abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 november 2024 @ 10:36:45 #276
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215622952
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nederland koopt bij Colt Canada dacht ik. Maar da's een dochter van een Tsjechisch bedrijf.
Ja, your weapon is made by the lowest bidder.

Maar goed, wil je echt kwaliteit (die vanzelfsprekend wat meer kost), heeft bv FN Herstal hele mooie brochures voor je.

Ow, en daar de patenten op de M16/M4 verlopen zijn, nu eigendom zijn van US DOD, laten die ze ook gewoon daar maken, ipv bij Colt zelf. En die gaan nu naar de M5, gemaakt door zwitserse SIG Sauer.
  dinsdag 19 november 2024 @ 10:38:15 #277
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215622967
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:34 schreef phpmystyle het volgende:
@:LXIV
Hoe voorzie jij dat deze patstelling eindigt? Onderhandelingen, warm of koud conflict?
Ik hoop dat het met onderhandelingen eindigt en dat zowel Oekraïne als Rusland er met al te veel gezichtsverlies vanaf komen, zodat het niet een kwestie van tijd is voordat het weer opnieuw begint.
Dan hoop ik dat putin c.s. door druk vanuit de eigen bevolking afgezet worden en dat zowel Ukraine als Rusland als gezamenlijke inspanning van EU en VS economisch weer er bovenop komen.
Oekraïne wil bij de NAVO maar niet bij de EU. Ontheemden terug naar hun eigen land
The End Times are wild
pi_215622968
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rusland heeft nog niet eens dienstplichtigen ingezet. Wat dat betreft is er nog ruimte.
Dat hij gebruik maakte van het aanbod van Korea voor soldaten is eerder strategisch dan dat deze nu zoveel opleveren qua gevechtskracht
Maar waarom zet hij geen dienstplichtigen in? Door het annexeren ligt de frontlinie juridisch gezien in Rusland.
  dinsdag 19 november 2024 @ 10:39:35 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215622977
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar waarom zet hij geen dienstplichtigen in? Door het annexeren ligt de frontlinie juridisch gezien in Rusland.
Bang voor de Russische openbare opinie
The End Times are wild
  dinsdag 19 november 2024 @ 10:40:21 #280
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215622987
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik hoop dat het met onderhandelingen eindigt en dat zowel Oekraïne als Rusland er met al te veel gezichtsverlies vanaf komen, zodat het niet een kwestie van tijd is voordat het weer opnieuw begint.
Dan hoop ik dat putin c.s. door druk vanuit de eigen bevolking afgezet worden en dat zowel Ukraine als Rusland als gezamenlijke inspanning van EU en VS economisch weer er bovenop komen.
Oekraïne wil bij de NAVO maar niet bij de EU. Ontheemden terug naar hun eigen land
Ben jij niet bang - ik voorzie dat wel - dat Trump/USA er op uit is om dit conflict te bevriezen? Dus eisen dat EU de rompstaat Oekraiene gaan beveiligen, terugtrekken usa, usa ons laten betalen voor herstel. En dat usa naar eigen inzicht (idem Rusland) dit conflict kunnen opwarmen naar eigen believen? En dat wij ooit rechtstreeks t.o.v. Rusland komen te staan?

Nog maar even los van het risico dat wij voor onze veiligheid nog meer een vazalstaat van usa worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215623002
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En voorkomt Russisch verdriet.
Het "Als Poetin dienstplichtigen stuurt breekt er een opstand uit" verhaal is een teken van zwakte.
  dinsdag 19 november 2024 @ 10:41:48 #282
6484 ExTec
pi_215623004
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:40 schreef phpmystyle het volgende:
Nog maar even los van het risico dat wij voor onze veiligheid nog meer een vazalstaat van usa worden.
Waarom zouden we dat nog meer worden?
  dinsdag 19 november 2024 @ 10:43:16 #283
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215623015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:33 schreef oheng het volgende:
Hier is leuk economisch nieuws voor de liefhebber.

Dit is niet geld printen hoor.
Ruim 30 miljard euro tekort voor dit jaar _O_

Want het wetboek ken ik ook
  dinsdag 19 november 2024 @ 10:45:18 #284
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215623035
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waarom zouden we dat nog meer worden?
Alles kan erger.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 19 november 2024 @ 10:50:40 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215623083
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ben jij niet bang - ik voorzie dat wel - dat Trump/USA er op uit is om dit conflict te bevriezen? Dus eisen dat EU de rompstaat Oekraiene gaan beveiligen, terugtrekken usa, usa ons laten betalen voor herstel. En dat usa naar eigen inzicht (idem Rusland) dit conflict kunnen opwarmen naar eigen believen? En dat wij ooit rechtstreeks t.o.v. Rusland komen te staan?

Ik denk dat er een kans is dat wij alleen (zonder USA) voor onze veiligheid moeten zorgen. Ik ben daar niet heel bang voor want ik denk dat wij hiervoor sterk genoeg zijn. Wanneer dat gebeurt dan zijn we juist minder afhankelijk (of vazalstaat) van de VS.

Denk jij dat we dat niet zelfstandig kunnen? Kijk in WOII, toen het vasteland van Europa in staat was om zowel tegen de VS als tegen Rusland te vechten.
The End Times are wild
pi_215623087
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Alles kan erger.
Vazal van Rusland worden bijvoorbeeld.
  dinsdag 19 november 2024 @ 10:52:07 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215623094
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het "Als Poetin dienstplichtigen stuurt breekt er een opstand uit" verhaal is een teken van zwakte.
Natuurlijk. Steun voor de oorlog is eenvoudiger zonder inzet van dienstplichtigen. Dat kan eigenlijk alleen maar als echt gevoeld wordt dat de nationale veiligheid bedreigd wordt. Daarom kan Oekraine dit wel en Rusland en Europa niet.
The End Times are wild
  dinsdag 19 november 2024 @ 10:54:44 #288
6484 ExTec
pi_215623116
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Alles kan erger.
Vertel, is dat vanwege die hardware die we niet bij hun kopen, of is dat zo omdat:

quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2024 09:41 schreef ExTec het volgende:
zo is het nu, en wat er ook gebeurt, dat gaat nooit veranderen.
Maar andere poster zet het uiteen:

quote:
Bijna 7 van de 10 gevechtsklare militairen in Europa zijn Amerikaans".
Als welbeschouwd het enige wat hun leveren bodies zijn, en die trekken ze terug, hoe worden we dan afhankelijker van ze?

Ceteris paribus betekent: bij gelijke omstandigheden.

Maar de omstandigheden blijven dus niet gelijk.
  dinsdag 19 november 2024 @ 10:59:30 #289
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215623152
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat er een kans is dat wij alleen (zonder USA) voor onze veiligheid moeten zorgen. Ik ben daar niet heel bang voor want ik denk dat wij hiervoor sterk genoeg zijn. Wanneer dat gebeurt dan zijn we juist minder afhankelijk (of vazalstaat) van de VS.

Denk jij dat we dat niet zelfstandig kunnen? Kijk in WOII, toen het vasteland van Europa in staat was om zowel tegen de VS als tegen Rusland te vechten.
Nazi Duitsland is een uitzondering op de regel. Een volstrekt -niet decadent- Duitsland met een totalitair systeem kan héél ver komen.
Dat is een heel ander uitgangspunt dat het lappendekenttje wat de EU nu is. We zitten (ook NL) nog ruim onder de 2% qua expenditure, dat zal dan fors meer moeten worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 19 november 2024 @ 11:02:25 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215623177
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nazi Duitsland is een uitzondering op de regel. Een volstrekt -niet decadent- Duitsland met een totalitair systeem kan héél ver komen.
Dat is een heel ander uitgangspunt dat het lappendekenttje wat de EU nu is. We zitten (ook NL) nog ruim onder de 2% qua expenditure, dat zal dan fors meer moeten worden.
Duitsland had toen ook steun van de meeste Europese landen. Anders hadden ze het nooit zo lang volgehouden.
Als je kijkt naar de economie en productiecapaciteit van Europa dan zijn alleen de VS en China concurrenten.
The End Times are wild
  dinsdag 19 november 2024 @ 11:12:37 #291
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215623251
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 11:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Duitsland had toen ook steun van de meeste Europese landen. Anders hadden ze het nooit zo lang volgehouden.
Als je kijkt naar de economie en productiecapaciteit van Europa dan zijn alleen de VS en China concurrenten.
Ja.
Maar nu is jouw uitgangspunt een volstrekte oorlogseconomie, er zal toch een balans zijn tussen diensten, consumptie, overheidsuitgaven en veiligheid in het nieuwe Europa.

Mijn inziens zal veel afhangen van Duitsland, als grootste industriele macht met haar economie. UK hebben wij eruit gepest/zijn uitgestapt, Frankrijk is notoir onbetrouwbaar als het er op aankomt en is een land in verval.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215623272
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 11:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nazi-Duitsland had een enorm ervaren leger, zet dat bijv even af tegen een paar miljoen Amerikaanse dienstplichtigen die alleen geschoten hadden tijdens de opleiding.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215623347
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2024 11:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Maar nu is jouw uitgangspunt een volstrekte oorlogseconomie, er zal toch een balans zijn tussen diensten, consumptie, overheidsuitgaven en veiligheid in het nieuwe Europa.

Mijn inziens zal veel afhangen van Duitsland, als grootste industriele macht met haar economie. UK hebben wij eruit gepest/zijn uitgestapt, Frankrijk is notoir onbetrouwbaar als het er op aankomt en is een land in verval.
Volgens mij is Duitsland terughoudend omdat ze maar 1 stand hebben, alles all in of niet.
Als ze het op de heupen krijgen gaat Rheinmetal weer op volle toeren en vliegt het wapentuig van de banden. Heel wat Duitsers hebben nog zo’n vlag op zolder die zen dan vanaf het bovenste raam naar buiten rollen.
Vakman pur sang
pi_215623365
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2024 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgens mij is Duitsland terughoudend omdat ze maar 1 stand hebben, alles all in of niet.
Als ze het op de heupen krijgen gaat Rheinmetal weer op volle toeren en vliegt het wapentuig van de banden. Heel wat Duitsers hebben nog zo’n vlag op zolder die zen dan vanaf het bovenste raam naar buiten rollen.
Waar heb je het over? Een Rheinmetalvlag?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215623413
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We zitten in NL al op de 2%. En we kunnen er makkelijk overheen als we de bestellingen voor de nieuwe onderzeeërs met alle bewapening vooruit betalen.
  dinsdag 19 november 2024 @ 11:41:16 #296
6484 ExTec
pi_215623418
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2024 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
_O-

(Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Denk dat er een kern van waarheid in zit).
pi_215623426
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 november 2024 11:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waar heb je het over? Een Rheinmetalvlag?
De vlag van de Weimarrepubliek.
  dinsdag 19 november 2024 @ 11:52:21 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215623444
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2024 11:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
_O-

(Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Denk dat er een kern van waarheid in zit).
Ik denk het wel. Duitsland is psychologisch volkomen gecastreerd. Die komen op geen enkele wijze nog op voor hun land.
The End Times are wild
  dinsdag 19 november 2024 @ 11:55:08 #299
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215623461
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 11:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
We zitten in NL al op de 2%. En we kunnen er makkelijk overheen als we de bestellingen voor de nieuwe onderzeeërs met alle bewapening vooruit betalen.
Die 2% is vooral een schoolvoorbeeld van maangement by excel.
Die halen we nu inderdaad, door de investeringen naar vooren te halen én de hulp aan Oekraiene.
Anders zeker niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215623482
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2024 11:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die 2% is vooral een schoolvoorbeeld van maangement by excel.
Die halen we nu inderdaad, door de investeringen naar vooren te halen én de hulp aan Oekraiene.
Anders zeker niet.
Daarom is het ook een onzinnig metric, je moet naar de inzetbaarheid kijken, maar dat is weer niet te meten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')