abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215688725
In de nasleep van de antisemitische rellen van twee weken geleden in Amsterdam, werd er terecht gewezen op de gebrekkige integratie van sommige mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen. Het waren immers moslimjongeren uit deze gemeenschappen die het een goed idee leek een ware 'Jodenjacht' te beginnen.

Dit zorgde voor een grote en ophef binnen bepaalde kringen, want hoe durfde (onder meer premier Schoof) het probleem bij de naam te noemen. Hysterisch viel men over elkaar om te spreken over vermeend racisme en zogenaamde 'Islamofobie'.

Daarom kwam men bij de Volkskrant gisteren bij het idee om deze op-ed te plaatsen, waarin wordt gesuggereerd dat niet mensen met een migratieachtergrond het probleem zijn, maar witte (lees: blanke) Nederlanders. Want schijnbaar zijn zij niet goed genoeg geïntegreerd in het land waar zij nota bene de autochtone bewoners zijn.

https://www.volkskrant.nl(...)derlanders~bd809341/

[ Bericht 37% gewijzigd door Straatcommando. op 26-11-2024 19:30:46 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215688764
Oei. Een andere mening. Hoe waagt de Volkskrant het
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215688814

[ Bericht 100% gewijzigd door ReplaR op 26-11-2024 16:51:10 ]
pi_215688821

[ Bericht 100% gewijzigd door ReplaR op 26-11-2024 16:50:59 ]
pi_215688832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Fok-it het volgende:
Het is uiteraard nogal wat als je de autochtone burgers in hun eigen land vraagt beter te integreren (lees: zich aanpassen aan de autochtonen). Dan draai je het probleem om. Het is een vrij land dus mensen mogen dat vinden, maar het is natuurlijk geen oplossing, want de betere integratie en assimilatie moet van allochtonen komen, niet van autochtonen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 26 november 2024 @ 16:47:21 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215688842
Zouden ze dat ook tegen de aboriginals in Australië durven zeggen?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 november 2024 @ 16:47:22 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215688843
'Wit'

Gestopt met serieus nemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 26 november 2024 @ 16:48:31 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215688849
quote:
Oh, die mening die mag gewoon hoor.

Net als dat ik die mening volstrekt debiel vind.

Maar ja, ik ga dan niet als een idioot de straat op. Ik post een reactie op een forum en ga weer verder.

Ze zoeken het maar uit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 26 november 2024 @ 16:48:45 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215688853
Gezien het grote gebrek aan feitenkennis van velen, is dat niet helemaal onwaar.
  dinsdag 26 november 2024 @ 16:50:13 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215688862
Wat een drama. :o
Het is een opiniestuk van een journalist van de Volkskrant.

Schouders ophalen en doorgaan met leven.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 26 november 2024 @ 16:50:32 #11
438527 MissButterflyy
pi_215688864
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:48 schreef Hexagon het volgende:
Gezien het grote gebrek aan feitenkennis van velen, is dat niet helemaal onwaar.
En dit.
  dinsdag 26 november 2024 @ 16:53:52 #12
438527 MissButterflyy
pi_215688887
Snap sowieso niet dat TS vaak de berichten op gaat zoeken waar hij het toch niet mee eens is.
Ik heb zelf niks met de Telegraaf of X, dus daar ben ik weinig te vinden en lees ik zo min mogelijk.

Zijn er meer die dat doen en zich er daarna boos over maken.
pi_215688891
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is uiteraard nogal wat als je de autochtone burgers in hun eigen land vraagt beter te integreren (lees: zich aanpassen aan de autochtonen). Dan draai je het probleem om. Het is een vrij land dus mensen mogen dat vinden, maar het is natuurlijk geen oplossing, want de betere integratie en assimilatie moet van allochtonen komen, niet van autochtonen.
Jeetje, dacht dat we dit hoofdstuk met de 'kut-Marokkanen' wel hadden afgesloten?

In hoeverre mogen we van immigranten vragen zich aan de al inwonenden aan te passen, hoeveel mag van de inwonenden verwacht worden zich aan de nieuwkomers aan te passen, en wie maakt dat uit?
pi_215688901
quote:
Onzin repliek. Het staat de TS vrij om hier iets van te vinden. Net zo goed als de Volkskrant meent hun mening te mogen verkondigen.
pi_215688908
quote:
maar juist die van witte Nederlanders
Ken ik niet.
pi_215688928
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tenzij je van de zelfopheffing bent natuurlijk. Vanuit dat perspectief is dit artikel meer dan verantwoord.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215688932
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Snap sowieso niet dat TS vaak de berichten op gaat zoeken waar hij het toch niet mee eens is.
Ik heb zelf niks met de Telegraaf of X, dus daar ben ik weinig te vinden en lees ik zo min mogelijk.

Ik kreeg deze gepushed via de chrome feed, met ook nog eens gratis toegang tot het artikel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215688953
quote:

Je vult te veel in. Ik kreeg dit artikel te zien op LinkedIn. Ook komt het niet van de Telegraaf of X, maar uit de Volkskrant.
pi_215688964
Blanke :(
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 26 november 2024 @ 17:07:14 #20
3542 Gia
User under construction
pi_215688966
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:54 schreef Horzula het volgende:

[..]
Jeetje, dacht dat we dit hoofdstuk met de 'kut-Marokkanen' wel hadden afgesloten?

In hoeverre mogen we van immigranten vragen zich aan de al inwonenden aan te passen, hoeveel mag van de inwonenden verwacht worden zich aan de nieuwkomers aan te passen, en wie maakt dat uit?
Naar mijn mening moeten nieuwkomers de normen en waarden, taal en wetgeving van het land waar ze kiezen te willen wonen, respecteren. De autochtone bevolking hoeft zich niet aan te passen, maar moet wel bepaalde afwijkende culturele waarden accepteren, voor zover die niet in strijd zijn met onze wetten en regels.

Maar het maakt niet uit hoe ver ze gaan, hoe erg het wordt, het is toch de schuld van de autochtone bevolking. Zelfs al lopen ze plunderend en rellend door de straten, gaan ze los als hamas op 7 oktober. Dan nog is het de eigen bevolking die ze over die edge heeft geduwd. Het is vooral de schuld van rechts. Links zal zich graag onderwerpen en braaf een hoofddoekje gaan dragen.

Maar goed, dat dus over een jaartje of 30. Laten we hopen dat het tij nog te keren is.
pi_215688977
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:54 schreef Horzula het volgende:

[..]
De deur wordt vanuit zekere hoek inderdaad uit alle macht dichtgedrukt. :Y

(Maar de geest is allang uit de fles)
quote:
Helemaal, waarom zouden ze en de inwonenden.

Verder nog vragen? :)
Intolerant voor intolerantie
pi_215689004
quote:

Ik lees de Telegraaf juist wel omdat ze als een van de weinige media pro-Israël zijn. Verder zit ik ook niet op X en mijd ik linkse media, inclusief NOS. Media opzoeken waarvan ik op voorhand weet dat die mij ergeren is zonde van de energie
pi_215689019
Of worden er sneeuwmannen bedoeld? Sja. Die smelten.
pi_215689045
In Nederland leven 200 nationaliteiten, je kan moeilijk verwachten we dat ons daar allemaal naar aanpassen, daarom is het de regel dat je je aanpast naar het volk waar jezelf heen gaat.
pi_215689083
Wat een artikel weer :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 17:01 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Tenzij je van de zelfopheffing bent natuurlijk. Vanuit dat perspectief is dit artikel meer dan verantwoord.
Zoals:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:48 schreef Hexagon het volgende:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')