I'm familiar.quote:Op woensdag 20 november 2024 08:39 schreef Bramito het volgende:
Mooi hoor allemaal! Jullie gaan je vast helemaal thuis voelen. Er komen nog dipjes, dus heb geduld (soms veel geduld). Geef het een jaartje.
honeymoon phase
Nee, ik moet eerst een ruimte leefbaar maken voor hen. Ze hebben katten waarvoor LHO allergisch is dus die moeten wel echt apart.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:55 schreef Faraday01 het volgende:
en zijn jullie metgezellen ook al ingetrokken?
Ik vind het allemaal erg avontuurlijk en heerlijk om mee te lezen. Ik zou het zelf alleen niet kunnen, veel te ver buiten mijn comfort zone
Natuurlijk komt het goed, maar let op jezelf en elkaar. ❤quote:Op woensdag 20 november 2024 09:35 schreef Isegrim het volgende:
Er gaat sowieso nog heel veel gevloekt en gescholden worden tijdens het klussen.En ik ga ook mezelf nog vervloeken dat ik beslist zo'n oud huis wilde. 🙄 En er zijn hier natuurlijk ook small town shenanigans en achterklap en klootzakken die vergiftigd aas neerleggen en en en. Maar ben wel echt heel blij met hoe we het getroffen hebben met de verkoper (en diens netwerk, heb bv nu al een goeie loodgieter). Dus het komt goed, ook als het nieuwe eraf is.
quote:Op donderdag 21 november 2024 18:23 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag regent het erg hard, en het waait uit zo ongeveer elke windrichting. Ik heb vier daklekkages kunnen ontdekken. Dat valt me alleszins mee. Ik ga pas iemand laten komen voor noodreparaties wanneer ik vrij zeker ben dat ik elke lekkage op mijn duimpje ken. In de tussentijd ga ik onder de lekkageplekken lekbakken ophangen aan de balken, met op met laagste punt een slangetje eraan om het water af te voeren. Zo kan de vloer goed opdrogen, staan die bakken niet in de weg en gaat er niets naar de verdieping eronder.
Plantjes eronder voor in het Voorjaar in de tuin…quote:Op donderdag 21 november 2024 18:23 schreef Isegrim het volgende:
LHO heeft een scriptje geschreven voor onze eerste video, dus dat zit in de pijplijn.
Vandaag regent het erg hard, en het waait uit zo ongeveer elke windrichting. Ik heb vier daklekkages kunnen ontdekken. Dat valt me alleszins mee. Ik ga pas iemand laten komen voor noodreparaties wanneer ik vrij zeker ben dat ik elke lekkage op mijn duimpje ken. In de tussentijd ga ik onder de lekkageplekken lekbakken ophangen aan de balken, met op met laagste punt een slangetje eraan om het water af te voeren. Zo kan de vloer goed opdrogen, staan die bakken niet in de weg en gaat er niets naar de verdieping eronder.
Ja dat had ik ook al bedacht. 🤣quote:Op donderdag 21 november 2024 22:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Plantjes eronder voor in het Voorjaar in de tuin…
Ja, dat kan ook met een ketting, ze worden zelfs verkocht als vervanging voor een regenpijp (daar wil je de prijs echt niet van weten, was overigens wel een Spaanse webshop).quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:41 schreef AnneX het volgende:
I.p.v. een slangetje (= gewicht) en gedoe rond afplakken van gaatje, zou je mogelijk ook kunnen experimenteren met een touwtje, waarlangs het water loopt.,
Vroegûh was dat ook een manier om in de vakan
tie de plantjes water te geven…staat mij bij.
Succes.
P.S. nu ik dit tik, bedenk ik mij dat ik inderdaad met wollen draadjes - toen breide ik nog truien - vanaf de balk het water naar een opvangbak leidde. Ooit.
Zag er ook vrolijk uit. 🙃
Ik ga volgen dan!quote:Op zaterdag 23 november 2024 07:47 schreef Isegrim het volgende:
Financiën ga ik bijhouden in excel, mede omdat veel kosten gedeeld gaan worden met de vrienden die bij ons komen wonen.
En we willen graag een YouTube kanaal maken, ook om te kijken of we daarmee genoeg volgers kunnen krijgen om er wat zakgeld mee te verdienen.
En dan is er ook vast nog wel ruimte voor de oven? denk ik.quote:Op zondag 24 november 2024 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Drie keer kijken, de borden staan op een aanrecht rondom de cooker. En jullie hebben 2 cookers, heerlijk
In het eiland is een houtfornuis, het andere is gas met gasfles. En dan nog een elektrisch plaatje.quote:Op zondag 24 november 2024 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Drie keer kijken, de borden staan op een aanrecht rondom de cooker. En jullie hebben 2 cookers, heerlijk
De Rofco broodoven uit de bakkerij is hier. Die staat in de gang. Het desem moet weer even op gang komen, gisteren deurstoppers gebakken.quote:Op zondag 24 november 2024 14:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
En dan is er ook vast nog wel ruimte voor de oven? denk ik.
Wanneer komt die?
Je viel met de neus in de wasquote:Op zondag 24 november 2024 16:54 schreef Isegrim het volgende:
"Kan ik wat bijenwas van je kopen om zelf houtfinish te maken?"
[ link | afbeelding ]
Dit is denk ik een kilo of tien? Dat kost hier zo'n ¤ 15 per kilo, in Nederland iets van ¤ 40. Ik mocht er niks voor betalen.
Als woensdag de verhuizer geweest is dan is er:quote:Op zondag 24 november 2024 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Hebben jullie wel genoeg stopcontactenquote:Op zondag 24 november 2024 16:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als woensdag de verhuizer geweest is dan is er:
- fornuis inductie + 90 liter oven
- horeca hetelucht oven
- losse inductieplaat
- rofco brood oven
- rotisserie-oventje
- gasfornuis + gasoven (op de foto)
- de historische broodoven in het bakhuis.
- het houtgestookte fornuis met oven (meer slowcooker, de thermometer gaat enthousiast naar de 400c maar ik heb hem nog niet warmer gekregen dan 150c)
We zitten vrij ruim in de wandcontactdozen.quote:Op zondag 24 november 2024 17:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hebben jullie wel genoeg stopcontacten
En dan heb jij de ruimte. Hier vond ik het een goed idee om 2 van die kasten in een ruimte van 2m x75 cm te zetten. Wat heb ik gevloekt (ook nog tijdens een hittegolf)quote:Op maandag 25 november 2024 16:27 schreef Isegrim het volgende:
Tijdelijke werkplaats ingericht in de koeienstal zodat ik mijn spullen weer kan vinden.
Echt, wat heb ik een schurft aan die wandrekken om te monteren. Ze zijn echt fijn als ze eenmaal staan en ze kunnen verrassend veel gewicht hebben, maar wat een gekloot altijd.
[ link | afbeelding ]
Ja, deze gaat hoe dan ook in zijn geheel richting loods tzt.quote:Op maandag 25 november 2024 17:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dan heb jij de ruimte. Hier vond ik het een goed idee om 2 van die kasten in een ruimte van 2m x75 cm te zetten. Wat heb ik gevloekt (ook nog tijdens een hittegolf)
Er gaan bij de residencia en vooral het invoeren van de voertuigen ongetwijfeld ook kutmomenten komen, maar tot nog toe echt alleen maar goede ervaringen qua dingen regelen en mensen die ons heel graag willen helpen met dingen regelen. De eigenaar van de motorbar in het dorp heeft bijvoorbeeld even met de door hem aangeraden gestoría gebeld om ons contact met hen voor te bereiden, omdat bellen echt nog wel een stap te ver is voor mij. Ik red me face to face heel aardig, maar telefoneren vind ik in het Nederlands al een hel. Laat staan in het Spaans.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:39 schreef Blues het volgende:
Het is zo fijn bijlezen. Wat heerlijk klinkt dit allemaal voor jullie
Wat een fantastische omgevingquote:Op donderdag 28 november 2024 16:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vandaag helder blauw en zonnig, maar gisteren was het herfst op onze berg:
[ link | afbeelding ]
Ja, dat is het. Dit gebied (Los Oscos / Eo-Navia) is qua toerisme eigenlijk alleen maar bij locals bekend (mag van mij gerust zo blijvenquote:Op donderdag 28 november 2024 19:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat een fantastische omgeving
Ha, doet me denken aan de kist die mijn ouders vroeger thuis hadden staan. Uiteindelijk heb ik hem "ge-erfd" en staat hij nu op mijn kantoor in Den Haag, waar ik zelf uiteraard nooit ben (want ik woon in Argentinië). Maar weg doen, dat kan ik niet...quote:Op donderdag 28 november 2024 21:11 schreef Isegrim het volgende:
Sommige meegenomen dingen, zoals deze huwelijkskist uit 1871, komen in dit huis toch net wat meer tot hun recht dan in een Rotterdams appartement. 😅
[ link | afbeelding ]
Deze is voor mij gered van het grofvuil(!) door een bekende van Twitter (RIP aan de nabestaanden).quote:Op donderdag 28 november 2024 21:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ha, doet me denken aan de kist die mijn ouders vroeger thuis hadden staan. Uiteindelijk heb ik hem "ge-erfd" en staat hij nu op mijn kantoor in Den Haag, waar ik zelf uiteraard nooit ben (want ik woon in Argentinië). Maar weg doen, dat kan ik niet...
Ha, foto gevonden!quote:Op donderdag 28 november 2024 21:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Deze is voor mij gered van het grofvuil(!) door een bekende van Twitter (RIP aan de nabestaanden).
Oh maar dat is echt Pirates of the Caribbean stylo.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ha, foto gevonden!
[ afbeelding ]
Kist is bijna 2m lang en zit uiteraard vol goudstukken
Heel mooiquote:Op donderdag 28 november 2024 21:11 schreef Isegrim het volgende:
Sommige meegenomen dingen, zoals deze huwelijkskist uit 1871, komen in dit huis toch net wat meer tot hun recht dan in een Rotterdams appartement. 😅
[ link | afbeelding ]
Volgende filmpje wordt een barn findquote:
Maar dan heb je ook wat!quote:Op zondag 1 december 2024 19:30 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag de douchecabine aangepakt, daar maar geen filmpje van gemaakt. 😆 Deuren hingen op halfzeven en de kitnaden waren ontzettend goor en schimmelig.Dat zijn van die klusjes waarvan je denkt, twee uurtjes. En dan ben je er de hele middag mee zoet.
#TeamEzelsquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:50 schreef Isegrim het volgende:
Huisvondst: enkele oude paardenhoofdstellen en aanverwanten. Aangezien ik zelf altijd paarden heb gehad en onze toekomstige huisgenoten twee paarden hier mee naartoe nemen, heb ik een deel schoongemaakt en ingevet. Een deel is beyond saving, maar het linker hoofdstel en de twee sets teugels erachter zijn in uitstekende staat.
[ link | afbeelding ]
Ik zou zelf wel graag een muildier hier hebben (muildieren zijn een beetje de 4WD's van de dierenwereld, bizar goede klimmers), maar dit is nog een punt van discussie.
Ik heb al mijn hele leven paarden, ik weet. Maar zie eerdere bericht, er komen twee paarden mee uit Nederland met de vrienden die hier komen wonen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 09:18 schreef Managarm het volgende:
[..]
#TeamEzels![]()
Je moet er minimaal twee nemen als je een muildier wilt (alle paardachtigen zijn sociale dieren).
Zijn ook wat beter te berijden, vriendin van ons heeft het op een van onze ezels geprobeerd, er werd beledigd naar achter gekeken en ze lag er in een seconde af.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb al mijn hele leven paarden, ik weet. Maar zie eerdere bericht, er komen twee paarden mee uit Nederland met de vrienden die hier komen wonen.
Ik vind muildieren veel leuker dan ezels.
Half uurtje.quote:Op woensdag 4 december 2024 16:33 schreef Bramito het volgende:
Hoe lang duurt het voor je bij een beetje degelijke supermarkt bent?
Oef, verbouwen met een bouwmarkt op anderhalf uur. Dan moet je goed plannen en inkopenquote:Op woensdag 4 december 2024 18:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hipermercados, toko en grote bouwmarkten uurtje meer.
Ja, wel genoeg ferretería (ijzerwaren zaken) en oa een supermarktje met ook ijzerwaren. Dus voor een paar schroeven zullen we niet naar Oviedo of Lugo moeten, maar als we iets specifieke vergeten wèl.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Oef, verbouwen met een bouwmarkt op anderhalf uur. Dan moet je goed plannen en inkopen
Ja en laat ik nou een ster zijn in dingen vergeten en drie keer op een dag naar de bouwmarkt moeten, maar dat gaat dus gewoon niet. 😆 Het scheelt dat er zoveel te doen is dat wanneer je met het ene niet verder kunt, je altijd nog met het andere verder kunt.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Oef, verbouwen met een bouwmarkt op anderhalf uur. Dan moet je goed plannen en inkopen
Ik denk dat je heel snel gaat leren dingen meteen op te schrijven.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja en laat ik nou een ster zijn in dingen vergeten en drie keer op een dag naar de bouwmarkt moeten, maar dat gaat dus gewoon niet. 😆 Het scheelt dat er zoveel te doen is dat wanneer je met het ene niet verder kunt, je altijd nog met het andere verder kunt.
Ja, ik heb er al een excel sheet voor. 😆quote:Op donderdag 5 december 2024 09:12 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik denk dat je heel snel gaat leren dingen meteen op te schrijven.
Ja, ik had ze liever wat verder uit elkaar gehad maar dat kwam qua stenen met een *enigszins* plat oppervlakte niet uit. 😆quote:Op donderdag 5 december 2024 11:28 schreef Blues het volgende:
Mooi!
Wel oppassen als je de onderste messen pakt
Subscribe op ons YouTube kanaal voor meer over dat mes links onderinquote:Op donderdag 5 december 2024 11:28 schreef Blues het volgende:
Mooi!
Wel oppassen als je de onderste messen pakt
Spam!quote:Op donderdag 5 december 2024 22:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Subscribe op ons YouTube kanaal voor meer over dat mes links onderin
Maar ik zie geen filmpje over een mes?quote:Op donderdag 5 december 2024 22:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Subscribe op ons YouTube kanaal voor meer over dat mes links onderin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |