Ik ken het niet maar ik ga het straks eens opzoeken want ik hou ook wel van dat soort dipjes.... die krokante chili olie is ook wel iets voor jou Kinki...quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:12 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
* KinKiJan gaat eens op onderzoek uit![]()
Nu je 'olie' zegt'; kwam laatst een recept voor Dukkah tegen, een heel makkelijk zelf te maken kruiden/noten mengsel. Kunt het als smaakmaker in (gebonden) soep gooien, kan op vlees en vis maar het lekkerste vind ik zelf gewoon simpel als dip bij Turks brood. Gewoon een stuk brood, dippen in olijfolie, dan in de Dukkah en dan voor je het weet .. Volgevreten ..
Nu moet ik het haast wel een keer proberenquote:Op zaterdag 30 november 2024 02:55 schreef Frummelie het volgende:
[..]
Het gaat bij mij over mijn gerecht heen op het bordje bij bv de nasi of bami... of een bamischijf... het is zelfs jammie op een broodje kaas...
Ik had laatst Kippendijen met paprika en uien en spekjes... nou daar een beetje overheen en smullen... het is ook gekruid en geeft een heerlijke smaak.. dan moet je het echt eens proberen Engine als je van pittig houdt...👍
Jahhhh.....quote:Op zaterdag 30 november 2024 04:59 schreef engine het volgende:
[..]
Nu moet ik het haast wel een keer proberen![]()
Goedemorgen Dotje...quote:Op zaterdag 30 november 2024 06:03 schreef Dotteke het volgende:
Morguh
Ik kijk zo M&B even terug heb al wel gelezen wie gewonnen heeft, maar kijk het toch nog even
Muscles& Brainsquote:
Ooooh wat een lullo ben ik ook ik noem het de beauty en brains... foutje...quote:
Denk nog steeds dat je pikante chiliolie bedoeld.quote:Op zaterdag 30 november 2024 03:03 schreef Frummelie het volgende:
[..]
Ik ken het niet maar ik ga het straks eens opzoeken want ik hou ook wel van dat soort dipjes.... die krokante chili olie is ook wel iets voor jou Kinki...
quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:40 schreef Frummelie het volgende:
[..]
Ooooh wat een lullo ben ik ook ik noem het de beauty en brains... foutje...
Te koop bij toko's en supermarktenquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:44 schreef spapaars het volgende:
[..]
Denk nog steeds dat je pikante chiliolie bedoeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, it's free therapy.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:47 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Te koop bij toko's en supermarkten![]()
Foto's even onder spoiler, zijn groot zie ik.
Duidelijk het zijn zeg maar de velletjes van de chilibonen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha neej Spapaars,tik het maar in bij Google... dan zie je het snel genoeg...quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:44 schreef spapaars het volgende:
[..]
Denk nog steeds dat je pikante chiliolie bedoeld.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:47 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Te koop bij toko's en supermarkten![]()
Foto's even onder spoiler, zijn groot zie ik.
Klopt, ik heb het bij de Jumbo meegenomen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon omdat het kan!
Ja lijkt me erg lekker en handigquote:Op zaterdag 30 november 2024 11:08 schreef Frummelie het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het bij de Jumbo meegenomen...
Ik ben echt verslaafd het is gewoon overal lekker bij...quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:10 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Ja lijkt me erg lekker en handigZowel koud als warm te gebruiken.
Ja ik zag dat het gebruikt wordt voor vlees, wok, maar ook gewoon op brood, iets te dippen, ei... heel veel toepassingen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:21 schreef Frummelie het volgende:
[..]
Ik ben echt verslaafd het is gewoon overal lekker bij...
Ja ik vind dat zo moeilijk zeggen Kissy... ik hou van behoorlijk pittig dus ik vind dat moeilijk aan te geven... mijn nichtje vindt het pittig en die is er iets zuiniger mee...quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:22 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Ja ik zag dat het gebruikt wordt voor vlees, wok, maar ook gewoon op brood, iets te dippen, ei... heel veel toepassingen.
Hoe pittig is het?
Ik vind pittig lekker maar mijn maag/ darmen niet altijd
Ik ga het gewoon kopen en begin dan ook met een beetje. Lijkt me wel lekker.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:26 schreef Frummelie het volgende:
[..]
Ja ik vind dat zo moeilijk zeggen Kissy... ik hou van behoorlijk pittig dus ik vind dat moeilijk aan te geven... mijn nichtje vindt het pittig en die is er iets zuiniger mee...
Ben ook een liefhebber van pittig, en zal het proberen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:26 schreef Frummelie het volgende:
[..]
Ja ik vind dat zo moeilijk zeggen Kissy... ik hou van behoorlijk pittig dus ik vind dat moeilijk aan te geven... mijn nichtje vindt het pittig en die is er iets zuiniger mee...
Ja precies gewoon niet teveel gebruiken en kijken hoe je darmen/ buik erop reageren.. je gaat dit echt lekker vinden... maar je moet er geen last van krijgen...🤗quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:30 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Ik ga het gewoon kopen en begin dan ook met een beetje. Lijkt me wel lekker.
Sambal manis gebruik ik best veel in wok gerechten. Mjah.. dat is bijna niet pittig maar geeft wat extra smaak.
Gewone chili saus vind ik lekker op een wrap met kipfilet en slaof in lasagne. Maar is ook vrij mild.
Ja leuk, ik ben benieuwd wat je ervan vindt...quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:52 schreef spapaars het volgende:
[..]
Ben ook een liefhebber van pittig, en zal het proberen.
Nu is mijn favoriet de hete versie van mangochutney.
[ afbeelding ]
Die hebben ze ook, maar weet niet of alle supermarkten die in huis hebben.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:09 schreef Frummelie het volgende:
Heb je die ook gewoon van de supermarkt @:Spapaars?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |