abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215683614
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:50 schreef Schanu het volgende:
Bij ons slaat de inductieplaat altijd irritant piepend af als er vocht op het touchscreen gedeelte komt. Dát ben ik toch wel zo zat. Want een deksel optillen van een pan met kokend water zorgt al snel voor watervorming, als zo'n druppel dan precies verkeerd valt schakelt de inductieplaat zichzelf dus uit. En dan moet je weer een aantal seconden wachten tot je hem weer aan kan zetten. Zo sta ik soms vloekend te koken.
JA!

Ik was ooit heel blij dat ik een inductie-gascombi vond, maar toen ik erop ging koken bleek dat dat toch best het een en ander aan kookcomfort had gekost. Zones die op de plaat heel groot lijken maar in de praktijk gewoon aan de randen niks blijken te doen, die klotepiep bij nat worden en alleen maar relatief kleine pannen kwijt kunnen terwijl het wel een 90plaat is met nog een rand ruimte aan de achterkant ook }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215683707
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 20:48 schreef exode het volgende:

[..]
Sinds wij een haard hebben en die stoken, valt de boom nogal snel uit. Nooit gehad maar na een week begonnen ze al op te geven.
Ook niet zo gek, een haard droogt lucht uit. Wij zien onze vochtmeters een soort vrije val maken als de haard aan is.
Oh zo ja, dat zou kunnen. Wij hebben een gezaagde Nordmann die we proberen van genoeg water te voorzien en dat gaat meestal wel prima van na 5-12 tot in het nieuwe jaar.

Sinds vorig jaar wel een luchtbevochtiger in huis, dat is idd hard nodig als de kachel aan staat. Ook om de eczeem van de middelste in toom te houden.
pi_215684858
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 20:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
JA!

Ik was ooit heel blij dat ik een inductie-gascombi vond, maar toen ik erop ging koken bleek dat dat toch best het een en ander aan kookcomfort had gekost. Zones die op de plaat heel groot lijken maar in de praktijk gewoon aan de randen niks blijken te doen, die klotepiep bij nat worden en alleen maar relatief kleine pannen kwijt kunnen terwijl het wel een 90plaat is met nog een rand ruimte aan de achterkant ook }:|
Hier geen kookplaat die piept bij overkoken en gelukkig ook niet af slaat. (Siemens).
Straks wordt het een miele, hopelijk doet die dat ook niet. Deze heeft wel iets grotere kookzones als de Siemens. Die te kleine kookzones (te smal vooral) vond ik wel storend. Ik heb er op advies wel een rechthoekige en vierkante pan bij besteld die ook in de oven kan.

Verzonken inductieplaat is ons door de keukenboer afgeraden. Ik weet alleen niet meer precies waarom eigenlijk.

@Schanu wat fijn dat de intake goed is gegaan!

@Troel, heerlijk dat je even mee kon gaan, lekker even er uit!

@Tink89 hoe staat het met het huis? Hebben jullie een bod gedaan na de bezichtiging?

@Mushanga71 ik moet vaak aan je denken hoe het met je gaat, hopelijk duurt deze situatie niet te lang meer voort :*
  dinsdag 26 november 2024 @ 08:06:03 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215685602
@hilliebillie: nee, de leefruimte was in het eerste huis te klein en in het tweede was er veel optisch aardig opgelost, maar constructief ruk. We zitten hier goed, hebben alleen geen achterom en rottige honden van de buren... Dus we kijken veel, maar zijn ook kritisch.

Ik heb de halve nacht met een kotsende peuter gedeald. Gelukkig was het uiteindelijk maar één keer 20 minuten lang keihard gaan en toen alleen nog buikpijn en verdriet. Maar ik trek dat echt heel slecht. Hij heeft het wrs van bezoek op het verjaardagsfeestje van de oudste zaterdag, dus de paniek in mijn hoofd zit nu dan af te tellen tot over 2,5 dag of de rest van ons ook ziek wordt. En in de tussentijd doe ik neurotisch deurklinken, lichtknoppen, Wc's enz af met hygiënische doekjes en dettol. Soms haat ik mijn hoofd...

Ik ben trouwens wel verkozen tot het nieuwe mr-lid van de basisschool van m'n dochter. Heel fijn!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215685748
@Tink89 ik hoop dat de rest niet ook mee gaat doen :*

Getver, hoofd zo vol dat ik soms niet eens uit mijn woorden kom :{ . Herken ik wel van eerder, maar ik vind het rete irritant.
Fake it till you make it...
  Redactie Frontpage dinsdag 26 november 2024 @ 08:55:03 #106
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_215685926
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:28 schreef Nijna het volgende:
@:Tink89 ik hoop dat de rest niet ook mee gaat doen :*

Getver, hoofd zo vol dat ik soms niet eens uit mijn woorden kom :{ . Herken ik wel van eerder, maar ik vind het rete irritant.
Dat is zo vervelend. Zijn er dingen bij die je kunt parkeren door ze op een rijtje te zetten waardoor je hoofd minder vol wordt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:06 schreef Tink89 het volgende:
@:hilliebillie: nee, de leefruimte was in het eerste huis te klein en in het tweede was er veel optisch aardig opgelost, maar constructief ruk. We zitten hier goed, hebben alleen geen achterom en rottige honden van de buren... Dus we kijken veel, maar zijn ook kritisch.

Ik heb de halve nacht met een kotsende peuter gedeald. Gelukkig was het uiteindelijk maar één keer 20 minuten lang keihard gaan en toen alleen nog buikpijn en verdriet. Maar ik trek dat echt heel slecht. Hij heeft het wrs van bezoek op het verjaardagsfeestje van de oudste zaterdag, dus de paniek in mijn hoofd zit nu dan af te tellen tot over 2,5 dag of de rest van ons ook ziek wordt. En in de tussentijd doe ik neurotisch deurklinken, lichtknoppen, Wc's enz af met hygiënische doekjes en dettol. Soms haat ik mijn hoofd...

Ik ben trouwens wel verkozen tot het nieuwe mr-lid van de basisschool van m'n dochter. Heel fijn!
Beterschap voor peuter. Hopelijk blijft het daar.

En gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215685931
Begrijpelijk dan tink, dat het niets geworden is. Fijn dat je geen haast hebt en dus rustig rond kan kijken!
Er komt vast wel iets op jullie pad!

En beterschap met de zieke! Wel heftig zo’n nacht altijd. Hopelijk blijft de rest vrij van ziekte.

En leuk, MR-lid!
pi_215685978
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:06 schreef Tink89 het volgende:

Wat leuk, gefeliciteerd! En hopelijk blijft het bij de peuter, beterschap! Er heerst wel buikgriep helaas. Afgelopen week was ons hele gezin aan de beurt, de kinderen hebben het stokje vervolgens weer doorgegeven aan hun klasgenoten begreep ik uit de ziekte-aantallen op dit moment.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:28 schreef Nijna het volgende:
He wat vervelend, en herkenbaar ook, ik kreeg dat tijdens een burnout en heb er sindsdien last van gehouden. Is er iets dat je helpt om je hoofd wat leger te maken? Iets dat jou ontspant, of misschien juist even wat taken die je kan laten vallen zodat je meer rust ervaart?
pi_215686366
Ik hoop het ook Hillie, ik wil zoo graag door met mn leven, sta nu gewoon stil.
Moet wel zeggen, de doodzwijgmethode geeft me toch wat rust :@
En ik vind het heerlijk om hier te lezen over alle verbouwplannen O+

Och @Tink89 :{ Beterschap met peuter en pas je ook een beetje op jezelf? :*

En buikgriep heerst idd. Iedereen in mijn omgeving is al aan de beurt geweest, geloof ik. Behalve ik, word me toch nog iets bespaard *)

Kleinzoon is hier, wat is het toch een heerlijk ventje O+ En geen discussies, geen weerwoord, vooral geen discussies :') Zal ik dochter vragen of ze wil ruilen voor de komende 4 jaar? Geef ik stiekum zoon vanavond mee O-)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 26 november 2024 @ 10:48:57 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215686637
Maar waarom blijft alles dan zoals het is?
Waarom er geen punt achter zetten als niemand eigenlijk meer wil?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 26 november 2024 @ 11:01:29 #111
208890 June.
Seriously?
pi_215686720
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:43 schreef Schanu het volgende:
Een verzonken inductie, dat lijkt mij naast mooi ook heel praktisch. Bij ons gaat altijd viezigheid zitten in de rand tussen de inductie en het aanrechtblad. Daar past precies een mesje tussen, maar dat mag eigenlijk niet want dan beschadigd je de rubberenlaag die daar zit. Dus ik zit nu altijd te prutsen met een papiertje om een mesje heen :+

En zo'n flexibele plaat klinkt ook fantastisch :o Nu wil ik een nieuwe inductieplaat :')

De kennismaking met de speltherapeut ging goed, het lijkt ons een fijne vrouw en Jewel gaf aan haar aardig te vinden. Komende vrijdag is haar 1e afspraak, daar hebben we nu alle vertrouwen in.
Ik zou dat niet doen, als de plaat kapot gaat kun je meteen je blad vervangen want een nieuwe plaat past vaak nét niet in het gat dat er al was..

Hier gebruik ik die flexibele plaat nooit (Siemens kookplaat). Beetje condens kan 'ie ook handelen. Alleen de flexibele zone doet het niet meer, evenals timer. Geen idee hoe dat nu weer kan.

Ons volgende plaat gaat een Bora worden O+
Shine bright like a diamond.
pi_215687046
Iemand enig idee wat het voordeel is van een koelkast met een mobiele app :? Gaat ie dan gillen als de eieren over datum zijn of als de melk zuur is? Wat is het nut hiervan :?
If they say
pi_215687066
Het is maar goed dat ik geen keukenontwerper ben geworden, onze huidige kookplaat kast is 90 cm niet 80 en er zit dus een plaat in die 70 breed is.
Ik was op mooi ruitjespapier de keukenkasten aan het intekenen om te kijken of het allemaal past zoals wij het bedenken. Had ik die kast dus verkeerd gemeten/onthouden en nog een kast. Best onhandig.

Overigens zou ik het liefste gewoon een inbouwkoel en een inbouwdiepvries kast hebben, naast elkaar, 2 apparaten. Maar die nis is dus 109 cm breed een koelkast is 60, 40 voor een diepvries lijkt me en klein en niet vindbaar.
Mocht er iemand zich rondvervelen, dan hoor ik het graag als die wel bestaan.

Gisteren kwam verloofde met het geweldige idee om die nis als koffie bar te gebruiken. We kunnen daar tenslotte nog naar achteren aangezien die nis 120 diep is. Dan hebben we echter geen plek voor een grote koel/vrieskast en de oven moeten we dan op een hele rare plek gaan plaatsen (lees bijna in de woonkamer). Ik ga echter nog wel schuiven en we gaan het ook aan de keukenontwerper vragen, wij zien vast mogelijkheden over het hoofd.

Vanochtend bracht ik Juul naar school en kwam de moeder van het vriendinnetje die hier gisteren speelde naar me toe. Of Juul ook ziek was geworden vannacht. Nou gelukkig niet. Die moeder had eenzelfde nacht achter de rug als jij Tink. Meisje zat lijktwit en halfslapend in de klas, dus ik vermoed dat binnenkort de halve klas ziek is.
pi_215687179
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:45 schreef exode het volgende:
Het is maar goed dat ik geen keukenontwerper ben geworden, onze huidige kookplaat kast is 90 cm niet 80 en er zit dus een plaat in die 70 breed is.
Ik was op mooi ruitjespapier de keukenkasten aan het intekenen om te kijken of het allemaal past zoals wij het bedenken. Had ik die kast dus verkeerd gemeten/onthouden en nog een kast. Best onhandig.

Overigens zou ik het liefste gewoon een inbouwkoel en een inbouwdiepvries kast hebben, naast elkaar, 2 apparaten. Maar die nis is dus 109 cm breed een koelkast is 60, 40 voor een diepvries lijkt me en klein en niet vindbaar.
Mocht er iemand zich rondvervelen, dan hoor ik het graag als die wel bestaan.

Gisteren kwam verloofde met het geweldige idee om die nis als koffie bar te gebruiken. We kunnen daar tenslotte nog naar achteren aangezien die nis 120 diep is. Dan hebben we echter geen plek voor een grote koel/vrieskast en de oven moeten we dan op een hele rare plek gaan plaatsen (lees bijna in de woonkamer). Ik ga echter nog wel schuiven en we gaan het ook aan de keukenontwerper vragen, wij zien vast mogelijkheden over het hoofd.

Vanochtend bracht ik Juul naar school en kwam de moeder van het vriendinnetje die hier gisteren speelde naar me toe. Of Juul ook ziek was geworden vannacht. Nou gelukkig niet. Die moeder had eenzelfde nacht achter de rug als jij Tink. Meisje zat lijktwit en halfslapend in de klas, dus ik vermoed dat binnenkort de halve klas ziek is.
Mocht je het leuk vinden zitten in K&W ook wel mensen die mee willen denken over de indeling van de keuken :) Heb je alleen een ruwe schets nodig qua plattegrond, maten en je wensen.

En ik ben super tevreden over de ikea kookplaat, wel die van 80 O+
pi_215687254
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:45 schreef exode het volgende:Meisje zat lijktwit en halfslapend in de klas, dus ik vermoed dat binnenkort de halve klas ziek is.
Sneu dat het meisje na zo’n nacht dan wel naar school moet als ze zich dus zichtbaar nog beroerd voelt :{ en dan inderdaad het risico de hele klas aan te steken.
pi_215687286
Lekker dan exode, ziek kindje in de groep. Snap dat écht niet, die zou thuis moeten blijven ;(

https://www.bol.com/nl/nl(...)oductImage#open=true
:9~
Alleen misschien te groot voor straks 2 personen.
Én bediening via de app, why? Heb geen trek dat mijn Samsung telefoon s'nachts op mijn nachtkastje gaat liggen ouwehoeren met de Samsung koelkast }:|

Foon: 'Joh, hoe is het?'
KK: 'Ja, goed. Eieren zijn over de datum, die domme doos let niet op.'
Foon: 'Wat een raar wijf he? Ze snapt ook al niet hoe ze mij moet bedienen, én ze snurkt...'

Zoiets. Daar pas ik voor :')
If they say
pi_215687335
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:11 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Sneu dat het meisje na zo’n nacht dan wel naar school moet als ze zich dus zichtbaar nog beroerd voelt :{ en dan inderdaad het risico de hele klas aan te steken.
Ja......
pi_215687399
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:55 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat is zo vervelend. Zijn er dingen bij die je kunt parkeren door ze op een rijtje te zetten waardoor je hoofd minder vol wordt?
[..]
Beterschap voor peuter. Hopelijk blijft het daar.

En gefeliciteerd!
Ik ben dingen aan het opschrijven, dan hoef ik ze in elk geval niet te onthouden voor nu.
En net even tegen mijn begeleidster kunnen ratelen, dat helpt vaak ook wel even.
Afgesproken dat ik ook let op dat ik genoeg rustmomenten neem.
En we gaan een planning maken voor wat er nog moet, maar daar had ik vandaag niet zoveel ruimte voor.

@Schanu, wat vervelend dat je er nog steeds last van hebt.
Ik heb het in drukke periodes, vaak ook wel een teken dat ik ergens wat op de rem moet. Gelukkig denkt mijn begeleidster mee.

Ik zit nu aan mn kliekje van gisteren en daarna is het even met een muziekje op de bank tijd voordat de pubers weer thuis komen uit school. Dan heb ik hopelijk weer genoeg energie voor de rest van de middag.
  dinsdag 26 november 2024 @ 12:43:16 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215687416
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:11 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ze wilde graag naar school komen want….
* ze wil de pietengymles niet missen
* jullie gaan een nieuwe letter leren
* ze vindt jou zo’n lieve juf
Bel maar als het niet gaat ik werk gewoon thuis vandaag
  Redactie Frontpage dinsdag 26 november 2024 @ 12:52:49 #120
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_215687459
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:45 schreef exode het volgende:
Het is maar goed dat ik geen keukenontwerper ben geworden
Het is dat je niet in de buurt woont, maar ik heb hiero een heel goede ontwerper zitten die super meedenkt. Autist pur sang en dat werkt zo fijn. Zeker het ritje waard! :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage dinsdag 26 november 2024 @ 12:54:54 #121
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_215687474
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:43 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat laatste zou je willen zeggen als je de juf bent en ze brengen zo'n kind toch >:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage dinsdag 26 november 2024 @ 12:56:00 #122
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_215687480
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:01 schreef June. het volgende:

[..]
Ik zou dat niet doen, als de plaat kapot gaat kun je meteen je blad vervangen want een nieuwe plaat past vaak nét niet in het gat dat er al was..

Ligt aan het materiaal. Vaak kan een gat vrij eenvoudig groter gemaakt worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215687489
Hier zit een keukenontwerper die zegt: ik kom meten, je zegt wat je erin wilt hebben en ik maar 2 ontwerpen, je hoeft niet te vertellen wat waar moet zitten e.d.
Maar we zijn op aanraden van de aannemer de grens over gegaan en daar hebben we wel een goed gevoel bij.
We zijn bij keukenkampioen geweest, maar daar werden we niet blij van, alle verkooptrucjes enzo deden het niet voor ons. De actie duurt deze week nog dus je moet snel beslissen e.d.
We gaan nu nog naar een andere keukenzaak en nog een keer naar de duitser en dan hopelijk een beslissing nemen.
  dinsdag 26 november 2024 @ 12:58:42 #124
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215687497
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:43 schreef amaranta het volgende:

[..]
-O-

Ik weet dat het zo gaat; ik hoor het ook van mijn buurvrouw die op een kdv werkt. Maar begrijpen doe ik het niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215687591
Ik hou op over onze keuken hoor, verloofde wordt ook gek van me O-) We hebben 6 januari een eerste afspraak staan met een keukenontwerper bij Baboon. Daar geven we de maten, onze eisen etc door. Zij gaat ontwerpen, niet ik, nou ja, wel een beetje.
We moeten al wel de maten weten voor de aannemer zodat hij kan berekenen hoeveel het ons kost om de achterdeur te verplaatsen en de afzuiger die in het plafond zit. En die weten we nu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moraal van het verhaal, ik lul te veel >:) :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')