abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215706773
Als de oppositie hier vragen over gaat stellen mogen alleen de mensen met een afgeronde masterscriptie hier op reageren.
graag op anoniem
pi_215706793
Ik constateer in dit topic dat de meerderheid vindt dat BNR de schuldige is, dat dit vaker moet gebeuren en dat het allemaal de schuld is van links. :)
pi_215706797
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De vraag stellen wat de aanleiding was is uiteraard legitiem. A priori doen alsof er een heksenjacht zou zijn of dat het bij bewindslieden van andere partijen niet onderzocht zou worden niet.
Zo gek vind ik het vermoeden niet. Idealiter controleert de pers de zittende macht, maar het heeft er bijv. alle schijn van dat Kaag werd ontzien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 november 2024 @ 12:59:13 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215706798
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef apenoot het volgende:
Als het iemand van D66, PvdA, VVD, etc was geweest, dan had er geen haan naar gekraaid of überhaupt onderzoek naar gedaan.
15 jaar later deze koe uit de sloot vissen omdat de persoon een functie voor de PVV vervuld (of welke politieke partij dan ook) is nogal sneu.
Als mijn tante een piemel had was het mijn oom

Ah regels gelden blijkbaar niet voor de PVV.
pi_215706802
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:58 schreef Origami94 het volgende:
Ik constateer in dit topic dat de meerderheid vindt dat BNR de schuldige is, dat dit vaker moet gebeuren en dat het allemaal de schuld is van links. :)
Dat lijkt me empirisch gammel, maar kom maar op met je analyse.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215706819
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zo gek vind ik het vermoeden niet. Idealiter controleert de pers de zittende macht, maar het heeft er bijv. alle schijn van dat Kaag werd ontzien.
Dit is niet ontzien, dit is corruptie. En dat er geen consequenties hebben plaats gevonden maakt het alleen maar erg.
pi_215706823
Maar genoeg over "Kaag" daar zijn genoeg topics of artikelen over
pi_215706824
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 11:51 schreef mackinac het volgende:

[..]
Dus als de geplagieerde tekst tussen aanhalingstekens had gestaan was er niets aan de hand geweest?
Je kan citeren met bronvermeldingen.
Maar citaten gebruiken alsof het je eigen tekst is, is uiteraard "not done".
  donderdag 28 november 2024 @ 13:04:40 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215706829
quote:
Als het iemand van D66, PvdA, VVD, etc was geweest, dan had er geen haan naar gekraaid of überhaupt onderzoek naar gedaan.
15 jaar later deze koe uit de sloot vissen omdat de persoon een functie voor de PVV vervuld (of welke politieke partij dan ook) is nogal sneu.
Ik denk dat juist dan ook ophef was geweest, veel mensen denken steeds meer zwart/wit in hun politieke beeld. Als iemand van "de andere kant" het doet is het fout en dom, iemand van je eigen kant het doet dan is het allemaal onzin en niet belangrijk bij ophef.
pi_215706830
POLL
pi_215706847
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:58 schreef Origami94 het volgende:
Ik ben niet links en ook niet rechts

Dat gezegdhebbende missen @Bezsen en ik het christelijke geluid in de politiek.
graag op anoniem
pi_215706853
Soms droom ik wel eens dat ik eigenlijk nog op school zit en al 20 jaar werk aan een afstudeerscriptie en schrik daarna wakker. Dit lijkt me ook zoiets, wie verwacht er nou dat journalisten op je scriptie uit 2009 duiken en constateren dat er dingen niet tussen aanhalingstekens staan waar dat wel had gemoeten terwijl de bronnen wel in de literatuurlijst staan. Wat een onzin.
  donderdag 28 november 2024 @ 13:09:08 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215706873
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Georganiseerde heksenjacht gericht tegen PVV door de vierde macht, doen ze dit ook bij bewindslieden van bijvoorbeeld GL-PvdA?
Nou Hans, als je had kunnen lezen eerder in het topic door @Claudia_x

quote:
Aanleiding voor het onderzoek van BNR waren de sollicitatiegesprekken die beoogd bewindslieden in juni voerden met de Tweede Kamer. Hier presenteerden de kandidaat-ministers en staatssecretarissen zich aan de hand van hun cv's, vaak voorzien van academische titels. Van negen bewindslieden uit het kabinet-Schoof bleek nog een proefschrift of scriptie verkrijgbaar in het publieke domein, vaak alleen in de vorm van een fysieke kopie.
Dus ook de VVD en NSC bewindslieden. PvdA/GL zijn technisch gezien geen bewindslieden nu.

Maar zou interessant zijn om dit te zien van alle prominente politici, alle eerste en tweede Kamerleden.
pi_215706874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan citeren met bronvermeldingen.
Maar citaten gebruiken alsof het je eigen tekst is, is uiteraard "not done".
Ja, in het artikel wordt gesuggereerd dat in dat geval het dan geen probleem was. Maar goed, de universiteit gaat er nu zelf onderzoek naar doen. Dat lijkt me wel een goede zaak.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  donderdag 28 november 2024 @ 13:10:40 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215706885
Wat mij verbaasd is dat ze schijnbaar in 2009 geen scan hebben gedaan, ook niet bepaald de pre historie. Zelfs eerder dan dat in de middelbare school tijd van mij gingen er proefstukken en verslagen door een plagiaat scan.
pi_215706886
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Heeft ze dan gewoon pech, of is 65% overtikken ook gewoon echt teveel van het goede?
VEEEEEEEEL te veel van het goede.

Een paar procent is echter vrij normaal.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215706894
Als je achteraf dingen door de plagiaatscanner gaat halen mogen ze mijn middelbare school diploma ook wel intrekken.
pi_215706908
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 11:51 schreef mackinac het volgende:

[..]
Dus als de geplagieerde tekst tussen aanhalingstekens had gestaan was er niets aan de hand geweest?
Dan was er geen sprake van fraude geweest. Maar dan had ze waarschijnlijk geen diploma gekregen met die scriptie.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 28 november 2024 @ 13:17:53 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215706939
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Georganiseerde heksenjacht gericht tegen PVV door de vierde macht, doen ze dit ook bij bewindslieden van bijvoorbeeld GL-PvdA?
Als de PVV-politici zich nou gewoon aan regels zouden houden, dan kwamen ze niet steeds onder vuur te liggen.
pi_215706946
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 13:10 schreef probeer het volgende:

[..]
VEEEEEEEEL te veel van het goede.

Een paar procent is echter vrij normaal.
5% max toch?
graag op anoniem
pi_215706951
Mijn bronvermelding was altijd 'wikipedia en Google '.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 28 november 2024 @ 13:21:47 #97
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_215706964
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 13:07 schreef DrDentz het volgende:
Soms droom ik wel eens dat ik eigenlijk nog op school zit en al 20 jaar werk aan een afstudeerscriptie en schrik daarna wakker.
Herkenbaar :D
quote:
Wat een onzin.
Elke student leert gewoon dat je duidelijk moet aangeven waar je bronnen citeert, en waar je zelf eigen beweringen doet. Dat is gewoon een stukje wetenschappelijke integriteit en is zeker geen onzin.

Dat het eens een keer voorkomt kan nog wel gebeuren, maar als blijkt dat een zeer groot deel van wat je eigen werk behoort te zijn direct gekopieerd is van anderen zonder dat je dit aangegeven hebt, is natuurlijk wel een probleem. Als je dan ook nog de moeite hebt genomen om passages wel in de ik-vorm te veranderen, dan is er ook geen sprake meer van 'oeps, citaat vergeten aan te geven'.

In hoeverre dit in haar scriptie voorkomt en het resultaat invalideert, is verder aan de wetenschappelijke commissie van de universiteit – ik ken de inhoud niet.
pi_215706970
quote:
Eens
En toch ben je een grote sukkel wmb als je je scriptie plagieert.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215706994
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
56%, maak ik op uit het plagiaatrapport. Het percentage an sich zegt niet alles. Je krijgt altijd wel wat 'plagiaat' omdat individuele woorden overeenkomen. Je moet echt kijken naar wat er is overgenomen. In dit geval zijn er veel passages letterlijk overgenomen of met minieme wijzigingen. Dat is geen pech, dat is te veel van het goede.

Aan de andere kant: dat heb ik veel bij studenten gezien. Voor studenten is het leren formuleren van oorspronkelijke gedachten het moeilijkst wat er is. Ze worden er vaak ook niet op getraind, dus een deel van de verantwoordelijkheid ligt bij de docenten die het toestaan dat scripties collages zijn met een APA-sausje erover.

Het is al heel wat dat ze de bronnen er netjes bij heeft vermeld. Ik heb veel ergere gevallen gezien. Ik weet niet eens of ik het in dit geval over 'fraude' zou hebben. BNR heeft experts om hun oordeel gevraagd en twee van de drie oordeelden dat er sprake was van fraude, dus niet alle drie. De derde oordeelt:
[..]
Als ik een gok moet wagen, dan denk ik niet dat dit voldoende is om haar haar titel te ontnemen.
Ze kreeg er dan ook een 6,5 voor. Een magere voldoende.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Trouwste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 13:26:03 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_215706999
quote:
Precies. Ze moeten steeds de PVV hebben. Laat ze eens naar Femke en Frans kijken.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')