SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En bovendien zie ik Poetin helemaal niet alle veroverde gebieden los van de Donbas en de Krim teruggeven.quote:
Dat kan hij ook niet, want er is in de grondwet gezet dat die oblasten onderdeel zijn van de Russische Federatie.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En bovendien zie ik Poetin helemaal niet alle veroverde gebieden los van de Donbas en de Krim teruggeven.
Vredesdealfaal.
Gaat rap idd. Richting de 110 nu.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:33 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
109 roebel voor een dollar.
quote:Op woensdag 27 november 2024 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
De Roebel heeft ook last van open ramen dus.
quote:Waarde van Russische roebel naar laagste punt in ruim 2,5 jaar
De koers van de Russische roebel is de laatste dagen flink weggezakt. Voor 1 dollar (0,95 euro) moet je nu zo'n 108 roebel betalen. Dat is het laagste punt sinds maart 2022, toen Rusland net Oekraïne was binnengevallen.
Ook ten opzichte van de euro en de Chinese yuan is de Russische munt stevig in waarde gedaald. Voor 1 euro moeten Russen nu ruim 113 roebel neertellen, waar dat een week geleden nog 106 roebel was.
Al besprokenquote:
Ik wil voor het einde van de dag op zijn minst 112/113 zien, en dan voor het weekend nog even doorpakken richting de 120.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Al besproken
Inmiddels 110 roebel per dollar
Ik vrees dat ook. Achter de schermen wordt er heus al gestuurd op zijn opvolging, door binnen- buitenland en organisaties als Nato en EU, want verlies van de oorlog betekent waarschijnlijk geen herverkiezing. Ik denk dat NATO geen lidmaatschap gaat bieden, maar misschien dat Oekraine met verdragen met andere landen iets voor bescherming van haar voortbestaan kan uitonderhandelen. Maar het ziet het somber uit.quote:
Geen idee of zoiets mogelijk is eigenlijk. Weet er te weinig vanaf.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:19 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ik wil voor het einde van de dag op zijn minst 112/113 zien, en dan voor het weekend nog even doorpakken richting de 120.
Een soeverein land op illegale gronden binnenvallen.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geen idee of zoiets mogelijk is eigenlijk. Weet er te weinig vanaf.
Zeg maar welk markt mechanisme exact zorgt dat een munt opeens zoveel waarde verliest.
Dat is geen markt mechanisme....quote:Op woensdag 27 november 2024 12:36 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Een soeverein land op illegale gronden binnenvallen.
Ik zal maar niet te positief zijn, het is Rusland steeds gelukt de munt te stutten.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:19 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ik wil voor het einde van de dag op zijn minst 112/113 zien, en dan voor het weekend nog even doorpakken richting de 120.
Heel zwart/wit gezegd, men wil minder betalen in roebels.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeg maar welk markt mechanisme exact zorgt dat een munt opeens zoveel waarde verliest.
Meerdere, het laat de staat van de russische economie zien. En we zagen al eerder een opmars naar de 100 roebel. Die opmars heeft rusland toen tijdelijk weten te stoppen met héél veel maatregelen. En nu is er een inhaalslag bezig naar de échte, natuurlijke koers.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Veel fx-reserves heeft de centrale bank van Rusland niet meer over om het te stutten vermoed ik. Dan de obligatie markt, die is nu vrijwel volledig intern want buitenlandse investeerders hebben logischerwijs geen interesse. De russen zelf staan echter ook niet te juichen om die te kopen. Blijft over een centrale bank die ze monetariseert. Oftewel die roebels worden gewoon bijgedrukt, wat de inflatie steeds verder gaat aanjagen. Dit versnelt normaliter door het 'hete aardappel' effect. Burgers willen steeds sneller van hun roebels af die ze ontvangen, door aankopen te doen of te wisselen voor hardere valuta.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zal maar niet te positief zijn, het is Rusland steeds gelukt de munt te stutten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |