Yep, maar dat is niet het brood dat de meeste mensen in NL willen of kunnen aanschaffen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een zuurdesem brood van roggemeel blijft wel een week lang vers, dat heeft daarvoor ook geen toevoegingen nodig. Dit is omdat rogge geen gluten bevatten
[ afbeelding ]
Men wil geen korstjes, men wil niet moeten kauwen, er mag geen smaak aan zitten,quote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Yep, maar dat is niet het brood dat de meeste mensen in NL willen of kunnen aanschaffen.
Als dat wel het geval zou zijn, dan zou de broodmarkt er hier wel anders uitzien…
Ik heb de aflevering nog niet gezien, maar 'langer houdbaar' is een rekbaar begrip.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:48 schreef fespo het volgende:
tja, maar is het "langer houdbaar" nou echt een probleem / ongezond?
afgezien dat supermarkt brood misschien niet geweldig is kwa smaak.
in heel veel producten zitten langer houdbaar producten, maar voor brood is het opeens heel bijzonder en no go?
Soldaatjes, croutons, paneermeel, raspen over de pasta als arme mensen parmezaan.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
waar je van een droog brood nog soep of toast kan maken. Of Spaanse stoofpot.
Doelde vooral op stokbrood en idd ook croissants. Stokbroden die hier gewoon bij de supermarkt liggen en croissants die zo uit de fabriek kwamen ipv hoe het hoort te zijn.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat is voor jou waardeloos brood?
artisan boulangeries is niets meer of minder dan ambachtelijk bakker. Dat beweren er in NL ook velen van zich. Voor baguettes is het trouwens bij wet geregeld dat er alleen maar meel, zout, water en gist gebruikt mag worden.
In het noord oosten van Frankrijk heb ik werkelijk slechte croissants gekregen bij bakkers, kunnen ze in die regio klaarblijkelijk niet. Is eerder een kadetje dan een croissant.
Wat in NL als een typisch brood wordt gezien
[ afbeelding ]
Heet in Frankrijk Pain americain
[ afbeelding ]
Bevat rogge gluten? Volgens mij wel. Het zuurdesemen gaat wel beter dan met tarwemeel. Maar het is me nooit gelukt om daar goed brood mee te bakken. Gestopt met zelf brood bakken, want bleek er niet tegen te kunnen. Ook niet tegen haver, wsl door onwetend te lang doorgaan met tarwe. Haver bleek vaak tarwegluten te krijgen voor het plakeffect. Heb nog biologische glutenvrije haver geprobeerd, maar had dat wsl een paar decennia eerder moeten doen, alleen was er toen minder bekend over problemen met gluten.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een zuurdesem brood van roggemeel blijft wel een week lang vers, dat heeft daarvoor ook geen toevoegingen nodig. Dit is omdat rogge geen gluten bevatten.
[ afbeelding ]
Ik zie alleen maar een win win met langer "vers".quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Men wil geen korstjes, men wil niet moeten kauwen, er mag geen smaak aan zitten,
Mijn man, nota bene een Duitser, eet liever toastbrood dan echt brood. De trut.
nu wel.quote:Op maandag 13 januari 2025 21:33 schreef svann het volgende:
Het woord biologisch is tot mijn verbazing nog niet gevallen.
quote:Op maandag 13 januari 2025 21:31 schreef Firuze60 het volgende:
Babyvelden, huh? Herhaling? Nog nooit gezien.
Beetje vreemd, zo'n 'schone' wortel gaat eerst door een hele molen in een fabriek, wordt in een potje gestopt en is dan zogenaamd 'gezonder'. Denk alleen al aan die drek die al die machines moet schoonhouden. Wat een kulkoek.quote:Op maandag 13 januari 2025 21:48 schreef Szura het volgende:
Bottom line: het probleem zijn zoals altijd weer de boeren
Huh? Met een baan erbij etc? Potje opwarmen is lekker makkelijk toch? Ze aten hier pas met de pot mee toen ze hetzelfde ritme kregen.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:53 schreef Blues het volgende:
Is het nou zo moeilijk om zelf te koken voor je kinT
Ja hoor, ik werkte er ook bij, fulltime & alle diensten in de zorg.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:56 schreef Firuze60 het volgende:
Huh? Met een baan erbij etc? Potje opwarmen is lekker makkelijk toch? Ze aten hier pas met de pot mee toen ze hetzelfde ritme kregen.
Vind ik oprecht knap, ik heb nooit gedaan aan invriezen.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja hoor, ik werkte er ook bij, fulltime & alle diensten in de zorg.
Paar maaltijden maken en invriezen
Koken met een huilende baby in een draagzak op je buik.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:59 schreef Firuze60 het volgende:
Vind ik oprecht knap, ik heb nooit gedaan aan invriezen.
Zo is dat, onze grootouders hebben ook de hongerwinter overleefd.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:01 schreef golfer het volgende:
Ik zou gewoon normale groentes gebruiken.
Kunnen de baby's en peuters lekker wat weerstand opbouwen.
De mijne niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:02 schreef Firuze60 het volgende:
Zo is dat, onze grootouders hebben ook de hongerwinter overleefd.
Dat is verschrikkelijk, maar dat lag niet aan de honger, begrijp ik. Mijn moeder uit 1931 (vorig jaar overleden) heeft nog bloembollen gegeten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |