S had hier pasgeleden een variant op, iemand expres pijn doen om kusjes te kunnen geven.quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:27 schreef alpeko het volgende:
Of ziet het als wij een knuffel kunnen gebruiken of een ander kind. Maakt daar ook wel weer misbruik van want pijn is een kusje dus regelmatig is het uit het niets dat zijn vinger pijn doet of zijn voet. Heerlijk.
Dat wil hij nog wel eens bij zichzelf doen. Dan bijt ie (zacht hoor) in zijn vinger en dan komt ie om een kus vragen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:19 schreef Elleska het volgende:
[..]
S had hier pasgeleden een variant op, iemand expres pijn doen om kusjes te kunnen geven.
Ze is nu bijna 2,5, toch? Ik zou haar zeker opgeven voor de psz, ik vind het alleen maar goed als ze met gelijkgestemden omgaan. Er zitten kindjes van 2 tot 4, dus meestal wel mogelijkheden tot aansluiting zoeken en vinden. Vooral als het nog even duurt voordat ze geplaatst kan worden, zou ik zeker nu al gaan aanmelden. Gaat ze verder nog naar een kdv of iets?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:57 schreef Lokasenna het volgende:
Dat empathische herken ik totaal niet in mijn peuter.![]()
Die heeft nog weinig besef van emoties volgens mij. En van samen spelen ook nog niet. Wil haar eigenlijk opgeven voor de peuterspeelzaal maar twijfel een beetje of ze daar al wel aan toe is.
Ja ze gaat wekelijks 2 dagen naar een 0-4 groep, en heeft het daar naar haar zin. Maar nog wel heel erg op het eigen eilandje. Heb altijd het idee dat er in de peutergroep meer een groepsproces is en ze wat beter met aanwijzingen om moeten kunnen gaan. Maar misschien overschat ik het wel?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ze is nu bijna 2,5, toch? Ik zou haar zeker opgeven voor de psz, ik vind het alleen maar goed als ze met gelijkgestemden omgaan. Er zitten kindjes van 2 tot 4, dus meestal wel mogelijkheden tot aansluiting zoeken en vinden. Vooral als het nog even duurt voordat ze geplaatst kan worden, zou ik zeker nu al gaan aanmelden. Gaat ze verder nog naar een kdv of iets?
Klopt op zich wel, hoor. Het is echt al voorbereiden op het naar de basisschool gaan. In de kring om een vaste tijd, een heel duidelijk ochtendritme (met kaartjes), spelletjes en dingen met elkaar doen onder begeleiding van de pedagogisch medewerker. Onze heeft het ook altijd erg naar haar zin op ‘school’.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 21:34 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja ze gaat wekelijks 2 dagen naar een 0-4 groep, en heeft het daar naar haar zin. Maar nog wel heel erg op het eigen eilandje. Heb altijd het idee dat er in de peutergroep meer een groepsproces is en ze wat beter met aanwijzingen om moeten kunnen gaan. Maar misschien overschat ik het wel?
Ik denk dat ze daar meer aan heeft als ze iets verder is in haar ontwikkeling. Ze zou wel redelijk snel terecht kunnen, denk dat we het na de zomervakantie wel gaan proberen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 21:38 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Klopt op zich wel, hoor. Het is echt al voorbereiden op het naar de basisschool gaan. In de kring om een vaste tijd, een heel duidelijk ochtendritme (met kaartjes), spelletjes en dingen met elkaar doen onder begeleiding van de pedagogisch medewerker. Onze heeft het ook altijd erg naar haar zin op ‘school’.
Dat maakt niet perse uit. F. loopt best wat achter in zijn ontwikkeling en die gaat sinds 2.5 2 ochtenden naar de psz, vanaf 3 jaar 3 ochtenden met vve. Sinds kort een combinatie medisch kinderdagverblijf en psz. Hij is daar echt van gegroeid.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 21:55 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar meer aan heeft als ze iets verder is in haar ontwikkeling. Ze zou wel redelijk snel terecht kunnen, denk dat we het na de zomervakantie wel gaan proberen.
Eigenlijk heb ik zelf de ervaring (en ook vanuit mijn werk een aantal jaar geleden, als logopedist in een praktijk) dat de meeste kinderen erg groeien van de psz, of ze nu vlot gaan qua ontwikkeling of op sommige gebieden wat extra hulp of support kunnen gebruiken. Maar dat is uiteindelijk aan jullie zelf. Het lastige van zo’n 0-4 groep is dat er wellicht relatief weinig kindjes in dezelfde leeftijdsfase/ontwikkelingsfase zitten.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 21:55 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar meer aan heeft als ze iets verder is in haar ontwikkeling. Ze zou wel redelijk snel terecht kunnen, denk dat we het na de zomervakantie wel gaan proberen.
Dat gaat dan wel hard als je kind 2-3 keer per dag poept... Dure aangelegenheid. Ik hield ze vast aan een schoon stukje en hield ze dan in de wc terwijl ik die doorspoelde. En dan gewoon in een emmer weken en dan in de wasmachine. Niks meer van te zienquote:Op maandag 3 maart 2025 19:57 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier poep en plas tegelijk op de wc, dus geen ervaring mee. Maar poeponderbroeken zou ik ook zo wegsmijten.Al schijnt weken in de Biotex wel te helpen. Gelukkig nooit last van gehad.
Dat is best slim! Ik deed het altijd in de douche/bad maar dan blijf je eindeloos stukjes wegspoelen en moet je daarna nog schoonmaken. Daarom ben ik ze gaan weggooien (maar ik had er ook maar af en toe een)quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat gaat dan wel hard als je kind 2-3 keer per dag poept... Dure aangelegenheid. Ik hield ze vast aan een schoon stukje en hield ze dan in de wc terwijl ik die doorspoelde. En dan gewoon in een emmer weken en dan in de wasmachine. Niks meer van te zien
Tactiek heb ik ook niet bedacht, komt uit de wasbare luiers hoek. Die heb ik nooit gebruikt, maar deze tip heb ik opgeslagenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:09 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat is best slim! Ik deed het altijd in de douche/bad maar dan blijf je eindeloos stukjes wegspoelen en moet je daarna nog schoonmaken. Daarom ben ik ze gaan weggooien (maar ik had er ook maar af en toe een)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |