abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 februari 2025 @ 08:48:40 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216742756
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 21:21 schreef Aure het volgende:
Mijn peuter is bijna vier.. :o

Vorige week al twee keer wezen wennen op school (eerste dag wel erg huilen bij het wegbrengen maar daarna niet meer). Deze week nog twee keer, daarna hebben we twee weken vakantie en dan mag hij meteen na de vakantie starten. Dat is eigenlijk nog een week te vroeg, maar het voelde wel als een logisch begin voor hem :)

Kleine kindjes worden groot O+
Herkenbaar! Die van mij start ook na de carnavalsvakantie (al mag hij nog geen hele dagen ivm verzekeringsdingen, hij wordt pas in de tweede week 4). En dan heb ik twee schoolgaande kinderen... gelukkig issie op vrijdag nog even vrij, bijtanken voor hem en nog even knuffeltijd met z'n tweeën :-D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216743835
Spannend, de bijna-schoolgaande peuters! Zo leuk ook. Hier nog een half jaar wachten. Prima ook wel, met de baby in april erbij. Even een paar maanden ‘rustig’ wennen aan de nieuwe situatie en dan na de zomer iedereen weer in het ritme.
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:37:16 #128
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_216744073
Hier een peuter die nog 3 moet worden, maar wel graag naar school wil. :D Tsja.
pi_216744156
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:37 schreef GotC het volgende:
Hier een peuter die nog 3 moet worden, maar wel graag naar school wil. :D Tsja.
Dat is nog lang wachten :D

Otis ging vanochtend heerlijk zonder huilen de klas in, zwaaien bij het raam en ik kon gaan. Dat is toch fijner afzetten dan een huilend kind ;)

Ik heb vervolgens boodschappen gedaan, koffie gehaald en anderhalf uur voor me uit zitten staren op de bank _O- gewoon even niks. Nu nog eventjes werken voordat ik mn aapjes weer ga ophalen O+
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:03:43 #130
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_216744403
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:43 schreef Aure het volgende:

[..]
Dat is nog lang wachten :D

O. ging vanochtend heerlijk zonder huilen de klas in, zwaaien bij het raam en ik kon gaan. Dat is toch fijner afzetten dan een huilend kind ;)

Ik heb vervolgens boodschappen gedaan, koffie gehaald en anderhalf uur voor me uit zitten staren op de bank _O- gewoon even niks. Nu nog eventjes werken voordat ik mn aapjes weer ga ophalen O+
Superfijn dat het zo goed ging vanmorgen! Geeft toch een beter gevoel dan een huilend kind ja, ook al weet je dat het gewoon wennen is.

En klinkt heeeeerlijk, even niets en niemand om je heen! Tegelijkertijd vond ik het bij onze oudste zo'n realisatie dat de tijd dat je je kind 'voor jezelf' hebt voorbij was. Nu weet ik niet beter en vind ik het heerlijk, voor beide :+
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:09:41 #131
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_216744487
Hier komt het nu ook heel snel dichtbij. Hij mag vanaf half mei naar school en we horen als het goed is deze week wanneer het kennismakingsgesprek is en wanneer hij kan gaan wennen. Dat wordt nog even een puzzel in verband met de 2 weken meivakantie en we gaan de week daarvoor zelf op vakantie.
Ik vind het allemaal reuzespannend :D ook omdat wij 1 kind hebben (en houden) en dus alles maar 1 keer meemaken.
pi_216744645
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:03 schreef GotC het volgende:

[..]
Superfijn dat het zo goed ging vanmorgen! Geeft toch een beter gevoel dan een huilend kind ja, ook al weet je dat het gewoon wennen is.

En klinkt heeeeerlijk, even niets en niemand om je heen! Tegelijkertijd vond ik het bij onze oudste zo'n realisatie dat de tijd dat je je kind 'voor jezelf' hebt voorbij was. Nu weet ik niet beter en vind ik het heerlijk, voor beide :+
Haha lief dat je zijn naam hebt afgekort tot O in de quote. Maar Otis is niet zijn echte naam :D begint wel met een O. dat wel :D

Ik was wel echt toe aan tijd voor mezelf en ik denk dat hij heel veel fijne tijd met mij heeft gehad haha! Maar het is zeker weer een hele nieuwe fase, twee kinderen op school O+
pi_216744662
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:09 schreef Morgane89 het volgende:
Hier komt het nu ook heel snel dichtbij. Hij mag vanaf half mei naar school en we horen als het goed is deze week wanneer het kennismakingsgesprek is en wanneer hij kan gaan wennen. Dat wordt nog even een puzzel in verband met de 2 weken meivakantie en we gaan de week daarvoor zelf op vakantie.
Ik vind het allemaal reuzespannend :D ook omdat wij 1 kind hebben (en houden) en dus alles maar 1 keer meemaken.
Ja opeens gaat het dan snel he? Spannend hoor, maar zeker ook heel leuk O+ kleuters zijn ook heel grappig en ze leren weer zo snel zo veel nieuwe dingen op school. Ik ben blij dat ik die ontwikkeling mee mag maken O+
pi_216744937
Heerlijk, tijd voor mij alleen. Ik geniet echt van mijn vrije woensdag- en vrijdagochtend. Ik besefte me helaas ook dat de tijd voor mij alleen vanaf april weer voorbij is, met newborn erbij. 🤣 Weer ruim twee jaar wachten tot ik weer vrije ochtenden heb. 🥲
pi_216745834
Nog 10,5 maand en dan is de vrijdag onder schooltijd helemaal voor mezelf (lees: eindelijk weer eens fatsoenlijk dingen in huis kunnen doen enzo :')) en de woensdag tot 12:00 met man samen.
Heel misschien dat ik een halve dag extra ga werken, of m’n huidige uren anders ga spreiden (2x8, 2x4 bijvoorbeeld), maar eigenlijk kijk ik ook wel heel erg uit naar gewoon een hele dag in de week alleen thuis zijn en doen wat ik wil. Gelukkig heb ik nog even de tijd om daar over na te denken :Y.

Hoe lang duurt die “ik kan dat ZELF :(“ maar vervolgens toch overal hulp bij nodig hebben fase ook alweer?
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:49:09 #136
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_216745853
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef Aure het volgende:

[..]
Haha lief dat je zijn naam hebt afgekort tot O in de quote. Maar Otis is niet zijn echte naam :D begint wel met een O. dat wel :D

Ik was wel echt toe aan tijd voor mezelf en ik denk dat hij heel veel fijne tijd met mij heeft gehad haha! Maar het is zeker weer een hele nieuwe fase, twee kinderen op school O+
Haha ok! Ik dacht, liever voor de zekerheid afkorten O+
pi_216746334
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:47 schreef eponine het volgende:
Nog 10,5 maand en dan is de vrijdag onder schooltijd helemaal voor mezelf (lees: eindelijk weer eens fatsoenlijk dingen in huis kunnen doen enzo :')) en de woensdag tot 12:00 met man samen.
Heel misschien dat ik een halve dag extra ga werken, of m’n huidige uren anders ga spreiden (2x8, 2x4 bijvoorbeeld), maar eigenlijk kijk ik ook wel heel erg uit naar gewoon een hele dag in de week alleen thuis zijn en doen wat ik wil. Gelukkig heb ik nog even de tijd om daar over na te denken :Y.

Hoe lang duurt die “ik kan dat ZELF :(“ maar vervolgens toch overal hulp bij nodig hebben fase ook alweer?
Nog steeds volop aanwezig. Dus niet echt opbeurend. :D Ik denk dat die van mij daar altijd in zal blijven hangen, in ieder geval in het ‘zelf doen / bepalen / uitvogelen’.
pi_216746335
Wat is leuk om vanavond te gaan eten met mijn peuter? We zijn met zijn tweetjes. Pizza, pannenkoeken, McDonald's hebben we allemaal vrij recent nog gedaan. Patat-dag hebben wij op vrijdag of zaterdag.
pi_216746535
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:29 schreef DjVero het volgende:
Wat is leuk om vanavond te gaan eten met mijn peuter? We zijn met zijn tweetjes. Pizza, pannenkoeken, McDonald's hebben we allemaal vrij recent nog gedaan. Patat-dag hebben wij op vrijdag of zaterdag.
Gewoon spruiten die van mij is er dol op
Cuore Sportivo
pi_216746566
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:29 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Nog steeds volop aanwezig. Dus niet echt opbeurend. :D Ik denk dat die van mij daar altijd in zal blijven hangen, in ieder geval in het ‘zelf doen / bepalen / uitvogelen’.
Ik had de hoop dat meisjes anders waren dan jongens maar haar broer van zes wil het liefst nog dat we alles voor hem doen. Helaas voor mij dus |:) (grapje he, ik help ze graag maar soms ook niet :'))
pi_216746622
Overigens wordt er hier ‘s middags nu vaker niet geslapen dan wel en dat is voor mij al schakelen aangezien de oudste nog zeker totdat hij naar school ging zo’n 2 a 3 uur sliep in de middag. En toen hij eenmaal naar school ging vaak ook nog op woensdagmiddag en in het weekend.

De ene dag gaat het niet slapen beter dan de andere dag maar dat gecombineerd met alles zelf willen (maar soms niet kunnen) levert behoorlijk wat frustratie op. Gelukkig kan ze wel steeds duidelijker praten, dus dat is een frustratie minder voor zowel haar als ons.
pi_216748138
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:44 schreef alki het volgende:

[..]
Gewoon spruiten die van mij is er dol op
Thuis is saai. Of bestaat er een spruitjesrestaurant? :P

Maar het wordt een visje bij de visboer
pi_216748452
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:50 schreef eponine het volgende:
Overigens wordt er hier ‘s middags nu vaker niet geslapen dan wel en dat is voor mij al schakelen aangezien de oudste nog zeker totdat hij naar school ging zo’n 2 a 3 uur sliep in de middag. En toen hij eenmaal naar school ging vaak ook nog op woensdagmiddag en in het weekend.

De ene dag gaat het niet slapen beter dan de andere dag maar dat gecombineerd met alles zelf willen (maar soms niet kunnen) levert behoorlijk wat frustratie op. Gelukkig kan ze wel steeds duidelijker praten, dus dat is een frustratie minder voor zowel haar als ons.
Heeft ook weer zijn voordelen, ik vind het wel lekker om niet om dutjes heen te hoeven plannen!
Maar ben wel blij dat dochter pas stopte met slapen toen mijn afstudeerscriptie al af was. _O-
pi_216749192
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:01 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Heeft ook weer zijn voordelen, ik vind het wel lekker om niet om dutjes heen te hoeven plannen!
Maar ben wel blij dat dochter pas stopte met slapen toen mijn afstudeerscriptie al af was. _O-
Da’s waar, hoewel ik het middagdutje ook wel een fijn rustpunt vind/vond.

Vandaag bracht ik haar om 13:15 naar bed, heeft ze eerst een half uur liggen zingen en vervolgens toch in slaap gevallen. Helaas voor haar moest ik haar om 14:30 wakker maken om haar broer van een partijtje op te halen :+
pi_216751238
Die vrije ochtenden kijk ik ook naar uit. Ik moet nog een jaar wachten om elke 2 weken een halve dag voor mezelf te hebben. En 2 jaar voor elke week. Klinkt nog heel erg ver weg.

Ik vond het fijn dat het slapen overdag klaar was. Het moest altijd maar in de dag passen.
Ik kan me niet meer precies herinneren wanneer het stopte maar sowieso voor midden juni. En ze wordt dit weekend 3 :+
pi_216757749
Hier net pas een maand 2 maar hij rommelt deze week erg met de middagslaap. Taalsprong of er gewoon klaar mee. Ligt veel te zingen en kletsen. Op de opvang was het maandag 0 minuten, di 30 minuten. Thuis gister 1,5u. We gaan het zien. Is wel vroeg. Te vroeg eigenlijk. Al was ie die dagen best vrolijk. En een grote slaper was het nooit. Een uur op de opvang is een beetje de norm. Thuis komt ie nog wel eens aan 2,5 tot 3 maar minstens altijd wel 2.
pi_216760341
Is ook wel een bekend ding rond de 2 jaar hoor, en vaak zie je dan dat ze een paar weken later hem opeens wel weer pakken.
pi_216763257
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:09 schreef Bami het volgende:
Is ook wel een bekend ding rond de 2 jaar hoor, en vaak zie je dan dat ze een paar weken later hem opeens wel weer pakken.
Ja hij zit nog steeds wel in een slaapregressie. Begon eerst overdag. Later lag ie in de avond vaak nog een uur wakker of ging ie meteen huilen als wij zijn kamer verlieten. Ook geregeld weer huilend wakker in de nacht. Deels mss ook wel door de kou. Het werd er geregeld onder de advies temperatuur. En zodra 's morgens vroeg de verwarming aansprong, sliep ie vaak wel weer door. Maar al met al wel te doen. Het is gewoon erg wisselvallig terwijl hij juist maandenlang heel voorspelbaar was qua slaap. Zeker de nacht.

Wel echt een veel leukere leeftijd voor mij, die 2. Veel kletsen. Ook nog wel drama maar veel makkelijker weer te kalmeren. Bewuster van emoties van zichzelf en anderen. Benoemt bijv gewoon: Stef verdrietig. Stef moe. Of ziet het als wij een knuffel kunnen gebruiken of een ander kind. Maakt daar ook wel weer misbruik van want pijn is een kusje dus regelmatig is het uit het niets dat zijn vinger pijn doet of zijn voet. Heerlijk.
pi_216781666
Haha, wij zijn nu juist verder in de peuterpuberteit aanbeland waar ze moeilijk te troosten is omdat ze boos is. :') O+

Maar vind het wel echt een fijne leeftijd ook idd!
pi_216782824
Anna is in oktober 3 geworden en pas echt net gestopt met haar middagslaapje. Ze hadden haar dinsdag op het kinderdagverblijf wel laten slapen dus ik zat gezellig tot 21:30 met een kletsende peuter :').

We horen vooral nu' ik wil het zelf doen' of 'ik wil het niet' en ze geniet van samen spelen met haar vriendinnetjes op de opvang O+. Verder gaat het gewoon hard en ondanks de peuter buien geniet ik wel heel erg van haar gezelligheid. Ze heeft spelletjes echt ontdekt en we spelen nu regelmatig kroko loko en knibbel knabbel knuistje O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')