I'm familiar.quote:Op woensdag 20 november 2024 08:39 schreef Bramito het volgende:
Mooi hoor allemaal! Jullie gaan je vast helemaal thuis voelen. Er komen nog dipjes, dus heb geduld (soms veel geduld). Geef het een jaartje.
honeymoon phase
Nee, ik moet eerst een ruimte leefbaar maken voor hen. Ze hebben katten waarvoor LHO allergisch is dus die moeten wel echt apart.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:55 schreef Faraday01 het volgende:
en zijn jullie metgezellen ook al ingetrokken?
Ik vind het allemaal erg avontuurlijk en heerlijk om mee te lezen. Ik zou het zelf alleen niet kunnen, veel te ver buiten mijn comfort zone
Natuurlijk komt het goed, maar let op jezelf en elkaar. ❤quote:Op woensdag 20 november 2024 09:35 schreef Isegrim het volgende:
Er gaat sowieso nog heel veel gevloekt en gescholden worden tijdens het klussen. En ik ga ook mezelf nog vervloeken dat ik beslist zo'n oud huis wilde. 🙄 En er zijn hier natuurlijk ook small town shenanigans en achterklap en klootzakken die vergiftigd aas neerleggen en en en. Maar ben wel echt heel blij met hoe we het getroffen hebben met de verkoper (en diens netwerk, heb bv nu al een goeie loodgieter). Dus het komt goed, ook als het nieuwe eraf is.
quote:Op donderdag 21 november 2024 18:23 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag regent het erg hard, en het waait uit zo ongeveer elke windrichting. Ik heb vier daklekkages kunnen ontdekken. Dat valt me alleszins mee. Ik ga pas iemand laten komen voor noodreparaties wanneer ik vrij zeker ben dat ik elke lekkage op mijn duimpje ken. In de tussentijd ga ik onder de lekkageplekken lekbakken ophangen aan de balken, met op met laagste punt een slangetje eraan om het water af te voeren. Zo kan de vloer goed opdrogen, staan die bakken niet in de weg en gaat er niets naar de verdieping eronder.
Plantjes eronder voor in het Voorjaar in de tuin…quote:Op donderdag 21 november 2024 18:23 schreef Isegrim het volgende:
LHO heeft een scriptje geschreven voor onze eerste video, dus dat zit in de pijplijn.
Vandaag regent het erg hard, en het waait uit zo ongeveer elke windrichting. Ik heb vier daklekkages kunnen ontdekken. Dat valt me alleszins mee. Ik ga pas iemand laten komen voor noodreparaties wanneer ik vrij zeker ben dat ik elke lekkage op mijn duimpje ken. In de tussentijd ga ik onder de lekkageplekken lekbakken ophangen aan de balken, met op met laagste punt een slangetje eraan om het water af te voeren. Zo kan de vloer goed opdrogen, staan die bakken niet in de weg en gaat er niets naar de verdieping eronder.
Ja dat had ik ook al bedacht. 🤣quote:Op donderdag 21 november 2024 22:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Plantjes eronder voor in het Voorjaar in de tuin…
Ja, dat kan ook met een ketting, ze worden zelfs verkocht als vervanging voor een regenpijp (daar wil je de prijs echt niet van weten, was overigens wel een Spaanse webshop).quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:41 schreef AnneX het volgende:
I.p.v. een slangetje (= gewicht) en gedoe rond afplakken van gaatje, zou je mogelijk ook kunnen experimenteren met een touwtje, waarlangs het water loopt.,
Vroegûh was dat ook een manier om in de vakan
tie de plantjes water te geven…staat mij bij.
Succes.
P.S. nu ik dit tik, bedenk ik mij dat ik inderdaad met wollen draadjes - toen breide ik nog truien - vanaf de balk het water naar een opvangbak leidde. Ooit.
Zag er ook vrolijk uit. 🙃
Ik ga volgen dan!quote:Op zaterdag 23 november 2024 07:47 schreef Isegrim het volgende:
Financiën ga ik bijhouden in excel, mede omdat veel kosten gedeeld gaan worden met de vrienden die bij ons komen wonen.
En we willen graag een YouTube kanaal maken, ook om te kijken of we daarmee genoeg volgers kunnen krijgen om er wat zakgeld mee te verdienen.
En dan is er ook vast nog wel ruimte voor de oven? denk ik.quote:Op zondag 24 november 2024 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Drie keer kijken, de borden staan op een aanrecht rondom de cooker. En jullie hebben 2 cookers, heerlijk
In het eiland is een houtfornuis, het andere is gas met gasfles. En dan nog een elektrisch plaatje.quote:Op zondag 24 november 2024 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Drie keer kijken, de borden staan op een aanrecht rondom de cooker. En jullie hebben 2 cookers, heerlijk
De Rofco broodoven uit de bakkerij is hier. Die staat in de gang. Het desem moet weer even op gang komen, gisteren deurstoppers gebakken.quote:Op zondag 24 november 2024 14:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
En dan is er ook vast nog wel ruimte voor de oven? denk ik.
Wanneer komt die?
Je viel met de neus in de wasquote:Op zondag 24 november 2024 16:54 schreef Isegrim het volgende:
"Kan ik wat bijenwas van je kopen om zelf houtfinish te maken?"
[ link | afbeelding ]
Dit is denk ik een kilo of tien? Dat kost hier zo'n ¤ 15 per kilo, in Nederland iets van ¤ 40. Ik mocht er niks voor betalen.
Als woensdag de verhuizer geweest is dan is er:quote:Op zondag 24 november 2024 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Hebben jullie wel genoeg stopcontactenquote:Op zondag 24 november 2024 16:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als woensdag de verhuizer geweest is dan is er:
- fornuis inductie + 90 liter oven
- horeca hetelucht oven
- losse inductieplaat
- rofco brood oven
- rotisserie-oventje
- gasfornuis + gasoven (op de foto)
- de historische broodoven in het bakhuis.
- het houtgestookte fornuis met oven (meer slowcooker, de thermometer gaat enthousiast naar de 400c maar ik heb hem nog niet warmer gekregen dan 150c)
We zitten vrij ruim in de wandcontactdozen.quote:Op zondag 24 november 2024 17:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hebben jullie wel genoeg stopcontacten
En dan heb jij de ruimte. Hier vond ik het een goed idee om 2 van die kasten in een ruimte van 2m x75 cm te zetten. Wat heb ik gevloekt (ook nog tijdens een hittegolf)quote:Op maandag 25 november 2024 16:27 schreef Isegrim het volgende:
Tijdelijke werkplaats ingericht in de koeienstal zodat ik mijn spullen weer kan vinden.
Echt, wat heb ik een schurft aan die wandrekken om te monteren. Ze zijn echt fijn als ze eenmaal staan en ze kunnen verrassend veel gewicht hebben, maar wat een gekloot altijd.
[ link | afbeelding ]
Ja, deze gaat hoe dan ook in zijn geheel richting loods tzt.quote:Op maandag 25 november 2024 17:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dan heb jij de ruimte. Hier vond ik het een goed idee om 2 van die kasten in een ruimte van 2m x75 cm te zetten. Wat heb ik gevloekt (ook nog tijdens een hittegolf)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |