Om te lachenquote:Op woensdag 27 november 2024 23:01 schreef DJKoster het volgende:
NeonoeN krijgt vast die tien punten
Ze gaan ons record nog eens afpakkenquote:Op woensdag 27 november 2024 23:11 schreef DJKoster het volgende:
Kijk, ik ben wel fan van de wat gekke nummers.. Maar ik had Montenegro echt wel wat beters gegund.
Op naar hun zesde 'failed to qualify' op rij
Daar dacht ik ook meteen aan.quote:
Ik had geld moeten inzetten op NeonoeN, dan had deze avond nog wat leuks opgeleverd..quote:
Dit toont ook meteen het probleem aan van landen als Montenegro op het ESF. Het interesseert geen hond, dus de televoting gaat naar buren of is te manipuleren. De vakjury geeft de 12 ook standaard aan Servië. En hun inzendingen zijn van geen niveau.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 28 november 2024 13:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit toont ook meteen het probleem aan van landen als Montenegro op het ESF. Het interesseert geen hond, dus de televoting gaat naar buren of is te manipuleren. De vakjury geeft de 12 ook standaard aan Servië. En hun inzendingen zijn van geen niveau.
2. Nina 3.Baryakquote:Op zondag 1 december 2024 22:48 schreef molloot200 het volgende:
Wie werd er ook alweer tweede?
Niet dat dat nummer veel memorabeler was, ik kan me er niks meer van herinneren
Volgensmij is sinds een aantal jaar een nieuwe regel dat het lied ook niet gespeeld mag zijn voor 1 september.quote:Op zondag 1 december 2024 23:22 schreef Greys het volgende:
Juni 2023 al![]()
Maar als je het niet officieel hebt uitgebracht maakt het niet zo veel uit dacht ik?
Duncan had ook al verrr ervoor een demo/optreden achtig iets online toch.
[ x ]
Aiko had Pedestal voor de deadline ook al live gespeeld in kleine setting. Duncan trouwens ook ooit met de demo versie van Arcade. Maar deze set up lijkt wel professioneler en bijna anderhalf jaar eerder.quote:Op zondag 1 december 2024 23:53 schreef Thrts het volgende:
[..]
Volgensmij is sinds een aantal jaar een nieuwe regel dat het lied ook niet gespeeld mag zijn voor 1 september.
Oh als dat echt in de nieuwe EBU regels staat (ik had dat gemist kennelijk) dan is de uitkomst van vandaag al wel duidelijk ja!quote:Op zondag 1 december 2024 23:53 schreef Thrts het volgende:
[..]
Volgensmij is sinds een aantal jaar een nieuwe regel dat het lied ook niet gespeeld mag zijn voor 1 september.
Eens. Wij snappen allemaal dat het niet de bedoeling is dat James Blunt daar deel gaat nemen met You're Beautiful en dat dus elk eerder commercieel uitgebracht lied is uitgesloten. Maar als je een keer je liedje hebt 'getest' voor live publiek ergens ofzo zou dat toch nul probleem moeten zijn.quote:Op maandag 2 december 2024 12:19 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind het een onzinnige regel. Je wilt toch dat artiesten met hun beste nummer naar Eurovisie gaan? Nu moeten ze er rekening mee houden dat ze eventueel wel eens naar Eurovisie zouden kunnen gaan, en daarom hun beste nummer achterhouden. Dat doe je als onbekende artiest toch niet.
Baby Lasagna gebruikt een sample die al een paar jaar op internet staat. En het is niet zo dat het een bescheiden onderdeel van het nummer is, die sample is het nummer. Maar dat mag dan blijkbaar wel. Dat vind ik eerlijk gezegd minder acceptabel dan een eigen nummer dat al eens is opgevoerd.
Als ze Nina wilde sturen hadden ze alleen de jury even een extra zakcentje te hoeven geven.quote:Op maandag 2 december 2024 21:54 schreef molloot200 het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat die Montenegrijnse omroep vooral veel negatieve feedback op het nummer zag en nu alles op alles zet om Nina, die wel fan favoriet is, alsnog naar Basel te sturen.
Of is dit te veel in het hoekje “aluhoedje”?![]()
quote:NeonoeN will no longer represent Montenegro at the Eurovision Song Contest 2025 in Basel, Switzerland.
NeonoeN have voluntarily withdrawn from representing Montenegro at the Eurovision Song Contest 2025. The group had won Montesong 2024, but on December 1 it was reported that they performed their song during a music festival, Festival Kulture Zabjelo, in 2023.
Following the report, RTCG the Montenegrin broadcaster reached out to the European Broadcasting Union (EBU) on December 2. The broadcaster stated a decision on NeonoeN and their ability to represent Montenegro next May would be jointly made between RTCG and the EBU.
The band have said in a statement:
"Dear,
In the best public interest, with the desire to end the uncertainty and once again contribute to the music that we are here for, we inform you that we are voluntarily withdrawing from participating in Eurovision. RTCG, in accordance with the regulations, will choose another representative, and we will be the first to wish him luck and provide full support.
The victory at Montesong brought us publicity whose type and scope we did not choose, nor could we control. We would like to point out, and the facts confirm this, that performing the working version of the song live neither jeopardized the process of the Montesong festival itself, nor could it have influenced its final outcome and our placement. The fact is that there have been many similar examples and that the EBU has always decided that these songs can participate (one even won at Eurovision), because they did not have a competitive advantage over the others, which is clear to everyone.
However, we simply do not want to be part of any stories outside of music, nor to promote our author's work in this way.
Eurovision has never been a goal in itself for us. Expanding the field of our musical activity - it certainly is!
The Montesong Festival organized by the Association of Entertainers brought 16 new songs and that is its greatest value.
We would like to thank the management of RTCG for their good will and intention to give us space for other options. We believe that they will understand our decision to give up on Eurovision and we also thank them for that.
Special and immense gratitude for the support of fellow musicians, lovers of good music, friends, acquaintances, journalists and the general public from Montenegro and abroad, which gave us strength in the last days. Our families, together with us, have experienced all the splendor and despair of this process and now it is time to repay them and dedicate ourselves to them in the right way.
CLICKBAIT continues to live as a musical single, but we are also afraid of it as a contemporary social phenomenon.
Once again, thank you all. Now let's all support Montenegro at Eurovision!"
The rules of the Eurovision Song Contest dictate that any song that competes at the contest must be a new, original work. As a result, a rule exists that says that songs that compete at Eurovision 2025 cannot released or performed publicly before September 1, 2024 and deemed to gain an advantage as a result.
A version of this rule was also in place at Montesong 2024, which NeoneoN won last week. The rules for the Montenegrin selection stated that songs cannot have been performed before September 1, 2024.
Ik wens ze een prettige wedstrijd, want ik zie dat lied helemaal geen potje breken bij enkel televotersquote:Op maandag 2 december 2024 21:54 schreef molloot200 het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat die Montenegrijnse omroep vooral veel negatieve feedback op het nummer zag en nu alles op alles zet om Nina, die wel fan favoriet is, alsnog naar Basel te sturen.
Of is dit te veel in het hoekje “aluhoedje”?![]()
Ik ook.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:43 schreef Momo het volgende:
Ik vind het wel lullig hoe het zo gegaan is, dat ze druk voelen om zich terug te trekken
Ik vraag mij ook af of Nina nu wel zo maar wil gaan, straks krijg je een Vidbir 2019 situatie dat de andere artiesten het niet aandurven om die plek over te nemen.quote:
Welke winnaar bedoelen ze hiermee?quote:The fact is that there were many similar examples and that the EBU always decided that these songs could participate (one even won at Eurovision), because they did not have a competitive advantage over others, which is clear to everyone. However, we simply do not want to be part of any stories outside of music, nor to promote our authorial work in this way.”
Ik denk Arcade.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:58 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Welke winnaar bedoelen ze hiermee?
Lijkt me Duncanquote:Op woensdag 4 december 2024 12:58 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Welke winnaar bedoelen ze hiermee?
Ik zag van de week ergens een screenshot waarin Nina al zei dat ze dan wel zou willen. Weet alleen niet meer waar en of het echt was. Dus hier heb je echt iets aan he?quote:Op woensdag 4 december 2024 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af of Nina nu wel zo maar wil gaan, straks krijg je een Vidbir 2019 situatie dat de andere artiesten het niet aandurven om die plek over te nemen.
Het lijkt me niet dat ze speciaal een aankondiging gaan doen dat het hele feest niet doorgaat. Dat heeft een vrij hoog allemaal-een-onvoldoende.gif gehalte.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:18 schreef Momo het volgende:
Hopelijk trekken ze zich niet helemaal terug ofzo
ESF-Twitter houdt weer van doem- en/of dramadenken want heel Twitter denkt van welquote:Op zaterdag 7 december 2024 19:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat ze speciaal een aankondiging gaan doen dat het hele feest niet doorgaat. Dat heeft een vrij hoog allemaal-een-onvoldoende.gif gehalte.
Ohhhh! Dat vind ik echt leuk dat ze dat weer doen. Ik vind dat ze dat supertof doen.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:27 schreef Momo het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Voyager reageert ook dit jaar weer op alle landen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |