Tien jaar geleden zijn we een bakkerij begonnen (
CUL / [Volgtopic] Bakkerij beginnen! #23 - Wie wil er opslag? ), en die hebben we per 1 oktober 2023 verkocht.
[Fast forward - zie vorige topic]
En nu wonen we in een gigantisch leistenen huis uit eind 19e eeuw in Los Oscos, een afgelegen regio in het uiterste westen van het prachtige Asturias. Er zit 5 hectare grond bij, met een kreekje, met mooie oude loofbomen. En met een moderne loods van 120m2 waar Ise haar werkplaats kan maken.
Het huis kochten we van iemand die meteen een goede vriend aan het worden is. J. heeft hier zelf gewoond met zijn gezin en hij heeft een deel stijlvol en degelijk opgeknapt. Hij trekt ons de community in, leert ons hoe dingen gaan, vertelt ons wie we wel en niet kunnen vertrouwen. En bovenal is hij gewoon een hele fijne, lieve gozer die ons benadert op een manier waardoor we ons zo ontzettend welkom en gewenst voelen. 🥰 En als je dat tegen hem zegt dan reageert hij niet daarop, maar vraagt hij mijn advies over iets waarvan hij weet dat ik er verstand van heb (houtbewerking) en dat lees ik als "We zijn hier voor elkaar" en ik kan niet uitdrukken hoe gelukkig ik hiervan word. 🥺 Er heerst hier een vanzelfsprekende wederkerigheid die voor mij nieuw maar tegelijk heel vertrouwd is. In Rotterdam was ik iemand die de hele buurt bij elkaar trok, iedereen kende, voor iedereen klusjes deed etc maar het was grotendeels eenrichtingsverkeer en dat heeft me de afgelopen jaren uitgeput. Ik pink oprecht een traantje weg terwijl ik dit typ. Ik ben thuis.

We zijn nog geen officieel eigenaar van het huis (bureaucratie enzo), maar we wonen er al wel, op initiatief van J. We zijn afgelopen maandag verhuisd en nu aan het inrichten. 27 november komt de verhuizer met alles wat in opslag staat.
Er zal zeker nog een gemonteerde video volgen van het hele complex, maar we moeten eerst even flink aan de bak. 😅