen hebben besproken.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:43 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Specifiren is ook geen ramp, maar wij hebben 1 op 1 gewerkt. Hij weet precies wat ik heb gedaan. Ik kom hem nog eens helpen, hij zou daar dankbaar voor moeten zijn ipv extra kritisch.
Ook dat die met 3 andere collega’s eerst allerlei kamers induikt en op het laatst pas naar mij komt.
Had je meer waardering verwacht?quote:Op donderdag 28 november 2024 18:44 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Ik merk op dit soort momenten dat ik mijn verbondenheid en oprechte interesse in de collega’s en afdeling verlies, dat ik denk: oh het is weer zo een afdeling met dit soort mensen.
Ik wil graag weten hoe ik hiermee moet omgaan.
Misschien maak ik het te groot hoor, weet niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat moet je hem zeggen dat hij dankbaar moet zijn , en verder kunnen ze ook hele andere dingen hebben besproken.
Of je hebt heel vreemd geregeerd.
Geen waardering, maar dat die zo druk op de afdeling en na 20 min naast mij te hebben gezeten ineens begint over mijn uren. Hij was dan een regel aan en zegt wat heb je dan precies gedaan in die 9 uur. Dat vond ik een beetje vals.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Had je meer waardering verwacht?
Bespreek dat dan.
Ook als je een op een werkt, lijkt het me normaal een specificatie te geven?quote:Op donderdag 28 november 2024 18:43 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Specifiren is ook geen ramp, maar wij hebben 1 op 1 gewerkt. Hij weet precies wat ik heb gedaan. Ik kom hem nog eens helpen, hij zou daar dankbaar voor moeten zijn ipv extra kritisch.
Ook dat die met 3 andere collega’s eerst allerlei kamers induikt en op het laatst pas naar mij komt.
Als dure interimmer/zpp'er a > ¤120 per uur wel. Als gewone modale uitzendkracht niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:49 schreef capricia het volgende:
Je bent inhuur.
Natuurlijk specificeer je je uren. Desnoods op de 15 minuten nauwkeurig. In hun tijd.
Grote kans dat die jou een zeikerd vind ja.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:52 schreef Eerdmans020 het volgende:
Misschien ook niet handig geweest dat ik de directeur heb gezegd dat ik wederzijds vertrouwen belangrijk vind. Iets te emotioneel misschien?
Achja, ik heb misschien behoefte aan meer duidelijkheid. Bij start hebben ze aangegeven dat het niet gespecificeerd moet zijn, en nu is iemand ineens heel kritisch alsof die mij niet vertrouwt. Zo kwam het igg bij mij over.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Grote kans dat die jou een zeikerd vind ja.
Nee, hij werkt niet met die mensen. Dat waren mensen van mijn afdeling. En ze stonden niet zo ver van mij vandaan. Ik hoorde dat het over mijn uren ging.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:57 schreef schommelstoel het volgende:
Over dat met anderen praten en kijken.
Misschien moet je het omdraaien, elke keer als hij met iemand in gesprek is, dan denk hij wat zit die gast toch elke keer te loeren/kijken als ik met anderen in gesprek ben.
Je hebt ooit ook ergens aangegeven dat je dominant en ook moeilijk benaderbaar.
Soms maken mensen het zichzelf vooral moeilijk.
Maar waarom stoor je je daar aan dan? Je hebt toch goed werk gedaan zei je?quote:Op donderdag 28 november 2024 18:57 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Achja, ik heb misschien behoefte aan meer duidelijkheid. Bij start hebben ze aangegeven dat het niet gespecificeerd moet zijn, en nu is iemand ineens heel kritisch alsof die mij niet vertrouwt. Zo kwam het igg bij mij over.
Mijns inziens: ja, vind het een wat aparte reactie op een normale vraag. Ik heb als externe consultant ook altijd mijn uren moeten verantwoorden, en vind dat ook fair naar de opdrachtgever toe als ze je per uur/dag betalen. Ook als je de godganse tijd met één persoon samenwerkt, het is nog steeds aan jou om die uren op papier te zetten.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:52 schreef Eerdmans020 het volgende:
Misschien ook niet handig geweest dat ik de directeur heb gezegd dat ik wederzijds vertrouwen belangrijk vind. Iets te emotioneel misschien?
Maar je komt als professional toch zelf minstens iedere week met de specificatie van je uren? En je vraagt van te voren hoe ze het gespecificeerd willen hebben. Het is zelfs normaal om het per dag te mailen.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:43 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Dat is de prijs inmiddels niet meer. 200 plus. Ex bezoekkosten. Ik specificeer per kwartier.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als dure interimmer/zpp'er a > ¤120 per uur wel. Als gewone modale uitzendkracht niet.
Nee. Die afdelingshoofd moet zich verantwoorden. Naar zijn directeur.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:12 schreef Lienekien het volgende:
Even een dwarsstraat.
Misschien nemen de vaste medewerkers het je niet in dank af dat jij als externe veel beter en sneller werk levert.
OK. Capricia heeft gelijk.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Die afdelingshoofd moet zich verantwoorden. Naar zijn directeur.
En zoekt argumenten bij zijn medewerkers over TS, die zich vanaf de eerste dag niet goed ingedekt heeft.
Hij is ingehuurd voor klus X, maar besteedt zijn uren aan klus Y.
Dan moet je echt wel aanvoelen dat je dit super goed moet vastleggen.
22 jaar ervaring in dit soort werelden.quote:
Vernageld?quote:Op donderdag 28 november 2024 19:24 schreef capricia het volgende:
[..]
22 jaar ervaring in dit soort werelden.
Hij heeft zijn uren aan een ander project besteed dan waar hij voor ingehuurd was.
Succes!
(En klote hoor, als je hierdoor vernaggeld wordt)
Juist minder tijd toch (klus X, daar is-ie tenslotte voor ingehuurd)?quote:Op donderdag 28 november 2024 19:11 schreef capricia het volgende:
Er is kennelijk meer tijd in een project gaan zitten dan van te voren beraamd.
¤200 plus per uur? Dat gaat toch nergens meer over.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is de prijs inmiddels niet meer. 200 plus. Ex bezoekkosten. Ik specificeer per kwartier.
Tenzij ik voor een klus ingehuurd word.
Maar in principe is dat de kwestie helemaal niet. Er is kennelijk meer tijd in een project gaan zitten dan van te voren beraamd. Door een 'dure' externe besteedt. Die afdelingshoofd heeft zijn zaakjes niet goed op orde. En de directeur vraagt hier naar.
En die dingen gebeuren om de haverklap. Dus zorg dat je je uren goed op orde hebt.
Desnoods schrijf je iedere dag een klein verslagje van wat je gedaan hebt.
Dat is echt niet vreemd.
Typo.quote:
Maar dus meer in klus Y. En misschien nog wel door een hele dure kracht die niet begroot was bij klus Y. Dus is klus Y niet meer rendabel. En heeft het afdelingshoofd van klus Y een probleem.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Juist minder tijd toch (klus X, daar is-ie tenslotte voor ingehuurd)?
Waarom ging hij dan naar het andere project?quote:Op donderdag 28 november 2024 19:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Juist minder tijd toch (klus X, daar is-ie tenslotte voor ingehuurd)?
quote:Op donderdag 28 november 2024 19:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dus meer in klus Y. En misschien nog wel door een hele dure kracht die niet begroot was bij klus Y. Dus is klus Y niet meer rendabel. En heeft het afdelingshoofd van klus Y een probleem.
Ik ging er vanuit dat de 'raming' op klus X sloeg. Ten tijde van inhuur was volgens mij nog niks bekend van inzet op klus Y.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom ging hij dan naar het andere project?
Waarvoor hij niet ingehuurd was. Kennelijk was daar meer tijd nodig.
Je bedoelt dat TS het heeft vernacheld?quote:Op donderdag 28 november 2024 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Typo.![]()
Lees de OP nog eens goed.
Hij is inhuur. Het team heeft de klus af. Hij gaat een ander team ondersteunen. De directeur vraagt onderbouwing aan de senior/afdelingshoofd. En dan wordt het lastig. Gezeur over uren etc.
Dan weet je toch dat daar het probleem zit?
En dat is echt heel vervelend voor de TS.
Heel normaal binnen b.v. de advocatuur. Daar wordt zelfs per 5 minuten verantwoord.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
¤200 plus per uur? Dat gaat toch nergens meer over.
En elk kwartier verantwoorden? Dat gaat toch net nergens meer over?
Ho ho in wgr bashen wij ts en niet anders.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Typo.![]()
Lees de OP nog eens goed.
Hij is inhuur. Het team heeft de klus af. Hij gaat een ander team ondersteunen. De directeur vraagt onderbouwing aan de senior/afdelingshoofd. En dan wordt het lastig. Gezeur over uren etc.
Dan weet je toch dat daar het probleem zit?
En dat is echt heel vervelend voor de TS.
Ik heb een projectje gedaan bij Houthoff op de Zuidas. Daar wordt per 5 minuten verantwoord.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
¤200 plus per uur? Dat gaat toch nergens meer over.
En elk kwartier verantwoorden? Dat gaat toch net nergens meer over?
Ja. Hier moet je van leren. En hopen dat er een goede organisatie qua projectleiding achter je staat.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ho ho in wgr bashen wij ts en niet anders.
Dit is een faux pas van jewelste.
10min; poepen.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb een projectje gedaan bij Houthoff op de Zuidas. Daar wordt per 5 minuten verantwoord.
En dan stop je een uur van te voren met je klant. Omdat je nog een uur je bezoekverslag en urenverantwoording in gaat vullen. Bij de klant.
Dat is het ook.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
10min; poepen.
Maar lijkt me reuze irritant, vind per uur verantwoorden al irritant soms.
Ik ben zelf ingezet op die afdeling door inhurende afdeling, omdat het werk eerder af was dan gepland.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:24 schreef capricia het volgende:
[..]
22 jaar ervaring in dit soort werelden.
Hij heeft zijn uren aan een ander project besteed dan waar hij voor ingehuurd was.
Succes!
(En klote hoor, als je hierdoor vernaggeld wordt)
Uit de OP haal ik niet op wat ts factureert.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is de prijs inmiddels niet meer. 200 plus. Ex bezoekkosten. Ik specificeer per kwartier.
Tenzij ik voor een klus ingehuurd word.
Maar in principe is dat de kwestie helemaal niet. Er is kennelijk meer tijd in een project gaan zitten dan van te voren beraamd. Door een 'dure' externe besteedt. Die afdelingshoofd heeft zijn zaakjes niet goed op orde. En de directeur vraagt hier naar.
En die dingen gebeuren om de haverklap. Dus zorg dat je je uren goed op orde hebt.
Desnoods schrijf je iedere dag een klein verslagje van wat je gedaan hebt.
Dat is echt niet vreemd.
Daar ging de reactie dan ook niet over.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uit de OP haal ik niet op wat ts factureert.
Oh, vind wel dat uitmaakt als we het hebben over een uitzendkracht van 3 of 4 tientjes, of een senior a ¤ 200quote:Op donderdag 28 november 2024 19:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar ging de reactie dan ook niet over.
Dat maakt in principe ook niet uit. Hij is inhuur.
Dat heb ik ook voorgesteld toen ik net was begonnen, maar de directeur had daar geen zin in. Ik moest het iedere maand aanleveren.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar je komt als professional toch zelf minstens iedere week met de specificatie van je uren? En je vraagt van te voren hoe ze het gespecificeerd willen hebben. Het is zelfs normaal om het per dag te mailen.
Je bent tenslotte inhuur.
Het politieke spel binnen dat bedrijf blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oh, vind wel dat uitmaakt als we het hebben over een uitzendkracht van 3 of 4 tientjes, of een senior a ¤ 200
Ik verdien/krijg meer dan 4 tientjes en minder dan 200.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oh, vind wel dat uitmaakt als we het hebben over een uitzendkracht van 3 of 4 tientjes, of een senior a ¤ 200
Op klus X.quote:Op donderdag 28 november 2024 20:02 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook voorgesteld toen ik net was begonnen, maar de directeur had daar geen zin in. Ik moest het iedere maand aanleveren.
Maar niet door de directeur. Kan ook zijn dat je werk hebt gedaan wat een ander had moeten doen die al wat tegenviel. Waarschijnlijk de teamleider zelf.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:48 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Ik ben zelf ingezet op die afdeling door inhurende afdeling, omdat het werk eerder af was dan gepland.
Zelf verantwoorden de interne medewerkers geen uren en zie ze echt om 10 uur binnenlopen en 2 uur weer weggaan. Geen idee wat zij doen, vandaar ook de externen die het werk doen. Deze senior is ook zo een geval, is er bijna nooit, komt al laatste en gaat als eerste weg en gaat iemand, in dit geval ik, die zijn werk netjes af heeft kritisch bejegenen. Hij komt zelf net kijken.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:08 schreef Evangelion het volgende:
Het enige vreemde is dat elke afdeling daar blijkbaar wat anders doet qua uren-vastlegging van (externe) medewerkers?
"Er was en is geen sprake van racisme" of "Ik heb er geen actieve herinneringen aan" ?quote:Op donderdag 28 november 2024 20:07 schreef capricia het volgende:
je kun er zelfs minister president mee worden.
Ga maar gewoon intern werken, is beter voor je gemoedsrust zo te zien.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:18 schreef Eerdmans020 het volgende:
[..]
Zelf verantwoorden de interne medewerkers geen uren en zie ze echt om 10 uur binnenlopen en 2 uur weer weggaan. Geen idee wat zij doen, vandaar ook de externen die het werk doen. Deze senior is ook zo een geval, is er bijna nooit, komt al laatste en gaat als eerste weg en gaat iemand, in dit geval ik, die zijn werk netjes af heeft kritisch bejegenen. Hij komt zelf net kijken.
Het is toch niet de diecteur die een probeem maakt nu, maar de teamleider...quote:Op donderdag 28 november 2024 19:45 schreef capricia het volgende:
Zie je kans om met die persoon van de directie te gaan lunchen om het project te bespreken?
Dit. Het topic staat vol met allerlei speculaties over een interne machtsstrijd, politieke spelletjes, en wie er precies wat voor wie vernacheld zou hebben. Ik lees echter helemaal nergens dat er wat voor probleem dan ook zou zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2024 07:45 schreef HSG het volgende:
Doe niet zo moeilijk.
Specificeer je uren.
Krijg je geld.
Ga weekend vieren.
Klaar.
Zelf zo’n situatie meegemaakt omdat ik de problemen sneller en zonder moeilijk doen en vragen oploste als ingehuurde, heeft toen naar deafdeling wel een en ander losgemaakt. Maar dat gebeurde gelukkig toen ik alweer weg wasquote:Op vrijdag 29 november 2024 11:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is toch niet de diecteur die een probeem maakt nu, maar de teamleider...
Diegene die hem eerst een ander project liet doen 'dat er nog lag' en dat TS in twee weekjes geheel afgerond heeft.
Toen is TS plots direct naar de directeur gestapt en heeft trots verteld wat hij allemaal gedaan heeft, waarna de directeur naar die teamleider stapte en aangaf dat die exact moest vertellen wat hij aan dat andere project precies gedaan heeft.
Die wist dus niks van dat andere project
Ik vermoed dat de directeur nu iets weet wat hij van de senior en de teamleider liever niet had moeten weten:
zowel dat het ene project veel minder werk was dan begroot, en dat er ook een ander project lag dat juist veel duurder geweest is dan begroot, omdat een extern ingehuurde kracht er twee weken op gezet werd, en dit niet door het interne team gedaan is.
Daarmee heeft TS verder niet zo heel veel te maken, en gaat buiten hem om ... hooguit ligt hij er qua 'appreciatie' bij dat team verder geheel uit, omdat hij schijnbaar direkt naar de directeur stapt, (alhoewel hij niet aangeeft dat hij verteld is dat die urendeclaratie gevoelig zou liggen; in mijn ervaring is dat toch altijd iets om ook zelf in de gaten te houden als consultant)
Dat doe ik momenteel ook. Ik werk voor twee afdelingen en het enige wat ik hoef te doen is in een systeem zoveel uur per week op de ene code schrijven en zoveel uur op de andere code.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:17 schreef Leshy het volgende:
[..]
Dit. Het topic staat vol met allerlei speculaties over een interne machtsstrijd, politieke spelletjes, en wie er precies wat voor wie vernacheld zou hebben. Ik lees echter helemaal nergens dat er wat voor probleem dan ook zou zijn.
Het enige dat er aan de hand hoeft te zijn, is dat de kosten voor TS onder A waren ondergebracht, maar nu hij ook werk heeft gedaan voor B, ze dit intern moeten aanpassen en dus even een urenspecificatie nodig hebben zodat ze hun boekhouding op orde kunnen brengen.
Dat de directeur dan zegt dat het afdelingshoofd van B dat even moet goedkeuren en dat die TS weer vraagt om een urenoverzichtje aan te leveren, lijkt me dan niet heel bijzonder.
Dit dus. Overigens zie ik die specificaties ook van de advocaat.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Maar zorg dan tenminste dat het in de klant zijn tijd gebeurt. En dat je niet savonds met je laptop op de keukentafel je urenverantwoording en bezoekverslag moet maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |