Klimaatvrij of niet, ik snap nooit dat mensen de weg op gaan in gevaarlijke omstandigheden voor iets als werk. Tenzij het onderdeel van je werk is uiteraard (hulpdiensten bijvoorbeeld).quote:
Wow, damn... interessant haha...ik had hier dus oprecht nog geen enkele notie vanquote:
Grappig, de Bilt juist niet.quote:
Je kijkt weer eens alleen naar zonneschijn. In de eerste helft van november viel er amper regen, daarom was het meer dan prima weer te noemen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Grappig, de Bilt juist niet.
betrekking tot de novembercijfers uit De Bilt valt de eerste decade op. Het tijdvak 1-10 november telde zes zonloze dagen (waarvan 5 op rij), maar vooral dankzij drie stralende dagen op rij (88 procent op de 4de!) werden toch nog 30 uren zon geregistreerd.
Nou ja, dit schreef Jan Visser en ging specifiek alleen over de zonneschijn.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kijkt weer eens alleen naar zonneschijn. In de eerste helft van november viel er amper regen, daarom was het meer dan prima weer te noemen.
Dat ligt vooral aan jou en je oeverloze gesomber over het weer. Vermoeiend gedoe zeg, leer eens genieten aub.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:55 schreef INViCTuS het volgende:
Hoe je 6 zonlonze dagen achter elkaar prima wil noemen is mij een raadsel? Dat was redelijk mistig,somber en treurnis allom.
Het is dan ook echt korte broeken-weer vandaagquote:Op vrijdag 29 november 2024 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
Heb de korte broek ook maar weer eens aangetrokken vandaag @:Geschiedkundige
Haha! Ik constateer alleen, hè. Ik kan er niks aan veranderen en het is het enige weer dat we hebben, dus we motten het ermee doen. Jij had gewoon een verkeerde woordkeuzequote:Op vrijdag 29 november 2024 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat ligt vooral aan jou en je oeverloze gesomber over het weer. Vermoeiend gedoe zeg, leer eens genieten aub.
Je constateert en koppelt daar conclusies aan die nogal subjectief zijn. In de eerste helft van november scheen de zon ruim 40 uur, weliswaar niet echt evenredig verdeeld over 15 dagen, maar het was ook zeker niet alleen maar "grijze treurnis". Als het dan ook nog eens vrijwel droog is, kunnen we al behoorlijk blij worden itt eerdere jaren wat mij betreft. En Oktober was ook al zo'n relatief zonnige en droge maand.quote:
Wat een hel moeten die dagen voor je geweest zijnquote:Op vrijdag 29 november 2024 13:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Grappig, de Bilt juist niet.
betrekking tot de novembercijfers uit De Bilt valt de eerste decade op. Het tijdvak 1-10 november telde zes zonloze dagen (waarvan 5 op rij), maar vooral dankzij drie stralende dagen op rij (88 procent op de 4de!) werden toch nog 30 uren zon geregistreerd.
Sowieso beter dan vorig jaar! Tot nu toequote:Op vrijdag 29 november 2024 17:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Najaar is echt wel prima voor mijn gevoel hoor. Héél veel buiten geweest en veelal droog gehouden
Eerst nog een steenkoude winterquote:Op vrijdag 29 november 2024 17:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Sowieso beter dan vorig jaar! Tot nu toe
Zondag begint de meteorologische winter al. Herfst vloog voorbij.
Betekent ook steeds dichterbij de meteorologische lente
Ik tel 14 min of meer zonloze dagen en nog een paar bijna zonloze dagen. Dus wat, iets van 27% van de totaal mogelijke zonuren heeft ie geschenen?quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:25 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Wat een hel moeten die dagen voor je geweest zijn![]()
Plaatje zegt vaak meer hoe het er daadwerkelijk uit zag.
[ afbeelding ]
67.4 tegen normaal 65.5 uur aan zonneschijn deze maand.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik tel 14 min of meer zonloze dagen en nog een paar bijna zonloze dagen. Dus wat, iets van 27% van de totaal mogelijke zonuren heeft ie geschenen?
Bedoel, als je het hebt over de 'normaal' die past bij het NLse klimaat dan ja sure, het "klopt" redelijk met de normaal.
Maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:38 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
67.4 tegen normaal 65.5 uur aan zonneschijn deze maand.
Mooier kunnen we het niet maken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
WAT een excessen!
Maar vandaag en morgen komen daar nog bijquote:Op vrijdag 29 november 2024 17:41 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Mooier kunnen we het niet maken.
Kan alleen maar meer worden dusquote:Op vrijdag 29 november 2024 17:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar vandaag en morgen komen daar nog bij
Ik woon gelukkig niet in De Bilt en was daarnaast de eerste 8 november dagen in Korea, dus die gelukkig gemistquote:Op vrijdag 29 november 2024 17:25 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Wat een hel moeten die dagen voor je geweest zijn![]()
Plaatje zegt vaak meer hoe het er daadwerkelijk uit zag.
[ afbeelding ]
Het is gelukkig beter of iig droger dan vorig jaar, maar verder vrij Nederlands herfstig. Echt niet bijster mooi. Wel paar dagen die eruit springen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik tel 14 min of meer zonloze dagen en nog een paar bijna zonloze dagen. Dus wat, iets van 27% van de totaal mogelijke zonuren heeft ie geschenen?
Bedoel, als je het hebt over de 'normaal' die past bij het NLse klimaat dan ja sure, het "klopt" redelijk met de normaal.
Maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
De beste week van deze maand gemist dus, zegt voldoende.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik woon gelukkig niet in De Bilt en was daarnaast de eerste 8 november dagen in Korea, dus die gelukkig gemist
[..]
Ik had daar gelukkig nog meer zon en daarbij ook nog eens betere temperaturen. Laatste 2/3 dagen waren fris, maar daarvoor 12-15 en de week ervoor zelfs 18-22quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De beste week van deze maand gemist dus, zegt voldoende.
Zuid Korea, ander continent, breedtegraad etc.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik had daar gelukkig nog meer zon en daarbij ook nog eens betere temperaturen. Laatste 2/3 dagen waren fris, maar daarvoor 12-15 en de week ervoor zelfs 18-22
Klopt, ligt ter hoogte van Noord Spanje, geloof ik.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zuid Korea, ander continent, breedtegraad etc.
Zuid Spanje eerder, en als je zuidelijker in het land gaat zit je al op de breedtegraad van noord Marokko.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Klopt, ligt ter hoogte van Noord Spanje, geloof ik.
Al was het daar afgelopen week dus prijs. M'n nicht zit daar nog en stuurde wat mooie sneeuw foto's. Er vielen dikke pakketten
[ x ]
In de zomer is dat daar dan ook tyfus heet en niet te doen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zuid Spanje eerder, en als je zuidelijker in het land gaat zit je al op de breedtegraad van noord Marokko.
Hier met 50mm een wat schrale buit dan maar misschien leuk om dan naar Griekenland te gaanquote:
Echt vervelend dat herfst halfjaarquote:Op zaterdag 30 november 2024 08:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nu weer strakblauwe lucht overigens
De wintertijd is net een maand bezig, hè. Maar de eerste maand valt niet tegen, inderdaad. Eens een jaar waarin het begin iig goed is. Maar hebben nog even te gaanquote:Op zaterdag 30 november 2024 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt vervelend dat herfst halfjaar
De billt net zo… Pakt ook regelmatig een 24.9 of 29.9 in de zomer terwijl alle stations er omheen gewoon 25+ of 30+ pakkenquote:Op zaterdag 30 november 2024 08:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zonuren van station Arcen hou ik al langer in de gaten. Die neem ik ook nooit meer serieus.
Gisteren is er 2.6 uur zon bijgekomen. De hele dag heeft hier de zon geschenen.Niet de eerste keer dat het gebeurd. Of er hangt daar altijd een wolk.
Trollstation.
De Bilt is sowieso een troll station.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De billt net zo… Pakt ook regelmatig een 24.9 of 29.9 in de zomer terwijl alle stations er omheen gewoon 25+ of 30+ pakken
Ook bizar ja.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De billt net zo… Pakt ook regelmatig een 24.9 of 29.9 in de zomer terwijl alle stations er omheen gewoon 25+ of 30+ pakken
Naja to be fair, het verschil/gevoel tussen een 24.9 of 25 of 29.9 of 30 zal geen mens kunnen onderscheiden natuurlijk...quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ook bizar ja.
Eigenlijk is het altijd veel beter weer dan die stations ons doen geloven
Ja tuurlijk, was ook niet heel serieus bedoeld.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja to be fair, het verschil/gevoel tussen een 24.9 of 25 of 29.9 of 30 zal geen mens kunnen onderscheiden natuurlijk...
Maar het is meer de 'troll' dat er dan officieel geen landelijk zomerse/tropische dag wordt geregistreerd.
Voor mijn gevoel een vrij droge maand, maar wel enkele kletsnatte dagen die blijkbaar dusdanig nat waren dat we teveel neerslag hebben.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:36 schreef INViCTuS het volgende:
Dankzij een krachtig hogedrukgebied, waarvan het zwaartepunt inmiddels boven Polen is aangekomen, verloopt de laatste dag van november droog. November als geheel is, uitgaande van de voorlopige cijfers van de KNMI-neerslagstations, uitgekomen op een landelijk gemiddelde van 100 tegen normaal 80 mm. Ruimschoots te nat dus. Het overzicht volgt later dit weekeinde.
Heb de eerste 7 dagen gemist, maar de rest van de maand was voor mijn gevoel echt een maand met pieken en dalen, betreft weer. Als de zon scheen, dan deed ie dat gelijk goed en relatief lang, maar de mindere dagen waren gelijk vrij nat.quote:Op zaterdag 30 november 2024 16:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel een vrij droge maand, maar wel enkele kletsnatte dagen die blijkbaar dusdanig nat waren dat we teveel neerslag hebben.
Ah, ik heb ook maar 53 mm gemeten in november dit jaar. Vorig jaar 147 mmquote:Op zaterdag 30 november 2024 16:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb de eerste 7 dagen gemist, maar de rest van de maand was voor mijn gevoel echt een maand met pieken en dalen, betreft weer. Als de zon scheen, dan deed ie dat gelijk goed en relatief lang, maar de mindere dagen waren gelijk vrij nat.
Al lang fijn dat het niet zo erg is als vorig jaar. Grondwaterstanden zijn hier nog steeds aan de hoge kant.
zoals elk jaar dit.quote:Op zondag 1 december 2024 01:40 schreef MissHobje het volgende:
Polar low geruchten *snil* veel enzo![]()
![]()
[ x ]
Ik las eerst "op het strand gelegen"quote:Op zondag 1 december 2024 12:37 schreef Pisces29 het volgende:
Wat een GODENdag.
Net een uur op het strand gelopen, heerlijk zacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |