abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215977295
Nog een bak ETF's verkocht vandaag om geld paraat te hebben voor een nieuwe woning én en nog wat te kunnen klussen.

Dat zal fors schelen in de VRH over 2025 ;)

En geen gezeur over peildatumarbitrage want het is verkocht ivm de aankoop van vastgoed en ik kan niet het risico lopen dat de aandelen tussentijds zakken.
  maandag 23 december 2024 @ 21:44:52 #102
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215977353
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 21:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nog een bak ETF's verkocht vandaag om geld paraat te hebben voor een nieuwe woning én en nog wat te kunnen klussen.

Dat zal fors schelen in de VRH over 2025 ;)

En geen gezeur over peildatumarbitrage want het is verkocht ivm de aankoop van vastgoed en ik kan niet het risico lopen dat de aandelen tussentijds zakken.
Ik heb meerdere keren gevraagd (op intermediair dagen, aan inspecteurs, aan fiscalisten), over handhaving op peildatumarbitrage en het antwoord is altijd een beetje schouder ophalend.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_215977518
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 21:44 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Ik heb meerdere keren gevraagd (op intermediair dagen, aan inspecteurs, aan fiscalisten), over handhaving op peildatumarbitrage en het antwoord is altijd een beetje schouder ophalend.
Belastingdienst heeft niet echt capaciteit over geloof ik.
Maar toch doe ik het liever maar binnen de regels, ik zal net die ene persoon met steekproef zijn :P
  dinsdag 24 december 2024 @ 00:28:53 #104
545 dop
:copyright: dop
pi_215980379
Ik heb deze week 2 relatief grote posities verkocht. Etf en een obligatie.
Mogelijk koop ik volgende week.
Een andere Etf en obligatie.

Is dat peildatum arbitrage.
Je zou kunnen zeggen ja.
Maar posities verkopen mag en cash aanhouden ook. Het wijkt ook niet extreem af van wat wel vaker doe.

En als de belastingdienst daar moeilijk over wil doen dan zie ik het wel.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_215981239
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 21:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gelijk heb je. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan. In verband met de aankoop van een woning waarvoor ik januari a.s. de eigen inbreng moet leveren. Ik ben honderden en mogelijk een paar duizend euro aan rendement misgelopen door die actie. Maar ja, 't geeft ook rust om exact te weten wat je eigen inbreng is. Ongeacht wat de beurs in een jaar (2024) gaat doen.
pi_215984971
Die hele peildatumarbitrage is weer echt zo'n tekentafelidee dat praktisch voor 99% onuitvoerbaar is, tenzij je het wel heel opzichtig maakt of toevallig al onderwerp van onderzoek bent. Als ze al tien jaar nodig hebben om aan te kondigen op een manier eens te gaan handhaven op de DBA, hele Box3 fiasco geregeld moet worden en een totaal personeelstekort door die idiote actie van Wiebes (?) paar jaar terug, zie ik het niet als reëel risico als je onder het miljoen loopt te frutten.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215985021
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 12:54 schreef nostra het volgende:
Die hele peildatumarbitrage is weer echt zo'n tekentafelidee dat praktisch voor 99% onuitvoerbaar is, tenzij je het wel heel opzichtig maakt of toevallig al onderwerp van onderzoek bent. Als ze al tien jaar nodig hebben om aan te kondigen op een manier eens te gaan handhaven op de DBA, hele Box3 fiasco geregeld moet worden en een totaal personeelstekort door die idiote actie van Wiebes (?) paar jaar terug, zie ik het niet als reëel risico als je onder het miljoen loopt te frutten.
Ik weet het niet. Het zou best kunnen dat er juist vanwege de werkdruk steeds meer algoritmen/AI wordt ingezet. Wie daar uitrolt krijgt dan automatisch een naheffing en pas als dat gezeik oplevert, of mensen in beroep gaan komt er een handmatige controle. Het zou me niets verbazen als het zo gaat.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  dinsdag 24 december 2024 @ 13:07:03 #108
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_215985051
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 13:02 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Het zou best kunnen dat er juist vanwege de werkdruk steeds meer algoritmen/AI wordt ingezet. Wie daar uitrolt krijgt dan automatisch een naheffing en pas als dat gezeik oplevert, of mensen in beroep gaan komt er een handmatige controle. Het zou me niets verbazen als het zo gaat.
Dit zijn typische van die simpele it checks. If-then. Btw vs omzet, transactie data vanuit de brokers. Je enige gok is dat er andere prio’s zijn.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 24 december 2024 @ 13:20:41 #109
344884 monkyyy
pi_215985108
Ik heb een mail naar een conculega gestuurd waarin ik opmerkte: "De aandelenkoersen staan momenteel erg hoog; wellicht is het binnenkort een goed moment om wat winst te nemen, wat denk jij?"

Mocht ik ooit vragen krijgen over mijn transacties, kan ik deze mail gebruiken om aan te tonen dat mijn handel rond de peildatum niet fiscaal gemotiveerd was, maar gebaseerd op marktverwachtingen.

Wat ze ook zijn trouwens. Ik ben niet bewust aan het peildatum arbitreren. Maar mocht ik vragen krijgen, kan ik de belastingdienst meteen monddood maken met dat "bewijsstuk".
pi_215985109
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 13:07 schreef stinkie het volgende:

[..]
Dit zijn typische van die simpele it checks. If-then. Btw vs omzet, transactie data vanuit de brokers. Je enige gok is dat er andere prio’s zijn.
Als dat zo ging dan hadden we ook geen toeslagenaffaire gehad.
  dinsdag 24 december 2024 @ 13:29:18 #111
19297 stinkie
pi_215985135
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 13:20 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb een mail naar een conculega gestuurd waarin ik opmerkte: "De aandelenkoersen staan momenteel erg hoog; wellicht is het binnenkort een goed moment om wat winst te nemen, wat denk jij?"

Mocht ik ooit vragen krijgen over mijn transacties, kan ik deze mail gebruiken om aan te tonen dat mijn handel rond de peildatum niet fiscaal gemotiveerd was, maar gebaseerd op marktverwachtingen.

Wat ze ook zijn trouwens. Ik ben niet bewust aan het peildatum arbitreren. Maar mocht ik vragen krijgen, kan ik de belastingdienst meteen monddood maken met dat "bewijsstuk".
Dus als jouw collega een antwoord stuurt maakt ie zich schuldig aan financieel advies zonder vergunning?

Met collega’s zoals jij, etc etc
  dinsdag 24 december 2024 @ 13:30:10 #112
19297 stinkie
pi_215985152
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 13:20 schreef recursief het volgende:

[..]
Als dat zo ging dan hadden we ook geen toeslagenaffaire gehad.
Als het niet zo ging had ik ze niet op de stoep gehad. Denk je echt dat er iemand tig miljoenen aangiftes zit te bekijken …..

En dit is precies de toeslagen affaire. Computer saus zo.
  dinsdag 24 december 2024 @ 13:31:38 #113
344884 monkyyy
pi_215985170
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 13:29 schreef stinkie het volgende:

[..]
Dus als jouw collega een antwoord stuurt maakt ie zich schuldig aan financieel advies zonder vergunning?

Met collega’s zoals jij, etc etc
Ik ben zelf RA en degene waarnaar ik die mail stuur is RA en mr Fiscaal recht dus we zijn niet helemaal onnozel op dit onderwerp.
  dinsdag 24 december 2024 @ 13:43:13 #114
19297 stinkie
pi_215985265
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 13:31 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Ik ben zelf RA en degene waarnaar ik die mail stuur is RA en mr Fiscaal recht dus we zijn niet helemaal onnozel op dit onderwerp.
De fuck en jij denkt dat je nu een goed verhaal hebt …. Serieus ik kom met die idioterie mss nog weg (eigenlijk ook niet maar goed), met zulke achtergronden

Als ze langskomen zeiken ze over alles, maar ik heb ook gemerkt dat je met een goed echt verhaal heel ver komt bij ze.
pi_215985565
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 13:20 schreef monkyyy het volgende:

Wat is jouw plan nu, al je aandelen verkopen en volgend jaar alles weer gaan terugkopen. Of ga je nu een beperkt gedeelte verkopen en ergens volgend jaar weer terugkopen?

Ben wel benieuwd.
Ik ga denk ik zelf een beperkt gedeelte verkopen en volgend jaar weer ergens terugkopen.
BlaBlaBla
pi_215985725
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 13:30 schreef stinkie het volgende:

[..]
Als het niet zo ging had ik ze niet op de stoep gehad. Denk je echt dat er iemand tig miljoenen aangiftes zit te bekijken …..

En dit is precies de toeslagen affaire. Computer saus zo.
Dat begrijp ik, maar het menselijke oog zou er overheen moeten gaan voor de blauwe brief de deur uit gaat en niet pas als er bezwaar gemaakt gaat worden. In ieder geval denk ik dat het personeelsgebrek niet gaat leiden tot minder handhaving, maar misschien wel tot slechtere handhaving a.k.a. de botte-bijl-methode.
  dinsdag 24 december 2024 @ 14:46:26 #117
19297 stinkie
pi_215985816
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 14:31 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat begrijp ik, maar het menselijke oog zou er overheen moeten gaan voor de blauwe brief de deur uit gaat en niet pas als er bezwaar gemaakt gaat worden. In ieder geval denk ik dat het personeelsgebrek niet gaat leiden tot minder handhaving, maar misschien wel tot slechtere handhaving a.k.a. de botte-bijl-methode.
Zo zou het horen, maar er brandde 1 lampje bij mij en ik had boekenonderzoek. Binnen 5 minuten opgehelderd, want boekhoudkundige keuze. Dus óf er word echt niet opgelet óf het wordt gebruikt om binnen te komen, maar qua IT controles noem ik ze niet echt volwassen
  dinsdag 24 december 2024 @ 14:58:42 #118
344884 monkyyy
pi_215985887
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 14:14 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Wat is jouw plan nu, al je aandelen verkopen en volgend jaar alles weer gaan terugkopen. Of ga je nu een beperkt gedeelte verkopen en ergens volgend jaar weer terugkopen?

Ben wel benieuwd.
Ik ga denk ik zelf een beperkt gedeelte verkopen en volgend jaar weer ergens terugkopen.
Ik hou standaard ~10% van mijn portefeuille in US Treasury bonds: https://www.google.com/finance/quote/IB01:LON?window=1Y
Dat is mijn spaarpot voor grote aankopen (Ik heb een hekel aan aandelen moeten verkopen als ik een nieuwe auto wil en die dag gaat een keer komen). Misschien dat ik die ga verkopen en na 3 maanden terugkoop, maar misschien ook niet.

Mijn aandelen blijf ik vanaf, tenzij zakelijke overwegingen.
pi_215986165
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 13:07 schreef stinkie het volgende:

[..]
Transactiedata worden niet automatisch gerenseigneerd; saldo, dividenden etc. wel.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 24 december 2024 @ 17:25:58 #120
19297 stinkie
pi_215987465
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 15:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Transactiedata worden niet automatisch gerenseigneerd; saldo, dividenden etc. wel.
Saldo is de trigger.
Daarna gluren ze even bij https://bankdataretrievalportal.nl/
En daar heb ik echt alle transactiedata beschikbaar moeten stellen voor banken.
pi_215995902
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 14:58 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Ik hou standaard ~10% van mijn portefeuille in US Treasury bonds: https://www.google.com/finance/quote/IB01:LON?window=1Y
Dat is mijn spaarpot voor grote aankopen (Ik heb een hekel aan aandelen moeten verkopen als ik een nieuwe auto wil en die dag gaat een keer komen). Misschien dat ik die ga verkopen en na 3 maanden terugkoop, maar misschien ook niet.

Mijn aandelen blijf ik vanaf, tenzij zakelijke overwegingen.
Zijn er nog zakelijke overwegingen die je dit jaar gaat gebruiken om aandelen te verkopen?
BlaBlaBla
pi_215998542
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:25 schreef stinkie het volgende:

[..]
Saldo is de trigger.
Daarna gluren ze even bij https://bankdataretrievalportal.nl/
En daar heb ik echt alle transactiedata beschikbaar moeten stellen voor banken.
Klopt, maar er moet wel een trigger zijn. Als je 140.000 euro aan aandelen had en nu 160.000 euro spaargeld, dan gaat er echt niemand induiken. Vermoed ik. :+ Rabo heeft bij mij sowieso een FIU-melding gedaan, ben benieuwd of ik daar nog wat van merk. :')
  donderdag 26 december 2024 @ 15:49:54 #123
344884 monkyyy
pi_216012232
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 11:27 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Zijn er nog zakelijke overwegingen die je dit jaar gaat gebruiken om aandelen te verkopen?
Nee waarschijnlijk niet.
pi_216070867
Bij het lezen van dit nieuwsbericht moest ik toch even aan @ludovico denken. Heb jij jouw aandelen Gazpron nog? Gazpron heeft in 2023 voor het eerst deze eeuw verlies gemaakt. Het aandeel staat momenteel op het laagste niveau in 15 jaar.

Ten tijde van de coronacrisis had jij PostNL goed gezien. En achteraf had ik wel spijt dat ik je daarin niet ben gevolgd. Bij Gazpron is dat anders. Daar ben ik blij dat ik aan de zijlijn ben blijven staan.
pi_216072242
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 15:09 schreef Groepfunder het volgende:
Bij het lezen van dit nieuwsbericht moest ik toch even aan @:ludovico denken. Heb jij jouw aandelen Gazpron nog? Gazpron heeft in 2023 voor het eerst deze eeuw verlies gemaakt. Het aandeel staat momenteel op het laagste niveau in 15 jaar.

Ten tijde van de coronacrisis had jij PostNL goed gezien. En achteraf had ik wel spijt dat ik je daarin niet ben gevolgd. Bij Gazpron is dat anders. Daar ben ik blij dat ik aan de zijlijn ben blijven staan.
Heyyy,

Gazprom is bevroren. Moet maar zien of dat ooit nog loskomt. Ik had het mij niet kunnen voorstellen dat Poetin zo dom zou zijn, miscalculatie van zijn kant denk ik, qua kracht van Oekraïne. Nu is het pad naar welvaart voor de Rus flink versperd.

PostNL heeft een leiderschapscrisis. Volgens mij moeten ze die toko compleet doorlichten. Alles opnieuw inrichten. Vooral qua management en systemen.

PostNL staat nu weer gewoon mega laag.

Wat dat betreft... Over de jaren... Buy the rumour sell the news....

Bleek voor postnl, Nvidia, asml.. Die hadden de wind op redelijk voorspelbare momenten in de rug.

Nog steeds denk ik voor asml Nvidia.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')