abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216288262
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 23:09 schreef golfer het volgende:
Zwangere vrouwen dus ook alleen maar biologisch eten.
Je kunt mensen echt bang maken commercieel.
pi_216288287
In de jaren 80, toen ik moeder werd, mocht je nog fruithapjes maken met een liga/uitgeperste sinaasappels en een geprakte banaan. Zoooo lekker!
Ook voor de moeder :D

Later mocht dat ook niet meer :?
pi_216288298
Mijn jongste kleindochter (even off-topic) is op 22 december j.l. prematuur geboren met 34 weken. Ze krijgt sonde-voeding en is inmiddels thuis, ze drinkt uit zichzelf nu, nog even en ze mag van de sonde voeding af, ik heb peentjes gezweten. De zorg is goed, het laatste wat ze hoeven doen is zich zorgen maken om worteltjes in potjes of zelf gekookt.
pi_216288327
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 23:14 schreef Firuze60 het volgende:
Mijn jongste kleindochter (even off-topic) is op 22 december j.l. prematuur geboren met 34 weken. Ze krijgt sonde-voeding en is inmiddels thuis, ze drinkt uit zichzelf nu, nog even en ze mag van de sonde voeding af, ik heb peentjes gezweten. De zorg is goed, het laatste wat ze hoeven doen is zich zorgen maken om worteltjes in potjes of zelf gekookt.
Nou zeg idd.
Fijn dat t nu de goede kant op gaat :*
  maandag 13 januari 2025 @ 23:53:20 #130
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_216288624
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 23:14 schreef Firuze60 het volgende:
Die van ons is bijna twee en zit nog steeds grotendeels aan de sondevoeding.Hoewel deze aflevering voor ons helaas niet heel bruikbaar was vond ik m wel vermakelijk, want niet verwacht allemaal.
pi_216288671
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 23:53 schreef Opperprutser het volgende:

[..]
Die van ons is bijna twee en zit nog steeds grotendeels aan de sondevoeding.Hoewel deze aflevering voor ons helaas niet heel bruikbaar was vond ik m wel vermakelijk, want niet verwacht allemaal.
Dan ben je een beetje machteloos. En slaat het programma nergens op.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 00:11:38 #132
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216288759
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2025 23:02 schreef golfer het volgende:
Die shots van die baby's tussendoor. _O_
Ja behalve dat er shots tussen zaten waar ze hele druifjes of aardbeien aten, in plaats van dat ze doormidden waren gesneden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_216289115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 00:11 schreef Szura het volgende:

[..]
Ja behalve dat er shots tussen zaten waar ze hele druifjes of aardbeien aten, in plaats van dat ze doormidden waren gesneden
Dat was alleen bij dat al wat grotere meisje.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 13:02:23 #134
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216292595
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 23:13 schreef Blues het volgende:
In de jaren 80, toen ik moeder werd, mocht je nog fruithapjes maken met een liga/uitgeperste sinaasappels en een geprakte banaan. Zoooo lekker!

Ben er in de jaren 60 ook mee gevoerd. Heerlijk. Maak het nog wel eens, maar dan zonder de liga. Liga altijd een laffe hap gevonden.
pi_216293451
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 22:53 schreef Blues het volgende:
Is het nou zo moeilijk om zelf te koken voor je kinT :(
Wij hebben het ook altijd zelf gemaakt. Alleen af en toe een potje. Als we op pad waren bijv. Maar goed, je hoorde het… potje is beter. toxicologisch gezien dan.

Is ook maar kort geweest. Sinds zijn eerste eet ie vast. Potjes gaan er niet in. Hooguit een knijpfruit.
pi_216294771
Groenten is gif, ik ben blij dat ik vlees eet.

Maar wel schandalig dat dit niet gepromoot wordt, de strekking was altijd min of meer dat je beter verse producten kan gebruiken ipv potjes.

Als ouder van twee jonge kinderen ben ik hier oprecht kwaad over.
pi_216294796
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 22:53 schreef Blues het volgende:
Is het nou zo moeilijk om zelf te koken voor je kinT :(
Maar je kunt dus beter een potje geven ipv verse groenten.
pi_216294876
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:39 schreef Kickinalfa het volgende:

Maar je kunt dus beter een potje geven ipv verse groenten.
Ja dat leerde ik ook.
Mijn kinderen zijn nu rond de 40 en nog steeds gezond w/
#kloptaf
  dinsdag 14 januari 2025 @ 15:54:27 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216294974
* Jan_Onderwater is hogelijk verbaasd, potjes beter dan vers? IVM Toxicologie? Moet deze aflevering echt eens gaan kijken. Moet niet gekker worden.
Volgens mij is het het beste dat je het eten voorkauwt en dan van mond tot mond aan de baby voert. Krijgt de kleine alle antistoffen van mama mee.
pi_216306793
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:37 schreef Kickinalfa het volgende:

Maar wel schandalig dat dit niet gepromoot wordt, de strekking was altijd min of meer dat je beter verse producten kan gebruiken ipv potjes.

Volgens mij is vlees ook niet helemaal vrij van allerlei dingen.
pi_216306974
quote:

Mja kwaad op wie? Je kan zelf toch ook beslissingen nemen?

Vers biologisch is beter dan een potje. Heb je die potjes zelf wel eens geproefd? Het is bijna allemaal net appelmoes
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:41:43 #142
208890 June.
Seriously?
pi_216307101
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 23:13 schreef Blues het volgende:
Ook voor de moeder :D

Later mocht dat ook niet meer :?
Haha ja, toen ik voor het eerst moeder werd en terecht kwam in de wereld van babyhapjes deed mijn moeder ook die suggestie :D

Ach variatie is key denk ik. Hier wisselde ik af met een potje of eigen gemaakt. Maar m'n jongste vrat alleen die potjes. Tja. Deed wel bij beide een lepeltje extra vierge olijfolie erdoor, want de hoeveelheid vetten is meestal te weinig in die potjes.

Groenten waarvan ik de schil eet koop ik sowieso biologisch. Evenals citroenen/limoenen die je raspt. Ik kwam er dus laatst achter (of was dat door een uitzending van KvW?) dat ze er in de fabriek dus een glanslaag opspuiten. Wtf.
Shine bright like a diamond.
pi_216307393
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:31 schreef 111210 het volgende:
n kan gebruiken ipv potjes.

Mja kwaad op wie? Je kan zelf toch ook beslissingen nemen?

Vers biologisch is beter dan een potje. Heb je die potjes zelf wel eens geproefd? Het is bijna allemaal net appelmoes
Ik heb ze zeker gegeten, maar het advies was altijd maak zelf groenten ipv potjes.
Dus ik braaf dat advies opvolgen en zelf koken/pureren/invriezen etc.

Terwijl het dus gezonder was om een potje te geven.
pi_216307489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:15 schreef Kickinalfa het volgende:

Dat is maar de vraag. Gezonder qua voedingswaardes waarschijnlijk niet. Mogelijk gezonder qua hoeveelheden gifstoffen uit bestrijdingsmiddelen.
pi_216314901
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 22:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja hoor, ik werkte er ook bij, fulltime & alle diensten in de zorg.
Paar maaltijden maken en invriezen :s)
Mijn vrouw heeft dit ook gedaan terwijl ze er alleen voor stond (ik was ziek en ze werkte fulltime), daar ga je met je inzet.
pi_216319828
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:15 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik heb ze zeker gegeten, maar het advies was altijd maak zelf groenten ipv potjes.
Dus ik braaf dat advies opvolgen en zelf koken/pureren/invriezen etc.

Mja snap je punt eigenlijk ook wel, het is gewoon krom dat er bij gewone groentes geen disclaimer staat dat biologisch aan te raden is voor baby’s.

Maar goed, dan suggereer je meteen dat al hrt andere slecht is. Wat in deze uitzending ook wel een beetje de overhand had, terwijl dit vanuit de overheid gezegd niet zo is.

Beetje dubbel gevoel aan deze uitzending, is het nou bangmakerij of houdt de overheid nou bewust dingen achter…
  donderdag 16 januari 2025 @ 16:58:29 #147
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216321064
Ik vind het wel grappig hoe men zich opwind over of babyvoeding biologisch moet zijn want landbouw chemie, maar over hoe vaak iemand de koelkast schoonmaakt of rijst nog een keer opwarmt, pasta nog een keer gebruikt en beide zonder ze geforceerd te koelen, of terwijl men een net diaree had op kraamvisite gaat hoor je zelden iemand over.

Heb een paar leuke boeken van een Duits statisticus, die daarin bewijst dat hoe kleiner de kans is dat iets gevaar oplevert hoe groter de paniek er over is, ook in de regelgeving.
pi_216330233
quote:

vlees zit toch ook onder de rotzooi?
pi_216330326
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik vind het wel grappig hoe men zich opwind over of babyvoeding biologisch moet zijn want landbouw chemie, maar over hoe vaak iemand de koelkast schoonmaakt of rijst nog een keer opwarmt, pasta nog een keer gebruikt en beide zonder ze geforceerd te koelen, of terwijl men een net diaree had op kraamvisite gaat hoor je zelden iemand over.

Heb een paar leuke boeken van een Duits statisticus, die daarin bewijst dat hoe kleiner de kans is dat iets gevaar oplevert hoe groter de paniek er over is, ook in de regelgeving.
ik snap je punt niet echt, opvoeden met gif in je groenten vergelijken met je koelkast schoonmaken? of een keer een kliekje verkeert opwarmen. ja, niet goed, maar toch nog te overzien i.p.v. dagelijks gif eten.

---
ik heb de uitzending niet gezien, maar er zit dus minder rotzooi in die potjes dan in verse groenten.

vrij logisch dat dit niet gezond is voor kinderen, en waarschijnlijk schadelijker dan voor een volwassene,
maar de conclusie blijft toch dat het überhaupt dan niet goed is om dit te eten?

je kunt het toch niet voor baby's gaan voorkomen (logisch), maar daarna als volwassen weer gaan eten (minder schadelijk, maar het blijft rotzooi)

---

wat ik ook verwarrend vind is dat je zover ik begrijp ook nog steeds er niet van uit kan gaan dat "Biologisch" gegarandeerd gezonder is en dat je uit moet kijken dat je alleen maar voor het etiket meer betaald.

[ Bericht 2% gewijzigd door fespo op 17-01-2025 13:33:46 ]
  vrijdag 17 januari 2025 @ 13:34:19 #150
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216330432
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:26 schreef fespo het volgende:

[..]
ik snap je punt niet echt, opvoeden met gif in je groenten vergelijken met je koelkast schoonmaken? of een keer een kliekje verkeert opwarmen. ja, niet goed, maar toch nog te overzien i.p.v. dagelijks gif eten.

---
ik heb de uitzending niet gezien, maar er zit dus minder rotzooi in die potjes dan in verse groenten.

vrij logisch dat dit niet gezond is voor kinderen, en waarschijnlijk schadelijker dan voor een volwassene,
maar de conclusie blijft toch dat het überhaupt dan niet goed is om dit te eten?

je kunt het toch niet voor baby's gaan voorkomen (logisch), maar daarna als volwassen weer gaan eten (minder schadelijk, maar het blijft rotzooi)
Vergelijk het met bang zijn om te vliegen terwijl auto rijden naar het vliegveld het gevaarlijkste van de reis is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')