abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215708792
Ik werk sinds twee maanden als externe kracht bij mijn tijdelijke werkgever, specifiek voor een bepaalde afdeling. Omdat mijn team het werk eerder dan gepland afrondde, heb ik in de laatste twee weken van november een ander team ondersteund. In die periode heb ik zelfstandig een heel dossier uitgevoerd, zonder ervaring of uitgebreide begeleiding. Het dossier werd goedgekeurd door de senior en de teamleider, en de senior was erg tevreden met mijn hulp.

Aangezien ik mijn uren moet laten accorderen, heb ik de directeur hierover gemaild en aangegeven dat ik de laatste twee weken voor afdeling X en medewerker Y heb gewerkt. De directeur vroeg de senior om goedkeuring, wat ongebruikelijk is omdat dit normaal direct door de directeur gebeurt. De senior vroeg mij vervolgens om mijn uren te specificeren, ondanks dat we nauw hebben samengewerkt en ik al mijn taken heb afgerond. Dit voelde voor mij onterecht en onnodig.

Ik heb aangegeven dat wederzijds vertrouwen voor mij belangrijk is en dat ik mijn werk naar tevredenheid heb gedaan. Ook heb ik voorgesteld om met de directeur duidelijke afspraken te maken over urenverantwoording. Uiteindelijk heb ik mijn werkzaamheden alsnog gespecificeerd en dit naar de senior én de directeur gemaild.

Deze situatie voelt voor mij ongemakkelijk, vooral omdat het lijkt alsof de senior een spel speelt om indruk te maken, mogelijk vanwege zijn ambitie om teamleider te worden. Ik ben nu formeler in mijn communicatie en houd alles via e-mail, omdat ik het gevoel heb dat er onnodige discussies ontstaan. Hoewel ik eerst graag met deze afdeling wilde blijven samenwerken, ben ik nu minder gemotiveerd vanwege deze ervaring.
pi_215708814
Ter aanvulling;

Voordat de senior naar mij toe kwam met de vraag om mijn uren te specificeren, ging hij bij meerdere mensen op de afdeling een kamertje in. Ik zag hem dan naar mij kijken en over mij spreken.

Ik denk dan: kom eerst met mij spreken ipv allerlei andere mensen.
pi_215708852
Dus je gaat ongevraagd en vrijwillig extra werk verrichten?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 28 november 2024 @ 18:32:21 #4
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215708864
Wat zei hij toen je hem aansprak op dat wederzijds vertrouwen belangrijk is voor jou en dat je je werk naar tevredenheid hebt gedaan? Ik mis een beetje die reactie.

En waarom wilden ze dat je je uren specificeerde? Wat was hun motivatie?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215708868
Wat een achterdocht misschien willen ze je wel een aanbod doen om daar intern een baan te geven omdat jij een nieuwe taak zo goed en snel kon uitvoeren.. 8-)
pi_215708901
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:31 schreef halfway het volgende:
Dus je gaat ongevraagd en vrijwillig extra werk verrichten?
Ik word natuurlijk doorbetaald en als ik geen taken, dan ga ik wel aan de slag voor een ander team.
  donderdag 28 november 2024 @ 18:39:23 #7
438527 MissButterflyy
pi_215708922
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:36 schreef Eerdmans020 het volgende:

[..]
Ik word natuurlijk doorbetaald en als ik geen taken, dan ga ik wel aan de slag voor een ander team.
Nou, logisch dat je toch af en toe uitlegt waar je mee bezig bent?
pi_215708924
Is het niet normaal dat je je uren specificeert?
(Voor mij is dat altijd al normaal geweest, maar wellicht is dat anders bij jou)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215708928
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat zei hij toen je hem aansprak op dat wederzijds vertrouwen belangrijk is voor jou en dat je je werk naar tevredenheid hebt gedaan? Ik mis een beetje die reactie.

En waarom wilden ze dat je je uren specificeerde? Wat was hun motivatie?
Ik gaf aan waar dit vandaan kwam en dat ik toch alles heb opgepakt. Hij gaf aan dat die niet wist hoe hij mijn werkzaamheden moest relateren aan de geschreven uren. Ik heb toen aangegeven dat het mij niet bekend was dat ik het zo detaillistisch moest onderbouwen. Ook omdat we nauw samenwerken. Zei die oké, ik vind je ook heel goed je werk doen, was meer een vraag.
  donderdag 28 november 2024 @ 18:42:21 #10
438527 MissButterflyy
pi_215708934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:40 schreef Eerdmans020 het volgende:

[..]
Ik gaf aan waar dit vandaan kwam en dat ik toch alles heb opgepakt. Hij gaf aan dat die niet wist hoe hij mijn werkzaamheden moest relateren aan de geschreven uren. Ik heb toen aangegeven dat het mij niet bekend was dat ik het zo detaillistisch moest onderbouwen. Ook omdat we nauw samenwerken. Zei die oké, ik vind je ook heel goed je werk doen, was meer een vraag.
Oké. Dus wat is het probleem nu?
pi_215708941
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:39 schreef capricia het volgende:
Is het niet normaal dat je je uren specificeert?
(Voor mij is dat altijd al normaal geweest, maar wellicht is dat anders bij jou)
Specifiren is ook geen ramp, maar wij hebben 1 op 1 gewerkt. Hij weet precies wat ik heb gedaan. Ik kom hem nog eens helpen, hij zou daar dankbaar voor moeten zijn ipv extra kritisch.

Ook dat die met 3 andere collega’s eerst allerlei kamers induikt en op het laatst pas naar mij komt.
pi_215708942
Volgens mij zie je spoken.

En wellicht is die ene senior een linkmiggel, wat kan jou dat verrotten, daar sta ik tegenwoordig mijlenver boven, die trekken toch altijd aan het langste eind.
Vakman pur sang
pi_215708948
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oké. Dus wat is het probleem nu?
Ik merk op dit soort momenten dat ik mijn verbondenheid en oprechte interesse in de collega’s en afdeling verlies, dat ik denk: oh het is weer zo een afdeling met dit soort mensen.

Ik wil graag weten hoe ik hiermee moet omgaan.
  donderdag 28 november 2024 @ 18:44:45 #14
438527 MissButterflyy
pi_215708952
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:43 schreef Eerdmans020 het volgende:

[..]
Specifiren is ook geen ramp, maar wij hebben 1 op 1 gewerkt. Hij weet precies wat ik heb gedaan. Ik kom hem nog eens helpen, hij zou daar dankbaar voor moeten zijn ipv extra kritisch.

Ook dat die met 3 andere collega’s eerst allerlei kamers induikt en op het laatst pas naar mij komt.
Dat moet je hem zeggen dat hij dankbaar moet zijn , en verder kunnen ze ook hele andere dingen hebben besproken.
Of je hebt heel vreemd geregeerd.
  donderdag 28 november 2024 @ 18:45:49 #15
438527 MissButterflyy
pi_215708958
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:44 schreef Eerdmans020 het volgende:

[..]
Ik merk op dit soort momenten dat ik mijn verbondenheid en oprechte interesse in de collega’s en afdeling verlies, dat ik denk: oh het is weer zo een afdeling met dit soort mensen.

Ik wil graag weten hoe ik hiermee moet omgaan.
Had je meer waardering verwacht?
Bespreek dat dan.
pi_215708963
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat moet je hem zeggen dat hij dankbaar moet zijn , en verder kunnen ze ook hele andere dingen hebben besproken.
Of je hebt heel vreemd geregeerd.
Misschien maak ik het te groot hoor, weet niet.
pi_215708967
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Had je meer waardering verwacht?
Bespreek dat dan.
Geen waardering, maar dat die zo druk op de afdeling en na 20 min naast mij te hebben gezeten ineens begint over mijn uren. Hij was dan een regel aan en zegt wat heb je dan precies gedaan in die 9 uur. Dat vond ik een beetje vals.
pi_215708969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:43 schreef Eerdmans020 het volgende:

[..]

Ook als je een op een werkt, lijkt het me normaal een specificatie te geven?

Die dankbaarheid snap ik even niet. Je wordt ingehuurd, voor je uren. Daar staat een beloning tegenover.

Je komt best defensief over eigenlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 28 november 2024 @ 18:47:55 #19
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215708972
Gewoon je uren bijhouden, dat is heel normaal, zeker wanneer je voor klanten werkt en die hiervoor betalen. :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215708984
Je bent inhuur.
Natuurlijk specificeer je je uren. Desnoods op de 15 minuten nauwkeurig. In hun tijd.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 28 november 2024 @ 18:51:17 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215709006
In tegenstelling tot sommige anderen krijg ik het gevoel dat TS zijn initiële klus sneller dan gebudgetteerd voltooid, en in die resterende periode iets anders doet en dat daarover een spervuur aan vragen komen.

Ik snap dat dat bevreemdend overkomt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_215709009
Duidelijk. Ik heb misschien iets te persoonlijk opgepakt, omdat ik zoiets niet had verwacht, denk ik.
  donderdag 28 november 2024 @ 18:52:13 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215709018
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:49 schreef capricia het volgende:
Je bent inhuur.
Natuurlijk specificeer je je uren. Desnoods op de 15 minuten nauwkeurig. In hun tijd.
Als dure interimmer/zpp'er a > ¤120 per uur wel. Als gewone modale uitzendkracht niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_215709027
Misschien ook niet handig geweest dat ik de directeur heb gezegd dat ik wederzijds vertrouwen belangrijk vind. Iets te emotioneel misschien?
pi_215709038
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:52 schreef Eerdmans020 het volgende:
Misschien ook niet handig geweest dat ik de directeur heb gezegd dat ik wederzijds vertrouwen belangrijk vind. Iets te emotioneel misschien?
Grote kans dat die jou een zeikerd vind ja.
Vakman pur sang
pi_215709094
Over dat met anderen praten en kijken.
Misschien moet je het omdraaien, elke keer als hij met iemand in gesprek is, dan denk hij wat zit die gast toch elke keer te loeren/kijken als ik met anderen in gesprek ben.

Je hebt ooit ook ergens aangegeven dat je dominant en ook moeilijk benaderbaar bent.

Soms maken mensen het zichzelf vooral moeilijk.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_215709097
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Grote kans dat die jou een zeikerd vind ja.
Achja, ik heb misschien behoefte aan meer duidelijkheid. Bij start hebben ze aangegeven dat het niet gespecificeerd moet zijn, en nu is iemand ineens heel kritisch alsof die mij niet vertrouwt. Zo kwam het igg bij mij over.
pi_215709116
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:57 schreef schommelstoel het volgende:
Over dat met anderen praten en kijken.
Misschien moet je het omdraaien, elke keer als hij met iemand in gesprek is, dan denk hij wat zit die gast toch elke keer te loeren/kijken als ik met anderen in gesprek ben.

Je hebt ooit ook ergens aangegeven dat je dominant en ook moeilijk benaderbaar.

Soms maken mensen het zichzelf vooral moeilijk.
Nee, hij werkt niet met die mensen. Dat waren mensen van mijn afdeling. En ze stonden niet zo ver van mij vandaan. Ik hoorde dat het over mijn uren ging.
pi_215709123
Gewoon aangeven dat je een maand tijd gespendeerd hebt aan uren specificeren.
pindazakje
pi_215709181
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:57 schreef Eerdmans020 het volgende:

[..]
Achja, ik heb misschien behoefte aan meer duidelijkheid. Bij start hebben ze aangegeven dat het niet gespecificeerd moet zijn, en nu is iemand ineens heel kritisch alsof die mij niet vertrouwt. Zo kwam het igg bij mij over.
Maar waarom stoor je je daar aan dan? Je hebt toch goed werk gedaan zei je?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')