Er gaan bij de residencia en vooral het invoeren van de voertuigen ongetwijfeld ook kutmomenten komen, maar tot nog toe echt alleen maar goede ervaringen qua dingen regelen en mensen die ons heel graag willen helpen met dingen regelen. De eigenaar van de motorbar in het dorp heeft bijvoorbeeld even met de door hem aangeraden gestoría gebeld om ons contact met hen voor te bereiden, omdat bellen echt nog wel een stap te ver is voor mij. Ik red me face to face heel aardig, maar telefoneren vind ik in het Nederlands al een hel. Laat staan in het Spaans.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:39 schreef Blues het volgende:
Het is zo fijn bijlezen. Wat heerlijk klinkt dit allemaal voor jullie
Wat een fantastische omgevingquote:Op donderdag 28 november 2024 16:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vandaag helder blauw en zonnig, maar gisteren was het herfst op onze berg:
[ link | afbeelding ]
Ja, dat is het. Dit gebied (Los Oscos / Eo-Navia) is qua toerisme eigenlijk alleen maar bij locals bekend (mag van mij gerust zo blijvenquote:Op donderdag 28 november 2024 19:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat een fantastische omgeving
Ha, doet me denken aan de kist die mijn ouders vroeger thuis hadden staan. Uiteindelijk heb ik hem "ge-erfd" en staat hij nu op mijn kantoor in Den Haag, waar ik zelf uiteraard nooit ben (want ik woon in Argentinië). Maar weg doen, dat kan ik niet...quote:Op donderdag 28 november 2024 21:11 schreef Isegrim het volgende:
Sommige meegenomen dingen, zoals deze huwelijkskist uit 1871, komen in dit huis toch net wat meer tot hun recht dan in een Rotterdams appartement. 😅
[ link | afbeelding ]
Deze is voor mij gered van het grofvuil(!) door een bekende van Twitter (RIP aan de nabestaanden).quote:Op donderdag 28 november 2024 21:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ha, doet me denken aan de kist die mijn ouders vroeger thuis hadden staan. Uiteindelijk heb ik hem "ge-erfd" en staat hij nu op mijn kantoor in Den Haag, waar ik zelf uiteraard nooit ben (want ik woon in Argentinië). Maar weg doen, dat kan ik niet...
Ha, foto gevonden!quote:Op donderdag 28 november 2024 21:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Deze is voor mij gered van het grofvuil(!) door een bekende van Twitter (RIP aan de nabestaanden).
Oh maar dat is echt Pirates of the Caribbean stylo.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ha, foto gevonden!
[ afbeelding ]
Kist is bijna 2m lang en zit uiteraard vol goudstukken
Heel mooiquote:Op donderdag 28 november 2024 21:11 schreef Isegrim het volgende:
Sommige meegenomen dingen, zoals deze huwelijkskist uit 1871, komen in dit huis toch net wat meer tot hun recht dan in een Rotterdams appartement. 😅
[ link | afbeelding ]
Volgende filmpje wordt een barn findquote:
Maar dan heb je ook wat!quote:Op zondag 1 december 2024 19:30 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag de douchecabine aangepakt, daar maar geen filmpje van gemaakt. 😆 Deuren hingen op halfzeven en de kitnaden waren ontzettend goor en schimmelig.Dat zijn van die klusjes waarvan je denkt, twee uurtjes. En dan ben je er de hele middag mee zoet.
#TeamEzelsquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:50 schreef Isegrim het volgende:
Huisvondst: enkele oude paardenhoofdstellen en aanverwanten. Aangezien ik zelf altijd paarden heb gehad en onze toekomstige huisgenoten twee paarden hier mee naartoe nemen, heb ik een deel schoongemaakt en ingevet. Een deel is beyond saving, maar het linker hoofdstel en de twee sets teugels erachter zijn in uitstekende staat.
[ link | afbeelding ]
Ik zou zelf wel graag een muildier hier hebben (muildieren zijn een beetje de 4WD's van de dierenwereld, bizar goede klimmers), maar dit is nog een punt van discussie.
Ik heb al mijn hele leven paarden, ik weet. Maar zie eerdere bericht, er komen twee paarden mee uit Nederland met de vrienden die hier komen wonen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 09:18 schreef Managarm het volgende:
[..]
#TeamEzels![]()
Je moet er minimaal twee nemen als je een muildier wilt (alle paardachtigen zijn sociale dieren).
Zijn ook wat beter te berijden, vriendin van ons heeft het op een van onze ezels geprobeerd, er werd beledigd naar achter gekeken en ze lag er in een seconde af.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb al mijn hele leven paarden, ik weet. Maar zie eerdere bericht, er komen twee paarden mee uit Nederland met de vrienden die hier komen wonen.
Ik vind muildieren veel leuker dan ezels.
Half uurtje.quote:Op woensdag 4 december 2024 16:33 schreef Bramito het volgende:
Hoe lang duurt het voor je bij een beetje degelijke supermarkt bent?
Oef, verbouwen met een bouwmarkt op anderhalf uur. Dan moet je goed plannen en inkopenquote:Op woensdag 4 december 2024 18:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hipermercados, toko en grote bouwmarkten uurtje meer.
Ja, wel genoeg ferretería (ijzerwaren zaken) en oa een supermarktje met ook ijzerwaren. Dus voor een paar schroeven zullen we niet naar Oviedo of Lugo moeten, maar als we iets specifieke vergeten wèl.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Oef, verbouwen met een bouwmarkt op anderhalf uur. Dan moet je goed plannen en inkopen
Ja en laat ik nou een ster zijn in dingen vergeten en drie keer op een dag naar de bouwmarkt moeten, maar dat gaat dus gewoon niet. 😆 Het scheelt dat er zoveel te doen is dat wanneer je met het ene niet verder kunt, je altijd nog met het andere verder kunt.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Oef, verbouwen met een bouwmarkt op anderhalf uur. Dan moet je goed plannen en inkopen
Ik denk dat je heel snel gaat leren dingen meteen op te schrijven.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja en laat ik nou een ster zijn in dingen vergeten en drie keer op een dag naar de bouwmarkt moeten, maar dat gaat dus gewoon niet. 😆 Het scheelt dat er zoveel te doen is dat wanneer je met het ene niet verder kunt, je altijd nog met het andere verder kunt.
Ja, ik heb er al een excel sheet voor. 😆quote:Op donderdag 5 december 2024 09:12 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik denk dat je heel snel gaat leren dingen meteen op te schrijven.
Ja, ik had ze liever wat verder uit elkaar gehad maar dat kwam qua stenen met een *enigszins* plat oppervlakte niet uit. 😆quote:Op donderdag 5 december 2024 11:28 schreef Blues het volgende:
Mooi!
Wel oppassen als je de onderste messen pakt
Subscribe op ons YouTube kanaal voor meer over dat mes links onderinquote:Op donderdag 5 december 2024 11:28 schreef Blues het volgende:
Mooi!
Wel oppassen als je de onderste messen pakt
Spam!quote:Op donderdag 5 december 2024 22:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Subscribe op ons YouTube kanaal voor meer over dat mes links onderin
Maar ik zie geen filmpje over een mes?quote:Op donderdag 5 december 2024 22:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Doe die link dan…of in je fok profiel.quote:Op donderdag 5 december 2024 22:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Staat gescheduled op 10 uur vandaag, vandaar dat je moet subscribenquote:Op donderdag 5 december 2024 23:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar ik zie geen filmpje over een mes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |