abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215715690
Whaha @Schanu :D
Opslagbox huren ofzo ;)
Knuffels mogen/mochten hier ook nooit weg. Had ze van dochter in vuilniszakken in de schuur gezet en die heb ik haar allemaal meegegeven toen ze uit huis ging :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215715702
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:D
Nee, dat nemen ze idd ook niet mee nee :D
If they say
pi_215715708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Whaha @:Schanu :D
Opslagbox huren ofzo ;)
Knuffels mogen/mochten hier ook nooit weg. Had ze van dochter in vuilniszakken in de schuur gezet en die heb ik haar allemaal meegegeven toen ze uit huis ging :D
Dan hoop ik dat mijn kind een groot huis koopt waar ze ze ook allemaal in kwijt kan, als haar knuffelvoorraad blijft groeien zoals het nu doet past ze er straks zelf niet meer bij in haar kamer :')
pi_215715719
Ik heb Sint Pannekoek voorzichtig gedropt bij mijn kinderen en wij eten dus pannenkoeken vanavond O-)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215715740
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:11 schreef Schanu het volgende:

[..]
Dan hoop ik dat mijn kind een groot huis koopt waar ze ze ook allemaal in kwijt kan, als haar knuffelvoorraad blijft groeien zoals het nu doet past ze er straks zelf niet meer bij in haar kamer :')
Heeel groot huis dan. Huis van dochter is 130m2 en zelfs daar komt ze ruimte tekort :D

Ik ga nu iets doen waar ik straks spijt van ga krijgen. De voortuin bladzuigeren.
If they say
  vrijdag 29 november 2024 @ 14:25:50 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215715799
Ik heb m'n broeken, rokken en jurken uitgezocht. En toen was ik ineens heel duizelig (wrs van duizend items passen) en heb ik een kwartiertje op de bank gelegen. Jongste had de iPad. Nu sta ik op school voor de oudste en rijden we zo meteen door naar zwemles. Gelukkig is man straks thuis en eten we voor de tv restjes van de afgelopen dagen en wat er op moet uit de vriezer, dus niet koken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215715912
Hier is de regel 'nieuw knuffel erin, oude eruit'. Daar houden ze zich netjes aan. B slaapt met 2 knuffels, een vossenknuffel die hij al vanaf baby af aan heeft. Zit niet eens meer vulling in, is een lapje stof. En een enorme Squishmallow ding.
Zijn andere 4 knuffels liggen op zijn bankje, van 1 gaat ie niezen en de andere 3 zijn voor de sier. Meer mag hij niet, ik moet ze 1 keer in de 3 a 4 weken wassen om nies en benauwdheidsaanvallen te voorkomen.

Juul slaapt ook al van baby af aan met 1 knuffel: Dikkie Dik. Verder liggen er bij haar voeteneind veeeeeel knuffels. Ze heeft net een nieuwe gehad dus er is er weer 1 weggegooid.

Gelukkig zijn ze best goed in afscheid nemen van spullen. Maar alsnog hebben ze een shitload aan speelgoed, Duckies etc etc liggen :@
pi_215716207
Achteraf ben ik blij dat ik speelgoed van zoon heb bewaard. Toet toet auto's, ander speelgoed van Vtech, duplo... Kleinzoon speelt er nu mee :)

Sta nu voor de Javaan en zoon heeft binnen de bestelling gedaan. Vond dat ik niet koken wel verdiend had na mijn vele rauswerk :P

Pas je een beetje op jezelf, Tink?
If they say
pi_215716375
Ik ben van mening dat de troep zich aanpast aan de grootte van je huis. Hoe meer opslagruimte, hoe meer troep je verzamelt. En in the end kom je dus altijd ruimte tekort, ongeacht hoe groot je woont :+

Bladzuigen met dit weer, loont dat een beetje? :P

En lekker al dat niet koken, ik schuif vanavond hopelijk ook aan een gedekte tafel dus dat is mooi relaxed.

Wat knap van jouw kids Exode! Opzich kunnen die van mij prima dingen weg doen, maar knuffels weg doen is heiligschennis in de ogen van de 8 jarige. Maar die heeft echt een bijna zieke passie voor knuffels, haha. Toen de speltherapeut vroeg wat haar hobbies waren stond met stip op nummer 1: al mijn knuffels op de grond gooien en er dan vanaf mijn bed in springen :')
en dat ze dat kan doen zonder zich pijn te doen, geeft ook direct een beeld van het aantal knuffels dat ze in bezit heeft

Favoriete knuffel van de 8 jarige is hier al sinds baby af aan Harry de Haas (de haas knuffel van Happy Horse, ze heeft ze van babylapje tot de grootste versie met alle tussenmaten, en alsnog wilde ze graag een nieuwe uitvoering erbij dus met kerst krijgt ze de gevlekte variant als cadeautje). Favoriete knuffel van de 6 jarige is Bumba O+

Gelukkig hoef je niet te koken Tink, rustig aan doen hoor!
  vrijdag 29 november 2024 @ 16:12:20 #210
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215716440
Knuffels wegdoen is hier onbespreekbaar. Ik snap het wel. Heb laatst zelfs weer een knuffel erbij gekocht. Ik kon Siepie niet laten liggen bij de Hema :@
De favoriete knuffel van mijn zoon is de kika-ijsbeer. Gelukkig in ruime mate vooraadbaar. We hebben er 3. De oudste is koning IJsbeer; de andere twee zijn de reserve-prinsjes. En verder nog twee dozen vol knuffels.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215716510
Ik gooide een keer een knuffel weg, kliko stond al buiten, toen ik besefte dat ik die knuffel kocht toen zoon in het ziekenhuis lag. Heb um er weer uitgevist :@ :')

@Schanu, hoe ging de afspraak vandaag?
Springen in een berg knuffels is iig zachter dan wat Dagobert Duck doet ;)

Nou, de bladeren in de voortuin waren droog, dus het bladzuigeren ging prima. Het is alleen zo jammer dat volgende week alles weer vol ligt. Alle blaadjes uit de buurt vinden mijn tuin namelijk O+ Ik vind dat wat minder :')

Ik wil later, als ik groot oud ben, een tiny house. Dan moet ik wel ergens een mega opslag zien te vinden. Het is echt zo hoor, hoe groter het huis, hoe meer meuk :P
If they say
pi_215716636
Een tiny house O+

De afspraak ging goed, ze hebben gekleid en met een winkeltje gespeeld. Kind was blij en vond het leuk, praatte in de wachtkamer wel als een peuter zei vrouwlief en dat doet ze altijd als ze te druk wordt in haar hoofd. De juf gaf ook aan dat ze wel ziet dat ze de laatste tijd heel druk is in haar hoofd, aangeeft de klas te veel te vinden. Tekent veel tussendoor omdat ze daar rustig van wordt en die ruimte krijgt ze gelukkig. Doet wel sinds een paar weken levelwerk op het gebied van lezen dus hoe goed dat blijft combineren weet ik niet, want cognitief loopt ze dus steeds verder voor terwijl ze sociaal emotioneel helemaal stuk lijkt te lopen. Speeldate vandaag ging ook weer niet goed. Juf had ook al gezegd dat het in groepjes goed gaat, al neemt Jewel dan het spel over omdat ze niet goed mee kan spelen (heeft ze nooit gekund) maar dan krijg je subgroepjes en zijn er altijd wel een paar die Jewel volgen in haar spel. Maar 1 op 1 contact gaat steeds moeilijker, dus ook op school. De juf erkent onze angst daarin en voorziet ook dat ze zonder verbetering hierin waarschijnlijk hartstikke gaat vastlopen vanaf groep 5 of 6.
Eerst maar eens zien wat de speltherapie gaat brengen.
pi_215716730
Het is iig wel fijn dat ze op school de ruimte krijgt om even wat rust in haar hoofd te krijgen door te gaan tekenen, Schanu. Moeilijk hoor, voor haar én voor jullie. Hopelijk gaat de speltherapie idd helpen. Is dat wekelijks?
If they say
pi_215716748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 17:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Het is iig wel fijn dat ze op school de ruimte krijgt om even wat rust in haar hoofd te krijgen door te gaan tekenen, Schanu. Moeilijk hoor, voor haar én voor jullie. Hopelijk gaat de speltherapie idd helpen. Is dat wekelijks?
Ja zijn wij ook blij mee! Het is om de week met in februari een evaluatie moment met hopelijk ook advies.
pi_215716818
Wij wonen dus niet zo groot (85 vierkante meter) en daar ruim je wel van op ja. Maar goed, we hebben nog een schuur en een vlizo die we vol kunnen gooien. In de schuur ligt nu alles wat naar de stort moet. Dat doe ik pas als B zijn surprise af heeft, want het is vooral karton (en kleding en een kast en 2 'schilderijen' en en en).

Die knuffels, dat is ook moeten natuurlijk. B kan er gewoon niet tegen, die dingen zijn enorme stofvangers en anders ligt ie met rode ogen in bed. Hij had heeeeeel veel knuffels en moest die grotendeels weg doen, dat vond ie enorm lastig. Juul is solidair met hem want die zou het liefste net zoveel knuffels als jouw 8 jarige hebben Shanu. Maar ze heeft er iets van 20 denk ik en het is dus nieuwe erin, oude eruit.

En wat fijn om te lezen Schanu O+
pi_215717313
Afwachten dus maar Schanu. Best spannend allemaal.

Nah exode, je kan niet alles hebben hoor. Tis een groot huis of een schattig huisje :P
Wat lief van Juul dat ze zo solidair is met haar broer O+

Wij gaan de kerstboom zo opzetten. Kan eerlijk gezegd niet wachten tot ie weer is opgehoepeld :') :@
If they say
  Redactie Frontpage vrijdag 29 november 2024 @ 18:31:46 #217
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_215717326
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Afwachten dus maar Schanu. Best spannend allemaal.

Nah exode, je kan niet alles hebben hoor. Tis een groot huis of een schattig huisje :P
Wat lief van Juul dat ze zo solidair is met haar broer O+

Wij gaan de kerstboom zo opzetten. Kan eerlijk gezegd niet wachten tot ie weer is opgehoepeld :') :@
Grappig, ik mis de kerstboom nu al terwijl ik hem hoe dan ook niet had staan :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215717406
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 16:51 schreef Schanu het volgende:
Een tiny house O+

De afspraak ging goed, ze hebben gekleid en met een winkeltje gespeeld. Kind was blij en vond het leuk, praatte in de wachtkamer wel als een peuter zei vrouwlief en dat doet ze altijd als ze te druk wordt in haar hoofd. De juf gaf ook aan dat ze wel ziet dat ze de laatste tijd heel druk is in haar hoofd, aangeeft de klas te veel te vinden. Tekent veel tussendoor omdat ze daar rustig van wordt en die ruimte krijgt ze gelukkig. Doet wel sinds een paar weken levelwerk op het gebied van lezen dus hoe goed dat blijft combineren weet ik niet, want cognitief loopt ze dus steeds verder voor terwijl ze sociaal emotioneel helemaal stuk lijkt te lopen. Speeldate vandaag ging ook weer niet goed. Juf had ook al gezegd dat het in groepjes goed gaat, al neemt Jewel dan het spel over omdat ze niet goed mee kan spelen (heeft ze nooit gekund) maar dan krijg je subgroepjes en zijn er altijd wel een paar die Jewel volgen in haar spel. Maar 1 op 1 contact gaat steeds moeilijker, dus ook op school. De juf erkent onze angst daarin en voorziet ook dat ze zonder verbetering hierin waarschijnlijk hartstikke gaat vastlopen vanaf groep 5 of 6.
Eerst maar eens zien wat de speltherapie gaat brengen.
Het peuterpraten doet mijn zoon (8) ook als het eigenlijk allemaal teveel is... en op school mag hij tussendoor vaak even een wandelingetje maken, even de trap op en af lopen,of even een kop koffie halen voor de juf, Hij start in Januari met ergotherapie om beter met de prikkelverwerkings problemen om te gaan want het is nu iedere dag "feest" . Op school vertoont hij gewenst gedrag maar eenmaal thuis ontploft hij dan al snel om de kleinste dingen (een verkeerde blik van zijn zus kan al genoeg zijn) en dat is dan vooral omdat hij dan zo vreselijk moe is... Sociaal gaat hij gelukkig nog wel goed mee.

Hopenlijk helpt de therapie jouw meisje goed! O+
S. 2014
J. 2016
pi_215717412
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:31 schreef Troel het volgende:

[..]
Grappig, ik mis de kerstboom nu al terwijl ik hem hoe dan ook niet had staan :D
Dat kan ook :D
Normaliter vind ik het heerlijk om die boom te hebben staan. Nu alleen ff niet. Tis dat zoon erom zit te springen, want anders...
If they say
pi_215718788
Kutlampjes |:)
Boom staat. Ik niet meer :O
If they say
pi_215719264
Opruimen, hier ook. Een verhuizing ruimt lekker op moet ik zeggen. En elke keer als ik denk, heb nu alles bij elkaar voor naar de kringloop, kom ik er na toch ook weer dingen tegen.

Zelfs de dingen die ik op vinted had staan zijn naar de kledingbank/kringloop. Ga ik niet mee overhuizen.

Maar goed de meeste dozen staan in de verhuiswagen, morgen nog de laatste dingetjes inpakken.
Helaas is nog niet alles klaar dus alles wat in de keuken en woonkamer hoort gaat nog naar zolder. De slaapkamer spullen kunnen wel op de juiste plek (semi dan, dochters kamer krijgt nog een nieuwe vloer want die was nat geworden bij het plaatsen van de dakkapel).

Maar wat een gedoe zeg dat inpakken en organiseren. Is me op sommige momenten toch wel tegen gevallen :@

Maar goed, de laatste loodjes nog.

@Schanu wat fijn dat het goed ging en dat ze het zelf ook fijn vond!
pi_215719412
Morgen al over, Hillie? Toch nog snel gegaan, denk ik? Of de tijd gaat gewoon snel, kan ook ;)
Veel succes met de laatste loodjes!
If they say
pi_215720830
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 13:59 schreef Schanu het volgende:
Ik heb Sint Pannenkoek heel subtiel gedropt bij vrouwlief, maar helaasch, geen pannenkoeken in huize Schanu vanavond :{w

Opruimen, heerlijk vind ik dat. Periodiek mest ik de slaapkamers en de speelkamer van de meiden uit en gaat alles waar te lang niet mee gespeeld is naar zolder toe. Als ze er dan daarna ook lang genoeg niet meer naar gevraagd hebben gaat het naar de kringloop of op vinted.

Helaas ontdekte de 8 jarige laatst de zak met net in beslag genomen knuffels op zolder en heb ik een niet geringe preek van haar ontvangen met als bottom line: knuffels mogen nóóit weg, ook al heb ik er duizenden. Dus die knuffels liggen weer allemaal op/onder/achter/naast/in haar bed en ik moet een nieuwe plek zoeken voor het uit-te-faseren-speelgoed thuis :')
Oh kak... wij hadden een vergeetdoos voor van die prullaria als happy meal speeltjes, die stond uit het zicht. Maar ik heb ook wel eens gehad dat ze op zolder iets tegenkwamen wat dan toch echt niet weg mocht.
Misschien ergens achter leggen op zolder (dan moet de zolder niet al te opgeruimd zijn, want dan werkt dat niet natuurlijk ;) )

@hilliebillie, succes met de laatste inpak loodjes en het verhuizen!
Fake it till you make it...
pi_215720833
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 15:32 schreef Mushanga71 het volgende:
Sta nu voor de Javaan en zoon heeft binnen de bestelling gedaan. Vond dat ik niet koken wel verdiend had na mijn vele rauswerk :P
Waarschijnlijk omdat je alleen schrijft wat je niet kookt heb ik altijd de indruk dat je minstens 6x per week afhaalt of bestelt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215720841
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 07:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat je alleen schrijft wat je niet kookt heb ik altijd de indruk dat je minstens 6x per week afhaalt of bestelt.
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')