Zo gek vind ik het vermoeden niet. Idealiter controleert de pers de zittende macht, maar het heeft er bijv. alle schijn van dat Kaag werd ontzien.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De vraag stellen wat de aanleiding was is uiteraard legitiem. A priori doen alsof er een heksenjacht zou zijn of dat het bij bewindslieden van andere partijen niet onderzocht zou worden niet.
Als mijn tante een piemel had was het mijn oomquote:Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef apenoot het volgende:
Als het iemand van D66, PvdA, VVD, etc was geweest, dan had er geen haan naar gekraaid of überhaupt onderzoek naar gedaan.
15 jaar later deze koe uit de sloot vissen omdat de persoon een functie voor de PVV vervuld (of welke politieke partij dan ook) is nogal sneu.
Dat lijkt me empirisch gammel, maar kom maar op met je analyse.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:58 schreef Origami94 het volgende:
Ik constateer in dit topic dat de meerderheid vindt dat BNR de schuldige is, dat dit vaker moet gebeuren en dat het allemaal de schuld is van links.
Dit is niet ontzien, dit is corruptie. En dat er geen consequenties hebben plaats gevonden maakt het alleen maar erg.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo gek vind ik het vermoeden niet. Idealiter controleert de pers de zittende macht, maar het heeft er bijv. alle schijn van dat Kaag werd ontzien.
Je kan citeren met bronvermeldingen.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:51 schreef mackinac het volgende:
[..]
Dus als de geplagieerde tekst tussen aanhalingstekens had gestaan was er niets aan de hand geweest?
Ik denk dat juist dan ook ophef was geweest, veel mensen denken steeds meer zwart/wit in hun politieke beeld. Als iemand van "de andere kant" het doet is het fout en dom, iemand van je eigen kant het doet dan is het allemaal onzin en niet belangrijk bij ophef.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef apenoot het volgende:
Als het iemand van D66, PvdA, VVD, etc was geweest, dan had er geen haan naar gekraaid of überhaupt onderzoek naar gedaan.
15 jaar later deze koe uit de sloot vissen omdat de persoon een functie voor de PVV vervuld (of welke politieke partij dan ook) is nogal sneu.
Ik ben niet links en ook niet rechtsquote:Op donderdag 28 november 2024 12:58 schreef Origami94 het volgende:
Ik constateer in dit topic dat de meerderheid vindt dat BNR de schuldige is, dat dit vaker moet gebeuren en dat het allemaal de schuld is van links.
Nou Hans, als je had kunnen lezen eerder in het topic door @Claudia_xquote:Op donderdag 28 november 2024 12:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Georganiseerde heksenjacht gericht tegen PVV door de vierde macht, doen ze dit ook bij bewindslieden van bijvoorbeeld GL-PvdA?
Dus ook de VVD en NSC bewindslieden. PvdA/GL zijn technisch gezien geen bewindslieden nu.quote:Aanleiding voor het onderzoek van BNR waren de sollicitatiegesprekken die beoogd bewindslieden in juni voerden met de Tweede Kamer. Hier presenteerden de kandidaat-ministers en staatssecretarissen zich aan de hand van hun cv's, vaak voorzien van academische titels. Van negen bewindslieden uit het kabinet-Schoof bleek nog een proefschrift of scriptie verkrijgbaar in het publieke domein, vaak alleen in de vorm van een fysieke kopie.
Ja, in het artikel wordt gesuggereerd dat in dat geval het dan geen probleem was. Maar goed, de universiteit gaat er nu zelf onderzoek naar doen. Dat lijkt me wel een goede zaak.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan citeren met bronvermeldingen.
Maar citaten gebruiken alsof het je eigen tekst is, is uiteraard "not done".
VEEEEEEEEL te veel van het goede.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Heeft ze dan gewoon pech, of is 65% overtikken ook gewoon echt teveel van het goede?
Dan was er geen sprake van fraude geweest. Maar dan had ze waarschijnlijk geen diploma gekregen met die scriptie.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:51 schreef mackinac het volgende:
[..]
Dus als de geplagieerde tekst tussen aanhalingstekens had gestaan was er niets aan de hand geweest?
Als de PVV-politici zich nou gewoon aan regels zouden houden, dan kwamen ze niet steeds onder vuur te liggen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Georganiseerde heksenjacht gericht tegen PVV door de vierde macht, doen ze dit ook bij bewindslieden van bijvoorbeeld GL-PvdA?
5% max toch?quote:Op donderdag 28 november 2024 13:10 schreef probeer het volgende:
[..]
VEEEEEEEEL te veel van het goede.
Een paar procent is echter vrij normaal.
Herkenbaarquote:Op donderdag 28 november 2024 13:07 schreef DrDentz het volgende:
Soms droom ik wel eens dat ik eigenlijk nog op school zit en al 20 jaar werk aan een afstudeerscriptie en schrik daarna wakker.
Elke student leert gewoon dat je duidelijk moet aangeven waar je bronnen citeert, en waar je zelf eigen beweringen doet. Dat is gewoon een stukje wetenschappelijke integriteit en is zeker geen onzin.quote:Wat een onzin.
Eensquote:Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef apenoot het volgende:
Ze kreeg er dan ook een 6,5 voor. Een magere voldoende.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
56%, maak ik op uit het plagiaatrapport. Het percentage an sich zegt niet alles. Je krijgt altijd wel wat 'plagiaat' omdat individuele woorden overeenkomen. Je moet echt kijken naar wat er is overgenomen. In dit geval zijn er veel passages letterlijk overgenomen of met minieme wijzigingen. Dat is geen pech, dat is te veel van het goede.
Aan de andere kant: dat heb ik veel bij studenten gezien. Voor studenten is het leren formuleren van oorspronkelijke gedachten het moeilijkst wat er is. Ze worden er vaak ook niet op getraind, dus een deel van de verantwoordelijkheid ligt bij de docenten die het toestaan dat scripties collages zijn met een APA-sausje erover.
Het is al heel wat dat ze de bronnen er netjes bij heeft vermeld. Ik heb veel ergere gevallen gezien. Ik weet niet eens of ik het in dit geval over 'fraude' zou hebben. BNR heeft experts om hun oordeel gevraagd en twee van de drie oordeelden dat er sprake was van fraude, dus niet alle drie. De derde oordeelt:
[..]
Als ik een gok moet wagen, dan denk ik niet dat dit voldoende is om haar haar titel te ontnemen.
Precies. Ze moeten steeds de PVV hebben. Laat ze eens naar Femke en Frans kijken.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef apenoot het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |