Voor het avondeten wijk ik een keertje af van het Project Gezond, want er stak een kreeftje over...quote:
Low-Carbquote:Op zaterdag 23 november 2024 20:37 schreef marc0871 het volgende:
Ik had hamburgers zonder broodjes, met de saus, tomaat en gekarameliseerde uien er als salade naast
De kilo's kan ik op het moment eigenlijk goed gebruiken.quote:
snert, koek en zopie, erwtensoepquote:Op zaterdag 23 november 2024 20:31 schreef quirina het volgende:
Ik las snert.
Gatverdamme.
Snot met worst
Zooo he wat een werk, ziet er lekker uit. Had je een feessie?quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:53 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat smaakte prima![]()
Voorafje: Toastjes gemaakt met van alles en nog wat. Smaakexplosie!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hoofdgerecht: Hasselback aardappelen (Frieslanders van de boer) met Old Amsterdam kaas, Bacon en knoflookolie
[ afbeelding ]
Broodje pulled pork met ijsbergsla en coleslaw
[ afbeelding ]
Laatste keer dat ik pulled pork maak. Extreem smakelijk enzo, maar veel te veel werk. Ben gisteren om 10.00u begonnen, en heb gisteren tot 2.30u 's nachts nog in de keuken gestaan. Vanmorgen en vanmiddag nog de bereiding. Effectief 2 dagen bezig geweest![]()
Maargoe, de gasten vonden het lekker, dat is wat belangrijk is
We hebben om de zoveel maanden een thuis-etentje met wat mensen. Heel gezellig, maar de lat werd de vorige keer bij een ander stel vrij hoog gelegdquote:Op zaterdag 23 november 2024 23:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Zooo he wat een werk, ziet er lekker uit. Had je een feessie?
Zou ik ook blij mee zijn maar wat je nu hebt gedaan is tig keer beter natuurlijkquote:Op zaterdag 23 november 2024 23:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
We hebben om de zoveel maanden een thuis-etentje met wat mensen. Heel gezellig, maar de lat werd de vorige keer bij een ander stel vrij hoog gelegdEn ze weten dat ik van koken houdt. Dus dan kun je niet aankomen met een avondje Chinees
quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:27 schreef Blues het volgende:
Een bordje met wat noten, biefstukworstplakjes, Amsterdamse uitjes en feta met wat peper eropthee en straks een paar glazen I Am sauvignon blanc
@golfer maakt het als volgt:quote:Op zondag 24 november 2024 01:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Snackvoer!
Ik zag laatst bij jou/jullie een kwart kool klaargemaakt. Hoe hebben jullie dat gefixt? Iets met misoboter ofzo geloof ik?
Er ligt hier een kooltje te wachten die ik daar in wilde transformeren
Oh lekker!!quote:
Heerlijk chocolademerk dat! Puur is echt top daarvanquote:Op zondag 24 november 2024 15:12 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Laatst meegenomen bij een Poolse winkel.
Iets minder caramel als op het plaatje maar smaakt goed.
Dank! Klinkt goed, en makkelijk te makenquote:Op zondag 24 november 2024 15:36 schreef Blues het volgende:
[..]
@:golfer maakt het als volgt:
Boter in een pan smelten, lepel miso er in, goed roeren want moet oplossen, afkoelen en dan de kool ermee insmeren en grillen.
Oh was mn Tablet.quote:Op zondag 24 november 2024 17:36 schreef maily het volgende:
[..]
Wat staat daar onderaan op het menu?
Donald Trump?
Ik zou 'm wel rauw lustenquote:Op zondag 24 november 2024 17:36 schreef maily het volgende:
[..]
Wat staat daar onderaan op het menu?
Donald Trump?
quote:Op zondag 24 november 2024 17:37 schreef borisz het volgende:
[..]
Oh was mn Tablet.. Was de NRC aan het lezen
quote:Op zondag 24 november 2024 17:17 schreef golfer het volgende:
Avondeten:
gekookte aardappels, gewokte prei en gebakken met mosterd bestreken varkensfiletlapjes met daarbij het restantje van de saus van gisteren, aangevuld met de mosterdboter van het bakken van de lapjes.
Daar ga ik in meequote:Op zondag 24 november 2024 18:19 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Gemaakt met verse ingrediënten
De Cubanita vlak bij mijn werk (Beverwijk) is verschrikkelijk, ik hoop dat deze beter is.quote:Op zondag 24 november 2024 20:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Sinds jaren een cocktail gedronken.
Onbeperkt tapas (daar ben ik te goed in..) en cocktailmaand bij Cubanita. Een cocktail is nu 4 euro.
Tafelgenoot Strawberry Coco en ik Caribbean Gin. Lekker, groot glas ook heb ik.
[ link | afbeelding ]
Boursin maakt altijd alles goedquote:Op zondag 24 november 2024 18:12 schreef maily het volgende:
Tomaten/rundersaucijzenballetjes/groentesoep.
Geroosterde boterhammen. Boursin.
Die soep was heerlijk. En de combinatie is gewoonquote:Op zondag 24 november 2024 21:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Boursin maakt altijd alles goed.
Mijn lievelingsgerecht: fusilli met bacon met uien metchampignons met creme fraiche en Boursin zaaalig.quote:Op zondag 24 november 2024 21:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Boursin maakt altijd alles goed.
Oh dat klinkt echt super lekker ja!!quote:Op zondag 24 november 2024 21:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mijn lievelingsgerecht: fusilli met bacon met uien metchampignons met creme fraiche en Boursin zaaalig.
Vestigingen verschillen erg, vind dat best jammer. Maar bij mij is ie goed met ook afzuiging en de meiden in de bediening zijn heel aardig.quote:Op zondag 24 november 2024 20:34 schreef Blues het volgende:
[..]
De Cubanita vlak bij mijn werk (Beverwijk) is verschrikkelijk, ik hoop dat deze beter is.
(al je kleren/jas stinkt nog dagen ook)
quote:Op maandag 25 november 2024 15:17 schreef golfer het volgende:
Avondeten wordt miehoen met gebakken grote garnalen die gemarineerd zijn met gember, knoflook, chilipeper en soja en daarbij Oosterse wokgroenten.
Ik heb al met 2 personen gedeeld dus als je hier voor half tien bent kun je het laatste stukje krijgen. Anders deel ik dat stukje vanavond met iemand anders.quote:
Sommige bakkers hebben groothandel appeltaart, voor dezelfde prijs in de verkoop als hun zelfgemaakte gebak. Vind ik zo'n rotstreek.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Hij smaakte wel stukken beter dan een supermarkt taartje, maar zelfgebakken is dan weer nog vele malen beter. Ipv 1 wel 2 mensen blij gemaakt met een stukje vanavond.quote:Op maandag 25 november 2024 22:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Sommige bakkers hebben groothandel appeltaart, voor dezelfde prijs in de verkoop als hun zelfgemaakte gebak. Vind ik zo'n rotstreek.
Van Maanen verkoopt zelfde Beemster kaasbroodjes als Hoogvliet of Plus voor 2x zoveel.
Weet zeker dat jouw taart een goede was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door Blues op 26-11-2024 12:59:02 ]
quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:48 schreef golfer het volgende:
Vanavond: ongepaneerde kalfsschnitzel, gebakken aardappels en een (slankie) salade van onze groentenjuwelier.
Stefan?quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:26 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Lekker Stefan!
Ik ga ook altijd voor witte chocolade.
Of Simon. Of Sjonnie. Ik zeg maar watquote:Op dinsdag 26 november 2024 18:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Stefan?
Hier een melkletter gekregen, weet nog niet of het goede chocolade is
Geluncht met birchermuesli vanmiddag
Kippenpoten staan inmiddels in de oven, pastaatje met wortels erbij straks
Leuk hoor, Antoinette.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:48 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Of Simon. Of Sjonnie. Ik zeg maar wat.
Zat echt te turen naar die foto, waar doorgedrukt Stefan stond op het kartonnen omhulsel ofzoquote:Op dinsdag 26 november 2024 18:48 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Of Simon. Of Sjonnie. Ik zeg maar wat.
Gaarne uw receptquote:Op dinsdag 26 november 2024 19:21 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ga vanavond salsa verde shrimp maken heb ik besloten.
quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Zat echt te turen naar die foto, waar doorgedrukt Stefan stond op het kartonnen omhulsel ofzo
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 27 november 2024 07:33 schreef Karzai het volgende:
Mijn naam begint met een"R"![]()
Koffie en een lekker ontbijtje gemaakt
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Zat echt te turen naar die foto, waar doorgedrukt Stefan stond op het kartonnen omhulsel ofzo
https://www.delish.com/co(...)7Mv94o4aAut3EALw_wcBquote:Op dinsdag 26 november 2024 22:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaarne uw recept
Jij maakt altijd van die dingen die ik nooit maak of bedenk maar die vet lekker klinken
Dank! Is te lezenquote:Op woensdag 27 november 2024 14:23 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
[..]
https://www.delish.com/co(...)7Mv94o4aAut3EALw_wcB
Hoop dat ‘ie het doet want delish is soms een beetje flauw met dat je moet abonneren enzo (wat natuurlijk niemand doet).
Nog niet, geen tijd voor, mogelijk vrijdagquote:Op woensdag 27 november 2024 07:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Is het met de miso-kool nog gelukt?
Kan wel maar wel kans dat ie wat droger wordt.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:40 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ga vandaag maar beginnen aan de creamed spinach, sweet potato casserole en pumpkin bread. Denk dat ik morgen genoeg tijd kwijt ben aan de kalkoen en de ham.
Is aardappelpuree en dag van te voren maken een goed idee? Niet echt of wel?
Ja dat idee had ik ook al. Ik denk dat ik anders misschien vast de aardappels schil en in water zet en de rest dan morgen doequote:Op woensdag 27 november 2024 16:20 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Kan wel maar wel kans dat ie wat droger wordt.
Oeh, thanksgiving menuquote:Op woensdag 27 november 2024 15:40 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ga vandaag maar beginnen aan de creamed spinach, sweet potato casserole en pumpkin bread. Denk dat ik morgen genoeg tijd kwijt ben aan de kalkoen en de ham.
Yes, 9 kiloquote:Op woensdag 27 november 2024 16:52 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oeh, thanksgiving menu
Heb je ook zo'n enorme kalkoen om te vullen?
Vind ik zeer fascinerend!
Puree zou ik gerust een dag van te voren maken, goed koelen en de volgende dag met wat extra boter of ghee verwarmen
Hickory honey ham? Doet me denkej aan een kerstfilm, dat ze daarom aan het vechten zijn in een supermarktquote:Op woensdag 27 november 2024 15:40 schreef Smart_ass het volgende:
quote:Op woensdag 27 november 2024 14:55 schreef golfer het volgende:
Avondeten: een gepofte aardappel (ipv zoete aardappel), gebakken kippendij-filet en gebakken ui, knoflook en puntpaprika-stukjes. Volgens dit recept van PG.
Jazeker! Hickory smoked honey hamquote:Op woensdag 27 november 2024 17:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hickory honey ham? Doet me denkej aan een kerstfilm, dat ze daarom aan het vechten zijn in een supermarkt![]()
Heerlijk, ik wil ook Thanksgiving hier. Maar met Sinterklaas en Kerst is dat wel veel misschien.
Ooow zo heerlijk klinkt dit allemaal, leuke dag morgen!quote:Op woensdag 27 november 2024 21:02 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Jazeker! Hickory smoked honey ham.
Ben benieuwd. Als het goed is wordt er voor ribs, ox tail, mac&cheese, baked beans, green bean casserole, pumpkin dump cake, bundt cake en drank gezorgd, dus dat wordt een goed vreetfestijn.
Heb je tips? Dit jaar bereid ik voor het eerst zelf eens een kalkoen. Na $400 aan boodschappen te hebben uitgegeven kon ik "gratis" een kalkoen meenemen, maar de kleinste die ze hadden was 20lbquote:Op woensdag 27 november 2024 17:03 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Yes, 9 kilo. Is ondertussen (na 5 dagen ofzo) ontdooid denk ik
.
Oke, ik ga eens kijken hoever ik kom, misschien doe ik dat dan wel!
Dank, dat recept klinkt wel goed, daar kan ik wel wat mee denk ik. Het was dat die kalkoen "gratis" was, maar ergens wil ik het ook niet verpesten. Had er zelf nooit $40 aan besteed, maar als ik het met een recept als van je link kan injecteren en wat andere informatie over het wel of niet bedekken en zo kan vinden, misschien dat het dan wat wordtquote:Op donderdag 28 november 2024 05:51 schreef Smart_ass het volgende:
Ja wat een geld he. Hier is de kalkoen ook 20lbs, maar voor met z’n tweeën is dat wel aardig aan de maat inderdaad
.
Nou eerlijk gezegd heb ik nog nooit in mijn leven een kalkoen bereid dus echt tips heb ik niet. Ik ga het morgen proberen met dit recept en dan maar hopen dat ik het niet verpest.
https://tonisrecipes.com/(...)ecipe-container-7372
Was $400 in totaal over een periode waarvan ik niet wist dat die actie liep. Ga regelmatig naar Giant Eagle (ook bekend onder Market District). Niet echt een goedkope supermarkt, geef me de kans en ik ben zo een fortuin aan kaas kwijtquote:Op donderdag 28 november 2024 06:12 schreef Smart_ass het volgende:
Snap ik wel hoor. Ik verpest het liever ook niet want er komt morgen een kleine 20 man over de vloer. En sowieso zonde anders natuurlijk.
Maar $400, wat heb je allemaal in huis gehaald dan? Ben je naar costco geweest?
quote:Op donderdag 28 november 2024 14:53 schreef Fogel het volgende:
varkenshaas omwikkeld met spek, met kruidenkaas erin, met daarbij aardappels uit de oven, pepersaus en gebakken wortel met chili/honing glaze.
quote:Op donderdag 28 november 2024 14:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het macaroni met gebakken stukjes kippendijfilet en meegebakken ui, knoflook, aubergine en komkommer en een saus van tomatenblokjes.
Wat is het?quote:Op donderdag 28 november 2024 13:13 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vanavond alleen nog even in de oven.
Biefstuk.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is het?
Dacht eerst aan lasagna ofzo, maar daar verwacht ik de toplaag met bechamel en geraspte kaas.
Het waren 3 verschillende smaken:quote:Op donderdag 28 november 2024 18:54 schreef Molo het volgende:
Zit nog even achter de laptop maar er staat beneden een lekkere butter chicken op mij te wachten om op een bord te worden geschept
Wat voor dressing zit er op je oesters @:sarabi?
Zo, dat klinkt goed!quote:Op donderdag 28 november 2024 19:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het waren 3 verschillende smaken:
Klassiek- vinaigrette, citroen, tabasco.
Asian- sojaparels, wakame, wasabimayo.
Passion & spice- passievrucht, rode peper.
Oh wacht, ik zie nu pas dat het jullie eigen bier is. Awesome!!!quote:Op donderdag 28 november 2024 19:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat was het ookin totaal 6 oesters per persoon gegeten
Jaquote:Op donderdag 28 november 2024 19:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh wacht, ik zie nu pas dat het jullie eigen bier is. Awesome!!!
oeh wat een gigantisch beest, zonde dat hij zo droog was. mijn oom legde er repen spek op om dat tegen te gaan en overgoot de kalkoen om de zoveel tijd met spekvetquote:Op vrijdag 29 november 2024 02:42 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, hele kalkoen ingesmeerd met cajun boter (over de huid, onder de huid), geïnjecteerd met cajun boter, volgepropt met van alles en in de oven gezet met een cheese cloth eroverheen…
Alsnog kurkdroog.
Gelukkig was er heel veel ander lekkers. En dochterlief genoot er wel van
.
Jammer. Ouwe kalkoen geweest mssquote:Op vrijdag 29 november 2024 02:42 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, hele kalkoen ingesmeerd met cajun boter (over de huid, onder de huid), geïnjecteerd met cajun boter, volgepropt met van alles en in de oven gezet met een cheese cloth eroverheen…
Alsnog kurkdroog.
.
Wat een gevaarte!quote:Op vrijdag 29 november 2024 02:42 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsnog kurkdroog.
.
Fijn dat je de TT waarmaakt.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:34 schreef Kanaroe het volgende:
Deze ochtend 4 liter erwtensoep gemaakt, staat nu te koelen
Morgen komen er vrienden langs, dan eten we samen snert, met roggebrood en spek
Vanavond weet ik nog niet wat we eten, zit nu vol van het vele proeven
Onee wat jammer, je bent er zo lang mee bezig geweestquote:Op vrijdag 29 november 2024 02:42 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsnog kurkdroog.
.
He bahquote:Op vrijdag 29 november 2024 16:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoeveel pies hadden jullie als toetje?
Hoeveel ook echtquote:Op vrijdag 29 november 2024 16:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Onee wat jammer, je bent er zo lang mee bezig geweest![]()
quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:47 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het hier braadworsten Italiaanse stijl(??) van onze dorpsslager, patat van Friethoes en appelcompote.
Haggis, hoe maak je dat dan?quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:32 schreef Molo het volgende:
Hier vanavond Schotse haggis, verse aardappelpuree en knolselderij erbij en romige whiskysaus![]()
![]()
Kopen in Schotland en stiekem de EU in smokkelenquote:
Oooh, foei toch! Nooit ergens tegengekomen trouwens in blik of wat dan ookquote:Op vrijdag 29 november 2024 18:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Kopen in Schotland en stiekem de EU in smokkelen
(Je kunt het hier wel in blik kopen trouwens maar dit is de eckte echte verse zooi)
Geen éénquote:Op vrijdag 29 november 2024 16:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Onee wat jammer, je bent er zo lang mee bezig geweest![]()
Ja een bevroren kalkoen uit de supermarkt, dus inderdaad geen poelier kwaliteitquote:Op vrijdag 29 november 2024 07:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Jammer. Ouwe kalkoen geweest mss
Was deze van de supermarkt? Dan zou ik er eentje kopen bij een poelier.
Genoeg zoetquote:Op vrijdag 29 november 2024 20:29 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Geen één. We hadden pumpkin bread, pumpkin dump cake met vanille ijs en een snickerdoodle bundt cake. Er zaten trouwens wel pecannoten op de sweet potato casserole dus ondanks geen pecan pie toch pecannoten op
.
[..]
Ja een bevroren kalkoen uit de supermarkt, dus inderdaad geen poelier kwaliteit.
Maar eerlijk gezegd hebben we kalkoen meestal voor de vorm. Het is bij ons echt verreweg het minst populaire (vlees-/kip)gerecht tijdens Thanksgiving. De ham bijvoorbeeld werd super goed van gegeten, en de ossenstaart ook.
Nou, hier nog een dag of twee restjes eten en dan weer een beetje op de gezonde tour.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:09 schreef golfer het volgende:
Strks: gebakken kabeljauwfilets, gebakken aardappelschijfjes en geroosterde wortels (met kruiden, ui, knoflook, sesamzaad en honing) uit de oven.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als nagerecht een Herrencreme, dat is een bavaroise met rum en geraspte chocolade.
Aanraderquote:Op vrijdag 29 november 2024 19:00 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oooh, foei toch! Nooit ergens tegengekomen trouwens in blik of wat dan ook
Laat het jullie smaken
Ze smaken toch naar slijmerig zeewater?quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:32 schreef Karzai het volgende:
Ik eet ze gewoon puur zonder iets of niks erbij
[ afbeelding ]
Ja net zoals whisky naar ontsmettingsmiddel smaaktquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:44 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Ze smaken toch naar slijmerig zeewater?
Ik heb dus nog nooit oesters gehad maar zo schat ik ze in, ze lijken me best vies....terwijl ik wel slakken lust enzo, ook van die vieze dingenquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja net zoals whisky naar ontsmettingsmiddel smaakt
De incidentele keer dat ik rauwe oesters eet, dan wel met wat citroensap erop. Of ik eet ze warm van Nam Kee.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:32 schreef Karzai het volgende:
Ik eet ze gewoon puur zonder iets of niks erbij
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen, probeer eens wat voordat je gaat lopen 'judgen' om het maar even in hippe jonge straattaal te zeggenquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:55 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Ik heb dus nog nooit oesters gehad maar zo schat ik ze in, ze lijken me best vies....terwijl ik wel slakken lust enzo, ook van die vieze dingen
Ik proef een beetje zuurquote:Op zaterdag 30 november 2024 20:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, probeer eens wat voordat je gaat lopen 'judgen' om het maar even in hippe jonge straattaal te zeggen
Zie nu dat je ouder dan ik bent. Man man man ga eens proeven danquote:
Heerlijk!!quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:43 schreef Kanaroe het volgende:
Lekker geborreld met vrienden, moeder en een van mijn zoons
Bladerdeeghapjes, toastjes met vissalades en kaasjes en groenvoer
Daarna samen aan de snert met roggebrood, mosterd, spek en komijnenkaas
Gezellig en iedereen heeft gesmuld
Minipita's......met een vulling mag ik hopen?quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Heerlijk!!
Hier aan een de minipita's uit de Airfryer want guilty pleasure
Cheers! Dat is al een oudjequote:Op zaterdag 30 november 2024 19:19 schreef Molo het volgende:
Omdat kind het concept Thanksgiving diner intrigerend vond vandaag soort van Amerikaanse maaltijd.
Mac and cheese, gebakken wortelen en gegrilde zalm op tafel
Mac and cheese allemaal nog nooit op dus ben benieuwd of we het echt gaan waarderen
@:sarabi dubbelbock erbij
Klopt, was nog meer dan prima vanuit de kelderquote:
Nee kaalquote:Op zaterdag 30 november 2024 22:32 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Minipita's......met een vulling mag ik hopen?
je proeft de zee inderdaadquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:44 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Ze smaken toch naar slijmerig zeewater?
Dat kan ook goed met dat soort bierquote:Op zaterdag 30 november 2024 22:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, was nog meer dan prima vanuit de kelder
De combinatie oesters en (rokerige) whisky is dan ook niet te versmaden…quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja net zoals whisky naar ontsmettingsmiddel smaakt
Ga ik een dezer dagen doenquote:Op zaterdag 30 november 2024 22:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Zie nu dat je ouder dan ik bent. Man man man ga eens proeven dan
Ziet er goed uitquote:Op zondag 1 december 2024 12:11 schreef golfer het volgende:
Mijn brunch bestond uit een matze met filet americain met daar bovenop een omelet. Kop nespresso erbij.![]()
[ link | afbeelding ]
Ja wij ookquote:Op zondag 1 december 2024 16:06 schreef ISVV het volgende:
Zelfgemaakte broodjes hamburger, heerlijk!
quote:Op zondag 1 december 2024 15:31 schreef golfer het volgende:
Vanavond: tagliatelle met een echte Bolognesesaus (die staat al een paar uur te pruttelen) en daarbij een salade van jonge bladsla, komkommer en tomaat met een vinaigrette.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Vanavond mijn reuzekip in de oven gegooid en best een redelijk resultaat behaald. Grotendeels was de borst iets minder sappig als wanneer je een kippenborst in de sous vide mikt, maar goed te doen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 02:42 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsnog kurkdroog.
.
Ik las wokemaaltijdquote:Op maandag 2 december 2024 14:47 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het een wokmaaltijd met eiernoedels, shiitakes, puntpaprika en biefstukreepjes met een zelfgemaakte teriyaki woksaus en sesamzaad en lente-uien.
quote:Op maandag 2 december 2024 14:47 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het een wokmaaltijd met eiernoedels, shiitakes, puntpaprika en biefstukreepjes met een zelfgemaakte teriyaki woksaus en sesamzaad en lente-uien.
Klinkt vergelijkbaar! Wat voor nut die cheese cloth had weet ik eigenlijk niet.quote:Op maandag 2 december 2024 05:18 schreef OMG het volgende:
[..]
Vanavond mijn reuzekip in de oven gegooid en best een redelijk resultaat behaald. Grotendeels was de borst iets minder sappig als wanneer je een kippenborst in de sous vide mikt, maar goed te doen.
Mijn eerste poging was;
- oven op 325F
- kalkoen op een bed van ui, wortel, selderij
- boter spul mix ingespoten in zo'n min mogelijk gaten
- ingesmeerd met wat boter, zout, peper
- losse tent van aluminium folie voor de eerste helft
- tent verwijderd voor de rest van de tijd
- tijdens de 2e helft na anderhalf uur met de thermometer geprikt om te kijken of het op de dikste punten zo'n 165F was (of net daar onder). Rond dat punt de oven gehaald en de tent er weer even opgezet en een uur of zo laten staan.
Geen cheese cloth, niks onder de huid gestopt, geen enkele keer ge-baste of wat dan ook. Mijn kalkoen was een van Honeysuckle en die was pre-brined, dus wellicht dat dat een verschil maakt, als je wat zoekt zie je hele volkstammen die zweren bij brinen en niet basten, dus misschien voor een poging volgend jaar?
Borst is bijna niet goed te krijgenquote:Op maandag 2 december 2024 19:38 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Klinkt vergelijkbaar! Wat voor nut die cheese cloth had weet ik eigenlijk niet.
En ik moet zeggen dat de rest van de kalkoen eigenlijk best prima te doen was, het was vooral de borst die echt droog was. Ik denk dat de eerst 45 minuten op 400 (zoals in het recept stond) ook helemaal niet had gehoeven, betere langere tijd op lagere temperatuur.
Ik had een butterball die ook pre-brined was. Ach, was een leuke ervaring. Ik denk dat volgend jaar weer iemand anders voor de kalkoen zorgt, dus dat scheelt.
Jullie eten de rest van de week kalkoen?
Ja, denk dat het grotendeels neer komt op temperatuur. Op de verpakking zelf stond 325, wat ik ook wel op redelijk wat internet recepten tegen kwam (ook een boel op 350). Maar ook veel tegenstrijdige informatie, wel of niet bedekken, wel of niet basten, etc. uiteindelijk voor de veiligste en makkelijkste opties gekozen.quote:Op maandag 2 december 2024 19:38 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Klinkt vergelijkbaar! Wat voor nut die cheese cloth had weet ik eigenlijk niet.
En ik moet zeggen dat de rest van de kalkoen eigenlijk best prima te doen was, het was vooral de borst die echt droog was. Ik denk dat de eerst 45 minuten op 400 (zoals in het recept stond) ook helemaal niet had gehoeven, betere langere tijd op lagere temperatuur.
Ik had een butterball die ook pre-brined was. Ach, was een leuke ervaring. Ik denk dat volgend jaar weer iemand anders voor de kalkoen zorgt, dus dat scheelt.
Jullie eten de rest van de week kalkoen?
quote:Op dinsdag 3 december 2024 15:44 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het gebakken aardappelschijfjes en gebraden, in blokjes gesneden, hamlappen met ui, knoflook, puntpaprika en kastanjechampignons.
Oh dit klinkt lekker zeg!quote:Op woensdag 4 december 2024 18:15 schreef Kanaroe het volgende:
Kipfilets gekruid met oregano, zwarte peper en zout. Ingewreven met een beetje eendenvet en gegrild in de grillpan
Farfallepasta met broccoli gekookt
Sjalot, knoflook, rode ui en verse cayennepeper gefruit en afgeblust met witte wijn, slagroom, pesto en kookvocht van de pasta
Pasta en broccoli plus wat doperwtjes bij de sjalottenmix, kipfilet erop gelegd, met geroosterde pijnboompitjes en geraspte parmezaan
Nou, dat heb ik gekokkereld en het was heerlijk
Dankjewel, was ook lekkerquote:Op woensdag 4 december 2024 18:58 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh dit klinkt lekker zeg!
Ik had de overgebleven erwtensoep van laatst uit de diepvries gehaald. Ik dacht laat ik eens kijken of het kleinste gezinslid het lekker vond en ja hoor, ze vond het heerlijk.
Wat een lekkere maaltijd!quote:Op woensdag 4 december 2024 18:15 schreef Kanaroe het volgende:
Kipfilets gekruid met oregano, zwarte peper en zout. Ingewreven met een beetje eendenvet en gegrild in de grillpan
Farfallepasta met broccoli gekookt
Sjalot, knoflook, rode ui en verse cayennepeper gefruit en afgeblust met witte wijn, slagroom, pesto en kookvocht van de pasta
Pasta en broccoli plus wat doperwtjes bij de sjalottenmix, kipfilet erop gelegd, met geroosterde pijnboompitjes en geraspte parmezaan
Nou, dat heb ik gekokkereld en het was heerlijk
Leuk! In de sfeer van Hollandse koude donkere tijdenquote:Op woensdag 4 december 2024 18:58 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh dit klinkt lekker zeg!
Ik had de overgebleven erwtensoep van laatst uit de diepvries gehaald. Ik dacht laat ik eens kijken of het kleinste gezinslid het lekker vond en ja hoor, ze vond het heerlijk.
quote:Op donderdag 5 december 2024 17:01 schreef golfer het volgende:
Vanavond: stamppot rauwe andijvie met uitgebakken pancetta en runderworsten.
Ik heb zo'n plank gekregen voor speculaasjes. Heb je een recept dat altijd lukt?quote:Op donderdag 5 december 2024 20:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hadden vandaag een grove braadworst van de boerenmarkt gemaakt van scharrelvarkens, daarbij Rösti en spinazie.
Net Speculaasdeeg gemaakt, tot rijpt tot minstens Zondag in de koeling om op smaak te komen en maak dan speculaasjes en gevulde speculaas.
Ik gebruik het recept van Cees Holtkampquote:Op donderdag 5 december 2024 21:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb zo'n plank gekregen voor speculaasjes. Heb je een recept dat altijd lukt?
Gourmettenquote:
Dat ziet er erg lekker uit!quote:Op vrijdag 6 december 2024 11:13 schreef Karzai het volgende:
Notentaartje en een cappuccino
[ afbeelding ]
Ohh hier krijg ik honger vanquote:Op vrijdag 6 december 2024 15:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Voor de partner heb ik mac & cheese gemaakt, voor mijzelf toast met jamón iberico.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Lekker man!quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Voor de partner heb ik mac & cheese gemaakt, voor mijzelf toast met jamón iberico.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Viel/valt reuze mee hierquote:Op donderdag 5 december 2024 22:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Gourmetten.
Daarna wel direct alle kleren in de was en ramen en deuren open anders stinkt het nog drie dagen.
Heb het ook altijd leuk gevonden. Hele tafel vol schaaltjes en bakjes en 2 grote gourmetstellen middenin. En dan altijd een gesmolten schaaltje omdat die er de hele avond tegenaan heeft gestaanquote:Op vrijdag 6 december 2024 18:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Viel/valt reuze mee hier
Met kerst weer. Super cheesy maar man wat een genot met de juiste mensen om je heen![]()
Ja zo herkenbaarquote:Op vrijdag 6 december 2024 20:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heb het ook altijd leuk gevonden. Hele tafel vol schaaltjes en bakjes en 2 grote gourmetstellen middenin. En dan altijd een gesmolten schaaltje omdat die er de hele avond tegenaan heeft gestaan![]()
Ik at vanavond onderweg bij LaPlace snel. Kom erwtensoep en een zelfschep salade.
Oh, beter!quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Viel/valt reuze mee hier
Met kerst weer. Super cheesy maar man wat een genot met de juiste mensen om je heen![]()
Das een betaalbare maar best prima whisky, proost!quote:
hij was in de aanbieding 29 euro voor betaaldquote:Op zaterdag 7 december 2024 18:21 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Das een betaalbare maar best prima whisky, proost!
Hier een pilsje, zometeen pasta met een heel goed gelukte tomatensaus al zeg ik het zelf
Wat is droomyoghurt?quote:Op zondag 8 december 2024 12:05 schreef drakin het volgende:
Droomyoghurt met sinaasappel
En een snicker
Lekker, merk is Almond en dat stond erop geschrevenquote:
Klinkt alsof er slaapkruiden doorheen zitten ofzoquote:Op zondag 8 december 2024 16:54 schreef drakin het volgende:
[..]
Lekker, merk is Almond en dat stond erop geschreven
Daarom heb ik nu ook 2 lattes op. Anders val ik in slaapquote:Op zondag 8 december 2024 16:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Klinkt alsof er slaapkruiden doorheen zitten ofzo![]()
Hier vanavond restjes en groenten. Geen zin in, maar ja, iets met volwassen verantwoordelijkheden
Wil eigenlijk gewoon een hamburger ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |